Korinvaihtojen yleisyys?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
J-peg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 10.07.2018 15:27

Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja J-peg »

Hei,

Tässä oon vakavissani puntaroinut hankkivani seuraavaksi projektiksi ja harrasteajoneuvoksi jonkin klassikko mersun. Malliksi ajattelin alkuun w114 coupea tai 70-luvun slc:tä. Suomen tarjontaa kun olen hieman kartoittanut, niin olenko ymmärtänyt oikein että nämä ovat melkein kaikki joko korinvaihtoja tai museorekisterissä? Kuinka paljon noita korinvaihtojen on oikein rakennettu? Kannattaako suunnata katseet ulkomaille vai uskaltaako noihin korinvaihtoihin sekaantua?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Alkuperäisillä on parempi ”baaritiskiuskottavuus” harrastajapiireissä.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Zac »

Noin 20-25 vuotta sitten nuo korinvaihdot (esim. W114/115 tekniikka 50.1% painosta -> W107 koriin...) oli ns. muodissa.
Itsekin sellaista silloin kaavailin mutta onneksi sopivat aihiot jäi löytymättä:)

Mutta nyt kun aihe nousi pinnalle.... Onko jollain kokemuksia "epäonnistuneesta" korinvaihdosta - että auto olisi merkittävästi kehnompi kuin "alkuperäinen" W107?
Ylipäätään korinvaihdon ei pitäisi näkyä päällepäin - pitää tuntea aika hyvin auton alkuperäiset komponentit että osaa heti silmällä sanoa että "jaa, tää onkin korinvaithto..."?

Käytännössähän tuo massavaade tarkoittaa että moottorin täytyy tulla siitä tekniikka-autosta, joten kyllä se pellin alle vilkaisu yleensä asian kertoo?
Eri asia on sitten jos on "luvatta" menty vaihtamaan se W107 moottorikin kuoriin perästä päin....

PS. en ole topikista minkään sortin asiantuntija - kunhan ajattelen ääneen...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
J-peg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 10.07.2018 15:27

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja J-peg »

Kyllähän minäkin tiesin että niitä on tehty, mutta että ovat niin yleisiä, se tuli yllätyksenä. Okei, mulla jäi joskus rodipalapeli alkutekijöihin, mutta tiedänpä miten ne hommat sielläkin puolen menee, ainakin metsälöytöjen osalta.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Zac kirjoitti:pitää tuntea aika hyvin auton alkuperäiset komponentit että osaa heti silmällä sanoa että "jaa, tää onkin korinvaithto..."?
Melkeimpä jok'ikinen S123, C123 ja W114 coupét mitä näkee on korinvaihtoja, jopa alkupään SEC -mallia näkee korinvaihtona :D Tietenkin onhan niitä alkuperäisiäkin mutta veikkaampa että monet (etenkin coupé 123 ja 114-mallit) on tulleet jälkikäteen Suomeen.
SL/SLC korisia koppavaihtoja on nähty harvemmin, mutta niiden hinnathan taas liikuu eri svääreissä.
Jos auton tuunaamista/rakentelua ajattelet niin itse pysyisin korinvaihdoista kaukana, jos taas etsit autoa millä pääset eteenpäin niin silloin kv:t on ok ratkaisu.
114/107 alkavat olla sen verran vanhoja malleja että joko ne maksavat vähän ja ovat täysin läpimätiä tai sitten hyväkuntoisia ja kalliita. Suosittelen vilkaisemaan Saksan tarjontaa Mobile.de:stä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 618
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

kyllä niitä korinvaihtoautoja 90-luvun varsinkin alkupuolella tehtiin aika paljon.

kaverilla oli noihin aikoihin kaksikin c123:sta toinen oli tehty 240d kanta autoon, ja toinen 300d kanta-autoon.
toisella kaverilla taas oli vähintäänkin "arveluttava" c126 joka oli tehty 280s kanta-autoon. tämän auton oli tehnyt joku senaikainen "tehtailija" jonka teokset tämäkin mukaanlukien kutsuttiin tullin tarkastettavaksi.... ja huonostihan siinä kävi. prosentit todettiin ylitetyiksi ja lätkäisiin autovero maksuun, suuruutta en muista, mutta purkuunhan se sitten jouti.

