W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Hei tietäjät!

Ostin pari kuukautta sitten kovakoppasen W123 200 1985 bensamesen. Ajettu 224 000 km ja historia löytyy. Sisustakin on täysin kunnossa. Tekniikka käyty nyt täysin läpi ja huollettu ja seuraavaksi maalipinnan kimppuun. Menisi tuollaisenaankin, mutta tarkoitus olisi museorekisteröidä ensi kesänä.
Pohja on täysin kova ja massat tallella, yhdestä kohdasta 10 sentin matkalta massaa irronnut ja vähän ruskeaa alla.
Takakaarissa peukalonpään kokoiset reiät, niihin sain korjauspellit mukaan. Toisen takaoven alalaidassa vähän kukkaa. Kuskin lattiamaton otin irti, virheetön lattia alla. Takakonttikin on virheetön.
Vetokoukun alla helmassa vähän kukkaa.
Kaikki tässä on kotelosuojattu, sen verran olen paikkoja raotellut.
Meinasin kotelosuojata nyt joka paikan uudestaan, myös kromipuskurien taustat. Kotelosuojaksi 50/50 kotelosuoja/moottoriöljy.
Eli nyt on oikeasti ruosteeton yksilö kyseessä.
Tarkoitus olis tehdä niin hyvä kuin on mahdollista.
Maalarille meinasin viedä ensi kesänä ja maalauttaa kaiken kylkilistan alapuolelta ja konepellin. Kylkilistan yläpuoliset osat on hyvät, samoin katto ja takaluukku.
Takaikkunan tiiviste vuotaa. Ikkuna täytyy ottaa irti ja varmaan siellä on ruostetta, vaikka päällepäin ei näy.
Maalari saa laittaa takakaaren korjauspalat koriliimalla kiinni. Toinen vaihtoehto on, että teen itse. Ongelma on vain se, että kaariin pitäisi laittaa joku ulkoilman kestävä maali ennen kesän maalausta.
Meinasin tehdä jotain pohjatöitä itse, ennen kuin vien maalarille. Hion pintaruosteita pois. Jos tarvetta, hitsaan korjauspaloja. Hallissa en voi pitää koko talvea, välillä täytyy tilanpuutteen vuoksi viedä ulos.

Muutama kysymys:
1. Hion pohjasta alapuolelta yhden alkavan ruosteen pois. Mitä laitan pohjalle, mitä sen päälle? Ehkä epoksi on liioittelua kämmenen kokoisella alalle, kun ainetta ei sitten muualle mene.

2. Mitä maalia laitan tuonne takaikkunan tiivisteen alle, kun ruosteet on hiottu pois? Tiiviste on hyvä, meinasin laittaa sen jollain aineella kiinni, millä?

3. Hion ruostekukkaa jostain pois ja ehkä joudun laittamaan hitsipalan. Mitä pohjalle ja mitä sen päälle ennen kesän maalaushommia, että kestäisi ulkoilman? Voin myös kitata ja hioa. Auto täytyy tosiaan viedä välillä ulos, muutaman päivän ajan pohjamaalit ja kitit voi kuivaa sisällä.
W123 200 1985.jpg
4. Jos laitan takakaaret itse, työohjeet siihen? Varaosakaarista pohjamaali pois maalinpesuaineella? Saumat 20 cm päällekkäin ja koriliimaa, saumaan kittiä vai koritinaa, koritinavehkeitä ei vielä löydy? Pakkeli, pohjamaali, mitä...?

5. Tunkin rei'issä ihan vähän pintaruostetta, ei edes kaikissa. Meinasin hioa jollain pois. Mitä sitten reikiin?
Helmat on hyvät, mutta haluaisin niihinkin uuden oikean värisen maalin pintaan. Entisten hionta karheaksi, mitä sen päälle?

6. Jos otan kromilistat irti ja kiinnikkeet jää paikalleen, voiko säilyttää ulkona?

Olen lukenut kaikki mahdolliset foorumin maalaushommat läpi ja olen nyt ihan sekaisin. Tämä yksilö olisi hienoa säilyttää jälkipolville. Tulen ajamaan tällä vain kesällä ja kuivalla säällä, talvet jossain tasalämpöisessä tallissa.

Kiitos, jos jaksoit lukea läpi ja vielä isompi kiitos, jos voit auttaa!

