M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
eikai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.03.2018 17:29

M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja eikai »

Terve M102 omistajat!

Mites teillä kone toimii kylmänä? Olisin kiinnostunut näkemään videoita niin paremmin kuin huonommin toimivista yksilöistä. Videolla oma w201 tältä aamulta:

https://youtu.be/gAfF-FnK3Kc" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitten olisi aika miettiä, mitä pitää tehdä, notta saatas koneet loistotikkiin.

Ongelmat:
- Sammuilee kylmänä - lämpimänä joutokäy nätisti
- Pientä nykimistä raskaalla kaasujalalla - ainakin liian isolla vaihteella. Vika vai ominaisuus?

Mersu kuitenkin jokapäiväisessä käytössä, eikä nyi eikä sammu kun on tottunut kaasuttamaan sopivasti.

Harkitsen bensaruiskujen uusimista, kun ei ole taidettu ikinä vaihtaa? Epäilys on, että ongelmat kuitenkin johtuis öljyn minimaalisesta vuotamisesta yön yli sylintereihin ... eli pitäskö suoraan harkita isompaan koneremonttiin ryhtymistä?
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja Zac »

Aika vaivaisen oloiset tyhjäkäynnit.
Onko tässä kuitenkin kaikki perushuollot tehty ajallaan tai hiljattain ei esim. ole seissyt pitkiä aikoja?

P-a suodatin, tulpat ja sen sellaiset tikissä? En minä ekana ruiskun suuttimia lähtisi noilla kilometreillä (216k) vaihtamaan, toki voisin pullon injector puhdistajaa laittaa bensan joukkoon.
Aikanaan emännällä Alfa 156:n tyhjäkäyntiä saatiin parannettua tuolla kikalla about samoilla ajomäärillä.

-Juha
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
eikai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.03.2018 17:29

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja eikai »

Auton historia ei ole tiedossa. Ainakaan muutamaan vuoteen ei ole seisonnassa ollut. Suodattimet ja tulpat vaihdettu.

Pitänee puhdistuslitkua koittaa löytää.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos ja kun bensapuolen hommista ei löydy ihmeempää, niin kyllä kannattaa myös virtapuolen asioita alkaa
tsekata, esim. koittaa selvittää onko tulpanjohdot miten vanhat, tuleeko oikeasti hyvä kipinä ja ajallaan...

Noita tsekkaisin ennen kuin alkaisin mitään konetta aukomaan tai isompia (oikeita) ongelmia etsimään.
Mutta nämä nyt ovat tälläistä "omaa mutua" - ilman minkään maailman ammattitaitoa asiassa:-o
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
eikai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 09.03.2018 17:29

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja eikai »

Tuo motonetin injektoripuhdistaja kyl autto nykimiseen.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko KE-jet ruiskulla? Jos on, niin tyhjäkäyntiä saa saadettyä ilmamäärälautasen potikkaa säätämällä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: M102 Kunnostus 1.8l w201 190E

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sharedoc kirjoitti:Onko KE-jet ruiskulla? Jos on, niin tyhjäkäyntiä saa saadettyä ilmamäärälautasen potikkaa säätämällä.
se tyhjäkäynti säädetään lisäilmaluistilta tulevasta ruuvi venttiilistä isolla lattameisselillä. Ruuvi messinkiä ja sitä pääsee pyörittämään esom 2.0 mallissa ilmanputsarikotelon kylkeen tehdyn kavennuksen kohdalta jossa ruuvarille tilaa. Se saattaa ryömiä itsestään alaspäin tärinästä se ruuvi ja kierrokset laskee. Aukaisemalla kiekat taas nousee. Toki kannattaa katsoa ylijänniterelen sulake (10A) ettei vaan ole sieltä posahtanut ja ecu pimeänä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin