W116 350 SEL
W116 350 SEL
Raapustelen pientä tarinaa autosta niin ei tarvii yksittäisiä tyhmiä kysymyksiä tänne erikseen lähetellä.
Eli kyseessä tänään haettu w116 korin "aihio".
Kyseinen korimalli ei kyllä ole ikinä minun silmiäni hivellyt eikä pakottavia omistushaluja herättänyt.
Nyt kun sellaista kerran tarjottiin ja hintakin oli suunnittelemattomaan projektiin varsin sopiva, kaupat tehtiin.
Autosta tällä hetkelle hyvin niukasti tietoa, omistajan kanssa en ole keskustellut lainkaan vielä enkä papereitakaan ole vielä nähnyt. Vuosimallistakaan ei ole tietoa.
Diplomaatti kilvillä tuo kuulemma on ollut, selvinee kun omistajan kanssa pääsen juttusille.
Itse auto näyttää kohtuu ryhdikkäältä, joskin karulta päällepäin.
Joku vanhempi herrasmies on sitä alkanut joskus hitsaamaan kuulema mutta kesken jäänyt
Takakaaret molemmin puolin vaihdettu ja sisälokareita rakenneltu kehnoin tuloksin kuskinpuolelle.
Kattoon on mystinen reikä syöpynyt ilkeään paikkaan
Peräkontti
Noi "sisähelmat lienee näissä oiken tyyppivika?
Ja kuskin jalkatila
Helmat vaikuttaa ulospäin ainakin kovilta
Pehmeetä
Konehuone
Tollasta on käytännössä konehuoneen kaikki pintapellit.
Kaikki osat pitäisi olla tallessa mm nahkasisusta. Ovat omistajan hallissa, ne pitäis hakea joskus lähiaikoina ja samalla paperit tehdä. Silloin selvinee autosta historiaa jne.
Äkkiseltään katsottuna varusteita ei taida hirveitä olla. Käsittääkseni manuaalivaihteisto on lisävaruste ollut? Se oli ehkä jo pieni pettymys, automaattihan tälläisen pitäisi olla.
Mitä tästä sitten olisi tarkoitus tulla?
Museoiminen voidaan unohtaa heti. Minun taidot ei välttämättä siihen riitä kun mietitään työn määrää.
Muutenkaan noi museo touhut ei mua niin kiinnosta.
Kaikin puolin vakio, niin ulkoisesti kuin sisältäkin olisi tarkoitus tehdä. Ehkäpä jopa rengastuskin pysyy alkuperäisenä mutta maata lähemäksi tuota koppaa tullaan laittamaan. Ilma-alusta olisi se käytännöllisin.
Pienen lisähaasteen itselle tuo se että teen tätä kotitallissa. Meillä on erikseen harraste talli missä olisi pelit ja vehkeet rakentamiseen mutta sielä alkaa olemaan ahdasta enkä siellä muutenkaan kerkiä juuri käymään ajan kanssa (pieni lapsi ja rempattava vanha talo )
Kotitallista löytyy tällähetkellä jeesuksen vanha miggi ja peltisakset mitä pellin työstämiseen tulee.
Lisäksi nopeiden mittailujen perusteella talliin jää tilaa pituus suunnassa 80cm tyhjää tilaa. levydessä taisi olla jo ruhtinaalliset metri ylimääräistä, eli ahdastakin tulee.
Hyvääkin tässä tallissa on, se on kotipihassa joten sinne löytynee aikaa peremmin.
W108 mersu löytyy jo, joten tässähän on hyvä vauhti "kerää koko sarja":an
Tosiaan on itselle täysin vieras korimalli ja yllättävän vähän näillä foorumeillakaan on näistä juttua joten kysymyksiä varmasti ilmaantuu matkanvarrella.
Eli kyseessä tänään haettu w116 korin "aihio".
Kyseinen korimalli ei kyllä ole ikinä minun silmiäni hivellyt eikä pakottavia omistushaluja herättänyt.
Nyt kun sellaista kerran tarjottiin ja hintakin oli suunnittelemattomaan projektiin varsin sopiva, kaupat tehtiin.
