W460 OM617 pientä päivitystä tarvittaisiin

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tapsala
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 15.11.2018 22:24

W460 OM617 pientä päivitystä tarvittaisiin

Viesti Kirjoittaja Tapsala »

Hei!

G:n moottorille tarttis tehdä jotain.. Nykyään keulalla OM617, johon edellinen omistaja on laittanut turboversion pakosarjan, ahtimen ja imusarjan.

Sopiiko jostain tuoreemmasta 5 sylinterisestä moottorista ruiskupumppu suoraan tuon nykyisen tilalle? Haluaisin päästä eroon tuosta manuaalisesta kylmäkäynnin säätimestä ohjaamossa, eli sellainen pumppu hakusessa, joka osaisi säätää tyhjäkäyntiä lämpötilan mukaan..

Pikkasen tarvitsisi saada voimaakin lisää, nyt aika rauhallinen etenemään. Tavoite olisi maltillinen ~130-150 hv, tämä riitäisi mulle. Ahtimen päivittämistä olen suunnitellut sekä välijäähdyttimen asennusta.

Tiedän että fiksuinta olis varmaan nakata koko moottori vex ja jotain 90 -lukulaista turbotekniikka tilalle.. Mutta nykyiseen moottoriin on rakennettu paikka hydrauliikan nokkapumpulle vinssiä varten, jota en mielellään tekisi uusiksi. Sekä vaihteistona on nyt pakun 5v laatikko, jonka ryömintä ykkösestä en myöskään haluaisi luopua..

Ideoita :?:
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W460 OM617 pientä päivitystä tarvittais

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Helpoimmalla ja todennäköisesti myös halvimmalla pääsee kun vie auton diesel-pajalle pumpun säätöön. Voivat lisätä samalla syöttöjä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W460 OM617 pientä päivitystä tarvittaisiin

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pumppuun pitäisi vaihtaa w124 dieselistä peräisin oleva säädin. Samoin kanteen pitää laittaa w124 dieselistä peräisin oleva lämpö katkaisin josta lähtee alipaineletkut pumpulle. On siinä hommaa ja tulee hintoihinsa jos ei itse pysty tekemään muutosta.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin