Tuli vaihdettua polttoainesuodatin ja sen jälkeen oli tarkoitus käsipumpulla pumppailla mutta se pumppasi puolet ilmaa joten ostin alvadista Bilstenin käsipumpun. Tuo uusi käsipumppu pumppaa puolet löpöstä korkin juuresta sormille mutta osa näyttäisi menevän myös suodattimelle koska otin suodattimen hetkeksi pois jotta päösin näkemään mitä tapahtuu. Auton ohjekirjan mukaan käsipumppua pitäisi pumpata niin kauan että syöttöpumpusta kuuluisi naksahdus. Mitään naksahdusta en saa kyllä kuulumaan. Auto ei siis lähde enää käymään ja suutinputkia kun yksitellen avasin niin ainoastaan tulipellin vieressä olevasta putkesta tulee kuplaista löpöä startatessa. Muutaman akun olen jo starttaillut, kikkaillut käsikaasulla, kaasupolkimen asennoilla ja vaikka mitä. Hehkut on uudet ja toimii.
Ongelma tuntuu olevan se että löpöä ei tule putkista ei sitten millään. Oisko neuvoja että saako tuota käyntiin edes jos syöttöpumppua ei saa naksahtamaan eli onko vika uudessa käsipumpussa? Pitäiskö käsipumpussa tuntea selkeä vastus kun ilmat on saatu pois? Mistä johtuu että yhteen putkeen tulee tavaraa? Uskaltaisko kokeilla starttipilottia?
W123 240d ei lähde käyntiin
Re: W123 240d ei lähde käyntiin
Minä ilmasin w115 240D ensiksi käsipumpulla ja sitten startilla loput kun oli ykkkösen suutinputki löysällä eikä kaikki putket.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W123 240d ei lähde käyntiin
Samoin minä olen tehnyt muun merkkisten kanssa aiemmin, mutta tämä merssu on uus tuttavuus joten en tiedä esim. onko tuo uus käsipumppu valmiiks viallinen kun muissa autoissa pumppu on jäykistynyt selvästi siinä vaiheessa kun on pumpannut tarpeeksi kauan. Jotenkin tuntuu että tämä pumppu ei jaksa siirtää soppaa syöttöpumpulle asti ja sen takia ei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa.slsl77 kirjoitti:Minä ilmasin w115 240D ensiksi käsipumpulla ja sitten startilla loput kun oli ykkkösen suutinputki löysällä eikä kaikki putket.
Sellainen asia tuli vielä mieleen että ohjaustehostimen öljyjen vaihtamiseksi kokonaan starttasin auton tyhjällä löpösuodattimella pari kertaa joten tais imaista ilmoja pikkasen enemmän kuin yleensä suodattimen vaihdon yhteydessä tapahtuu.