W116 käyttiksenä
Re: W116 käyttiksenä
Onhan tuo 116 ainakin keulailmeeltään komein s-mersu. Synnyin väärään aikaan kun autot lakkasi olemasta tyylikkäitä jo 90-luvulla
W210 E320cdi
Re: W116 käyttiksenä
Tietääkö kukaan tämän jälkidieselöidyn W116-yksilön historiasta?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/10928835" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/10928835" onclick="window.open(this.href);return false;
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
Kuinkahan juoppo on 450 automaattina?
Noita tuntuu olevan aika sopivasti tarjolla niin täällä kuin ruotsissa.
Noita tuntuu olevan aika sopivasti tarjolla niin täällä kuin ruotsissa.
Re: W116 käyttiksenä
Minulla on D-jet 450SE automaattina. Kyllä se soppaa syö ihan reilusti, ei sovi käyttöauton virkaan, ellei palkkapussi ole todella iso. Mukava matka-auto.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W116 käyttiksenä
Silloin kun itselläni 450 SEL 6.9 toimitti kesä- ja sunnuntaiauton virkaa, ja 116 kuume oli kuumimmillaan, niin mielessä pyöri jonkun lyhyen SE-mallin varustaminen 123-230 E tekniikalla ja ilmastoinnilla tai vaihtoehtoisesti 300 SD mallin hankinta arki- ja talvikäyttöön. Niissä alkupään K-jetroniceissa on meidän kylmässä ilmastossa se pitkä lämmityskäyttö korkeilla kierroksilla aika ärsyttävä ja varsinkin talvella ja liukkaalla hankala.
Voisin edelleen kuvitella 116:n käyttöautoksi, mutta ei K-jettiä, vaan 300 SD. Hyvät yksilöt alkavat vaan olla kiven alla. Suomi-autot aika mätiä ja jenkit ihan korppuja. Yli kympin budjetilla voi pienellä etsinnällä löytää käypäsen yksilön.
Tätä tiedustelin juuri ja sain lisää kuvia: https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... e/86982078" onclick="window.open(this.href);return false;
Autossa vaan aika paljon ruostevaurioita ja ilmastointiautomatiikkaan tehty jotakin ihme virityksiä. Kiinnostus lopahti siihen.
__________________________________
Voisin edelleen kuvitella 116:n käyttöautoksi, mutta ei K-jettiä, vaan 300 SD. Hyvät yksilöt alkavat vaan olla kiven alla. Suomi-autot aika mätiä ja jenkit ihan korppuja. Yli kympin budjetilla voi pienellä etsinnällä löytää käypäsen yksilön.
Tätä tiedustelin juuri ja sain lisää kuvia: https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... e/86982078" onclick="window.open(this.href);return false;
Autossa vaan aika paljon ruostevaurioita ja ilmastointiautomatiikkaan tehty jotakin ihme virityksiä. Kiinnostus lopahti siihen.
__________________________________
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
Onko jokin varma paikka, joka alkaa narisemaan etupäässä?.Tulee sekä jousitus että kääntöliikkeen aikana.
Palloniveliin kyllä viittaisi.
Tarvitseeko ylä ja alapallojen vaihdossa mitään erikoisempia työkaluja?
Tässä olisi kyllä hyvä syy vaihtaa samalla jousikumit paksumpiin.
Palloniveliin kyllä viittaisi.
Tarvitseeko ylä ja alapallojen vaihdossa mitään erikoisempia työkaluja?
Tässä olisi kyllä hyvä syy vaihtaa samalla jousikumit paksumpiin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: W116 käyttiksenä
Oli pallonivelet väljinä ja ylätukivarren kumit muhjuna.
Mistä löydän tähän koriin sopivan jousen vaihto työkalun?
Kävin naapuri kylän mersumieheltä hakemassa nimenomaan mersuun tarkoitetun työkalun, mutta eipäs mahtunut yläpään reiästä läpi.
Sain jousen pois kolmella normaalilla jousipuristimella, mutta tiukkaa teki.Turha oli työ, sama 4 kumi oli kuin uusikin, eikä juuri painunut.
Täytyy vaihtaa jouset, mutta sen tekisin mieluusti oikealla työkalulla.
Mistä löydän tähän koriin sopivan jousen vaihto työkalun?
Kävin naapuri kylän mersumieheltä hakemassa nimenomaan mersuun tarkoitetun työkalun, mutta eipäs mahtunut yläpään reiästä läpi.
Sain jousen pois kolmella normaalilla jousipuristimella, mutta tiukkaa teki.Turha oli työ, sama 4 kumi oli kuin uusikin, eikä juuri painunut.
Täytyy vaihtaa jouset, mutta sen tekisin mieluusti oikealla työkalulla.
Re: W116 käyttiksenä
Onhan tuo suorastaa hekumallinen, ku o veluurisisustaki! Ja jopa valonpesurit on säilyny vielä paikoillaa, joten kyllä tuon täytyy olla viimesen päälle hyvänä pidetty peliKarel kirjoitti:Voisin edelleen kuvitella 116:n käyttöautoksi, mutta ei K-jettiä, vaan 300 SD. Hyvät yksilöt alkavat vaan olla kiven alla. Suomi-autot aika mätiä ja jenkit ihan korppuja. Yli kympin budjetilla voi pienellä etsinnällä löytää käypäsen yksilön.
Tätä tiedustelin juuri ja sain lisää kuvia: https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... e/86982078" onclick="window.open(this.href);return false;
Autossa vaan aika paljon ruostevaurioita ja ilmastointiautomatiikkaan tehty jotakin ihme virityksiä. Kiinnostus lopahti siihen.
__________________________________
Kuis paljo se jousipuristin ahisti? Miullaki teki w123:ssa tiukkaa saaha biltsun puristin mahtumaa jousilautasen reiästä, ja oisinkoha jopa joutunu hieman hiomaa sitä reikää. Pitäis raaskii ostaa Klann merkkinen jousipuristin, ku se ois ilmeisesti just sen verran sirompi et mahtuu sinne minne kuuluuki.Ernst Schmerzkopf kirjoitti:Oli pallonivelet väljinä ja ylätukivarren kumit muhjuna.
Mistä löydän tähän koriin sopivan jousen vaihto työkalun?
Kävin naapuri kylän mersumieheltä hakemassa nimenomaan mersuun tarkoitetun työkalun, mutta eipäs mahtunut yläpään reiästä läpi.
Sain jousen pois kolmella normaalilla jousipuristimella, mutta tiukkaa teki.Turha oli työ, sama 4 kumi oli kuin uusikin, eikä juuri painunut.
Täytyy vaihtaa jouset, mutta sen tekisin mieluusti oikealla työkalulla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W116 käyttiksenä
280 s kaasarilla ja manuaali askilla ilman ilmastointia pitäisi olla aika varma laite ja helposti huollettavissa kenttä olosuhteissa ja toimii myös pakkasessa hyvin.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W116 käyttiksenä
Löysikö tämän viestiketjun aloittaja itsellensä W116 käyttöautoksi?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W116 käyttiksenä
Hyvähän W116 on ajoautona mulla on W111 220S 1963 tällä hetkellä ja hyvin kulkee ja on helppo laitella.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Re: W116 käyttiksenä
Ei ehkä käyttikseksi, mutta muuten mielenkiintoinen yksilö:
https://huutokaupat.com/3058188/museoau ... -2025-asti
Huomatkaa keskikonsolissa ensimmäisen sarjan tempomat-kytkin ja ilmastoinnin tehonvalitsimen vihreä väri!
Ihmetyttää taas ilmoittelijan kuvalogiikka. Miljoona samaa toistavaa kuvaa, jotkut peräti sateen jäljiltä, muttei yhtäkään esim. moottoritilasta.
https://huutokaupat.com/3058188/museoau ... -2025-asti
Huomatkaa keskikonsolissa ensimmäisen sarjan tempomat-kytkin ja ilmastoinnin tehonvalitsimen vihreä väri!
Ihmetyttää taas ilmoittelijan kuvalogiikka. Miljoona samaa toistavaa kuvaa, jotkut peräti sateen jäljiltä, muttei yhtäkään esim. moottoritilasta.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85