W126 500SE 1981

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Mulla seisoo tuollainen täällä Espanjan maaperällä, Isäukko sen osti uutena Vehosta, mutta kun sillä oli muitakin kulkupelejä, on tämä kapine ollut vuosikausia kuivassa ja lämpimässä tallissa. Sillä on ajettu muistaakseni 130.000 km, eikä vehkeessä ole ruostepilkkuakaan. Se on Espanjan kilvissä, mutta on siihen suomalaisetkin. Menee joka vuosi lentämällä läpi katsastuksessa, ajelen sillä ehkä satakunta km vuosittain. Tässä meidän kahden ajokortin taloudessa on viisi autoa ja nyt, kun olen myymässä asuntoa, jonka autohallipaikalla Mersu seisoo, joutuu se lähtemään. Vaikka piha on iso, niin ruuhkahan siinä syntyy.

Tietääkö joku teistä kenelle saksalaiselle Mersukauppiaalle voisin sitä tarjota? Se kulkisi täältä helposti lavetilla esimerkiksi eteläiseen Saksaan.

Käyn tosi harvoin tällä foorumilla, mutta jos joku haluaa nopean kontaktin, löytää mut osoitteesta kari@easy.com

Edit: otsikko muutettu. Timo L.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W108 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Laitteleppa autosta kuvia foorumille, niin voi raati arvioida! Tuohan kannattaa ihan Suomeen kärrätä jolllekkin harrastajalle, Sakemanneilla noita on jo tarpeeksi :D

Taidat siis tarkoittaa w126 mallia. w108 ei ole tehty 500 koneella eikä vuonna 1981.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W108 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ihmettelen minäkin, missä on tämän avauksen pihvi. Autoon on siis suomalaiset kilvet, mutta sitä pitäisi tarjota jollekin saksalaiselle kauppiaalle??? Ja luulisi tuon kulkevan uljaasti omin voimin vaikka maailman ääriin ilman mitään lavetteja. Kunnon huolto ja tarkastukset vaan lähtöpaikassa, niin vetreytyy paikat sopivasti matkan varrella.

Muutama kuva tänne tai ainakin värit ja sisustusmateriaalit ja SA-koodit, niin päästään eteenpäin.


______________________________________________________________________________
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W108 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

IMG_1045 (Copy).JPG
Sorry, menin sekaisin noissa mallinumeroissa. Mun edellinen ongelma oli se W109 (siis 6.3).

Tässä nyt muutama kuva liitteenä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Karel kirjoitti:Ihmettelen minäkin, missä on tämän avauksen pihvi. Autoon on siis suomalaiset kilvet, mutta sitä pitäisi tarjota jollekin saksalaiselle kauppiaalle??? Ja luulisi tuon kulkevan uljaasti omin voimin vaikka maailman ääriin ilman mitään lavetteja. Kunnon huolto ja tarkastukset vaan lähtöpaikassa, niin vetreytyy paikat sopivasti matkan varrella.

Muutama kuva tänne tai ainakin värit ja sisustusmateriaalit ja SA-koodit, niin päästään eteenpäin.


______________________________________________________________________________
Mulla oli auto Suomessa jonkin aikaa ja maksoin siitä verot ja sain kilvet espanjalaisten tilalle. Kysyin tutulta klubilaiselta (entinen veholainen), mitä tällaisesta maksettaisiin ja hän heitti arvion 5000€. No, mobile.de - sivustolla tapaa paljon vastaavia autoja myynnissä kolminkertaiseen hintaan. Totesin silloin, että auto on liian kallis Suomeen, jonne sitäpaitsi täältä etelän perukoilta on kaksinkertainen matka jonnekin Müncheniin verrattuna. Siksi.

Myyn auton vaikka Siperiaan, jos joku maksaa sitä hyvän hinnan. Suomen vero on maksettu ja auto menee museokilpiin ilman pienintäkään ongelmaa, jos joku niin haluaa. Tervetuloa katsomaan. Malagaan pääsee tammikuussa lentämällä neljä tuntia ja maksamalla hyvässä lykyssä alta satasen.
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: W108 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Saat autosta paremman hinnan melkeinpä missä tahansa muualla, kuin Suomessa.

