M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

M117 moottori (500) puolilämpimänä sammuu jos putoaa tyhjäkäynnille (esim liikennevaloissa). Käyntiin lähtee hyvin heti uudelleen eikä tee lämpimällä/kylmällä koneella. Vain puolilämpimänä, about 60-70 asteessa.

Mistäkä lähteä hakemaan vikaa? Lämpötilaanturi? Vai sytkäpuoli?
Viimeksi muokannut Ere866, Ke 18.09.2019 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Ei minulla ole ratkaisua, mutta tämä kiinnostaa minuakin.

Mulla sama kone M117 500 SEC ja puolilämpimänä (60-70 ast.) nypyttää tasakaasulla.

Taisi viime kesänä sammuakkin kerran-pari.
Nyt olen huomannut lisäksi, jos sammutan auton puolilämpimänä, startatessa ei edes lupaile.
Jos laitan muutamaan otteeseen virrat päälle starttaamatta välillä, tarkoituksenani saada pensapumppu surahtamaan, lähtee pirssi käyntiin.

Voisi kai viitata pensapumpun releeseen?

Toivottavasti en sotke topikkiasi, mutta voisi olla jotain yhteistä näillä oireilla.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eipä mittään, täällä ei enää vastauksia heru samaan malliin kuin ennen.

Olen kaivellut asiaa ja oma epäilykseni on puola tai kiertokangen asentotunnistin. Molemmat maksaa korjata, joten pitäisi varaosia yrittää löytää käytettynä.

Toimivaa m117 500 puolaa ja asentotunnistinta saa siis tarjota!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Ere866, miksi epäilet kiertokangen asentotunnistinta (lienee tarkoitat kampiakselin)? Mitkä on tyhjäkäyntikierrokset kylmänä/lämpimänä? Entä mikä on auton vuosimalli? (K-Jetronic vai KE-Jetronic)

Alkuun voi ainakin ottaa ilmanputsarin kotelon irti ja tarkistella onko siellä mitään ilmiselvää, tyyliin alipaineletku irti tms.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jep, kampiakselin siis!

Ulkomaisella foorumilla antoivat yhdeksi syyksi asentotunnistimen vian.

Vuosimalli on 1985, pre-facelift.

Letkut on kiinni, pintapuolinen tarkistus koneelle on siis tehty!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Miten mulla on sellainen tunne ettei näissä edes ole kampiakselin asentotunnistinta :think: Nyt en oikeasti ole varma, toivottavasti joku korjaa. Virranjakaja on mekaanisesti ajoitettu moottorin kanssa, joten kipinä jaellaan sieltä asiaankuuluvalla tavalla.

Itse arvelisin että vian täytyy jotenkin liittyä siihen lämpiämisvaiheen rikastukseen, mikäli se kylmänä ja lämpinänä käyttäytyy kuitenkin hyvin. Epäilisin siis kuvan kuvan kohteita 4, 6 ja 7.

Tyhjäkäyntikierrokset on näissä todella matalat, lämpimänä 450-500, kylmänä hieman enemmän. Ei vaadi paljoa että kone sammuu noilta kierrosluvuilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Häksä kirjoitti:Miten mulla on sellainen tunne ettei näissä edes ole kampiakselin asentotunnistinta :think: Nyt en oikeasti ole varma, toivottavasti joku korjaa. Virranjakaja on mekaanisesti ajoitettu moottorin kanssa, joten kipinä jaellaan sieltä asiaankuuluvalla tavalla.

Itse arvelisin että vian täytyy jotenkin liittyä siihen lämpiämisvaiheen rikastukseen, mikäli se kylmänä ja lämpinänä käyttäytyy kuitenkin hyvin. Epäilisin siis kuvan kuvan kohteita 4, 6 ja 7.

