Vakionopudensäädin W126 S V8

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
jussi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:32

Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja jussi2 »

Saisinko vinkin mistä lähtisin etsimään vikaa kun vakkari tippuu pois päältä, pysyy päällä 30sekuntta-3minuuttia.
Ulkolämmömittari myös iukutelee, ensin vilkutteli aivan outoja lukemia, kunnes pimeni lopullisesti.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tempomatin boksin löydät rattiakselin tyköä kun purat polvisuojan kojetaulun alta. Alumiininvärinen boksi. Sieltä pitää tarkastaa kaikki juotokset ja ehkäpä vaihtaa kondensaattoreita. Kylmiä juotoksia ja konkat kuivaa, siinä syy.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
jussi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:32

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja jussi2 »

Terve.
Tempomat boksi ollut auki vaihdettu ranstoreja, ei auttanun.
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja Efraim »

jussi2 kirjoitti:Terve.
Tempomat boksi ollut auki vaihdettu ranstoreja, ei auttanun.
Entäs konkat ja kylmät juotokset?
jussi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:32

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja jussi2 »

Ei löytyhyt kylmäjuotoksia, konkat vaihdettu.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1105
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja Karel »

Kyllä oireet viittaavat boksiin, vaikka sille jotakin olisikin tehty. Nopeus-signaali otetaan suoraan nopeusmittarin piuhasta, joten jos nopeusmittari toimii normaalisti, signaali on ok. Pieni mahdollisuus on vielä kaasuvivusto. Jos sen toiminta takkuaa, saattaa servo ylikuormittua, jolloin laite kytkeytyy irti. Harvinaisempi vika, mutta mahdollinen. Pahimmassa tapauksessa ylikuormitus servossa rikkoo boksin. Muuta tuossa ei jarruvalokytkimen ja käyttövivun lisäksi ole. Oireet eivät viittaa niiden viallisuuteen.

Ulkolämpömittari ei lity tempoon mitenkään. Siinä on anturi ja näyttö. Jos se pimeni kokonaan, näyttö on rikki.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
jussi2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:32

Re: Vakionopudensäädin W126 S V8

Viesti Kirjoittaja jussi2 »

Tämä tullut mullekkin mieleen, meinaan kyllä tutkia vivuston ja moottorin, vaihtaa jarruvalo katkaisimen.

Nihän eihän lämpömittari voi millään vaikuttaakaan, mutta sekin pitäis saada kuntoon.
Vastaa Viestiin