Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Mikä helkkari voi olla kun ei käy???? Auto vm 55 220a . Kävi jo välillä tyhjäkäymtiä kohtuu hyvin mutta ei löytynyt vetoja,max vauhti 60kmh. Pensa haisi kuin olis saanu pirusti liikaa. Uusi konkka,kansi,pyörijä,tulpan johdot mitattu,sama vastus kaikissa,puola uusi.Kipinä tulee,kaasari antaa ainetta,limpun merkit ja nokan merkin kohillaan,pyörijä ykkösessä mut nyt ei taas lupaakaan. Aarhg,apua!!!!!
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Katsoppa öljytikusta ettei ole vaan vuotanut bensaa öljyn sekaan jolloin käy aivan liian rikkaalla. Jos on, niin laske vanhat öljylitkut pois ja laita uudet öljyt sisään.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Homma edennyt sen verran että sain jo käymään. Seuraava bropleema on sitten löytää jako oikeasti kohilleen. Limpussa selvät merkit mutta lohkossapa ei olekaan viisaria tai merkkiä.Kaverin 58mallisessa ässässä viisari on noin 57mm koneen korvan alemman pultin keskeltä ylöspäin. Alkuun oli suunnilleen siinä ajotettuna eikä inahtutkaan. Sittein pyöritin konetta taaksepäin ja mäntä nousi ja nousi(1.) kunnes lakkas eli yläkuolokohta siinä. Ja nyt limpun merkit vesipumpunvaipan terävän alakulman kohdalla ja kone käy mutta mielestäni ei vieläkään oikein. Tuosta välistä se oikea kohta löytynee.
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Ja ajoitusta hakiessakin konetta vain pyörimissuuntaan.
Onko jakajan akselissa välystä
Onko jakajan akselissa välystä
Levannon We(l)ho
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Juu pyörin taapäin vaan sen verran että näin männän lähtevän ylöspäin ja sit kaksikierrosta eteenpäin ja yläkuolokohtaan(ruuvari tulpanreiässä) . Tänään pitäis saada infoa siitä lohkon merkistä. Jakaja tuntuis olevan aika terve,autolla ajettu alle 100tkm.Ajoin sillä jako pielessä leimalle viime perjantaina ja katsastin ekan kerran 50 vuoteen.poistettu kilvista 1968.
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Tokkopa tässä nyt wanhoilla bensoilla... Kerro mitä ajoituksesta selvisi? Kaiketi sinulla on jostain speksit selvillä tavoitellusta ennakosta ym.?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Juu ei ollunna vanhaa bensaa. Sytkä ennakko 2ekk. Oli ristiriitasta tietoa ajotusmerkeistä lohkon päässä. Päättelin ite että vesipumpunvaipan terävä kulma olis merkki ja mb klubin kaveri katseli opuksistaan että näin on. Kävi jo mutta kipinä katos totaalisesti. Hain toisen puolan ja kohta testaamaan. Saa nähdä mitä tapahtuu....
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Ne vanhat puolat saattaa hajota (kuulemma) jo siitä että jää virrat päälle liian pitkäksi aikaa... tämä tosin on 'perimätietoa'.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
No nyt veteraani käy paremmin ku aikasemmin mutta ei vieläkään niinku mielestäni pitäis. Nostin kohoo kääntämällä pensan pintaa vähän kammiossa,nousi n.5mm,ei tulvi. Ja kiristin kiihdytyspumppua hivenen että antaa enempi ainetta. Näillä eväillä käynti parani. Nyt täytyis löytää joku viisaampi säätelijä antaan loppusilaus säätöihin. Tampereen suunnilla ketään velhoa?
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Mä voin kysäistä yhdeltä "gurulta" mitä on mieltä tästä... ja voisiko kenties vilkaista kun tämähän on ajossakin, eikös(?)
Jos haluat käydä sen kanssa Lempäälässä pyörähtämässä?
Jos haluat käydä sen kanssa Lempäälässä pyörähtämässä?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Sopii hyvin.kysy vaan
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Heh, nyt kävi niin että olitkin jo jutellut saman "gurun" eli Jorman kanssa... Ainakin tiesi autosi tilanteen pääpiirteissään.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
kuinka tämä tarina jatkuu?
Oma nelosponton seissyt 35 v ja laitoin kaikki uusiksi jakajan runkoa lukuunottamatta, konkkakin oli ilmeisesti seisoessaan hajonnut koska uusien kärkien laahuri suli kuumuuttaan.. Puolassa ei ole vastusta eli täys virta on koko ajan. Aluksi ampui kaasuttimeen vaikka lamppu näyttl 0 tai pientä ennakkoa. Syttymerkit on tallessa mutta virtakynällä kärjilta sain parhaan käyntituloksen. Kaasari vaihdettu joskus yksreikä Solexiin jonka ultrapesin ja tiivistin, ryyppy on poistettu mutta käynnistyy ilmankin. Nyt tuntuis toimivan, takajousia vielä etsin kun kulkee nii nokkapystyä.
Oma nelosponton seissyt 35 v ja laitoin kaikki uusiksi jakajan runkoa lukuunottamatta, konkkakin oli ilmeisesti seisoessaan hajonnut koska uusien kärkien laahuri suli kuumuuttaan.. Puolassa ei ole vastusta eli täys virta on koko ajan. Aluksi ampui kaasuttimeen vaikka lamppu näyttl 0 tai pientä ennakkoa. Syttymerkit on tallessa mutta virtakynällä kärjilta sain parhaan käyntituloksen. Kaasari vaihdettu joskus yksreikä Solexiin jonka ultrapesin ja tiivistin, ryyppy on poistettu mutta käynnistyy ilmankin. Nyt tuntuis toimivan, takajousia vielä etsin kun kulkee nii nokkapystyä.
121,211,213
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
En ole ihan varma kuulinko miten tuo käyntihomma ratkesi, mutta ilmeisesti nyt käynti on kunnossa? @trae
Muutenhan tuo auto jakselee ainakin hienosti, lisää juttua ja melko tuoreita kuviakin tässä keskustelussa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ae#p823496" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenhan tuo auto jakselee ainakin hienosti, lisää juttua ja melko tuoreita kuviakin tässä keskustelussa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ae#p823496" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Hermo menee ponttooninkanssa!!!
Kyllä hajoaa, ihan käytännön tietoa. Pari on tupsahtanut rikki.Zac kirjoitti:Ne vanhat puolat saattaa hajota (kuulemma) jo siitä että jää virrat päälle liian pitkäksi aikaa... tämä tosin on 'perimätietoa'.
Puolahan on vain käämi jossa on oma vastuksensa, eli samalla myös lämmitin. Mikäli sytytysjännite jää päälle, siten että kärjet ovat kiinni, lämpiää puola, kunnes sen öljyeriste kiehuu ja purkautuu ulos painereiästä. Vanhoissa puolissa on kannessa ylipaineesta rikkoutuva kohta juuri tämän takia. Muuten puolasta tulee lähes pommi joka räjähtäessään heittää kiehuvaa öljyä ympäriinsä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.