K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
w 126 c joka seisonut piiitkään. Autolla pystyy ajamaan normaalisti n. 10-15min, jonka jälkeen alkaa ongelmat. Eli tuntuu kuin bensa alkaisi loppumaan.
Laitoin väliaikaisen bensa painemittarin. Käynnitettäessä paine nousee n.6 bar, 10-15 min ajon jälkeen kun ongelmat alkaa paine tippuu 2-3bar. Auto kestää
hädin tuskin käynnissä, välillä sammuu. Noin minuutin seisottamisen jälkeen pystyy ajamaan taas hetken. Seoksien säädöllä ei vaikutusta. Määräjakajan
edessä olevat alipaine venttiilit kytketty irti ja tulpattu väliaikaisesti, ei vaikutusta. Ohjauspainesäädin ja virranjakaja putsattu, ei vaikutusta.
Uutta osaa: tulpat, pensasuodatin ja pumppu (bosch).
Sec 380 -82 kyseessä.
Sen verran on päätä seinään jo hakattu että apu olisi tarpeen.
T. Pillari
Laitoin väliaikaisen bensa painemittarin. Käynnitettäessä paine nousee n.6 bar, 10-15 min ajon jälkeen kun ongelmat alkaa paine tippuu 2-3bar. Auto kestää
hädin tuskin käynnissä, välillä sammuu. Noin minuutin seisottamisen jälkeen pystyy ajamaan taas hetken. Seoksien säädöllä ei vaikutusta. Määräjakajan
edessä olevat alipaine venttiilit kytketty irti ja tulpattu väliaikaisesti, ei vaikutusta. Ohjauspainesäädin ja virranjakaja putsattu, ei vaikutusta.
Uutta osaa: tulpat, pensasuodatin ja pumppu (bosch).
Sec 380 -82 kyseessä.
Sen verran on päätä seinään jo hakattu että apu olisi tarpeen.
T. Pillari
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
En ole mikään k-jet osaaja.
Itse aloittaisin mittaamalla bensapumpun syöttöjännitteen, siis että laskeeko se samalla kun bensanpaine.
Onko se pieni suodatin määränjakajan tuloliittimessä putsattu ja varmistettu, ettei paluulinja ahdista?
Jotenkin silti oireiden perusteella epäilisin ohjauspainesäädintä.
Itse aloittaisin mittaamalla bensapumpun syöttöjännitteen, siis että laskeeko se samalla kun bensanpaine.
Onko se pieni suodatin määränjakajan tuloliittimessä putsattu ja varmistettu, ettei paluulinja ahdista?
Jotenkin silti oireiden perusteella epäilisin ohjauspainesäädintä.
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Polttoaimepumpun relen juotokset kannattaa nyt ensialkuun tarkistaa ja korjata.Pillari kirjoitti:w 126 c joka seisonut piiitkään. Autolla pystyy ajamaan normaalisti n. 10-15min, jonka jälkeen alkaa ongelmat. Eli tuntuu kuin bensa alkaisi loppumaan.
Laitoin väliaikaisen bensa painemittarin. Käynnitettäessä paine nousee n.6 bar, 10-15 min ajon jälkeen kun ongelmat alkaa paine tippuu 2-3bar. Auto kestää
hädin tuskin käynnissä, välillä sammuu. Noin minuutin seisottamisen jälkeen pystyy ajamaan taas hetken. Seoksien säädöllä ei vaikutusta. Määräjakajan
edessä olevat alipaine venttiilit kytketty irti ja tulpattu väliaikaisesti, ei vaikutusta. Ohjauspainesäädin ja virranjakaja putsattu, ei vaikutusta.
Uutta osaa: tulpat, pensasuodatin ja pumppu (bosch).
Sec 380 -82 kyseessä.
Sen verran on päätä seinään jo hakattu että apu olisi tarpeen.
T. Pillari
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Onko ongelma ratkennut tai tullut lisätietoja?