alkuperäisiä autoja on kyllä nykyään tarjolla, mutta hyvät ovat kalliita kuten tuossa edellä jo todettiin, ja halvat ovat eriasteisia projekteja.

luulenpa että nykyään jäljellä olevat kv-autot eivät ole enää kovinkaan tarkassa syynissä, joten jos historia ja alkuperäisyys ei ole tärkeää niin saattaa olla hyväkin ja edullisempi vaihtoehto.
jos taas historia ja mahdollinen mr-kelpoisuus ovat tärkeitä asioita niin silloin tietysti vaaka kallistuu alkuperäiseen autoon.

mutta molemmissa tapauksissa auton kunto ratkaisee, ja aina kannattaa ostaa niin hyväkuntoinen kuin vain rahkeet riittävät.

tämä näin omana pohdiskelunani ja mielipiteenäni. :think:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hauska tarina korinvaihdosta...

Jätetään kertomatta auto, paikka ja ajankohta, mutta eräs kaverini aikoinaan osti korinvaihto-ajoneuvon. Auto oli seissyt jossain suulissa reilusti yli kymmenisen vuotta syystä tai toisesta. Aikomus hänellä oli pilppoa auto osiin ja hyödyntää mitä hyödynnettävissä oli. Selvisi kuitenkin että kyseessä oli tuontiauto joka oli runkonumeroa lukuunottamatta täysin alkuperäinen räpeltämätön erikoisempi ja arvokkaampi malli. Suomessa joku oli tehnyt "paperilla" korinvaihdon ns. sisarmalliin. Auto oli kolme vuotta mennyt vuosikatsastuksista läpi mutta neljäntenä oli käry käynyt ja ajokielto ja kaikkea mahdollista niskaan. Kaveri reippaana jantterina hankki sitten samanlaisen umpimädän ja puretun suomihylsyn josta tarvittavilla korinosilla muutti identiteetin jälleen. Nyt siis auto oli paperilla juuri sellainen kuin se oli alunperin tehtaalta lähtiessään, mutta eri runkonumerolla. Muutama vuosi sitten katsastusmies kehui oikeen autoa vuolaasti kun oli nii hieno ja ehjä. Vasta kotona papereita plärätessä frendi huomasi että sama ukko oli auton lätkässyt ajokieltoon 20v sitten.

Eli summa'summaarum... Täysin orkkis erikoisempi ajoneuvo kolmansila runkonumeroilla. :mrgreen:

Ai mitenkä minä tähän autoon liityn? Mun tehtäväksi jäi silloin viimeisimmän identiteettivaihdoksen yhteydessä puhua värin vaihto leimauksen yhteydessä. Se paperillinen suomiraato oli eri värinen ja vaikka kuinta tuota 30 vuotta vanhaa tuontiautoa yritti kiillottaa niin ei siitä pinnasta saanut sen näköistä että olisi just maalattu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
J-peg
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 10.07.2018 15:27

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja J-peg »

Eli näitäkin tarinoita on joissa verot on mätkäisty niskaan. Varmaan näitä on useampiakin joissa operaatio on tehty samaan tapaan. Ehkä tuota kuitenkin voisi ajatella korinvaihto autoa, jos sattuis yhtä hyvin tehty kohdalle.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mä en huolisi korinvaihtoa muutakuin purkuun. Hankalia kun ei niitä saa laillisesti mitenkään rakennella ja kun se identiteetti on mennyt niin samalla arvokin. Varsinkin joku dieselöity c123, suuri dieselvero eikä museointikaan onnistu. Eikä voi vaihtaa sitä antiikkiraksutinta uudempaan jolloin sais vastinetta sille verolle.
S124 300TE
S211 E500
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Motti M »

S202 kirjoitti:Mä en huolisi korinvaihtoa muutakuin purkuun. Hankalia kun ei niitä saa laillisesti mitenkään rakennella ja kun se identiteetti on mennyt niin samalla arvokin. Varsinkin joku dieselöity c123, suuri dieselvero eikä museointikaan onnistu. Eikä voi vaihtaa sitä antiikkiraksutinta uudempaan jolloin sais vastinetta sille verolle.
Jos prosentit ylittyy, niin onko vero saman suuruinen kuin maahantuotaessa vastaava auto? Jos näin on, niin ei tuota veroa montaa sataa euroa enää 80-luvun alun autoon tule. Mukava ajatus olisi jokin uusi pata W123 korissa, tosin taitaa uudet rakentelusäännöt viedä isoimmat väännöt pois pelistä.
basa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 19.12.2012 15:57

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja basa »

Taitaapi tosiaan olla suomicoupet pitkälti korinvaihtoja.
Ruotsista on tieten tullu paljonkin puhtailla papereilla olevia pystäreitä ja muita oldtimereitä. Itselläkin on 3 kappaleita w114 coupeja jotka on enempi vähempi projekteja joista ois tarkotus rakennella auto(ja), kaikki on ruotsin papereissa vielä. Isälläni taas on suomen coupe joka on korinvaihto prosentteja ei tosin ole merkittynä otteeseen ollenkaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Motti M kirjoitti:
S202 kirjoitti:Mä en huolisi korinvaihtoa muutakuin purkuun. Hankalia kun ei niitä saa laillisesti mitenkään rakennella ja kun se identiteetti on mennyt niin samalla arvokin. Varsinkin joku dieselöity c123, suuri dieselvero eikä museointikaan onnistu. Eikä voi vaihtaa sitä antiikkiraksutinta uudempaan jolloin sais vastinetta sille verolle.
Jos prosentit ylittyy, niin onko vero saman suuruinen kuin maahantuotaessa vastaava auto? Jos näin on, niin ei tuota veroa montaa sataa euroa enää 80-luvun alun autoon tule. Mukava ajatus olisi jokin uusi pata W123 korissa, tosin taitaa uudet rakentelusäännöt viedä isoimmat väännöt pois pelistä.
Tiedustelin tuota joskus mielenkiinnosta katsurilta. En oikein muista enää mitä se puheli, mutta käsittääkseni jos noin hassusti kävis niin kaikkien pykälien mukaan mentäessä kyseessä olis uus auto, verot katottais uudesta vastaavasta autosta eli sievoinen summa eikä auto rakenteensa puolesta kelpaisi kilpien väliin mitenkäänpäin joten käyttökielto. Eli helvetinmoinen lasku ja auto purkuun. Jos auto on hyvässä kunnossa, niin miksei sillä ajella voi eikä se katsuria kiinnosta ellei oikein räikeitä muutoksia ole tehty. Mutta juuri minkään arvoinen se ei ole verrattuna vastaavaan alkuperäiseen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minun ensimmäinen autoni oli kv-280 CE, kullanvärinen BNH-500, jonka ostin Kouvolasta. Vuosimalli taisi olla 1977 kanta-auton 240 D:n mukaan. Korikin oli ykkössarjalainen. Tekniikkana oli kuitenkin M110, eli ei paljoa poikennut originaalista. Korinvaihto oli tehty joskus 1980-l. lopulla Helsingissä - epäilen että pelkkinä paperihommina tehty. En muista mitä sarjanumeroita autosta löytyi.
Nöösipoikana tuolloin en paljoa autoista ymmärtänyt kuin että mikä näyttää hienolta. Konevikahan siinä oli ja kattoluukku vuoti, ruostetta siellä täällä. Ajoin sillä kesän, pidin hauskaa ja sain vaihdettua samanikäiseen mutta alkuperäiseen 280 S:ään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mihkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 11.08.2015 15:42

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja mihkali »

kuinka karkeaa kielen käyttöä on soveliasta tässä ketjussa käyttää?????
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

mihkali kirjoitti:kuinka karkeaa kielen käyttöä on soveliasta tässä ketjussa käyttää?????
No kokeile, kyl varmaan joku kertoo, jos menee liian karkeaksi.


Itsekin olisin kyllä aika varuillani korinvaihtoauton kanssa. Sellaista esim. kuulin toisen käden kautta (jos nyt oikein ymmärsin ja muistan), että Venetmäki aikanaan olisi tuonut kolaroituja Mersuja, jotka oli kilvitetty korinvaihtoautoiksi, vaikka käytännössä mitään ei juuri ollut vaihdettu (ainakaan siitä kanta-autosta; kolarikorjaus tietty erikseen) ja olivat itse Venetmäeltä hiljattain todenneet, että nuo autot ovat liikenteestä aika lailla harventuneet, kun niistä on vuosien varrella katsastuksessa todettu, etteivät täytä korinvaihtoauton vaatimuksia, toisin sanoen niissä ei selvästikään ole riittävää määrää kanta-auton osia. (Enkä muuten tiedä yhtään, että mikä se Venetmäen rooli tuossa on ollut, en siis ollenkaan väitä, että he olisivat tehneet noita korinvaihtoja, kun en kerran asianlaitaa ollenkaan tunne.)

Sehän kai voisi olla mahdollista, että tuollaisen auton kohdalla hankkii siitä lähtömaan rekisteripaperit (jos ne jostain löytyvät) ja rekisteröi sen oikealla alkuperäisellä korinumerollaan tuontiautona, jolloin tietysti pitää maksaa autovero, joka taas ei ole käytännössä juuri minkäänlainen summa ikivanhoissa tuontiautoissa. Mutta se ei vissiin ole mitenkään selvää, että niitä papereita niin vaan löytyisi, ainakin riippuu siitä, mistä se auto on Suomeen aikanaan tuotu.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Hode
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 03.08.2018 08:24

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Hode »

Moi

Minulta löytyy korinvaihto C107 280. Eli auto joskus uitettu Saksasta? johon "vaihdettu" suomi auton tekniikka. En tiedä kuka on auton tehnyt. Ennen auton ostoa selvittelin kaverin kanssa joka on katsuri että uskaltaako ostaa. Auto on sinänsä viisaasti tehty että ei ole minnekkään merkitty mitä osia on vaihdettu. Otteessa lukee vain että vaihdettujen osien määrä on 48% eikä Trafiltakaan löytynyt mitään tarkempia tietoja. Jos jotain huonoa pitää tuosta keksiä niin museoitua ei ilmeisesti saa mutta se ei minua haittaa. Muuten veikkaan että on paremmin säilynyt kun monet muut aikansa suomiautot.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eikös korinvaihdonkin periaatteessa saa museoon jos muutoksesta on 30 vuotta? Jos ei saa niin tässä on huutava vääryys, kyseessä kuitenkin olennainen osa Suomen autohistoriaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Hode
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 03.08.2018 08:24

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Hode »

Niin enpä ole ajatellut koko asiaa. Ehkäpä tuon voisi saadakkin museoitua? Autohan on kuitenkin periaatteessa samanlainen kuin tehtaalta tullessa..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei saa. KV-autoa ei pysty muutoskatsastamaan enää ollenkaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko mahdollista että korinvaihtoautoa seuraisi aiemmalle omistajalle langennut veroseuraamus?

Elikkä jos ostaa korinvaihtoauton purettavaksi ja käytettäväksi varaosiksi ja on tyytyväinen siihen, mutta eräänä päivänä verokarhu odottaa ovella ja vaatii 10000 eur rästiä maksettavaksi jostain vanhasta kärystä? Peruste on että Trafin rekisteri osoittaa sinut auton omistajaksi.

Eli täytyykö korinvaihtoauto ostaa tekemättä mitään papereita?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos ei autoa enää katsastusasemalla näytetä, niin ei sen perään kukaan ala kyselemään. Leikkaa runkonumeron irti ja vie paikkaan josta saa romutustodistuksen niin sen jälkeen sellaista autoa ei enää virallisesti olekkaan.
S124 300TE
S211 E500
Hode
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 03.08.2018 08:24

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Hode »

Eikä taida katsureitakaan enää kiinnostaa sillä tavalla kun ei tuon ikäisillä autoilla enää bisnestä tehdä. Ja taisi muutenkin olla aikoinaan enemmän verottaja kiinnostunut veroista niin oli hyvä laittaa katsurit valvomaan autoja kun oli valtion omistuksessa kaikki katsastuskonttorit.
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja apg »

Asiaan hiukan liittyen..Tuli loppuvuodesta tuonne mf facebook myyntiryhmään "alkuperäinen" s123 td 2+5 pakettiauto ja viisaana poikana päätin tämän sitten ostaa.. virhe..
Nivalan nilkki oli laikannut runkonumeron irti suomipakun hytistä ja liimannut sen jollain sikaflexin tapaisella tuontikorin runkonumeron päälle. Soitto trafiin-> ei osata auttaa mee käymään katsastusasemalla.
Konttorilla hämmästeltiin trafin vastausta ja ainoa järkevä neuvo, älä vaan ota omiin nimiin ja seuraavaksi sitten rikosilmoitusta.