Laita ilmoitus mobile.de tai carandclassic:iin.
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Kiitos, Bemaristi!!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W108 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä se näin on, Suomessa ja Ruotsissa on Euroopan edullisimmat harrasteajoneuvot. German-car.net, Thiesen, onhan noita firmoja vaikka miten. Mutt parhaan tilinhän sitä itse myyden saa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Hieno auto, hienolla värillä ja sisustalla. Tuo on ilman muuta museovehje, joka ansaitsee mielestäni pedantin omistajan, eikä eniten tarjoavan huilistin (tämä siis vain oma mielipide)

Itsellä pisti silmään kaksi asiaa: autossa ei ole alkuperäinen ratti ja ilmeisesti kuuma ilmasto on kipristänyt ovien karmilistat (ikkunan sisäpuolen), toisaalta taas verhoilun virheettömyys ja koteloiden/listojen siisteys ulkopinnalla iski myös silmään. Tuo on varmasti siisti ja hyvässä kunnossa myös alapuolelta. Noita mobilen hintoja voi toki katsoa vertailun vuoksi, mutta nehän ovat vain pyyntihintoja käsittääkseni. Realistinen hinta on varmasti jossain vähän listahintoja huokeammassa. Mutta Suomesta tosiaan ei saa niin isoa hintaa etenkään tällä bensapolitiikalla. Eihän täällä kukaan uskalla isokoneisia bensa-autoja enää ostaa.

5000€ on mielestäni realistinen hinta Suomessa. Sillä todennäköisesti auto vaihtaa nopeasti omistajaa. Ulkomailla saat enemmän, myyniaika voi olla pidempi tai lyhysmpi.

Itsellä on useampi w126.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Edellisestä viestistä jäi tietty sanomatta että tajuttoman hyvän näköinen auto. Mikä musta juttu on kuskin selkänojan kyljessä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Moi Ere. Ratti on aito Nardi ja vaihdoin siksi, että alkuperäisruori on mulle liian iso ja ottaa kiinni polviin. Alkuperäinen on toki tallella. Karmilistat ovat todella ryppyiset ja kun auton myyn, laitatan ne kuntoon. Bensasta sen verran, että pihalla seisoo muutaman vuoden vanha Range Rover Sport Supercharged (mekaaninen ahdin, 5,0 litran V8, 510 hv) joka kuluttaa täsmälleen saman 15 litraa satasella ja on ihan yhtä hauska ajettava. Moottoritekniikan kehitystä viimeisten 30 vuoden aikana... Ei näitä autoja ole tehty nykyarkipäivän työmatkoille, vaan viikonlopun nautiskeluun.

Mun arkiauto on Mersu B250E, täyssähköpeli, jonka akut lataan omassa autokatoksessa noin kerran viikossa. Tässä ajopelissä on Mersun koppa ja sisustus, mutta Teslan moottori- ja akkutekniikka. Loistopeli pikkukaupungin liikenteeseen.
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Timo L. kirjoitti:Edellisestä viestistä jäi tietty sanomatta että tajuttoman hyvän näköinen auto. Mikä musta juttu on kuskin selkänojan kyljessä?
Siinä mustassa jutussa on jotain sähkösäätöisen kuskinpukin tavaraa sisällä, mitälie? Voi olla paineilmalla toimivan ristiselän tuen säätö?
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Makarios kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Edellisestä viestistä jäi tietty sanomatta että tajuttoman hyvän näköinen auto. Mikä musta juttu on kuskin selkänojan kyljessä?
Siinä mustassa jutussa on jotain sähkösäätöisen kuskinpukin tavaraa sisällä, mitälie? Voi olla paineilmalla toimivan ristiselän tuen säätö?
Mietin itse samaa.