Autosta tällä hetkelle hyvin niukasti tietoa, omistajan kanssa en ole keskustellut lainkaan vielä enkä papereitakaan ole vielä nähnyt. Vuosimallistakaan ei ole tietoa.
Diplomaatti kilvillä tuo kuulemma on ollut, selvinee kun omistajan kanssa pääsen juttusille.
Itse auto näyttää kohtuu ryhdikkäältä, joskin karulta päällepäin.
Joku vanhempi herrasmies on sitä alkanut joskus hitsaamaan kuulema mutta kesken jäänyt
Takakaaret molemmin puolin vaihdettu ja sisälokareita rakenneltu kehnoin tuloksin kuskinpuolelle.
Kattoon on mystinen reikä syöpynyt ilkeään paikkaan
Peräkontti
Noi "sisähelmat lienee näissä oiken tyyppivika?
Ja kuskin jalkatila
Helmat vaikuttaa ulospäin ainakin kovilta
Pehmeetä
Konehuone
Tollasta on käytännössä konehuoneen kaikki pintapellit.
Kaikki osat pitäisi olla tallessa mm nahkasisusta. Ovat omistajan hallissa, ne pitäis hakea joskus lähiaikoina ja samalla paperit tehdä. Silloin selvinee autosta historiaa jne.
Äkkiseltään katsottuna varusteita ei taida hirveitä olla. Käsittääkseni manuaalivaihteisto on lisävaruste ollut? Se oli ehkä jo pieni pettymys, automaattihan tälläisen pitäisi olla.
Mitä tästä sitten olisi tarkoitus tulla?
Museoiminen voidaan unohtaa heti. Minun taidot ei välttämättä siihen riitä kun mietitään työn määrää.
Muutenkaan noi museo touhut ei mua niin kiinnosta.
Kaikin puolin vakio, niin ulkoisesti kuin sisältäkin olisi tarkoitus tehdä. Ehkäpä jopa rengastuskin pysyy alkuperäisenä mutta maata lähemäksi tuota koppaa tullaan laittamaan. Ilma-alusta olisi se käytännöllisin.
Pienen lisähaasteen itselle tuo se että teen tätä kotitallissa. Meillä on erikseen harraste talli missä olisi pelit ja vehkeet rakentamiseen mutta sielä alkaa olemaan ahdasta enkä siellä muutenkaan kerkiä juuri käymään ajan kanssa (pieni lapsi ja rempattava vanha talo )
Kotitallista löytyy tällähetkellä jeesuksen vanha miggi ja peltisakset mitä pellin työstämiseen tulee.
Lisäksi nopeiden mittailujen perusteella talliin jää tilaa pituus suunnassa 80cm tyhjää tilaa. levydessä taisi olla jo ruhtinaalliset metri ylimääräistä, eli ahdastakin tulee.
Hyvääkin tässä tallissa on, se on kotipihassa joten sinne löytynee aikaa peremmin.
W108 mersu löytyy jo, joten tässähän on hyvä vauhti "kerää koko sarja":an
Tosiaan on itselle täysin vieras korimalli ja yllättävän vähän näillä foorumeillakaan on näistä juttua joten kysymyksiä varmasti ilmaantuu matkanvarrella.
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Hei, manuaali oli pikkukasissa vakiona ainakin tiettyyn vuosimalliin saakka jos ei loppuun asti. Harvinaisuus kuitenkin!
Työn määrä on kyllä järjetön tässä projektissa.
Työn määrä on kyllä järjetön tässä projektissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W116 350 SEL
Hommaahan tuossa on ihan riittävästi. Mitään paineita tai kiirettä en tuolla kyllä pidä, valmistuu kun valmistuu joskus. Hyvää iltapuhdetta kotio niin ei tarvitse peukaloita pyöritellä vain
Saako noin vanhasta autosta vin koodilla varusteet kaivettua jostain?
Saako noin vanhasta autosta vin koodilla varusteet kaivettua jostain?
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Huh, nyt olet ainakin tiukan vastuksen löytänyt.