Tyhjäkäyntikierrokset on näissä todella matalat, lämpimänä 450-500, kylmänä hieman enemmän. Ei vaadi paljoa että kone sammuu noilta kierrosluvuilta.
Mielestäni osa7 ohjaa osaa 6 ja se on vaan käynnistysrikastus. Koko kylmän käynnin vaihe startista lämpöseen ohjautuu osan 4 kautta. Kokeles Ere irrottaa wur eli osan 4 putket molemmista päistä ja suihkuttaa sinne putkiin ensin vaikka bräkleeniä ja sit ruosteenirrotus sprayta. Täytä se wur ruosteenirrotus spraylla ja liota päivä pari. Lue minun 6.9 topikki wur ongelmista. Terveisiä Viipurista :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Perhana, mites tuo osa 9 toimii? Onko siinä ilmaruuvi josta säädetään tyhjäkäyntiä? Eikös noissa voi vielä sitä itse säätää? 1981 USA mallissa ei ole enää sitä ilmaruuvia...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Osa 9 on lisäilmaluisti. Kylmänä antaa ilmaa kaasuläpän ohi. Siitä on sekä sähköinen että mekaaninen versio, riippuen K-jetin kehitysversiosta. Kuvassa taitaa olla sähköinen versio, jossa on sisällä bimetallijousi joka lämmetessään sulkee lisäilmakanavan. Mekaanisessa versiossa luisti on kiinni moottorin vesitilassa, jolloin termostaatti avaa ja sulkee kanavan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Efraim kirjoitti:Osa 9 on lisäilmaluisti. Kylmänä antaa ilmaa kaasuläpän ohi. Siitä on sekä sähköinen että mekaaninen versio, riippuen K-jetin kehitysversiosta. Kuvassa taitaa olla sähköinen versio, jossa on sisällä bimetallijousi joka lämmetessään sulkee lisäilmakanavan. Mekaanisessa versiossa luisti on kiinni moottorin vesitilassa, jolloin termostaatti avaa ja sulkee kanavan.
Eli kun puhutaan sekä lisäilmaluistista että tyhjäkäyntimoottorista ne ovatkin kaksi eri osaa? Omassa 1981 USA versiossa on jo tyhjäkäyntimoottori, sitä oli edellinen omistaja joutunut herkistelemään. Unski joskus mainitsi että ennen KE jetronicia oli myös ns K-lambda ruiskuversio, taisi olla jenkkimalleissa vaan, siis saastemalleissa.

Eren kannattaa tukia tuota osaa sitten, se kun säätää tyhjäkäyntiä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Efraim »

K-jetistä on lukusia versioita, myös K + lambda + kat. Vanhat closed-loop versiot etenkin Usassa eivät olleet kolmitoimikatalysaattoreita, jolloin säädöksi riitti pitää lambda=1. Tämä onnistui vielä mekaanisella K:lla jossa oli mukana hieman sähkösäätöä. Ymmärtääkseni KE tuli käyttöön kolmitoimikatin yhteydessä, joka vaatii seoksen muuttuvan laihan ja rikkaan välillä.

Tyhjäkäyntimoottoria ei ole tullut minulle vielä vastaan, mutta lienee eri osa kuin lisäilmaluisti.

Komppaan Häksää. Minunkin korvaani Eren ongelmat vittaavat siihen, että syy olisi seoksien puolella, koska kone käy kylmänä ja kuumana. Puolilämpimänä seokset eivät ole kohdallaan. Tälläkin foorumilla on useassa keskustelussa neuvottu asentamaan painemittari ohjauspainelinjaan, sekä tutkia kaikki letkut ja putket.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Mukaca nähdä, ettei tämä foorumi vielä ihan kuollut ole. Kiitos vinkeistä kaikille konkareille - elämä muuttuu ja asiat muuttuu, ajan vie yleensä muut asiat!

Aloitin homman purkamalla ja tarkistelemalla, että mitkä osat koneesta löytyvät. Kaiken muun bongasin pikaisella katsomisela, paitsi osaa numero 9.

Pitää irrottaa osat ja tarkastella lähemmin, kiitos Karralle vinkistä!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tässä mallissa ei näköjään ole kampiakselin asentotunnistinta - sytytysmoduulilta lähtee kaksi jothtoa, toinen virranjakajaan, eli sieltä ottaa kipinää.

