1977 280se

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Juu niin on saabeissa, audeissa, volvoissa ja volkkareissa, porscheja unohtamatta.Kiitos silti vinkistä.
Ostin oletettavasti käyvän osan tänään.Tosin piti ostaa koko scheisse.
Pitää katsoa mitä tekee loppuraadolle kun saan sen omalle pihalle ja mahdollisesti purettua.
Joku 124 koppainen 230e turbo automaatti se on.
Muuta toimintaa tänään oli forte seal conditionerien laitto koneeseen ja sen perään kaasua säästämätön ripeä mersun rääkkäyslenkki että liemet lämpisi ja hoitoaine levisi joka paikkaan.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Ei ainakaan tämän päiväisessä koekäynnistyksessä savutus vähentynyt.
Hitto, mietin paljonko "savusta on sittenkin vesihöyryä kun putkisto todennäköisesti vähän vuotaa sarjanlähdöstä.
Omana kokemuksena putkistoon kertyy yleensä reilummin kondenssivettä jollei se ole tiivis koko matkalta.
Tämä yksilö ei savuta heti käynnistyksen jälkeen oikeastaan yhtään.savutus alkaa vasta noin 20-30 sekunnin kuluttua.
Kampikammion huohotusventtiili toimii mielestäni oikein, joskaa en sitä ole irtikään purkanut tarkistusta varten.
Mitenkään paljoa ei ilmaa koneen läpi virtaa jos tuuletusletkun tukkii tyhjäkäynnillä.Tyhjäkäynti laskaa usean sekunnin viiveellä.
Tämähän indikoi samalla myös sitä, ettei ohipuhallusta ole kovin paljoa.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

siellä venttiili kopan kannessa peltinen "pelti" minkä sisään kertyy karstaa joka tukkii huohotinta ettei kone hengitä alkaa kone pöllyttelee, ja sitten se ilmanmäärän mittarin kupeessa oleva musta alipaine venttiili toimiiko? :roll:
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Epäilen karstavikaa, koko muu moottori on niin puhtaan oloinen sisältä.Sen pellin kylä voisi vielä tutkia suurennuslasin kanssa että toimii oikein.
Pcv venttiilinkin voisi irroittaa ja varmistaa toiminnan.
Mutta mitä mustaa alipaineventtiiliä mahdat tarkoittaa?Toimintaperiaate/nimitys ko osalle?
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Huollon jäljiltä tuntui että nuupahtaa vaihtohetkellä täyskaasukiihdytyksessä.
Wur oli tutkimusmielessä auki.liekö siellä nyt jotain erilailla tai joku letku ollut huonosti ennen toimenpiteitä.
Nyt en kyllä vielä koskenut mihinkään säätöihin kun odotan että seal conditioner tekee temppujaan.
Horot venttiilinohjurien tiivisteethän saattavat tyhjäkäynnin seoksiin osaltaan vaikuttaa kun ilmaa menee koneen läpi suhteellisen vähän imusarjan alipaineen ollessa suurimmillaan.
Merssu on saanut olla tallissa kuivamassa nyt pari viikkoa kun on ajot tullu hoidettua sisulla.
Tänään laittelin matot lattioille ja kävin tankkaamassa.
Kyllä se vaan on aina pidemmän tauon jälkeen hieno tunne ajaa ässällä.
Tiivisteitä odotellessa liimailin kattoluukun saumat umpeen würthin tiivistemassalla.Nyt ei tule tuulen suhinat kabiiniin ja saatoin nauttia yksinomaan Dixie chicksin tuotannosta, mersun lisäksi.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Eipä löytynyt pcv-venttiiliä.Ei kyllä näyttänyt sitä poistetunkaan vaan pelkkä kuristussuutin oli nokka-kotelossa.
minun m110 tehdasmanuaali ei käsittele näin tuoreita koneita kun on 75 painettu, joten en ottanut asiasta vielä stressiä.
Stendiksen säädin myöhäisemmälle eli vanhaan asetoonsa kun ei sillä aikaistuksella sitten kuitenkaan mitää olennaista lisätehoa tullut.
Nyt on tyhjäkäynti niin alhainen, että sitä olisi jopa varaa korottaa säätöruuvista.
Tyhjänäkäynnin seosruuvi tuntuu olevan aika herkkä.Koska tämäkin on aikaa ja käyttöä nähnyt auto, päätin tehdä säädön osin kokeilemalla.Laitoin vähän kerrallaan lisää kierroksia koneeseen ja toisella kädellä painoin ilmalautasta alaspäin.
Tästä sitten päättelin seoksen olevan joko rikkaalla tai laihalla ja seosruuvista korjausta asiaan.
Taas tuntui koeajolenkillä hituse paremmalta.
Tiedä viitsisinkö tilata vaihteistoon uuden alipainemodulaattorin, osa pintakaasuvaihdoista on aika töksähtäviä.
Eipä se miljoonia jn-tradingilla maksa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja karra »

Lueskelin ajatuksella topikkia läpi.

Eli tuo savutus on ollut alusta asti, eka viestissä kerroit? Ei tullut forte-käsittelyn jälkeen?

Minulla oli eka mersu 1984 280 SE, siinä on vissiin samanlainen kone kun sinulla. Vaihteisto sinulla taitaa olla kolmeportainen kun taas 1984 oli neliportainen? Minulla olisi nimittäin toimiva alipainemodulaattori 1984 mallista, ostin hätäpäissäni siihen uuden vaikka vanha toimi.

WURrista, eli ohjauspainesäätimestä, sain asiantuntijalta neuvon että niitä ei voi oikein menestyksekkäästi purkaa jos ne on menneet rikki. Eli uutta taikka käytettyä peliin, voiko niitä sisukaluja sitten vaihtaa, sopiiko ne varmasti neloskoneisesta mistä sait sen? Ohjauspainesäädinhän rikastaa seosta, ohjaamalla määräjakakaa eli se toimii sekä kiihdytyspumppuna että kylmäkäynnin rikastimena. Autohan toimii jollain lailla vaikka WUR olisi jumissa, itsellä ainakin oli näin 1979 mallissa. Eli autoa ei voi ajaa ennen kun lämpenee, koska sammahtelee ja kiihdytykseen ei oikein vastaa kaasuun, kiihtyy toki mutta terävin lähtö puuttuu.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

karra kirjoitti: Minulla oli eka mersu 1984 280 SE, siinä on vissiin samanlainen kone kun sinulla. Vaihteisto sinulla taitaa olla kolmeportainen kun taas 1984 oli neliportainen? Minulla olisi nimittäin toimiva alipainemodulaattori 1984 mallista, ostin hätäpäissäni siihen uuden vaikka vanha toimi.
.

Kyllä W116 on myös neliportainen maatti kutosissa. Lie käypäinen osa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

4 Vaihteinen tässä on.
Eilen tuli laitettua letkuun kuristin 5mm reiällä.
Toki silläkään yksistään en saanut kierroksia alas vaan sitten muilla säädöillä.
Kuristin tuli kuitenkin jätettyä paikoilleen, ajatuksella että katsotaan aamulla miten käy ja eihän se käynyt kuin todella matalaa tyhjää.
Kuristin pois ja nyt oli tyhjänäkäyntikierrokset sopivat niin kylmänä kuin lämpimänä.
Eli semmoinen on laastarikorjaus, jota en voi suositella, omana kokemuksena.
Niin karra, tämä savutti vähän koko ajan minulle tullessaan tyyliin ford ohc +250000km.
Moottoriöljyn katku oli ympärillä koko ajan auton käydessä.
Huohotin/tyhjänäkäyntipiirin letkujen uusiminen auttoi jo jotain, samaten ihan vaan käyttö.
Nyt forte käsittelyn alkaessa vaikuttaa tuntuu ettei venttiilivarsien kumien vaihto ole enää tarpeellista.
Käryt rupeaa olemaan niin pieniä, mitä ne tämän ikäisessä voivat olla.
Huomenna pitäisi varaosaluovuttajan ilmestyä pihalle.Katsotaan saako siitä wur:iin ehjän bimetalliliuskan.
Tenavatähteä käyttöautonaan pitävä nuorimies oli kuskina kun käytiin Lahdessa kaupoilla ja hän ihaili ässän ajo-ominaisuuksia ja jarruja.
Laatuauto on laatuauto vanhanakin. Jos se on pidetty kunnossa.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Turbotec lukee varaosien luovuttajan pakosarjassa.
Onkohan tuollaisella kaupallisen valmistajan tekemällä ahdinsarjalla varustetulla w124 yksilöllä mitään ns todellista arvoa?
Täytyy jossai välissä katsella siitä nesteet ja kokeilla käyntiin.
Viimeisin versio seisomaan jäännin syystä oli katkenut sytystulppa.
Tästä kyllä nyt saisi ässään ahtimen ja välijäähdyttimen ym tykötarpeet.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Zac »

Vai että "katkennut sytytystulppa"... :D No, kai sitä on auto jäänyt seisomaan vaikka ilman syytäkin...

Jälkiasennusturboista ei ole pahemmin kokemusta, mutta saatiinhan niillä aikanaan kiusattua jonkun verran lisää tehoja alunperin vaparikoneesta. "Arvosta" en olisi niin huolissani, W124 tapauksessa tehosta ennemminkin... :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Sieltä mitään tulppia ollut katkennut.
Akku kiinni, bensaa kannullinen tankkiin ja avaimesta käymään.
Tämä on ikävä kyllä niin tuoretta vuosikertaa ettei siinä ole wur:ia vaan eha eli se musta rasia määränjakajan kyljessä.
Ei siis ole osien luovuttajaksi.
Tuntuu olevan ville virittäjillä olleen säädöt hakusessa.
Jakaja on justeerattu myöhäisimpään asentoonsa ja silti potkii startatessa vastaan.Tyhjänäkäyntiä käy alimmillaan 1500 rpm.
Olisko tulpanjohdot lipsahtaneet reiän verran taakseppäin vai saakos näissä jakajan akselin useampaan kuin kahteen asentoon?
Tämä on vissiin m102 koneella kun on 86 mallia.Sain jopa yhden kaukovalon palamaan kun aikani sulakkeita ja valonvaihtajaa ronklasin että uskalsin lyhyen koeajon tehdä (35m), turbo ahtaa ainakin vähän.Kovin kovaa ei viitsinyt ajaa kun etujarruista on putki rikki ja takajarrut ottaa kovin heikosti.
Öljyt ja nesteet oli ok ja ihmeen hienosti käy ilman mitään paukkeita tai savutuksia, sentään 8 vuotta seissyt metsässä.
Viimeksi muokannut Ernst Schmerzkopf, La 01.12.2018 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Vanha apulainen, eli google kertoi turbosarjan valmistajaksi mosselmanin.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Tänään piti sitten purkaa flekti tunneleineen pois ja samoi ykkösen kynttilä.
Pyörittelin ykkösen ykk:hon puristustahdin loppuun.Jakaja oli noin 1/4 kierroksen vika asennossa.Nostin sen ylös ja totesin samalla alipainesäätimen olevan rikki.Ei vaikuta tässä vaiheessa asiaan joten jakaja takaisin paikoilleen, tällä kertaa pyörijä tehtaan merkkiviivaa kohti osoittaen.Ruuvailin romut takaisin paikoilleen, ja käänsin moottorin avaimesta käyntiin.Nyt käy oikein nätisti.
Tässä ollaan nyt kahden vaiheilla, joko pilkon osiksi ja myyn pala kerrallaan.
Tai sitten säästän tekniikan ladossa jemmattua 20m xl:n hylsyä varten, jota en tod näk lähivuosina ehdi/viitsi tehdä.
Tai sitten värvään jonkun innokkaan nuorenmiehen rappaamaan tämän katsastuskuntoon ja leimaan.
Kohta pitää varmaan tehdä tästä oma aiheensa, en tosin tiedä, kuuluuko jäkälää kasvava kivisen ja sorasen aikuisella zender korisarjalla oleva mosselman w124 varsinaisesti tänne.
Viimeksi muokannut Ernst Schmerzkopf, La 01.12.2018 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Uudet etulokasuojat tilasin.
Venetmäeltä löytyy ehjää warmup regulaattoria.Tarvitsee tilata kun selvitän oikean numerosarjan orgiksen kyljestä.
vaimo toimi kuljettajana kyläreissulla ja siinä keskustelimme ässän jatkotoimenpiteistä.
Tätä ei myydä, ja kun ehditään tekemään kosmeettiset entisöinnit, niin laitetaan museorekisteriin.
Tankillakin tuli käytyä, ja 90 eurolla sai melkein 3/4 tankillista.
Viimeksi muokannut Ernst Schmerzkopf, La 01.12.2018 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja karra »

