W110 190D

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fossiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 21.05.2018 23:25

W110 190D

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Ensimmäinen harrastemersu on nyt hommattu. Auto on seissyt vuodesta 1995 katoksessa ja painunut aikalailla pohjaa myöten isänmaahan. Viikonloppuna tunkattiin kapistusta jotta päästään tulevaisuudesssa hinaamaan omalle tallille tarkemmin tutkittavaksi. Milläs metodilla nykyään puhalletaan ruosteet ja massat pois, kaikenlaisia vaihtoehtoja näyttää olevan? Sijainti keskisuomessa.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Metodeja on paljon, mutta tekijöitä vähemmän. Omasta frame off entisöinnistä puhallettiin aikanaan pinnat soodalla ja hiekka/sooda sekoituksella. Soodassakin on omat ongelmansa, jos sitä ei saa kunnolla puhdistettua pois kaikista väleistä. Edelleen se hiekka toimii kovissa rakenteissa ja vaikka lattioissa, mutta pintapelti olisi hyvä tehdä jollakin kevyemmällä menetelmällä. Korkeapainepesu on yksi vaihtoehto, mutta soodan tapaan, tämäkin jättää ruosteen paikalleen. Pähkinänkuoret yms. on ilmeisesti hyvä vaihtoehto, mutta ei ole omaa kokemusta ja varmaan suht vähän on tekijöitä. Irto-osat olen itse puhaltanut alumiini ja teräsoksidilla ja olen ollut tyytyväinen. Sen verran kallista kumminkin hiekkaan verrattuna, että tuskin kukaan sillä koreja tekee.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Fossiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 21.05.2018 23:25

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Pintapelteihin olisi tarkoitus jättää toistaiseksi patina näkyviin. Vaikuttaisi siis, että hiekkapuhallus olisi toimivin ratkaisu. Budjettikin on minimaalinen tässä vaiheessa
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja Zac »

Jos keksit hyvän metodin vanhan alustamassan poistoon niin kerro:) Ainakin kaikki "manuaaliset" tavat ovat tuskaisen hankalia.

PS. Onko tämä auto alunperinkin diesel vai dieselöity?
Itse olen laittamassa kesän kuluessa -64 W110 190Dc projektin myyntiin, seissyt tallissa vuodesta -85. Alunperin tiettävästi ollut 190c (bensa).
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Fossiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 21.05.2018 23:25

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

En oikein tiedä historiaa, sen verran tuore tapaus. Selvinnnee kunhan löytyyy paperit koslaan. Alustamassaa ei varmaan kauheesti ole, kun ei ole pohjassa peltikään..
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Alustamassaan ihan kohtuulline, ja siisti tapa on sellanen oskillova monitoimiyökalu, jota myös yleisesti Fein iksi kutsutaan
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W110 190D

Viesti Kirjoittaja Zac »

Ihan "ilmainen" projekti ei ole luvassa jos kaikki lattiapellit ovat vaihtokunnossa, yleensä kun ne ruostevauriot eivät koskaan rajoitu siihen miltä ensisilmäyksellä näyttää.

Tietenkin "suora" pelti on tyyliin 10€/m2 ja jos olet itse hitsari niin työtähän se kaiketi sitten vaan on mutta jos mielii esim. W110 korjauspaloja käyttää niin täytyy
jo tässä kohtaa varoittaa että niiden huono saatavuus on hilannut hinnat älyttömän ylös (esim. W110/W111 helmapelti alk 340e vs. W115 helmapelti alk. 35e - nämäkin nyt toki nousussa).

(Nimim. "oma W111 projekti paraikaa hitsattavana"...:)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin