W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MikkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 03.01.2005 00:17
Paikkakunta: Sastamala

W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

-90 mallin (kat) 260E outoa käyntihäiriötä.

Käyntiinlähtö hiukan huonoa, vaatii pitkän, sanotaanko vaikka 3s startin, varsinkin kylmänä huomaa että lähtee selkeästi paremmin kun starttaa, käyttää virran pois ja starttaa uudestaan.

Tyhjää käy ihan nätisti, tyhjäkäynniltä kun painaa kaasun pohjaan niin kerää kierrokset hitaasti. 1000-6000rpm ottaa sellaisen 2-3s

Ajossa tehoton, toimii ja pelaa mutta lienee laiskempi kuin 200E, kaasu täysin pohjassa tuntuisi vetävän paremmin.

Kosketuskulmamittarin kun tyrkkäsi kiinni diagnostiikkapistokkeen 3 pinniin, antaa lukeman 65%...?

Heittäkääs ajatuksia mistä lähden vikaa purkamaan, itselle tää Koojetti on ihan vieras kapistus...

Ja, mikä tuon kahden peräkkäisen bensapumpun funktio on. Pitäiskö kummankin käydä koko ajan vai herääkö toinen vasta myöhemmin, jonkun kytkentäkaavion mukaan näytti että samasta piuhasta on kytketty...?
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jakajan kansi ja pyörijä tarkastaa /uusia. M103 heikko lenkki.
Kummankin pumpun kuuluu pyöriä juu yhtäaikaa.
Huono veto voi johtua ihan suoraan myös laihasta seoksesta? Joku säätänyt sitä ke-jetin perussäätöä pienelle?
Avatar
MikkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 03.01.2005 00:17
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Jakajan kansi ja pyörijä uusittu jo, kannesta puuttui hiili kokonaan. Parani toki tuntuvasti muttei riittävästi.

Tapahtuuko tuo k-jetin perussäätö siitä ilmanputsarin päältä reiästä pitkällä avaimella, mihin tuo perussäätö vaikuttaa käytännössä? Ei mitään tietoa kuka on ruuvaillut ja mitä tämän tapauksessa aiemmin...
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Joo 3mm kuusiokololla siitå reiästä, kiinni päin niin menee rikkaammalle. Avainta pitää painaa vähän että menee kohdalleen, tunnet kyllä kun käännät samalla.
Avatar
MikkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 03.01.2005 00:17
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Eli säätääkö tuo läpi alueen seosta, ei pelkkää tyhjäkäyntiseosta?

Mitä tuossa pitäisi bensapaine olla linjassa?

Mitä tuossa kampuran asentoanturi sekoittaisi jos oireilee, vaikuttaako sytytykseen vai pelkkään ruiskutukseen? Tuo ei selvinne muulla kuin skoopilla mittaamalla.
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Vaikuttaa koko alueen seoksiin. Laihalla ollessaan on vähän semmoinen "tökkivän" oloinen ajossa, ja yleensä semmoinen se on leimasäädössä. Leiman jälkeen rikkaammalle ja Johan alkaa oleen mukavampi ajaa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Seosta voi säätää myös ajon aikana jos kytkee 47kohm potikan sarjaan imuilman lämpöanturin kanssa. Näin pystyy myös rikastamaan seosta jos käyttää RE85-polttoinetta.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

MikkoV kirjoitti:Eli säätääkö tuo läpi alueen seosta, ei pelkkää tyhjäkäyntiseosta?

Mitä tuossa pitäisi bensapaine olla linjassa?

Mitä tuossa kampuran asentoanturi sekoittaisi jos oireilee, vaikuttaako sytytykseen vai pelkkään ruiskutukseen? Tuo ei selvinne muulla kuin skoopilla mittaamalla.
Paineen pitäisi olla 5-6bar luokkaa määriksestä mitattuna, suutin kyllä aukeaa 3,5 bar tienoilla jos edes jotenkin ok!
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

suutin avautuu välittömästi kun 3.3bar ylittyy :wink:
Avatar
Hemu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: La 25.04.2015 14:26

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja Hemu »

260E taitaa olla KE-jetillä,varsinkin katti versio.
Ekaksi kannattaa ylijänniterele korjata,tinailla,tai vaihtaa.
KE-toimii ilman virtaa kun K-jetti joten seoksen hieno säädöt ei toimi.
Mittaa tuleeko kylmäkäynti suuttimelle virta ja maa startatessa.
Katti versiossa älä käännä seosruuvia jos ei ihan pakko tai jos sitä on joku kääntänyt aiemmin.
Vuosien saatossa moottorin seoksen tarve kylläkin kasvaa joten lisäys on tarpeen.Lambda tunnistimen pitäsi korjata tilanne.
Pakokaasujen seosarvojen mittaus voisi olla kuva juttu aluksi :sick:
pasi p
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 01.07.2009 15:30
Paikkakunta: tuusula
Viesti:

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Minulla on kolme samanlaista autoa, kaikissa KE-Jetronic.
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
Avatar
MikkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 03.01.2005 00:17
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Joo KE3 tarkemmin ottaen vaikuttais olevan tyypiltään.
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Kokeilepa virta avaimella kikkailla, käännä avain jokusen kerran, niin että pumput hurahtaa, mutta älä starttaa, ennen kuin kolmen neljän kerran jälkeen lähteekö helpommin tulille kylmänä? Jos, niin paineet karkaa, tai toinen pumpuista ehtoo puolella/ ja tai ei toimi, joka selittäisi tehottomuuden.. Muutoin kuten edellä, yj-rele, vaikuttaa esim; kylmä käynnistykseen jne...
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
MikkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 03.01.2005 00:17
Paikkakunta: Sastamala

Re: W124 260E voimattomuus, K-jettispesialistit hox.

Viesti Kirjoittaja MikkoV »

Tässä on nyt hyviä vinkkejä, kiitokset. Yritän loppuviikosta syventyä Mersun pariin...

Tuo yj rele nähtävästi = K21 overload relay? Bensapumpun releen uusin heti alkuun kun sitä epäilin
W212 250cdi avantgarde -09
Ja...
Dodge Charger 500 -70
Chevrolet Camaro 6.2SC -70 Drifteri
Pontiac Tempest Custom Conv. -67
Opel Manta A 2800S -71
Vastaa Viestiin