No jos olet yhtä innostunut 3 vuoden kuluttua, kun nyt niin voihan tuo joskus valmistua.
Odota nyt kuitenkin niitä papereita ennenkuin aloitat ilman niitä ei mitään järkeä.
Taisi olla rapiat 4000 mitä noita 350sel valmistettiin eli ei niitä ainakaan suomen teillä liiku ruuhkaksi asti.
Onnea projektiin ja ennenkaikkea osien metsästykseen joka alkaa olla melko haastavaa.
No jos olet yhtä innostunut 3 vuoden kuluttua, kun nyt niin voihan tuo joskus valmistua.
Odota nyt kuitenkin niitä papereita ennenkuin aloitat ilman niitä ei mitään järkeä.
Taisi olla rapiat 4000 mitä noita 350sel valmistettiin eli ei niitä ainakaan suomen teillä liiku ruuhkaksi asti.
Onnea projektiin ja ennenkaikkea osien metsästykseen joka alkaa olla melko haastavaa.
Re: W116 350 SEL
Tuolta voit kokeilla:poju89 kirjoitti:Saako noin vanhasta autosta vin koodilla varusteet kaivettua jostain?
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check
S202 M111.921 -97
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
Re: W116 350 SEL
Nojuu 4200 jotain ja 6kpl suomeen vehon toimesta, näin muistan jostain lukeneeni.
Peltiosia tuohon tuntuu aika hyvin saavan vielä. Sisusta pitäisi olla täydellinen.
Kulutus osia en ole kyllä yhtään tutkinu, kaippa niitäkin ebaysta saapi.
Tuo auto oli tutun hallissa joka taas tuntee entisen omistajan hyvin joten luotan että ne paperit on tallessa.
Harmillisesti venetmäki ilmoitti juuri että viimeiset 116 korit lähti purkuun, hankala tässä vaiheessa sanoa mitä tarvis kun ei ole ite purkanut autoa
Lukko sarjaa sieltä kyselinkin jo kun tämän avaimmet on jäänyt perikunnan kätköihin
Peltiosia tuohon tuntuu aika hyvin saavan vielä. Sisusta pitäisi olla täydellinen.
Kulutus osia en ole kyllä yhtään tutkinu, kaippa niitäkin ebaysta saapi.
Tuo auto oli tutun hallissa joka taas tuntee entisen omistajan hyvin joten luotan että ne paperit on tallessa.
Harmillisesti venetmäki ilmoitti juuri että viimeiset 116 korit lähti purkuun, hankala tässä vaiheessa sanoa mitä tarvis kun ei ole ite purkanut autoa
Lukko sarjaa sieltä kyselinkin jo kun tämän avaimmet on jäänyt perikunnan kätköihin
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Tuota jo kokeilinkin huonoin menestyksin.I6K8 kirjoitti:Tuolta voit kokeilla:poju89 kirjoitti:Saako noin vanhasta autosta vin koodilla varusteet kaivettua jostain?
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check
Voi olla tietty käyttäjässäkin vika
WDB11602910028490
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Onhan tos peojektii, mutta tekemällähän se valmistuu Tiedän täälä meidän nurkilla yhden W116 pätkän 280 tekniikalla. Saattaa olla jopa kaupan, mutta en tiedä onko siinä miten hyödynnettäviä osia.
Re: W116 350 SEL
Joko Tämä projekti loppu?
Re: W116 350 SEL
Ei se oo alkanutkaan vielä123cetd kirjoitti:Joko Tämä projekti loppu?
