Kyllä siinä näin kävi. Männänpää muutui palotilan osalta, esikammiot muuttui pyöreäpäiseksi, nokkaan tuli 2mm enemmän nostoa ja pakoputkistoa muutettiin. Näillä eväillä teho nousi 200D 55-60hv 240D 65-72hv ja 300D 80-88hv. Näistä on vielä juuri citylinerissä erilailla suunniteltu kammio jolla teho on nostettu 72-75hv ja juuri tuollaiset kammiot tarvisin omaan kokeiluun.Maastis kirjoitti:Eikös näis koneis tullu -70/-80 luvun taittees myös joku muutaman hepan tehomuutos joka koski myös esikammiota ja männän topin muotoa. Lisäksi männän halkaisijassa joku kymmenyksen ero... litratilavuus myös muuttui kun aiemmat oli karvan yli 2,4 litraa ja uudemmat alle... (joku verotekninen juttu jossain maadsa??)
Kaikkea sitä tulee hankittua.. 100 D Cityliner -89
Re: Kaikkea sitä tulee hankittua.. 100 D Cityliner -89
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Kaikkea sitä tulee hankittua.. 100 D Cityliner -89
Jako onkin EHKÄ 5x139,7 eli 5x5,5..vanha juttu naapurifoorumilla . Taitaa jäädä vanteet hankkimatta kun ei oikee suomalaisilta sivuilta löytyny muunnosspacereitakaan.Jönsi kirjoitti:Kesävanteet hakusessa... jako PITÄISI olla 5x130 pitää jollain varmistaa, ei lukenut vanteissa mitän.
Parit vannekuvat allaalla, mutta vois olla jotkin vähän hillitymmät
Liittynyt: 01 Kes 2008
Viestejä: 1
Paikkakunta: Jyväskylä
LähetäLähetetty: 01.6.2008 22:03 Viestin aihe: mb 100 d pulttijako Vastaa lainaamalla viestiä Back to top
Moi. MB 100 D pulttijako on 5/140 ja offset on jotain päälle 60:n, eli on aika vaikea löytää vanteita. Jossain saksalaisessa vanne luettelossa oli 5,5x16" vanne, mutta ei varmaan ole suomessa moisia. 5/139,7 jakosia vanteita on saatavana, mutta on offset ongelma. Terveisin Tapsa.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93