Lisäilmamuistia (HÄKSÄn kuva osa numero 9) ei löydy ilmeisesti tästä. En sitä bongannut, liitän kuvia kunhan saan toimimaan puhelimen
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tässä otoksia tehtaan korjaamomanuaalista. Ere, voin lähettää sulle ton koko PDF:n sähköpostiin jos haluat.

Eli -81 jälkeisissä (Enegiekonzeptin mukaisiin) autoihin tuli elektroninen tyhjäkäynnin säätö (idle speed adjuster). Tuota aikaisemmassa kaaviokuvassa puhutaan vielä auxiliary air valvesta, eli ilmeisesti se on se lisäilmaluisti.

Tuollaiset keskimmäisen kuvan palikat pitäisi autostasi löytyä. Kuva on vähän tumma mutta siitä saanee jotain tolkkua.

Aina tässä jotain oppii kun alkaa selvittelemään. Ja osan jo unohtaa kun seuraavan kerran tarttee sitä tietoa :lol:

EDIT: kuvat siis koskevat M116/7 vm.82-85.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jep, eli tuosta keskimmäisesta kuvasta osa 23 löytyy mielestäni omasta autosta.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti:Jep, eli tuosta keskimmäisesta kuvasta osa 23 löytyy mielestäni omasta autosta.
Muistan lukeneeni foorumilta että koko mötikän voi upottaa johonkin hellävaraiseen liuottimeen, öljypohjaiseen kuten petrooli mutta ei mihinkään asetoniin tms. Omaan SECciin tilattiin kolmen kimppaan uusia muutama vuosi sitten.

Pitää omassa SL:ssä kokeilla tuota liotusta, minulla seilaa siten että tyhjäkäynti on liian kova ja on vain hetkittäin oikealla tasolla. Alipainevuotoja itsellä ei ole konehuoneessa mutta ensin pitää saada toimimaton alipainemittari kuntoon, jotta näkee mitä koneessa tapahtuu...

Suosituksia toimivasta liuotin/puhdistusaineesta! Petrooli?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuosta ekasta kaaviokuvasta, onko osat 51 ja 61 samaa tarkoittavat, toisessa näkyy osa ja toisessa sen selitys, missä ne ovat tarkalleen? Lähinnä tyhjäkäynnin säätö kiinnostaa...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Efraim »

karra kirjoitti:Tuosta ekasta kaaviokuvasta, onko osat 51 ja 61 samaa tarkoittavat, toisessa näkyy osa ja toisessa sen selitys, missä ne ovat tarkalleen? Lähinnä tyhjäkäynnin säätö kiinnostaa...
Kyllä, 51 ja 61 ovat sama. Siis joko kuvassa tai kuvan selityksissä bugi. Ilmamassamittarin kotelon päällä on suojaruuvi, jonka kautta pääse käsiksi itse ruuviin, joka on ilmapuntarin varressa. Muistaakseni säätöruuvi tarvitsee pitkän kuusiokoloavaimen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja karra »

Efraim kirjoitti:
karra kirjoitti:Tuosta ekasta kaaviokuvasta, onko osat 51 ja 61 samaa tarkoittavat, toisessa näkyy osa ja toisessa sen selitys, missä ne ovat tarkalleen? Lähinnä tyhjäkäynnin säätö kiinnostaa...
Kyllä, 51 ja 61 ovat sama. Siis joko kuvassa tai kuvan selityksissä bugi. Ilmamassamittarin kotelon päällä on suojaruuvi, jonka kautta pääse käsiksi itse ruuviin, joka on ilmapuntarin varressa. Muistaakseni säätöruuvi tarvitsee pitkän kuusiokoloavaimen.
Sitähän miekin. Omassa oli seosta säädetty koska polttoainepumpun paine oli alhainen ja se sotki määräjakajan ohjauspaineen, oli mennyt liian rikkaalle ja suorastaan tulvittanut koneen - ainakin niin paljon sinne meni bensaa että laimensi öljyä... uudella Boschin pumpulla oli tullut kuntoon ja seokset on nyt sääädetty korvakuulolla ja nenän sekä visuaalisen havainnon eli pakokaasun värin mukaan... ex-omistaja vaihtoi toki öljyt ja mukava että moottorista on pesty ne perinteiset jenkkipaskaöljyn saostumat pois :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ei toimi vieläkään puhelin - en saa kuvia siitä koneelle.

