W 136 öljynpaine

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

W 136 öljynpaine

Viesti Kirjoittaja peltika »

Auto on 170 Va vuodelta 1950. Ongelma on öljynpaineessa, joka auton oman mittarin mukaan on aluksi täydet 3 ilmakehää. Kun moottori lämpiää paine laskee 1 ik ja jopa sen alle normaalilla matkanopeudella. Voiko öljynpainemittarin tarkkuutta varmistaa jotenkin ?. Olen muutaman kerran purkanut ja puhdistanut moottorissa olevan ylipaineventtiilin, josta on mielestäni ollut hetkellisesti apua. Myös öljyn puhdistajassa olevan suodattimen olen puhdistanut ohjeiden mukaisesti. Öljynä käytän Sae 10W-30 mineraaliöljyä. Voisiko öljyn laadulla tai viskositeetilla parantaa tilannetta?
MB E 350 e Hybridi
joe smith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ma 02.11.2009 19:32
Paikkakunta: jyväskylä mlk.

Re: W 136 öljynpaine

Viesti Kirjoittaja joe smith »

Ei taida öljy laadun vaihto auttaa,joko pumppu, ylipaineventtiili,laakerit loppu näistä lähtisin katsomaan.Tuo mittari ei voi heittää noin paljoa ja kylmänä hyvät,lämpöisenä huonot niin viittaa noihin em mainittuihin juttuihin.Mulla oli 170s paineet ajaessa aina tapissa kuumana tyhjäkäynnillä noin liki 2 kgcm.
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W 136 öljynpaine

Viesti Kirjoittaja peltika »

Moottori on peruskorjattu muutama sata kilometriä sitten joten oletus on, että laakerit ovat kunnossa ja kuten kerroin olen purkanut ja puhdistanut ylipaineventtiilin vaikka en siitä mitään löytänytkään. Jäljelle jäisi näin ollen öljypumppu. Voiko sille tehdä itse mitään vai onko ainut vaihtoehto uusi pumppu ?
MB E 350 e Hybridi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W 136 öljynpaine

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pumpun voi mitata ihan liuskamitalla. Hammasvälys ja rattaiden päittäisvälys koteloon on ihan mitattavissa. Eräässä toisenmerkkisessä autossa oli alhaiset öljynpaineet, syynä oli pumppua kasassa pitävuen ruuvien löystyminen. Paine karkasi pumpun rungon välistä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin