1991 300 SE
1991 300 SE
Moro.
Möhköä kun oli pitkään tehnyt mieli ja sopiva tuli vastaan ja kun tästä ei enää nuorennuta niin mikä ettei.
Perushuoltotoiminnat käynnissä ja huomenna pitäisi vaihtaa laatikon suodatin ja öljy.
722.3 ja 722.4 laatikkoon kuuluu kaiketikin 236.6 tai 236.7 öljy. Mennäänkö Mobil ATF 220:llä kun sitä saa Motonetista 6,90 / l vaiko jollain muulla?
Möhköä kun oli pitkään tehnyt mieli ja sopiva tuli vastaan ja kun tästä ei enää nuorennuta niin mikä ettei.
Perushuoltotoiminnat käynnissä ja huomenna pitäisi vaihtaa laatikon suodatin ja öljy.
722.3 ja 722.4 laatikkoon kuuluu kaiketikin 236.6 tai 236.7 öljy. Mennäänkö Mobil ATF 220:llä kun sitä saa Motonetista 6,90 / l vaiko jollain muulla?
1991 W140 300 SE
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: 1992 300 SE
Mobil ATF220 on oikea valinta näihin vanhoihin. Sitä itselläkin 400 SE:n 722.3:sessa
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: 1992 300 SE
Jarruja tuossa herkisteltiin ja näyttää takalevyt ja -palat saaneen siipeensä eli menevät vaihtoon.
Onko noissa tarvikeosissa nykyään tuotemerkkejä joita olisi syytä kaihtaa vai onko niin, että esimerkiksi Brembo, Zimmermann, Bosch, Febi jne. ovat edelleen hyviä?
Mitä paloja voitte suosittaa kokemuspohjaisesti?
Onko noissa tarvikeosissa nykyään tuotemerkkejä joita olisi syytä kaihtaa vai onko niin, että esimerkiksi Brembo, Zimmermann, Bosch, Febi jne. ovat edelleen hyviä?
Mitä paloja voitte suosittaa kokemuspohjaisesti?
1991 W140 300 SE
Re: 1992 300 SE
En tiedä muuta kun että itellä zimmermannin osat ja välillä vinkuu jarrut niin saatanasti. Tosin nyt muutaman kuukauden jälkeen pikkuhiljaa vähentyny.
W210 E320cdi
Re: 1992 300 SE
Paloja ja levyjä joutuu vaihtamaan harrasteautoissa niin harvoin, että suosittelisin alkuperäisiä. Eivät takuulla vingu ja kestävät.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1992 300 SE
Joku varmaan pian nillittää ettei -92 vielä kuulu oldtimereihin mutta mutta..
Siistin näkönen.. ootko johtosarjaa kurkkinu missä kunnossa? Vaikka lienee näihin kaikkiin jo vaihdettu.
Siistin näkönen.. ootko johtosarjaa kurkkinu missä kunnossa? Vaikka lienee näihin kaikkiin jo vaihdettu.
W210 E320cdi
Re: 1992 300 SE
Huomasin itsekin saman ketjun aloitettuani - ylläpito voisi siirtää ketjun oikeampaan osoitteeseen jos on tarve.
Sen mitä itse katsoin niin johdotukset näytti ehjiltä eikä mitään käyntihäröjä oli eli toivoa on että olis vaihdettu.
Sen mitä itse katsoin niin johdotukset näytti ehjiltä eikä mitään käyntihäröjä oli eli toivoa on että olis vaihdettu.
1991 W140 300 SE
Re: 1992 300 SE
Hei, pisteet siitä, että mallimerkintä on kirjoitettu, kuten 92:ssa se kuuluu olla sekä kliinistä ulkoasusta. Potkkanavilkuilla olisivat piste iin päälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 1992 300 SE
Vilkut ovat nekin listalla.
Tarttis vaihtaa moottorin kannakkeet. Tuotemerkkejä näyttää olevan markkinoilla vaikka muille jakaa ja maalaispoikaa alkaa huimata. Tuossa erään saksalaisen nettikaupan tuotemerkkitarjontaa. Hintahaitari parista kympistä puoleentoista sataan.
