Terve M102 omistajat!
Mites teillä kone toimii kylmänä? Olisin kiinnostunut näkemään videoita niin paremmin kuin huonommin toimivista yksilöistä. Videolla oma w201 tältä aamulta:
https://youtu.be/gAfF-FnK3Kc" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten olisi aika miettiä, mitä pitää tehdä, notta saatas koneet loistotikkiin.
Ongelmat:
- Sammuilee kylmänä - lämpimänä joutokäy nätisti
- Pientä nykimistä raskaalla kaasujalalla - ainakin liian isolla vaihteella. Vika vai ominaisuus?
Mersu kuitenkin jokapäiväisessä käytössä, eikä nyi eikä sammu kun on tottunut kaasuttamaan sopivasti.
Harkitsen bensaruiskujen uusimista, kun ei ole taidettu ikinä vaihtaa? Epäilys on, että ongelmat kuitenkin johtuis öljyn minimaalisesta vuotamisesta yön yli sylintereihin ... eli pitäskö suoraan harkita isompaan koneremonttiin ryhtymistä?
M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Aika vaivaisen oloiset tyhjäkäynnit.
Onko tässä kuitenkin kaikki perushuollot tehty ajallaan tai hiljattain ei esim. ole seissyt pitkiä aikoja?
P-a suodatin, tulpat ja sen sellaiset tikissä? En minä ekana ruiskun suuttimia lähtisi noilla kilometreillä (216k) vaihtamaan, toki voisin pullon injector puhdistajaa laittaa bensan joukkoon.
Aikanaan emännällä Alfa 156:n tyhjäkäyntiä saatiin parannettua tuolla kikalla about samoilla ajomäärillä.
-Juha
Onko tässä kuitenkin kaikki perushuollot tehty ajallaan tai hiljattain ei esim. ole seissyt pitkiä aikoja?
P-a suodatin, tulpat ja sen sellaiset tikissä? En minä ekana ruiskun suuttimia lähtisi noilla kilometreillä (216k) vaihtamaan, toki voisin pullon injector puhdistajaa laittaa bensan joukkoon.
Aikanaan emännällä Alfa 156:n tyhjäkäyntiä saatiin parannettua tuolla kikalla about samoilla ajomäärillä.
-Juha
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Auton historia ei ole tiedossa. Ainakaan muutamaan vuoteen ei ole seisonnassa ollut. Suodattimet ja tulpat vaihdettu.
Pitänee puhdistuslitkua koittaa löytää.
Pitänee puhdistuslitkua koittaa löytää.
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Jos ja kun bensapuolen hommista ei löydy ihmeempää, niin kyllä kannattaa myös virtapuolen asioita alkaa
tsekata, esim. koittaa selvittää onko tulpanjohdot miten vanhat, tuleeko oikeasti hyvä kipinä ja ajallaan...
Noita tsekkaisin ennen kuin alkaisin mitään konetta aukomaan tai isompia (oikeita) ongelmia etsimään.
Mutta nämä nyt ovat tälläistä "omaa mutua" - ilman minkään maailman ammattitaitoa asiassa:-o
tsekata, esim. koittaa selvittää onko tulpanjohdot miten vanhat, tuleeko oikeasti hyvä kipinä ja ajallaan...
Noita tsekkaisin ennen kuin alkaisin mitään konetta aukomaan tai isompia (oikeita) ongelmia etsimään.
Mutta nämä nyt ovat tälläistä "omaa mutua" - ilman minkään maailman ammattitaitoa asiassa:-o
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Tuo motonetin injektoripuhdistaja kyl autto nykimiseen.
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
Onko KE-jet ruiskulla? Jos on, niin tyhjäkäyntiä saa saadettyä ilmamäärälautasen potikkaa säätämällä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E
se tyhjäkäynti säädetään lisäilmaluistilta tulevasta ruuvi venttiilistä isolla lattameisselillä. Ruuvi messinkiä ja sitä pääsee pyörittämään esom 2.0 mallissa ilmanputsarikotelon kylkeen tehdyn kavennuksen kohdalta jossa ruuvarille tilaa. Se saattaa ryömiä itsestään alaspäin tärinästä se ruuvi ja kierrokset laskee. Aukaisemalla kiekat taas nousee. Toki kannattaa katsoa ylijänniterelen sulake (10A) ettei vaan ole sieltä posahtanut ja ecu pimeänä.Sharedoc kirjoitti:Onko KE-jet ruiskulla? Jos on, niin tyhjäkäyntiä saa saadettyä ilmamäärälautasen potikkaa säätämällä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.