Harvinainen lisävaruste, näiden w126:sten kanssa ollut nyt kymmenen vuotta tekemisissä ja ensimmäisen kerran näen moisen.Onko alkuperäistä ostokuittia autosta tallessa? Siitähän se löytynee.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1109
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Karel »

Mielenkiintoinen aihe, ja sanoisin, että kaikki ei ole ihan sitä miltä vaikuttaa. Ensinnäkään ”samanlaiset” autot eivät maksa Saksassa kolme kertaa enemmän, ei edes kaksi. Totta, että täältä löytyy kyllä halpoja, ehkä jopa Euroopan halvimmat yksilöt, jotka sitten ovatkin jotakin romukasoja. No, jostakin syystä Hollanti näyttäisi olevan romu 126:sten todellinen mekka.

Itselläni on 4 kappaletta 126:ia tällä hetkellä, ja jatkuvasti on ”haku” päällä. Autoscout, Mobile, Blocket ym. tulee käytyä uusien ilmoitusten osalta lähes joka päivä läpi. Siellä on useita mieleen jääneitä hienoja yksilöitä, ja hintapyynnöt ovat todella kovia. Mutta mutta… niinpä ne ovatkin siellä jo toista, pahimmat kolmatta vuotta ”myynnissä”. Näinhän ei olisi, jos hinnat olisivat oikealla tasolla. Eli noiden ulkomaalaisten sivustojen hintapyynnit eivät kyllä anna oikeaa kuvaa todellisesta tasosta jolla kauppaa tehdään. Toisaalta on hyvä muistaa, että harrastekaluston myyntiajat voivat olla todella pitkiä.

Yhtä kaikki: hienosta yksilöstä pyydetään täälläkin paljon. Katsokaa vaikka nettiauto. Saksassa haaste on sitten se, että tarjontaa on paljon. Jos auto ei ole todella ainutlaatuinen, jää ainoaksi vaihtoehdoksi kilpailla hinnalla, jos siis aikoo saada myytyä.

Bensapolitiikka tuskin vaikuttaa järisyttävästi, jos kyseessä on museoauto, jolla ajomäärät ovat vähäisiä.

Ja se ei todellakaan pidä paikkaansa, että jokin auto olisi ”liian kallis Suomeen”. Suomessa myydään vuosittain melkoinen määrä todella kalliitakin autoja. Jostakin syystä vaikuttaisi siltä, että hintapyynnit ovat täällä realistisemmalla tasolla, ja myyntiajat kohtuullisia, ainakin jos seuraa nettiautosta 126:sten vaihtumista.

Koska tuo viiden tonnin arvio on annettu? Kyllä se vähän alakantissa ehkä on. Jos tavoite on 15.000,- niin ainakin seuraavat asiat pitäisi olla kunnossa: Käpristyneet ovikarmiverhoilut uusittu, Kaikki tiivisteet notkeita ja ehjiä, puupaneloinneissa ei saa olla reunoissa orastavaa delaminoitumista, ilmastointiautomatiikka kunnostettu ja konvertoitu uudelle kaasulle. Luonnollisesti ei sivuääniä tai resonansseja alustassa tai moottorissa. Saksassa näiden asioiden kanssa ollaan aika pedantteja, täällä ei niinkään.

Se säädin siinä selkänojan kyljessä liittyy ortopediselkänojaan. Silloin pitäisi myös löytyä käsin pumpattava ilmapumppu toiselta puolelta keskikonsolin välistä, ykkössarjalainen kun on.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mitäkäs tälle hienolle kulkineellekuuluu? Joko on kohtalo selvinnyt?

Perhana kun tuntuu, että tämä pitäisi pelastaa omiin kätköihin :)
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Makarios
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 05.08.2011 20:07

Re: W126 500SE 1981

Viesti Kirjoittaja Makarios »

Laittelen autoa pikkuhiljaa myyntikuntoon. Parit pintanaarmut kunnostutan arvostetussa pajassa, käytän vuosikatsastuksessa, vaihdatan öljyt ja suodattimen ja tsekkautan ilmastointilaitteen toiminnan. Sitten varmaan lähden sitä ilmoittelemaan. Uudenvuoden jälkeen lennot tänne Costalle ovat pilkkahintaisia ja halukkaat pääsevät koeajolle tosi helposti. Kerron kyllä tällä foorumilla, milloin ollaan valmiita. Puolikuntoista autoa en taatusti halua myydä ja nämä pikkuhommat ovat täällä halpoja ja huolella tehtyjä.
Vastaa Viestiin