No rikosilmoitus tehtiin ja asia sitten lopulta käsiteltiin ja pohjanmaan poliisi totesi että mitään rikosta ei ole tapahtunut vaan kyseessä on 90 luvulle tyypillinen korinvaihtoauto :roll: . Asiasta ei ole valitusoikeutta..
Siinä oli kyllä poliisilta varsin reipasta ja reilua toimintaa kun eivät vaivautuneet edes trafilta auton tietoja ja historiaa selvittää :thumbdown:

Päätöksen jälkeen kyllä soitin asiaa tutkineelle poliisille ja kysyin että mitä tuolle raadolle nyt sitten kuuluu tehdä jos se on teidän mielestä normaali korinvaihto ja trafin mielestä käyttökelvoton.
Käskettiin vaan ottamaan trafiin yhteyttä ja uutta rikosilmoitusta jos päätös ei ollut mieleinen :twisted:

Tässä vaiheessa oli takki tyhjä asian suhteen joten ajoin raadon takapihan nurkkaan annoin toistaiseksi olla..

Korinvaihtaja mulkku pääsi kuin koira veräjästä ja minä jäin nuoleen näppejäni.

Asiasta senverran aikaa jo kulunut ja vitutus laantunut niin voisi alkaa tuota uudestaan selvittämään mutta kuinka?
Rahojani tuskin koskaan saan pois virallisia teitä mutta jos edes rakentajan vastuuseen?

Ei tälläinen asia vaan tunnu kiinnostavan virkamiehiä yksityisen ilmoittamana, mutta annas olla jos tämä vilppi olisi tullut vastaan vuosikatsastuksessa..

Olisko kellään tarvetta "alkuperäiselle" helmelle, taitaa leimaakin olla vielä tovi , pohjanmaan huudeilla tällä saa ainakin luvalla ajella kunhan hoitaa paperit edellisen kanssa kuntoon :angel: .
On tarvittaessa niin pieni auto että mahtuu vaikka kirjekuoreen, eli lähetyskin onnistuu :crazy:
Mielellään vaan hukkais koko auton muistuttamasta..

Ainiin,
Edelliselle omistajalle oli" trafi neuvonut" että koska alta paljastunut runkonumero ei ole trafin tiedoissa niin se suomikorin numero vaan paremmin kiinni ja kovaa ajoo :lol: :lol:
Melkoinen satusetä tämä ex omistaja
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Voiko olla niin tyhmä, että liimaa sen numeron vaan vanhan päälle? :D Onhan noita temppuja tehty ennenkin, mutta kyllä minä ainakin hitsaisin sen pellinpalan viimeisenpäälle siihen alkuperäisen tilalle, niin ettei sitä kukaan edes huomaisi.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja apg »

S202 kirjoitti:Voiko olla niin tyhmä, että liimaa sen numeron vaan vanhan päälle? :D Onhan noita temppuja tehty ennenkin, mutta kyllä minä ainakin hitsaisin sen pellinpalan viimeisenpäälle siihen alkuperäisen tilalle, niin ettei sitä kukaan edes huomaisi.
Jep harvinaisen aivoton tapaus , ei ollut jälkiä kyllä peitelty mitenkään. Heti paistoi silmään kun avasi konepellin päivänvalossa, harmi etten ostotilanteessa huomannut
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
basa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 19.12.2012 15:57

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja basa »

apg kirjoitti:Asiaan hiukan liittyen..Tuli loppuvuodesta tuonne mf facebook myyntiryhmään "alkuperäinen" s123 td 2+5 pakettiauto ja viisaana poikana päätin tämän sitten ostaa.. virhe..
Nivalan nilkki oli laikannut runkonumeron irti suomipakun hytistä ja liimannut sen jollain sikaflexin tapaisella tuontikorin runkonumeron päälle. Soitto trafiin-> ei osata auttaa mee käymään katsastusasemalla.
Konttorilla hämmästeltiin trafin vastausta ja ainoa järkevä neuvo, älä vaan ota omiin nimiin ja seuraavaksi sitten rikosilmoitusta.

