M116 jakopään laahaimet
M116 jakopään laahaimet
Osaisiko joku kertoa, mitä jakopään osia on helpohko vaihtaa M116 -koneeseen eli mitkä olisi laahaimien osanumerot, jotka voi vaihtaa yläkautta? Ajattelin tilata muutakin saksasta, niin nuo voisi samalla tilata.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M116 jakopään laahaimet
molempiin kansiin ja kiristinkaaren pinta ja samalla kannattaa vaihtaa ketju ja ketjunkiristin
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M116 jakopään laahaimet
tässä niitä numeroita, huom. numerot ovat 420:sen M116 moottorista
molemmissa kansissa samanlaiset
tässä myös kiristin kaari mutta swagin paketissa mutta sama valmistaja
osat tilattu saksasta
ps. kiristin kaari on pienempi mitä 500:ssa ja tais olla kannen laahaimetkin erilaiset, mutta jakopään kopan sisällä olevat laahaimet ovat samanlaiset myös 500:ssa
molemmissa kansissa samanlaiset
tässä myös kiristin kaari mutta swagin paketissa mutta sama valmistaja
osat tilattu saksasta
ps. kiristin kaari on pienempi mitä 500:ssa ja tais olla kannen laahaimetkin erilaiset, mutta jakopään kopan sisällä olevat laahaimet ovat samanlaiset myös 500:ssa
Re: M116 jakopään laahaimet
Kiitos vastauksesta! =)
Mulla koneena siis 3,5L 116.982. En ole ketjua koskaan vaihtanut mihinkään kapistukseen, vaikka ajoituksia on tullut laitettua rempan jälkeen kohdalleen eli onnistuuko noiden kaikkien osien vaihto siis jokseenkin järkevästi ilman suurempaa tuskaa? Jos kaikki jakopään osat vaihtaa, niin siinä pitää purkaa ainakin aika paljon kuulemma.
Tuo kone käy erittäin nätisti, varsinkin nyt venttiilisäädön jälkeen, mutta mietin, että olisiko viisainta silti vaihtaa osia sinne jakopäähän. Venttiilisäädön yhteydessä vaihdettiin nokkien voiteluputkien pukit.
Mulla koneena siis 3,5L 116.982. En ole ketjua koskaan vaihtanut mihinkään kapistukseen, vaikka ajoituksia on tullut laitettua rempan jälkeen kohdalleen eli onnistuuko noiden kaikkien osien vaihto siis jokseenkin järkevästi ilman suurempaa tuskaa? Jos kaikki jakopään osat vaihtaa, niin siinä pitää purkaa ainakin aika paljon kuulemma.
Tuo kone käy erittäin nätisti, varsinkin nyt venttiilisäädön jälkeen, mutta mietin, että olisiko viisainta silti vaihtaa osia sinne jakopäähän. Venttiilisäädön yhteydessä vaihdettiin nokkien voiteluputkien pukit.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: M116 jakopään laahaimet
tietysti joutuuhan siinä vähän purkaa jos vaihtaa vain sylinterikannen laahaimet sekä kiristin kaaren, mutta voithan aina kattoo onko laahaimet kuinkaki kuluneet ja vaihat tarpeen mukaan, mutta jos meinaat vaihtaa kaikki laahaimet siinä on kyllä jo melekonen työmaa kun joutuu purkaa melekosesti, mutta nuo kannen laahaimet on kyllä aikas heleppo homma ja samaan syssyyn vaihtaa sitten kiristin kaaren ketju on vaan laskettava löysälle että saa laahaimet otettua pois ja laitettua uudet paikalleen
Re: M116 jakopään laahaimet
OK, hyvä tietää nämä asiat.
Rollen mekaanikko vaihtoi autoon venttiilinvarrenkumit viime kesänä ja oletan, että hän olisi maininnut huonokuntoisista laahaimista, jos niitä olisi sattunut silmään, kun muistaakseni niistä vielä erikseen muistutin.
Ehkäpä voisi ensi talvena itsekin kurkata venttiilikoppien alle ja katsoa, miltä siellä näyttää, kun tämä talvi ja kevät menee muuten kasatessa autoa.
Rollen mekaanikko vaihtoi autoon venttiilinvarrenkumit viime kesänä ja oletan, että hän olisi maininnut huonokuntoisista laahaimista, jos niitä olisi sattunut silmään, kun muistaakseni niistä vielä erikseen muistutin.
Ehkäpä voisi ensi talvena itsekin kurkata venttiilikoppien alle ja katsoa, miltä siellä näyttää, kun tämä talvi ja kevät menee muuten kasatessa autoa.