P.S. Maalarista ei ole vielä tietoa, asun Joensuussa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 -84
Kebakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 06.12.2018 17:15

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kebakko »

Takakaaren korjauspalat ainakin itse olen tehnyt siten että aluksi sovittaa uuden korjauspalan niin hyvin vanhan päälle kun vain pystyy ja sen jälkeen muutamalla täpillä kiinni. Sitten rälläkällä millin laikalla uuden korjauspalan reunoja pitkin vanha kaaren pala pois jolloin uuden korjauspalan pitäisi tulla samalle kohdalle ottaen huomioon sen että se laikka leikkaa sen millin leveydeltä. Sen jälkeen täppäilemään uusi kiinni pisteillä siten että aloittaa hitsaamalla pisteitä harvakseltaan ja sitten kun pisteiden väli on muutaman millin yhdistää pisteet jonka jälkeen lamellilaikalla varovasti hioo sauman tasaiseksi, jos pelti lämpiää liikaa niin kittiä joutui käyttämään enemmän. Jotkut jäähdyttävät peltiä jokaisen hitsipisteen jälkeen, mutta itse en sitä ole tehnyt syystä että pelti kutistuu kylmetessään joten jos jokaisen pisteen jälkeen jäähdyttelee on kylki todennäköisemmin aaltoileva sen jälkeen. Koriliimaa tms en itse käyttäisi, mutta kukin tyylillään. Näillä ohjeilla itse vaihtanut onnistuneesti jo 5 auton takakaarta + muita korjauspaloja auton ulkopintoihin.

Ennen kuin kaarta alkaa hitsaamaan autoon kannattaa hioa tai hiekkapuhaltaa (sellainen pieni puhalluskannu on ihan sopiva peli) se varastomaali kaaren sisäpuolelta ja laittaa tilalle esim. Sinkkimaalia ja myöhemmin sitten kotelosuojaa kun kaari on jo kiinni. Sinkkimaalia kannattaa ylipäätäänkin käyttää hitsilapuissa jotka tulevat jonkun kotelon sisälle, koska se kärventyy ainoastaan saumojen kohdalta toisin kuin ns normaalit maalit syttyvät tuleen. Ulkopuolelta varastomaalia ei kannata hioa muutakuin sen mitä hitsaamiseen tarvitsee. Sauman päälle väliaikaisesti sitten sitä sinkkimaalia. hengityssuojainta kannattaa käyttää sitten kun niitä sinkillä maalattuja lappuja hitsaa! Sinkkimaalia myös niihin ruostekohtiin mitä ei tarvitse hitsata mutta mitkä tarvitsevat väliaikaista suojaa.

Takalasin tiivisteiden alla oleville ruosteille tehokkain olisi kun vain suosiolla maalauttaisi koko auton ja ottaisi lasit, ovet, luukut yms pois niin tulisi silloin kaikkien tiivisteiden alta ja ovien raoista yms maalattua.

Pohjatöistä sen verran että kannattaa ihan ensimmäisenä päättää maalari kenelle auton vie ja sitten kysyä tekeekö maalari asiakkaiden pohjille, koska kaikki automaalaamot eivät suostu ruiskuttamaan asiakkaiden tekemille pohjille. Voi myös olla mahdollista, että maalauksen hinta nousee jos pohjatyöt on jo aloitettu mutta ne ovat tehty huonosti/eri tavalla kuin mitä maalarin näkemys on. En siis tiedä paljonko kokemusta pohjatöistä aloittajalla on mutta ei sekään mitään rakettitiedettä ole toisaalta.

Pohjaan jokin maali, epoksi se paras olisi mutta jokin muukin ruosteenesto maali tai vaikka se sinkkimaali ja sen päälle massaa, sitten kun on hionut ne ruosteet ensin pois tai itse suosittelen sit pientä hiekkapuhalluskannua ruostekohtiin kun pinta jää silloin ”mataksi” ja vähän karheaksi jolloin maali tarttuu paremmin ja ruoste lähtee varmemmin verrattuna teräsharjalaikkaan. Nykyajan ruostesuoja-ainet pitäisi olla niin hyviä että koteloihin laittaisin ihan 100% kotelosuojaa varsinkaan kun nykyään ne eivät edes ole kauhean kalliita

