W108 muutoskatsastus
W108 muutoskatsastus
Moi!
Eli pienimuotoinen tekniikkaswappi tulossa vuoden 66 satakasiin. Auton papereissa 2.5 bensakutonen, ja foorumia selaamalla käy ilmi että vertailumallina voi käyttää 3.5 kasin tehoja +20%, joka tekee 240hp? Nyt ongelmana on se, että ei oikein tahdo löytyä todistusta kyseisten mallien alustan ja jarrujen eroista ja yhtäläisyyksistä. Veholta kysytty, ei apua. Onko kenelläkään heittää neuvoa? Saa laittaa myös yv:llä jos ei halua julkisesti huudella =)
Eli pienimuotoinen tekniikkaswappi tulossa vuoden 66 satakasiin. Auton papereissa 2.5 bensakutonen, ja foorumia selaamalla käy ilmi että vertailumallina voi käyttää 3.5 kasin tehoja +20%, joka tekee 240hp? Nyt ongelmana on se, että ei oikein tahdo löytyä todistusta kyseisten mallien alustan ja jarrujen eroista ja yhtäläisyyksistä. Veholta kysytty, ei apua. Onko kenelläkään heittää neuvoa? Saa laittaa myös yv:llä jos ei halua julkisesti huudella =)
Re: W108 muutoskatsastus
Verrokiksi käy jenkkimallin 4.5. Vaihtelevasti tehot ilmoitettu sille 220-225hp. Omalla kohdalla katsuri katseli suomeen rekisteröityjä 108 korisia 4.5:a, joista tarkisti rekisteriotteeseen merkityn teholukeman. Muistaakseni omalla kohdalla maksimitehoksi tuli 264hp. W109:ä ei kelpuuttanut vertailumalliksi.
Ainoa muutosta vaatinut ero oli etujarrut, jotka kaseissa ja viimeisissä 6-pyttyisissä jäähdytetyt. Myös takajarrujen männänkoossa eroa, vanhemmat muistaakseni 3x mm ja uudemmat 42, tai toisinpäin.
Tuolta löytyy ihan hyvin osaerot http://mb-teilekatalog.info/?lang=G&mod ... G&mmod=280" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarruista taisin tulostella brembon katalogista tai jostain vastaavasta mittakuvat.
Ihan mielenkiinnosta, mitä on tulossa tekniikaksi?
Ainoa muutosta vaatinut ero oli etujarrut, jotka kaseissa ja viimeisissä 6-pyttyisissä jäähdytetyt. Myös takajarrujen männänkoossa eroa, vanhemmat muistaakseni 3x mm ja uudemmat 42, tai toisinpäin.
Tuolta löytyy ihan hyvin osaerot http://mb-teilekatalog.info/?lang=G&mod ... G&mmod=280" onclick="window.open(this.href);return false;
Jarruista taisin tulostella brembon katalogista tai jostain vastaavasta mittakuvat.
Ihan mielenkiinnosta, mitä on tulossa tekniikaksi?
Re: W108 muutoskatsastus
Kiitos vastauksestasi! Asia on alustavasti hoidossa jo erään foorumilaisen avustuksella. Tekniikkaa pitkään puntaroituani alan olla päätymässä ahdettuun japanilaisvalmisteiseen kutoskoneeseen
Re: W108 muutoskatsastus
Voisitko puntaroida uudemman kerran?RRK kirjoitti:Kiitos vastauksestasi! Asia on alustavasti hoidossa jo erään foorumilaisen avustuksella. Tekniikkaa pitkään puntaroituani alan olla päätymässä ahdettuun japanilaisvalmisteiseen kutoskoneeseen
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W108 muutoskatsastus
Soita pt-racing Pyry Takkuselle. Siltä löytyy valmista palikkaa että saat esim. M104 mb moottorin sinne. Tarvi mitään vieras merkkejä suunnitella
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W108 muutoskatsastus
M104 oli yksi vaihtoehto, mutta järkevämmäksi koen ton japanialaisen Kumminkin pussihousut on ripustettu naulakkoon tämän yksilön rakentamisen suhteen, ja "pilallehan" tämä menee, kun moottori ei ole alkuperäinen niin eikai sillä väliä ole missä maassa se on valmistettu. Jää näitä satakaseja vielä 2kpl ylimääräsiä niin rakentelee niistä sitten alkuperäisempää.
Re: W108 muutoskatsastus
No mut eikös kaikista järkevää ois kuiteski laittaa mersuun m104, ja säästää japsi-kutonen seuraavaan projektiin, eli riippuen kumman oletetun merkin kone se on, ettii Cedric tai Crown mihi sen istuttaaRRK kirjoitti:M104 oli yksi vaihtoehto, mutta järkevämmäksi koen ton japanialaisen .
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W108 muutoskatsastus
Eihän näitä kukaan myyntiin tee, mutta....
Jos olisin tuning w108-mersua ostamassa, niin kyllä kieltämättä karsastaisin japsi-kutosta sen nokalla. Sisuskaluja vääntävä ajatus.
Mutta "it's just me" - en ymmärrä ko. suuntauksen kaikkia hienouksia muutenkaan...
Jos olisin tuning w108-mersua ostamassa, niin kyllä kieltämättä karsastaisin japsi-kutosta sen nokalla. Sisuskaluja vääntävä ajatus.
Mutta "it's just me" - en ymmärrä ko. suuntauksen kaikkia hienouksia muutenkaan...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W108 muutoskatsastus
jeah!!tälle projektille täysi tuki.kenties +300hp.
Re: W108 muutoskatsastus
Mieluisampi vaihtoehto olisi ollut m119, mutta mene tehot yli jopa tossa 420 versiossa.