Eilen just katsoin Wheler Dealers season 15 episode 6 jossa Ant korjasi 1977 Porschen WURrin :D eli sitä voi sitten entrata kumminkin :P

https://www.google.fi/search?q=wheeler+ ... 00&bih=896" onclick="window.open(this.href);return false;

En ole varma näkyykö vielä Kutosella tämän viikon, aika tuore jakso oli.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Osien luovuttaja meni kaupaksi.Saaduilla rahoilla pitää helliä ässää.
Hankintalistalla se oikea ja toimiva warm-up regulator, siisti orgis ratti ja tiivisteitä nyt ainakin.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Eestistä saapuivat uudet taiwanissa tehdyt etulokasuojat.
Jos vaikka huomenna kaivaisi regusta osanumeron esiin niin saisi tilauksen venetmäelle menemään.
Tänään piti luotettava palvelija pestä ja vahata.
Sähkölasien kytkentämysteeriä olen koittanut selvittää ilman mainittavaa tulosta.Pitäisi löytää mallikohtainen kytkentäkaavio
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti:Eestistä saapuivat uudet taiwanissa tehdyt etulokasuojat.
Mitä maksoi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

250 euroa kotipihaan toimitettuna.
alvadi.ee aikataulukin piti kutinsa.
Nyt pitäisi tehdä päätös maalien suhteen.
Joko valkata kokonaan uusi väri koko hylsyyn, tai ajella jonnekkin mistä löytyy väriscanneri ja koittaa sekoittaa vanhaa väriä vastaava sävy.
Tämän(kin) joutunee itse maalaamaan kun noita ammattimaalamoita ei kiinnosta.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Voisi koittaa puhdistaa lämmityslaitteen kennon.Löytyisikö tietoa, miten pyyhkijänvarret irroitetaan?
Samaan syssyyn suunnittelin huuhtovani kennon sisältä kuumavesipesurilla.
Kait moisen prosessin voi kerran neljäänkymmeneen vuoteen suorittaa, vaikka lämpöä vielä tuleekin.
Sitä neulasten ja moskan määrää muistelen, mikä löytyi 26m hard top fordini lämppäristä (behrin tekemä sekin).
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Käännä tyvissä oleva "läppä" pystyyn ja avaa mutterit.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5I65KCf66zQ[/youtube]
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Ritilä tuli irroiteltua. Jotenkin olin kuvitellut, että se kenno olisi siinä alapuolella näkyvillä, mutta eipä ollutkaan.
Sain kuitenkin sieltä kotelosta kaavittua roskat pois ja todettua, ettei isompia korroosiopesäkkeitä löytynyt.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Vihdoin saapui paketti venetmäeltä.
Ei heillä samannumeroista warmup regulaattoria ollut mutta pyysin valkkaamaan sellaisen, jossa lämmitysvastus olisi ehjä.
Yksilö oli tutkimuksieni perusteella 350-560 koneisiin sopiva ja joissain taulukoissa sitä tarjoiltiin 280sl malleihin.
Ajattelin ensin että otan tästä auton omaan sen bimetalliliuskan vastuksineen mutta kun sain vanhan irti muuttuivat ajatukset:
Hitot mitään purkuja ja yhdistelyjä, pannaan paikoilleen ja kokeillaan kuinka tämä arpa osuisi.
Mainittakoon että tänään kaksi sytystulppaa kastui kun mersu seisoi päivän lämpimässä tallissa.Se on tehnyt pimenemisiä aina jos se on seissyt lämpimässä pidempään näin talvella.No tässä regulaattorin vaihdon yhteydessä vaihdoin ne kaksi made in russia bosch tulppaa uusiin toisen merkkisiin.
Merssu kävi heti tosi nätisti joten lähdin lämmityslenkille että saisin sitten tyhjänäkäyntiseoksen säädettyä kohdilleen.
Perskele että tuli tehoa lisää! Vaihtohetken nyökkäys oli muisto vain ja kiihtyvyys vakuuttavaa.
Seosta ei sitten tarvinnut säätää, se oli oikein hyvä siinä asennossa kuin oli ollutkin.Eli kyllä se vanha regulaattori oli jotenkin rikki vaikka auto ihan hyvin periaatteessa toimikin.
No, omissa vehkeissä se ihan hyvin ei ole koskaan kelvannut, vaan aina pitää ronkkia kunnes maksimitehot varmasti ovat käytössä.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Etupuskuri ja helmalista tuli irroiteltua valmiiksi.
Huomenna lähtee meisseli pajalle hitsattavaksi.Kuskin sisälokasuojassa on pari mätävauriota eikä itsellä ole mielenkiintoa käyttöauton mätäkorjauksiin.Jotenkin meni maku kun pellitin viime talven mercuryyn uudet helmat ja kyljet lattioita unohtamatta.
Taidan samaan syssyyn maalata/maalauttaa ne uudet etulokasuojat ja vaihtaa paikoilleen.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Helmoista meinaan alkavat ruosteet poistaa.
Nyt ne on maalattu korin värillä.
Olisiko siihen mustaharmaaseen sävyyn ral numeroa kellään tiedossa? Edes lähelle oikeaa.
Kuuluuko helmojen olla sieällä pinnalla vai jollain kiveniskumassa tyylisellä pinnalla?

