Onko kenelläkään kattoluukun säätöohjetta? Kyseessä on tilt/ slide- tyyppinen luukku eli se monimutkaisempi.
Mistä pitää aloittaa? Missä asennossa luukun pitään olla kun homma alkaa?
Netti ja palstat on täynnä ohjeita, mutta ne on hiukan ristiriidassa keskenään. Olen siinä uskossa, että kyseessä ei ole ihan yksinkertainen homma.
W126 kattoluukun säätö
Re: W126 kattoluukun säätö
Olen löytänyt itse monesti hyviä tipsejä tuolta mercedessourcen Youtube-kanavalta:
https://www.youtube.com/results?search_ ... 26+sunroof
- nämä tuli hakusanoilla "mercedessource w126 sunroof"
https://www.youtube.com/results?search_ ... 26+sunroof
- nämä tuli hakusanoilla "mercedessource w126 sunroof"
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: W126 kattoluukun säätö
Ehjässä luukussa ei juurikaan säätötarvetta saati säätömahdollisuuksia ole. Jotain pientä säätöä voi tehdä, mutta muutokset on sitten ihan milliluokkaa. Jos luukussa on vikaa, niin ne tilttimekanismit vaihtamalla ratkeaa oikeastaan kaikki ongelmat. W126:sta on kahdella erilaisella mekanismirakenteella, joten ensin pitää selvittää kumpi tässä on kyseessä. Olen korjannut nyt lähiaikoina W126 2. sarjan tilttiluukun sekä 124 vastaavan. Kutosessa mekanismi oli selvästi murtunut ja nelosessa se näytti päällisin puolin ehjältä, mutta oli irrotettuna kiero. Uudet mekanismit paikallaan luukut pelasi taas kuin uudet ilman sen kummempaa säätämistä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 kattoluukun säätö
mistä olet hankkinut tilttiluukun mekanismi osat EVO X
Re: W126 kattoluukun säätö
touhottaja kirjoitti:mistä olet hankkinut tilttiluukun mekanismi osat EVO X
Noihin molempiin löytyi tuurilla uudenveroiset käytetyt mekanismit. W126:een löysin itseasiassa ihan koko luukkupaketin josta otin tarvittavat osat. W124:een saa uudet "kiinalaiset" mekanismit noin 50e ebaysta, mutta W126 onkin sitten hankalampi. Yhdet uudet oli myynnissä silloin kun sitä rakennettiin ja ne myytiin muistaakseni huutokauppana ebayssa jollain 300e/pari hinnalla. Googlettamalla on myös videoita/kuvaohjeita kuinka jotkut ovat muokanneet W124 mekanismit sopimaan W126:een. Itse tilttimekanismi on molemmissa sama, mutta se rungon kiinnitysosa on 126:ssa n.5cm leveämpi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 kattoluukun säätö
kiitos vastauksestaEVO X kirjoitti:touhottaja kirjoitti:mistä olet hankkinut tilttiluukun mekanismi osat EVO X
Noihin molempiin löytyi tuurilla uudenveroiset käytetyt mekanismit. W126:een löysin itseasiassa ihan koko luukkupaketin josta otin tarvittavat osat. W124:een saa uudet "kiinalaiset" mekanismit noin 50e ebaysta, mutta W126 onkin sitten hankalampi. Yhdet uudet oli myynnissä silloin kun sitä rakennettiin ja ne myytiin muistaakseni huutokauppana ebayssa jollain 300e/pari hinnalla. Googlettamalla on myös videoita/kuvaohjeita kuinka jotkut ovat muokanneet W124 mekanismit sopimaan W126:een. Itse tilttimekanismi on molemmissa sama, mutta se rungon kiinnitysosa on 126:ssa n.5cm leveämpi.