Onko noissa tuotemerkeissä jotain mitä
a) pitäisi välttää
b) mitkä mahtavat olla OK
c) mitkä mahtaisivat olla ns. alkuperäislaatua
Tarttis vaihtaa moottorin kannakkeet. Tuotemerkkejä näyttää olevan markkinoilla vaikka muille jakaa ja maalaispoikaa alkaa huimata. Tuossa erään saksalaisen nettikaupan tuotemerkkitarjontaa. Hintahaitari parista kympistä puoleentoista sataan.
Onko noissa tuotemerkeissä jotain mitä
a) pitäisi välttää
b) mitkä mahtavat olla OK
c) mitkä mahtaisivat olla ns. alkuperäislaatua
1991 W140 300 SE
Re: 1992 300 SE
Katoppa täältä vähän osviittaa eri valmistajista. https://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=1919" onclick="window.open(this.href);return false; Jenkkien E500E -foorumilla on tehty lista hyvistä ja huonoista varaosavalmistajista.
Itsekin joutuu usein miettimään että kuinka paljon rahaa haluaa laittaa johonkin tiettyyn osaan, jos vaihtoehtoja on. Viime aikoina oon hankkinut carparts-pros.comista. Siellä ei tosin näe valmistajien nimiä, ainoastaan "premium" "pro's choise" ja original MB.
Noista merkeistä Lemförder, Vaico, Febi ja Ruville on tuttuja, ja käyttäisin mitä vain. Febi voi ilmeisesti olla joskus vähän mitä sattuu laatikossa olemaan, eli joskus sama tuote voi olla eri valmistajan tekemä mutta Febin laatikossa. Ruville on käsittääkseni ihan alkuperäislaatua, kuin myös Lemförder
Itsekin joutuu usein miettimään että kuinka paljon rahaa haluaa laittaa johonkin tiettyyn osaan, jos vaihtoehtoja on. Viime aikoina oon hankkinut carparts-pros.comista. Siellä ei tosin näe valmistajien nimiä, ainoastaan "premium" "pro's choise" ja original MB.
Noista merkeistä Lemförder, Vaico, Febi ja Ruville on tuttuja, ja käyttäisin mitä vain. Febi voi ilmeisesti olla joskus vähän mitä sattuu laatikossa olemaan, eli joskus sama tuote voi olla eri valmistajan tekemä mutta Febin laatikossa. Ruville on käsittääkseni ihan alkuperäislaatua, kuin myös Lemförder
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 1991 300 SE
Kiitos linkistä, tuo valaisi melko lailla eri merkkien välistä tilannetta.
1991 W140 300 SE
Re: 1991 300 SE
Jarruista seuraavaa:
Etupään jarrut tuntuvat täristävän melkoisesti kun esim. satasen vauhdista jarruttaa risteykseen. Siis ravistaa oikein miehekkäästi. Samaten kun hiljemmasta vauhdista jarruttaa esim. valoihin niin tuntuu kuin "ottaa kiinni-ei ota kiinni-ottaa kiinni".
Takapään levyt ja palat vaihdettiin, männät ja palat liikkuvat herkästi. Hieman parani mutta takapalat olivatkin osittain jumissa eivätkä siten toimineet asianmukaisesti.
Etupäässä myös männät ja palat herkisteltiin ja kaikki tuntuisi olevan kunnossa ja levyt ja palat melko uudet. Merkistä ei tietoa.
Tänään katsottiin molemmat etulevyt ulkopinnasta heittokellolla ja heitto oli molemmissa luokkaa 0,05 mm/kierros. Tuo ei liene vielä sellainen että aiheuttaisi ravistuksen? Sisäpinnan heitosta ei siis tietoa.
Etupyörien laakerit oli hiljattain auki ja siellä välykset OK.
Ylätukivarsissa ei näytä olevan välystä. Pallonivelet vaikuttaisivat olevan OK. Vasemman alatukivarren taaemmassa puslassa hieman väljää, muut kolme OK.
Takapään puslat hieman eltaantuneita mutta ei näyttäisi sielläkään olevan välystä.
Iskarit ovat loppu kaikissa kulmissa ja ainakin edessä alapään kumipuslat ryytyneet.
Jarrutusteho on hyvä ja auto menee jarrutettaessakin suoraan. Tuleeko mieleen mitään tyypillistä syytä mistä tuo voisi johtua vai laitetaanko levyt vaan suosista vaihtoon?
Etupään jarrut tuntuvat täristävän melkoisesti kun esim. satasen vauhdista jarruttaa risteykseen. Siis ravistaa oikein miehekkäästi. Samaten kun hiljemmasta vauhdista jarruttaa esim. valoihin niin tuntuu kuin "ottaa kiinni-ei ota kiinni-ottaa kiinni".
Takapään levyt ja palat vaihdettiin, männät ja palat liikkuvat herkästi. Hieman parani mutta takapalat olivatkin osittain jumissa eivätkä siten toimineet asianmukaisesti.
Etupäässä myös männät ja palat herkisteltiin ja kaikki tuntuisi olevan kunnossa ja levyt ja palat melko uudet. Merkistä ei tietoa.
Tänään katsottiin molemmat etulevyt ulkopinnasta heittokellolla ja heitto oli molemmissa luokkaa 0,05 mm/kierros. Tuo ei liene vielä sellainen että aiheuttaisi ravistuksen? Sisäpinnan heitosta ei siis tietoa.
Etupyörien laakerit oli hiljattain auki ja siellä välykset OK.
Ylätukivarsissa ei näytä olevan välystä. Pallonivelet vaikuttaisivat olevan OK. Vasemman alatukivarren taaemmassa puslassa hieman väljää, muut kolme OK.
Takapään puslat hieman eltaantuneita mutta ei näyttäisi sielläkään olevan välystä.
Iskarit ovat loppu kaikissa kulmissa ja ainakin edessä alapään kumipuslat ryytyneet.
Jarrutusteho on hyvä ja auto menee jarrutettaessakin suoraan. Tuleeko mieleen mitään tyypillistä syytä mistä tuo voisi johtua vai laitetaanko levyt vaan suosista vaihtoon?
1991 W140 300 SE
Re: 1991 300 SE
Eiköhän se johdu niistä levyistä, itellä oli sama ongelma kun auton ostin ja etulevyjen vaihdolla katos. Siis jarruttaessa esim 100:n vauhdista pikkuhiljaa niin jurnuttaa koko koriin.
W210 E320cdi
Re: 1991 300 SE
Jarruletkut vaihtoon. Voivat näyttää ja jopa tuntua ihan ok:lle, mutta jos kovin vanhat niin sisältäpäin voi olla tukkeentunut. Jarruneste ei liiku vapaasti välttämättä sisällä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: 1992 300 SE
no onpas höpönpöppöö lista, esim. "never buy" osiossa trucktec, ei pahaa sanottavaa ja tais kl:läkin myydä sen valmistamia osia.Häksä kirjoitti:Katoppa täältä vähän osviittaa eri valmistajista. https://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=1919" onclick="window.open(this.href);return false; Jenkkien E500E -foorumilla on tehty lista hyvistä ja huonoista varaosavalmistajista.
Re: 1991 300 SE
Hau!
Olis tarkoitus alkaa kunnostaa etupään jousitusta. Yhtenä hommana on alatukivarsien puslat ja alapallonivelet.
Onko kenties suositeltavampaa lopputuloksen laadun ja kestävyyden kannalta vaihtaa auton omiin alatukivarsiin Lemförderin puslat ja alapallo vaiko hankkia uudet alatukivarret puslineen?
Lemförderin puslat maksavat n. 50,- per sarja ja alapallo jotain siihen lisää. Vaico-merkkinen alatukivarsi maksaa n. 100,-. Oman työn kustannusta ei tarvitse ottaa huomioon.
Olis tarkoitus alkaa kunnostaa etupään jousitusta. Yhtenä hommana on alatukivarsien puslat ja alapallonivelet.
Onko kenties suositeltavampaa lopputuloksen laadun ja kestävyyden kannalta vaihtaa auton omiin alatukivarsiin Lemförderin puslat ja alapallo vaiko hankkia uudet alatukivarret puslineen?
Lemförderin puslat maksavat n. 50,- per sarja ja alapallo jotain siihen lisää. Vaico-merkkinen alatukivarsi maksaa n. 100,-. Oman työn kustannusta ei tarvitse ottaa huomioon.
1991 W140 300 SE
Re: 1991 300 SE
Jos tukivarsissa ruostetta niin sama vaihtaa kokonaan, oma hommansa se puslien irrottelukin vanhoista tukivarsista..
W210 E320cdi