W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Eli kysymys kuuluu onko W123 Diesel versioiden 4-vaihteisissa manuaalilaatikoissa eroja, jos on niin mitä?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Laatikoita on kolmea erilaista. On valurautakuorinen vuodesta 76 vuoteen 80 valmistettu laatikko. Sitten on alumiinikuorilla 80-82 valmistettu laatikko jossa harva boori kytkinakselissa, myös laatikon pulttikehä poikkeaa hieman rautakuorisesta. Sitten on 83 eteenpäin valmistettu alulaatikko jossa tiuha 26 hampainen boori. Tämä koskee siis nelisylinterisiä dieseleitä. 300D:ssä on aina vanha valurautalaatikko.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja Pontus »

jari_w123 kirjoitti:Laatikoita on kolmea erilaista. On valurautakuorinen vuodesta 76 vuoteen 80 valmistettu laatikko. Sitten on alumiinikuorilla 80-82 valmistettu laatikko jossa harva boori kytkinakselissa, myös laatikon pulttikehä poikkeaa hieman rautakuorisesta. Sitten on 83 eteenpäin valmistettu alulaatikko jossa tiuha 26 hampainen boori. Tämä koskee siis nelisylinterisiä dieseleitä. 300D:ssä on aina vanha valurautalaatikko.
Ok käykö tuo alumiinikuorilaatikko tuon alulaatikon tilalle?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä pitäisi käydä jos molemmat on dieseleistä. Jos ei niin vauhtipyörän takana olevan levyn pystyy vaihtamaan. Kytkinakselit kannattaa katsoa että on samoilla booreilla, jos ei niin sitten pitää levykin vaihtaa. Millainen projekti sulla on menossa?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja Pontus »

jari_w123 kirjoitti:Kyllä pitäisi käydä jos molemmat on dieseleistä. Jos ei niin vauhtipyörän takana olevan levyn pystyy vaihtamaan. Kytkinakselit kannattaa katsoa että on samoilla booreilla, jos ei niin sitten pitää levykin vaihtaa. Millainen projekti sulla on menossa?
Vm 1984 200D josta on vaihdelaatikon "alaakseli" hajonnut. Menee kytkin ja vaihdelaatikko vaihtoon.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Elikkä alumiinikuorinen tulee tilalle 84 autoon mutta vähän vanhemmasta autosta?
auto w123 200D/300DT vm, -81
ilkkaG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 13.01.2017 22:26

Re: W123 Dieselin Manuaalilaatikoiden erot

Viesti Kirjoittaja ilkkaG »

300GD:stä hajos laatikko. En tiedä onko alkuperäinen vai vaihdettu jossain kohti, rautaa se ainakin on. Meneeko 300D:n laatikko heittämällä paikoilleen? Onko maasturin ja henkilömallin laatikoiden kestävyydellä eroja? Mottina om617a.
Vastaa Viestiin