Osaisikohan joku neuvoa kuka tai mikä paja tuntee ko. auton sielunelämää, lähinnä alustan etu- ja takapään korkeudensäätö tuottaa päänvaivaa. Mielellään eteläsuomen alueelta.
-kim
190E 2.3-16v asiantuntija haussa
190E 2.3-16v asiantuntija haussa
W201 - 190E 2.3-16 museoajoneuvo -86
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Mikäs siinä on ongelma? Haluatko normaalille korkeudelle vai madaltaa? Mersussa pienen korkeussäädön saa ihan jousikumeja vaihtamalla (n 10-30mm) ja enempi sitten vaikuttaa onko madallusjouset vai tavalliset ja miten hyvässä iskussa ne on. Vai onko iskarihuolia - 16v takana ainakin omat iskarinsa - kuulema joissakin joka nurkassa? Onko etuvakaajassa kiinni semmoinen korkeuden mittaamiseen liittyvä kiinnike ja vipu?kimhol kirjoitti:Osaisikohan joku neuvoa kuka tai mikä paja tuntee ko. auton sielunelämää, lähinnä alustan etu- ja takapään korkeudensäätö tuottaa päänvaivaa. Mielellään eteläsuomen alueelta.
-kim
Mikä tahansa hyvä mersukorjaamo ymmärtää autosi päälle mutta huonoja taas riittää lukemattomia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Etu- ja takapään korkeussäätö on hydraulinen, 3 asentoa napista painamalla, järjestelmä kuitenkin pimeänä, ei vuotoja.
Muutamaan korjaamoon soittaneena jäi sellainen kuva että auton voi viedä tutkittavaksi mutta kukaan ei vakuuttanut tiedoillaan...
Muutamaan korjaamoon soittaneena jäi sellainen kuva että auton voi viedä tutkittavaksi mutta kukaan ei vakuuttanut tiedoillaan...
W201 - 190E 2.3-16 museoajoneuvo -86
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Terve,
Lue täältä (http://www.w124performance.com/service/ ... m/Chassis/) löytyvät 32-05 -alkuiset dokumentit. Niistä löytynee kaikki virallinen tieto. Toivottavasti on avuksi.
Jos viet auton esim. merkkihuoltoon niin ei siellä ole asentajia, jotka kärrysi alustan sielunelämää tuntisi. Sen verran eksoottinen varuste, että vain harvalla on minkäänlaista kokemusta, saati rutiinia. Dokumentteja lukemalla hekin aloittavat (tai pitäisi aloittaa).
Lue täältä (http://www.w124performance.com/service/ ... m/Chassis/) löytyvät 32-05 -alkuiset dokumentit. Niistä löytynee kaikki virallinen tieto. Toivottavasti on avuksi.
Jos viet auton esim. merkkihuoltoon niin ei siellä ole asentajia, jotka kärrysi alustan sielunelämää tuntisi. Sen verran eksoottinen varuste, että vain harvalla on minkäänlaista kokemusta, saati rutiinia. Dokumentteja lukemalla hekin aloittavat (tai pitäisi aloittaa).
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Tuolta kannattaisi kysyä, osaisiko Juho tehdä alustalle jotain :
http://paja.nobull.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://paja.nobull.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
R129 500SL 1989 (MR)
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Etupään säätö perän lisäksi taitaa olla harvinainen 2,3 mallissa (takapään sls:n lisäksi), joten osaamista harvassa. Itselläni pelkkä sls takana. Itse lähtisin etsimään vikaa sähköohjauksesta jos kaikki mykkänä. Itse hydrauliikka yksinkertainen ja viaton jos osat kunnossa. Ohjauskytkin, pumppu, öljy kiertää,hydraulit, tason säätö ohjain, paluupiiri.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: 190E 2.3-16v asiantuntija haussa
Tutustuin linkitettyihin tehtaan dokuihin (lähinnä toiminnallinen kuvaus 32-0501.pdf). Periaatteessa siinä on laitettu normaali hydraulinen tasonsäätöjärjestelmä myös etuakselille ja mukana on myös ASD taka-akselille. Kallistuksen vakaajassa kiinni olevan säätötangon tilalla on hydraulielementti, jonka pituutta säädetään kojetaulun sähkökytkimellä ohjaten. Kojetaulun napin yläreunaa painamalla tanko lyhenee ja alareunasta pitenee. Normaalitilassa pituus on jousivoiman avulla keskellä.
Siis sähkökytkimellä ohjataan hydrauliyksikköä joka säätää hydr.sylinterin pituutta, joka mekaanisesti kääntää hydr.venttiiliä, joka säätää jousipallojen ja iskareiden painetta. Aikas hauskan värkin ovat autoinsinöörit kehitelleet.
Varmasti hieno peli toimiessaan.
Siis sähkökytkimellä ohjataan hydrauliyksikköä joka säätää hydr.sylinterin pituutta, joka mekaanisesti kääntää hydr.venttiiliä, joka säätää jousipallojen ja iskareiden painetta. Aikas hauskan värkin ovat autoinsinöörit kehitelleet.
Varmasti hieno peli toimiessaan.