No rikosilmoitus tehtiin ja asia sitten lopulta käsiteltiin ja pohjanmaan poliisi totesi että mitään rikosta ei ole tapahtunut vaan kyseessä on 90 luvulle tyypillinen korinvaihtoauto :roll: . Asiasta ei ole valitusoikeutta..
Siinä oli kyllä poliisilta varsin reipasta ja reilua toimintaa kun eivät vaivautuneet edes trafilta auton tietoja ja historiaa selvittää :thumbdown:

Päätöksen jälkeen kyllä soitin asiaa tutkineelle poliisille ja kysyin että mitä tuolle raadolle nyt sitten kuuluu tehdä jos se on teidän mielestä normaali korinvaihto ja trafin mielestä käyttökelvoton.
Käskettiin vaan ottamaan trafiin yhteyttä ja uutta rikosilmoitusta jos päätös ei ollut mieleinen :twisted:

Tässä vaiheessa oli takki tyhjä asian suhteen joten ajoin raadon takapihan nurkkaan annoin toistaiseksi olla..

Korinvaihtaja mulkku pääsi kuin koira veräjästä ja minä jäin nuoleen näppejäni.

Asiasta senverran aikaa jo kulunut ja vitutus laantunut niin voisi alkaa tuota uudestaan selvittämään mutta kuinka?
Rahojani tuskin koskaan saan pois virallisia teitä mutta jos edes rakentajan vastuuseen?

Ei tälläinen asia vaan tunnu kiinnostavan virkamiehiä yksityisen ilmoittamana, mutta annas olla jos tämä vilppi olisi tullut vastaan vuosikatsastuksessa..

Olisko kellään tarvetta "alkuperäiselle" helmelle, taitaa leimaakin olla vielä tovi , pohjanmaan huudeilla tällä saa ainakin luvalla ajella kunhan hoitaa paperit edellisen kanssa kuntoon :angel: .
On tarvittaessa niin pieni auto että mahtuu vaikka kirjekuoreen, eli lähetyskin onnistuu :crazy:
Mielellään vaan hukkais koko auton muistuttamasta..

Ainiin,
Edelliselle omistajalle oli" trafi neuvonut" että koska alta paljastunut runkonumero ei ole trafin tiedoissa niin se suomikorin numero vaan paremmin kiinni ja kovaa ajoo :lol: :lol:
Melkoinen satusetä tämä ex omistaja
Taidan arvata kuka kyseinen myyjä on kun itsekkin nivalassa päin vaikutan.. omaperäinen seppä ollut minusta aina ja ollut paljon kaikenlaisia vehkeitä..
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Trafille vaan anomus uuden valmistenumeron meistämisestä. Liitteeksi poliisitutkinnan paperit.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mistä se valmistenumero sinne meistetään?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Niin, onko tämä farmari, helmi, papereiden mukaan korinvaihto? Eli vaihdettujen osien prosentti rekisteriotteessa? Vai onko tuontiauto jota vaan katsastettu/käytetty suomiraadon identiteetillä?
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
apg
Mersumies
Mersumies
Viestit: 531
Liittynyt: Ke 07.11.2007 20:40
Paikkakunta: URJALA

Re: Korinvaihtojen yleisyys?

Viesti Kirjoittaja apg »

Maastis kirjoitti:Niin, onko tämä farmari, helmi, papereiden mukaan korinvaihto? Eli vaihdettujen osien prosentti rekisteriotteessa? Vai onko tuontiauto jota vaan katsastettu/käytetty suomiraadon identiteetillä?
Kyllä tämä on ihan alkuperäinen suomiauto ilman prosentteja papereissa, eli tuontiauto suomiraadon runkonumerolla
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Vastaa Viestiin