Yritin irroittaa tuota lämmönsäädintä, mutta en keksiny, miten sähköliittimen siitä päältä saa irti. Siinä oli joku perkeleen klipsisysteemi, joka ei suostunut antautumaan. En sitten uskaltanut repiä summittaisesti, joten jätin sätimen paikoilleen. Onnistui se niinkin.

Irroitin alipaineletkut siitä (kolme yhteensä) ja bensaputket, 2kpl, päältä ja törkin joka tuutista cleaneriä ja perään ruostesyöjää. Annoin vaikuttaa aamupäivän ja laitoin koneen tulille - kas kummaa. Tyhjäkynnillä pysyi nätisti käynnissä aina lämpimäksi asti.

Täytyy vielä suorittaa ensi viikolla koeajolenkki, sammuuko ajossa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kolme koeajoa suoritettu ja ei ole kertaakaan auto sammunut. Taisi WUR olla siis ongelman syy! Hieno homma! Kiitokset kaikille auttaneille.

Tuossa olisi kuvaa motista. Keltaisella ympyröity osa mietityttää?

Punaisella merkitty on se sähköliitin joka ei suostunut irrottautumaan. Saakohan noihin enää uusia liittimiä, jos vanhan hajoittaa vai nuo lienee jotain yleisliittimiä, joita voi propata siihen tilalle, jos vanha hajoaa.

JA noiden keskellä siis tuo tyhjäkäynninsäädin, joka voi siis myös jumittaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja karra »

Hyvä jos korjaantui. En ole varma saako noita liittimiä uutena enää, kannattaa yrittää saada ehjänä irti, mutta eihän siihen tarvinne puuttua nyt jos toimii. Ja en usko että liittimessä vika olisi jos oire tulee takaisin, tosin mistä sitä tietää...

Epäiletkö alipainevuotoa tuossa nelihaaraisessa systeemissä? Itse olen varovasti sumuttanut bensaa sumupulloilla (tyhjiä liuotinpesupulloja käyttänyt) noihin liitoksiin moottorin käydessä, mutta se on riskaabelia hommaa tulipalon takia eli en kehota muita sitä kokeilemaan. Jos on ilmavuoto niin kierrokset yleensä hörähtää ylös.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

keltanen rinki: se on takaiskuventtiili valko/vihreä
punanen rinki: ohjauspaineen säädin, siinä liittimessä tais olla metalli lanka lukitus, otat liittimen tyvestä lukitus pois niin pitäisi irrota helposti :wink:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

NYt tuntuu kone käyvän hyvin. Pitää vielä käyttää venakopan kansi pois ja tarkastaa nuo nokka-akselin öljyputket ja niiden kiinnitys.

Se liitin on kyllä kummallinen, molemmilla puolilla on semmoiset pienet holkit/kolot, jota painamalla ei tapahdu mitään. Olen sitä vaikka millä työkalulla yrittänyt kammeta irti.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laitas siitä kuva :roll:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1514
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Semmonen kapistus. Varmasti jokin yksinkertainen ratkaisu tähänkin on olemassa.

Vesipumppuun menee kaksi liitintä, punainen taitaa olla nestelämpötilan mittari ja toinen....? Liittyykö ilmastointiin tms?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: M117 500SEL sammuu puolilämpimänä (kuva)

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa ohjauspaineen säätimen liittimen tyvessä ohkanen metalli lanka kiertää liittimen mikä luktsee liittimen paikalleen, jos ei ole lukitusta enää paikallaan pitäisi nousta vetämällä ylös, sitä voi meisselillä varovasti avitta rikkomatta sitä :wink:
Vastaa Viestiin