Täällä: https://www.sjs-carstyling.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
näkyy olevan kaikkea kivaa mersuihin.
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Sisälokasuojan korroosiovaurioiden korjaus kustansi sitten 500 euroa.
Ihanan kallista.
Nyt alkoi vasen etusatula vuotamaan.Oikean kumitin uusilla männillä jo aiemmin.
Bendix satuloihin ei mäntiä saa, väitti osatoimittaja.
No, toisellekkin puolelle laitoin ate satulaan tarkoitetut ilman hylkimisoireita niin tilasin semmoiset tällekkin puolelle.
Kohta tarvis viedä vuosikatsastukseen, hyvällä tuurilla jopa tämän yksilön viimeiseen?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ernst Schmerzkopf kirjoitti:Helmoista meinaan alkavat ruosteet poistaa.
Nyt ne on maalattu korin värillä.
Olisiko siihen mustaharmaaseen sävyyn ral numeroa kellään tiedossa? Edes lähelle oikeaa.
Ei lähelle vaan täsmälleen oikea on tiefdunkelgrau matta 7164 varaosaosanumero 000 986 67 33.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Kiitos tiedosta.
Tänään saapuivat uudet männät, ilmausruuvi ja jarrukumirasvatuubi.
Keravan auto / autowall oy:n toimitusjohtaja otti tilaukseni vakavasti ja sai pienellä valinnalla tuotua ilon tunnetta muuten niin synkään päivääni: Jarrukumirasva oli alkuperäisvaraosaan verrattavaa, eli ainoaa oikeaa ATE merkkistä.
Onko kukaan muu muuten huomannut, että w116 puskurien valmistaja on myös Alfred Teves eli ATE?
Ernst Schmerzkopf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14

Re: 1977 280se

Viesti Kirjoittaja Ernst Schmerzkopf »

Paketeista paljastuivat eriparimännät.
Kyllä ne silti sopivat kun vähän soveltaa pölysuojia ja suojapeltejä.
Toinen mäntä tuntui olevan bendix kumeihin sopiva.
Täytyy kysellä onko niitä lisää hyllyssä.
vielä en alkanut remontin tekoon.
Vastaa Viestiin