Kaikkiin kysymyksiin en osannut vastata kun mersujen parissa uusi tulokas mutta toisenmerkkisistä klassikoista kokemusta :D
S202 C180 -00
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Kiitos paljon!
Bilteman hiekkapuhalluskannu löytyy ja sitä meinasinkin käyttää. Sinkkimaalia siis, hyvä juttu.
Pohjatyöt voisin jättää ammattilaiselle. Mutta itse hioisin ruosteet pois ja suojaksi sinkkimaali.
Täytyypä harkita, jos maalauttaisi kokonaan
W123 200 -84
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sitä autoa ei tule missään tapauksessa työntää pihalle ennen värin ja lakan ruiskuttamista ja kuivamista. Pohjamaalit, kitit ja väri läpäisee kosteutta ja ulkona siis "imee" sitä ja ruoste saa alkunsa heti. Kosteus siis pois ja lopuksi lakka päälle - sitten ulos.

Maalausohjeitahan sitten on jokaisella omansa ja mitään parhaaksi todistettua ei täältä eikä muualtakaan löydy. Se että kerran joku maalaus on onnistunut niin ettei ruostu ei viekä takaa sitä että se olisi toistettavissa - varsinkaan muualla eri aineilla ja eri tekijän toimesta.

-85 pitäisi tietty maalata liukkarimaalilla kun se on -85 :D

Mitään autoa en ole paikkamaalausta enempää maalannut ja oman tietämyksen takia tai johdosta en ole isompaan maalaukseen ryhtynytkään. Muoviosia voisin maalailla kyllä - ne ei ruostu ja jos tulee virhettä voi aina palata lähtöruutuun hiomatta peltiä puhki... :D
Viimeksi muokannut AK47, Ma 10.12.2018 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Läpäiseekö tuo sinkkimaali kosteutta?
Tarkoitus olisi siis talven aikaan ottaa pikkuruosteet kiinni ja jotain niiden päälle.
Maalarihan voi sitten hioa väärät tavarat pois ennen omia pohjustushommiaan.
Vesitiiviiksi siis pitäisi talven ajaksi saada ettei ruostu uudestaan.
Viimeksi muokannut rikugien, Su 09.12.2018 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 -84
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Lokasuojan kaaren korjaukseen voisin antaa hyvän vinkin, vaihda peltiä niin vähän kuin ikinä mahdollista, näin lopputuloksesta tulee yleensä paras.
auto w123 200D/300DT vm, -81
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja moska »

rikugien kirjoitti:Läpäiseekö tuo sinkkimaali kosteutta?
Tarkoitus olisi siis talven aikaan ottaa pikkuruosteet kiinni ja jotain niiden päälle.
Maalarihan voi sitten hioa väärät tavarat pois ennen omia pohjustushommiaan.
Vesitiiviiksi siis pitäisi talven ajaksi saada ettei ruostu uudestaan.
sinkki kilikali ei pidä oikein mitään. Sinkkiepoksi pitää ja on tiivis. epoksit on hyviä moneen muuhunkin paikkaan
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Nozki »

moska kirjoitti:
sinkki kilikali ei pidä oikein mitään. Sinkkiepoksi pitää ja on tiivis. epoksit on hyviä moneen muuhunkin paikkaan
Epoksit on hyviä, joo. Ja kalliita. :) Itse kummastelin, kun maalikaupasta ostin autolle 2K-epoksipohjamaalia, niin sain ohjeen, että se pitää sitten maalata yli jollakin pintamaalilla, ettei se ime kosteutta. Olin kuvitellut, että epoksin pitäisi sellaisenaankin kestää vettä hyvin, mutta en sitten tiedä.

Se on ainakin ihan faktaa, että esim. veneiden pohjia maalataan epoksimaalilla kosteuden eristämiseksi esimerkiksi silloin, kun on kyseessä vanhempi lujitemuovivene, jossa on uhkana ns. lasikuiturutto, eli veden imeytyminen rakenteeseen, jossa se vissiin tuhoaa lasikuitua sieltä hartsin seasta. Tuon estämiseksi kai tapaavat ensin avata pinnan niin, että mahdollinen kosteus poistuu ja sen jälkeen epoksiprimer ja pari kerrosta myrkkymaalia päälle. Myrkkymaalihan on helkutin haurasta ja huokoista maalia, joten veden pitäminen pois runkorakenteesta jää niissä hommissa kyllä yksinomaan epoksimaalin tehtäväksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Kebakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 06.12.2018 17:15

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kebakko »

Epoksit on hyviä, joo. Ja kalliita. :) Itse kummastelin, kun maalikaupasta ostin autolle 2K-epoksipohjamaalia, niin sain ohjeen, että se pitää sitten maalata yli jollakin pintamaalilla, ettei se ime kosteutta. Olin kuvitellut, että epoksin pitäisi sellaisenaankin kestää vettä hyvin, mutta en sitten tiedä.
Samanlaiset ohjeet sain itsekin eräästä automaalikaupasta kun olin ostamassa epoksiprimeriä auton hiekkapuhallettua pohjaa varten. Ainakin kylmässä tallissa säilöttunä pelkkä epoksiprimeri riittää mutta jos joutuu sateen armoille tms omien kokemusten mukaan tarvitsee jotain vielä päälle tai muuten rupeaa tulemaan ruskeaa esille. Sinkkiepoksista ei muuta kokemusta kuin että tuntuu olevan tavalliselle kuluttajalle aika hankalasti saatavilla. Mutta kyseessähän kuitenkin taisi olla ihan vaan väliaikainen suojaus jotenka turha lähteä liioittelemaan kun sitten se vaan teettää maalarille lisää töitä jos autossa on sielä täällä sitä epoksia mitä pitää hioa pois tai vähintään tasoittaa ja loiventaa rajat. Pohjaan toki ja muihin ruosteherkkiin paikkoihin se epoksi olisi paras, mutta aloittajan mainitsema alue mikä sitä vaatii on niin pieni joten luulen että ei se pohja siitä kohtaa mätäne ensimmäisenä vaikka alla olisikin vain sinkkiä tms :)

Kilikalipulloja on tullut kyllä vältettyä, mutta sekin riippuu aika pitkälti siitä mitä ostaa. Jos ostaa sen halvimman purkin mitä sieltä paikallisen marketin hyllyltä saa on turha odottaa hyvää. mutta ainakin se motonetistä saatava crc 2 in 1 on osoittautunut ihan kohtuulliseksi tuotteeksi (vaikkei kallis olekaan) kohteisiin siis mihin se on menossa vain väliaikaisesti. Eikai se auto nyt kuitenkaan täysin taivasalla ilman mitään suojaa makaa?
S202 C180 -00
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Kebakko kirjoitti:
Eikai se auto nyt kuitenkaan täysin taivasalla ilman mitään suojaa makaa?
Kyllä se ihan taivasalla makaa, ei ole muutakaan paikkaa. Ensi talvena sitten uudet kujeet
W123 200 -84
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Wurthin sinkkisprayssä tuntuu oikeasti olevan sinkkiä jo purkin painon perusteella sekä siksi että sitä voi myös hitsata. Halvat sinkkisprayt tuntuu olevan samaa tavaraa kuin ihan perus harmaa spraymaali
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kebakko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 06.12.2018 17:15

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Kebakko »

rikugien kirjoitti:
Kebakko kirjoitti:
Eikai se auto nyt kuitenkaan täysin taivasalla ilman mitään suojaa makaa?
Kyllä se ihan taivasalla makaa, ei ole muutakaan paikkaa. Ensi talvena sitten uudet kujeet
Lähinnä tarkoitin että kai auto peitellään jollain mikä estää sateen pääsyn pinnoille. Toisaalta eihän sitä sitten sada kun tulee ihan oikea talvi. Tietysti tästä säilönnästäkin ollaan montaa mieltä ja ne taitavat kuulua aivan eri topicciin.
S202 C180 -00
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja S202 »

Teknoksen ja tikkurilan epoksien luvataan olevan vedenkestäviä. Tuo hiekkapuhallettu ja pelkällä epoksilla maalatun mahdollinen ruostuminen liittyy varmaan siihen, minkä itsekin yhdessä hommassa huomasin, että kun sitä epoksia on tarkoitus maalata sellainen ohuehko kerros niin se ei välttämättä peitä ihan täydellisesti sitä karkeaa hiekkapuhallettua pintaa.

Noista sinkkispraymaaleista en oikein tykkää kun ne ei tartu pintaan juuri ollenkaan ja haittaavat kyllä esim. tulppahitsauksien tekoa. Kuitenkin se on se kotelosuoja sielä peltien välissä mikä sen ruostumisen oikeasti estää. Väliaikaiseen suojaamiseen varmaan ok, ja voihan sillä ne hitsattavat osatkin käsitellä. Sinkkisprayn päälle ei saa maalta mitään eli se on vaan ainoastaan sinne peltien väliin. Sinkkiepoksejakin on, mutta ei niitä kukaan käytä ja ainakin itsellä on inerta primer-5 ja temacoat gpl-s primerista niin hyvät kokemukset ettei juuri huvita kokeilla mitään maaleja joista ei ole mitään takuuta tarttuuko ne ja soveltuuko ne ylipäänsä auton maalaamiseen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
R-N-X
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 329
Liittynyt: Su 28.12.2014 21:15
Paikkakunta: Mikkeli

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja R-N-X »

rikugien kirjoitti:Hei tietäjät!


4. Jos laitan takakaaret itse, työohjeet siihen? Varaosakaarista pohjamaali pois maalinpesuaineella? Saumat 20 cm päällekkäin ja koriliimaa, saumaan kittiä vai koritinaa, koritinavehkeitä ei vielä löydy? Pakkeli, pohjamaali, mitä...?
Muutamat takakaaret hitsannut suoralla puskusaumalla, ja on siinä työmaata, jos hyvin tekee. Jos vielä tarviais tehdä, ostasin tuollaset https://www.ebay.co.uk/b/joggler-tool/bn_7024893991" onclick="window.open(this.href);return false; tai vastaavan paineilmakäyttöisen ja lattiasin tulppahitsillä ja koriliimalla https://www.sp-automaalit.fi/3M-Koriliima" onclick="window.open(this.href);return false;. Tämä on vain oma mielipide.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja rikugien »

R-N-X kirjoitti:
rikugien kirjoitti:Hei tietäjät!


4. Jos laitan takakaaret itse, työohjeet siihen? Varaosakaarista pohjamaali pois maalinpesuaineella? Saumat 20 cm päällekkäin ja koriliimaa, saumaan kittiä vai koritinaa, koritinavehkeitä ei vielä löydy? Pakkeli, pohjamaali, mitä...?
Muutamat takakaaret hitsannut suoralla puskusaumalla, ja on siinä työmaata, jos hyvin tekee. Jos vielä tarviais tehdä, ostasin tuollaset https://www.ebay.co.uk/b/joggler-tool/bn_7024893991" onclick="window.open(this.href);return false; tai vastaavan paineilmakäyttöisen ja lattiasin tulppahitsillä ja koriliimalla https://www.sp-automaalit.fi/3M-Koriliima" onclick="window.open(this.href);return false;. Tämä on vain oma mielipide.
Juurikin nuo ohjeet sain yhdeltä harrastajalta. Sain paineilmapokkarin lainaan ja noin meinasin tehdä
W123 200 -84
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Se alustamassa on näissä pirullista tavaraa. Saattaa näyttää täysin ehjältä, mutta pelti on ruostunut massan alla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: W123 200 -85 maalausohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja Juho »

Jus tein mun uusinta hankintaa W123 300 D 1985 jonka ostin ekan omistajan leskeltä ajettu 412000 näin Kaareen vähän peltiä ja hitsailin sieltä taka jousien luota ruosteen alut. Ja takalattiasta kun oli 2008 vuoden kosteat sanoma lehdet mattojen alla .Poltin vanhaa massaa pois kaasulla asetyleeni happi hyvät myös taivuttaa peltiä muotoon ja mikillä hitsasin paikat. Mun mielestä helpoin tapa poistaa orkkis massaa on lämmittää sitä ja sitten kuumana kaapia irti. Paikat maalasin kaksi komponentti Pohja maalilla tartunta maali temakolt Tikkurila kun sellasta sattu olemaan paksua tavaraa sitten vedin sen päälle vanhaa väärän väristä kaksi komponentti auto maalia ja sen päälle massan. Tän jälkeen ruiskutin auton kotelo ja alustan kotelo suojalla niin 4 litraa meni niin että valuu kotelosta lattialle asti ja ovista.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Vastaa Viestiin