Tarvii tallia hieman muokkailla että mahtuu sisälle. Ensiviikko vielä työmaalla, sit alkaa kesäloma jolloin tarvii alkaa korigrilliä tekeen
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Itselläni W123 jossa projekti puolessa välissä eli vuosi hitsailtu ja tehty sisusta ym. Oli melko ruosteinen ja paljon on vieläkin hitsattavaa mutta ei sentään lähellekään noin paljoa
Melkonen homma tiedossa tuon aihion kanssa. Jos tuo joskus valmistuu niin hattu nousee
Melkonen homma tiedossa tuon aihion kanssa. Jos tuo joskus valmistuu niin hattu nousee
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: W116 350 SEL
Oma ässä könöttää kyljellään pukkien varassa. Omakin talli tuommonen xtra small. Olen siis saanut hitsaukset tehtyä lukuunottamatta taka hiekkapeltiä. Isohko projekti se on tuommonen w116 Mulla meni 6m2 peltiä joo luit ihan oikein no tuleehan sitä sämppää touhutessa. Vois varmaan esitellä tuon oman teoksen vaan mä en prkl saa kuvia liitettyä kun herjaa heti et tiedosto liian iso. Pitänee yrittää vielä. Hieno homma jos aiot tosissaan vääntää Ässän kasaan. Itse muutaman massiivisemman Hitsaus projektin tehnyt ja ajattelin että nyt sitten Mersu. kyllä siinä aika miehellä itku meinasi tulla kun selvisi miten totaalisen laho se oli niinku joka paikasta mihin katto. Mutta pakko se oli alkaa tekkeen ku siihen sillei syvemmästi ehti kiintymään vähän niinku naiseen vertais.
Re: W116 350 SEL
Pienennä kuvia vaikka paintilla, muuta kokoa kohdasta laitat vaikka 40%, tallennat ja katot minkä kokoinen siitä tuli.
Saako tähän malliin oikein korjauspeltejä? Työkaluja pitäis olla monenlaisia ja hitsikin vähän kunnollinen, peltisaksilla ei oikein pitkälle pötkitä.
Vähän lohduttomalta kyllä näyttää aihio
Saako tähän malliin oikein korjauspeltejä? Työkaluja pitäis olla monenlaisia ja hitsikin vähän kunnollinen, peltisaksilla ei oikein pitkälle pötkitä.
Vähän lohduttomalta kyllä näyttää aihio
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W116 350 SEL
huomenta joo ei perhana onnistu paintin kauttakaan kuvat. eli pienensin kyllä tallensin ja skädäm sama homma max kuva koko 500kib.
kyllä harmittaa.
Helmat ja takakaaret ainakin sai tarvikeosina. kaikki muu sitten olikin hankalaa tai poskettoman kallista.
mikä suodatin tuossa on vänkärin jalkatilan poskessa ? ei mulloo tuommosta raitis ilma suodatin???
kyllä harmittaa.
Helmat ja takakaaret ainakin sai tarvikeosina. kaikki muu sitten olikin hankalaa tai poskettoman kallista.
mikä suodatin tuossa on vänkärin jalkatilan poskessa ? ei mulloo tuommosta raitis ilma suodatin???
Re: W116 350 SEL
Siis joo ihan motonetistäkin näkyi lyhkäset helmat olevan ja takakaaretkin taisi olla. Virosta näemmä saisi vielä tarvike siipiä eteen.S202 kirjoitti:
Saako tähän malliin oikein korjauspeltejä? Työkaluja pitäis olla monenlaisia ja hitsikin vähän kunnollinen, peltisaksilla ei oikein pitkälle pötkitä.
Vähän lohduttomalta kyllä näyttää aihio
Saksan maalta saisi kyllä jo lattiapeltejäkin mutta tosiaan ovat aika hinnoissaan
Koitetaan suorasta tehä mahdollisimman paljon.
Työkaluja tarvii ostella pikkuhiljaa kun tarvetta ilmenee, pieni kanttikone ja sikkikone nyt alkuun. Englanninpyörää saan kaverilta lainaks tarvittaessa.
Enisimmäinen paketti saapui tähän projektiin liittyen
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Jos sulla on enemmänkin tarvetta lisäillä kuvia internetin syövereihin niin suosittelen lämpimästi jotain kuvasivustoa. Itsellä käytössä tuo kuvat.fi ja on kyllä todella yksinkertainen ja helppo käyttää. Ei tarvii kuvia pienennellä. Jos jotain huonoa niin nykyisin maksullinen, olisko jotain 20e vuosi.123cetd kirjoitti:huomenta joo ei perhana onnistu paintin kauttakaan kuvat. eli pienensin kyllä tallensin ja skädäm sama homma max kuva koko 500kib.
kyllä harmittaa.
Tarvi oikein käydä kattomassa mitä suodatinta oikein tarkoitit mut en mää mitään suodatinta huomannut123cetd kirjoitti: mikä suodatin tuossa on vänkärin jalkatilan poskessa ? ei mulloo tuommosta raitis ilma suodatin???
Jos tota "sahalaitaista" purkkia meinaat niin siihen tulee ainakin nippu johtoja joka lienee ecu
W124 300D 94
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Skyline R32 90
W108 "380"se 67
W116 350sel ??
Re: W116 350 SEL
Hanki heti alkuun biltemasta paineilmakäyttöinen pistosaha ja sitten sellainen vingun näköinen katkaisukone johon tulee 3" laikka. Perus pikkurälläkkä ei mahdu ruosteita leikellessä moneenkaan paikkaan. No kyllä ne tarpeet sitten selviää kun hommiin ryhtyy.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W116 350 SEL
Moro! Juu Perhana ruiskun ohjausyksikkö se taitaa tosiaan olla tuo suodatin nii itellä Kaasari versio 280 ni en tajunnut. Mitä se muuten toi L tarkoittaa tuossa SEL merkinnässä? Ei kuiten longia . Mulla meni muuten kolme pikkurälläkkää ja yks iso sököksi tuossa prosessissa. Kanttailu hommat tein rhs palkkien avulla. 0.8 mm pelti. Semmonen koko kasvot suojaava maski kuulosuojaimilla on hintansa väärti.Itelläki helmat näytti ihan Kohtuu hyviltä mutta kyllä ne pois piti ottaa koko helma rakenne tolpista irti. Työläs mutta saa mielen rauhan. Pitääpä taas koittaa kuvia
Re: W116 350 SEL
Pohojaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W116 350 SEL
Mitä ihmettä mää Osasin lopulta. nii ja sori ku tungin omaa raatoa Sun projektin esittelyyn. Sillei vähän innosaan ku löytyy toinenkin sallinette ilmaisun "vähän hullu" w116 korjaaja.
Re: W116 350 SEL
Kanttikone toki on myös tarpeellinen. Kyllä se kannattaa millistä laittaa vähintään, ja 1,25mm on myös hyvää johonkin runkopalkkeihin. Ite ajattelin ostaa kutistus/venytyskoneen, sillä saa vaikkapa L muotoon kantatun profiilin taivutettua mutkalle. Kalliitahan noi laitteet on mutta saahan niillä sitten tehtyä vaikka monta autoa. Nää peltihommat on mukavia katsella kuvina netistä, tekemään jos alkaa niin homma on haastavaa, mutta aika palkitsevaakin jos saa korjattua jonkun paikan kunnolla
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W116 350 SEL
Tässä ketjussa kun oli noista W116 ässän pelleistä juttua, sattuipa tälläinen video silmiini, kertoo W116:n tuotannosta Sindelfingenissä, Saksassa:
https://www.youtube.com/watch?v=K_NKoMF3k38" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä on peltien prässäystä ja korin kasausta minuuttitolkulla - voi olla ihan mielenkiintoista katsoa, jos W116:n peltien parissa väkästelee? (Ja muutenkin!)
On muuten ollut 70-luvulla todella käsityövaltaista W116:n valmistus - jos vertaa nykyisiin MB-tuotantolinjoihin vaikkapa Uudessakaupungissa!
https://www.youtube.com/watch?v=K_NKoMF3k38" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä on peltien prässäystä ja korin kasausta minuuttitolkulla - voi olla ihan mielenkiintoista katsoa, jos W116:n peltien parissa väkästelee? (Ja muutenkin!)
On muuten ollut 70-luvulla todella käsityövaltaista W116:n valmistus - jos vertaa nykyisiin MB-tuotantolinjoihin vaikkapa Uudessakaupungissa!
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W116 350 SEL
Aloituspostin kuvat ei näy.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561