Toimiiko tankin huohotus, ettei synny alipainetta?
Toimiiko tankin huohotus, ettei synny alipainetta?
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Ei ole vielä kerennyt tutkimaan, tankin korkki oli pois kun ajelin mutta ei vaikutusta. Tuo bensapumpun rele vois olla hyvinkin vian aiheuttaja.
Pitkan seisonnan jälkeen pumppu oli jumissa, jos vaikka silloin rele ottanut lämpojä.
Onko tuo rele rintapellissä ison ohjainpoxin vasemmalla puolella kuskin paikalta katsottuna. 2 röökilootan kokoinen poxi. 9 napainen. Valmistaja
VDO teksti leerlaufdrehzahlregelung (perkeleen vaikee sana).
Pitkan seisonnan jälkeen pumppu oli jumissa, jos vaikka silloin rele ottanut lämpojä.
Onko tuo rele rintapellissä ison ohjainpoxin vasemmalla puolella kuskin paikalta katsottuna. 2 röökilootan kokoinen poxi. 9 napainen. Valmistaja
VDO teksti leerlaufdrehzahlregelung (perkeleen vaikee sana).
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Moi
Mulla oli SLC:ssä pumppu, aiheutti kaikennäköistä ongelmaa. Uusi pumppu, filtteri ja letkut niin alkoo toimii kunnolla. voi tietysti olla relekkin.
Letkut oli ihan purua > tukkii paikat. 98/95E gaso syö tehokkaasti vanhat kumiletkut
Ps löytyy yksi jpgroupin K jet pumppu ( uusi) laita privaa jos kiinnostaa.
Mulla oli SLC:ssä pumppu, aiheutti kaikennäköistä ongelmaa. Uusi pumppu, filtteri ja letkut niin alkoo toimii kunnolla. voi tietysti olla relekkin.
Letkut oli ihan purua > tukkii paikat. 98/95E gaso syö tehokkaasti vanhat kumiletkut
Ps löytyy yksi jpgroupin K jet pumppu ( uusi) laita privaa jos kiinnostaa.
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
PA-pumppu on uusi boschilainen samoin kun suodatin. Tänään ajelin n. 20min, toimi hienosti kunnes taas alkoi. Pumppu alkaa pitää
outoa ääntä samalla kun ongelmat alkavat, kuulostaa kuin pumppu ei saisi tarpeeksi ainetta. Onko tankissa imusiivilää tai vastaavaa.
Entä mikä tarkoitus on tuolla venttiilillä imupuolen letkussa. Ilmeisesti joku turvaventtiili, mutta mikä sitä ohjaa alipaine vai bensapumpun
paine. Kun ei oikein pääse näkemään, kun ei ole monttua / autonostinta. Eli voisko se katkaista bensan tulon pumpulle.
Tuhansien kysymystenkerho.
outoa ääntä samalla kun ongelmat alkavat, kuulostaa kuin pumppu ei saisi tarpeeksi ainetta. Onko tankissa imusiivilää tai vastaavaa.
Entä mikä tarkoitus on tuolla venttiilillä imupuolen letkussa. Ilmeisesti joku turvaventtiili, mutta mikä sitä ohjaa alipaine vai bensapumpun
paine. Kun ei oikein pääse näkemään, kun ei ole monttua / autonostinta. Eli voisko se katkaista bensan tulon pumpulle.
Tuhansien kysymystenkerho.
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Tankissa pitäisi olla imusiivilä ja kuulostaisi siltä että se on tukossa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Tyhjäkäyntiin viittaava säätöboksi. Pa pumpun rele olisi Kraftstoffpumpenrelais. Mutta 126 ei ole tuttu.Pillari kirjoitti:Ei ole vielä kerennyt tutkimaan, tankin korkki oli pois kun ajelin mutta ei vaikutusta. Tuo bensapumpun rele vois olla hyvinkin vian aiheuttaja.
