W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Eli kysymys kuuluu onko W123 Diesel versioiden 4-vaihteisissa manuaalilaatikoissa eroja, jos on niin mitä?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Laatikoita on kolmea erilaista. On valurautakuorinen vuodesta 76 vuoteen 80 valmistettu laatikko. Sitten on alumiinikuorilla 80-82 valmistettu laatikko jossa harva boori kytkinakselissa, myös laatikon pulttikehä poikkeaa hieman rautakuorisesta. Sitten on 83 eteenpäin valmistettu alulaatikko jossa tiuha 26 hampainen boori. Tämä koskee siis nelisylinterisiä dieseleitä. 300D:ssä on aina vanha valurautalaatikko.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Ok käykö tuo alumiinikuorilaatikko tuon alulaatikon tilalle?jari_w123 kirjoitti:Laatikoita on kolmea erilaista. On valurautakuorinen vuodesta 76 vuoteen 80 valmistettu laatikko. Sitten on alumiinikuorilla 80-82 valmistettu laatikko jossa harva boori kytkinakselissa, myös laatikon pulttikehä poikkeaa hieman rautakuorisesta. Sitten on 83 eteenpäin valmistettu alulaatikko jossa tiuha 26 hampainen boori. Tämä koskee siis nelisylinterisiä dieseleitä. 300D:ssä on aina vanha valurautalaatikko.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Kyllä pitäisi käydä jos molemmat on dieseleistä. Jos ei niin vauhtipyörän takana olevan levyn pystyy vaihtamaan. Kytkinakselit kannattaa katsoa että on samoilla booreilla, jos ei niin sitten pitää levykin vaihtaa. Millainen projekti sulla on menossa?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Vm 1984 200D josta on vaihdelaatikon "alaakseli" hajonnut. Menee kytkin ja vaihdelaatikko vaihtoon.jari_w123 kirjoitti:Kyllä pitäisi käydä jos molemmat on dieseleistä. Jos ei niin vauhtipyörän takana olevan levyn pystyy vaihtamaan. Kytkinakselit kannattaa katsoa että on samoilla booreilla, jos ei niin sitten pitää levykin vaihtaa. Millainen projekti sulla on menossa?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
Elikkä alumiinikuorinen tulee tilalle 84 autoon mutta vähän vanhemmasta autosta?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot
300GD:stä hajos laatikko. En tiedä onko alkuperäinen vai vaihdettu jossain kohti, rautaa se ainakin on. Meneeko 300D:n laatikko heittämällä paikoilleen? Onko maasturin ja henkilömallin laatikoiden kestävyydellä eroja? Mottina om617a.