Rupesi kaasari temppuilemaan säädön jäljiltä, liekö sattumaa vai menikö joku vanhanaikaisesti ns. päin peetä.
Ongelma on automaattiryypyn ääriasentoon jumittamisen kanssa, ryyppyvipu jää ääriasentoon (käynnistysrikastus?) kaasarissa auton lämpeämisenkin jälkeen.
Jos vivun käy vääntämässä kaasarissa olevasta raosta ruuvarilla ääriasennosta yhden naksautuksen pois päin jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen niin ns. lämpimäksikäyttövaihe toimii normaalisti ryypyn kotelon bimetallijousen avustamana ja ryyppy menee kokonaan pois päältä auton lämmetessä.
Otin ryypyn kotelon pois ja vipu liikkuu oikein kivasti asennosta toiseen kun auto ei ole käynnissä. Kun auto taas on käynnissä niin jumittaa ääriasentoon.
Tuossa läpileikkaus mekanismista, pitäisikö tuon alipainerasian 97 (jossa on jokin sähköinenkin osio / lämpöaikakytkin) josta tulee tuo varsi vetää tuo vipu ylös lämpöaikakytkimen ohjaaman ajan mukaisesti.
Lisäksi tiiviste osan 91 yläpäässä näyttäisi ettei ole kunnolla paikallaan, vaikuttaakohan tämä jotenkin ja toimiikohan tämä yhteistyössä jotenkin ed. mainitun osan kanssa?
Kiitoksia jo etukäteen kaasaritietäjille
W123 200 Strömberg / Pierburg 175CDT ongelmaa
W123 200 Strömberg / Pierburg 175CDT ongelmaa
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
Re: W123 200 Strömberg / Pierburg 175CDT ongelmaa
Vastataan itselleni, ongelmana oli ko. tiiviste joka ei rikastimen männän päällä pysynyt, rikastimen irrotus yhteensä 6 ruuvia ja alaosasta pidätinruuvi irti jolloin rikastimen mäntä tulee ulos.
Tiiviste vaihtuu yläkautta ja vähän nysväämistä että saa oikein paikalleen & mänän ympärille mutta lopussa kiitos seisoo.
Ko. tiivistettä koitin Suomesta metsästää mutta ei-oota myytiin, Pierburgin osat huoltosarjaa lukuunottamatta kiven alla. Koko mekanismi marmoritiskiltä 279€.
Osoitteesta http://www.ruddies-berlin.de/ saatavilla Pierburgin orkkisosia reilusti, ilmeisesti vanhaa varastoa.
Tiiviste vaihtuu yläkautta ja vähän nysväämistä että saa oikein paikalleen & mänän ympärille mutta lopussa kiitos seisoo.
Ko. tiivistettä koitin Suomesta metsästää mutta ei-oota myytiin, Pierburgin osat huoltosarjaa lukuunottamatta kiven alla. Koko mekanismi marmoritiskiltä 279€.
Osoitteesta http://www.ruddies-berlin.de/ saatavilla Pierburgin orkkisosia reilusti, ilmeisesti vanhaa varastoa.
W123 200 -83 "Miami Vice -edition"
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.
W210 E320 4matic -98 ”ruosteet on”
Ex W116 Kompressor
Bensalla pestään dieselit, pensseleillä tehdään voimaa.