Pitkan seisonnan jälkeen pumppu oli jumissa, jos vaikka silloin rele ottanut lämpojä.
Onko tuo rele rintapellissä ison ohjainpoxin vasemmalla puolella kuskin paikalta katsottuna. 2 röökilootan kokoinen poxi. 9 napainen. Valmistaja
VDO teksti leerlaufdrehzahlregelung (perkeleen vaikee sana).
http://www.peachparts.com/shopforum/att ... ay-pic.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Oisko tossa. Samalla kannatta tarkistaa ylijänniterelen tinaukset.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Jos linjapaine laskee niin se viittaa bensapumpun vikaan tai tukokseen linjassa. Mutta epäilen tuota mittausta, koska määräjakajassa on takaiskuventtiili, joka katkaisee polttoaineensyötön kokonaan mikäli linjapaine tippuu oliko se alle 5,5 bar tai jotain sellaista.
Seosruuvin pitäis kyllä vaikuttaa melkein joka tilanteessa... Muuten oireet minusta viittaa selkeästi ohjauspainesäätimeen. Kerta ongelmat alkaa kun kone on lämmin eli op-säätimen bi-metallijousi on lämmennyt. Voisit toki koittaa ottaa ohjauspainesäätimestä sen sähköpistokkeen irti niin bi-metallijousi lämpenee hitaammin ja pelkän moottorista hohkaavan lämmön avulla, että vaikuttaako se. Mutta parasta ois mitata sitä ohjauspainetta ja toki tarkastaa vielä linjapainekin, että on kunnossa. Ja toki paras ois jos sais laajakaistalambdan kiinni niin näkis oikeasti seokset, että käykö rikkaalla vai laihalla.
Siitä määräjakajasta vois kyllä käyttää irti sen takaiskun karan ja putsata, jos sinne sattuu oleen jotain paskaa päässyt. Se on siinä vieressä mihin polttoaineputket tulee näin muistin varaisesti sanottuna.
Seosruuvin pitäis kyllä vaikuttaa melkein joka tilanteessa... Muuten oireet minusta viittaa selkeästi ohjauspainesäätimeen. Kerta ongelmat alkaa kun kone on lämmin eli op-säätimen bi-metallijousi on lämmennyt. Voisit toki koittaa ottaa ohjauspainesäätimestä sen sähköpistokkeen irti niin bi-metallijousi lämpenee hitaammin ja pelkän moottorista hohkaavan lämmön avulla, että vaikuttaako se. Mutta parasta ois mitata sitä ohjauspainetta ja toki tarkastaa vielä linjapainekin, että on kunnossa. Ja toki paras ois jos sais laajakaistalambdan kiinni niin näkis oikeasti seokset, että käykö rikkaalla vai laihalla.
Siitä määräjakajasta vois kyllä käyttää irti sen takaiskun karan ja putsata, jos sinne sattuu oleen jotain paskaa päässyt. Se on siinä vieressä mihin polttoaineputket tulee näin muistin varaisesti sanottuna.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Re: K-Jetronic osaajia kaivattaisiin....
Nonnii. Tankki käytetty irti ja putsattu 37 vuoden liat. Tankki oli uskomattoman likainen sisältä. Nyt ajeltu noin 20 km ja toimi moitteetta. Eli todennäköiseti vika oli siinä.
Diaknoosi: Kun aikansa kävi, niin keräsi kaiken moskan tankin imusiivilän ympärille ja esti bensan tulon pumpulle.
Samalla uusin joitain pa-letkuja, oli aikas haperoita. Kiitän kaikkia mukana olleita.
Diaknoosi: Kun aikansa kävi, niin keräsi kaiken moskan tankin imusiivilän ympärille ja esti bensan tulon pumpulle.
Samalla uusin joitain pa-letkuja, oli aikas haperoita. Kiitän kaikkia mukana olleita.