W111 linkkuperän korvaaminen..
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
W111 linkkuperän korvaaminen..
Mitäpä raati on mieltä?
Ajatuksena korvata linkkuperä jollakin muulla sovelluksella, hyvin pitkälti parempien/monipuolisempien välitys-vaihtoehtojen toivossa.
Onko näihin joku akselistoja vaihdellut, mikä olisi otollisin toteuttaa?
Ajatuksena korvata linkkuperä jollakin muulla sovelluksella, hyvin pitkälti parempien/monipuolisempien välitys-vaihtoehtojen toivossa.
Onko näihin joku akselistoja vaihdellut, mikä olisi otollisin toteuttaa?
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Onko yritys saada kilpiin?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Eikös se akselistorakenteen muutos oo nykysi iha "läpihuutojuttu", eli eikös esimerkiks siin Tähdelliset lehdessä ja monessa näyttelyssä esillä olleessa w123:ssa oo otettu väyrysestä myös taka-akselisto.joop79 kirjoitti:Onko yritys saada kilpiin?
Googlettelin pikaisesti mittoja, ja w202:ssa näyttäs olevan apaut 20mm suurempi raideleveys ku w111:ssa, joten sellasestaha sinne vois takakelkan "heittämällä" laittaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Ajattelin tuon ekan postauksen perusteella, että tänne on menossa jäykkä akseli?jackie kirjoitti:Eikös se akselistorakenteen muutos oo nykysi iha "läpihuutojuttu", eli eikös esimerkiks siin Tähdelliset lehdessä ja monessa näyttelyssä esillä olleessa w123:ssa oo otettu väyrysestä myös taka-akselisto.joop79 kirjoitti:Onko yritys saada kilpiin?
Googlettelin pikaisesti mittoja, ja w202:ssa näyttäs olevan apaut 20mm suurempi raideleveys ku w111:ssa, joten sellasestaha sinne vois takakelkan "heittämällä" laittaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
No niin, taas pääsee kirjautumaan..
Ajatuksissa oli lähinnä 123/126:n taka-akseliston sovittaminen, mutta en tiedä mitä laki oikeasti sallii. Katsastuskelpoista ratkaisua tässä haetaan, sikäli kun tuon lattiattoman yksilön jaksan hitsailla kuntoon.
Jäykässä taka-akselissa olisi puolensa, mutta laillisuudesta ei ole mitään käsitystä. Ja äkkiseltään ei tullut kauheasti mieleen vaihtoehtoja joilla saisi pulttijaon säilymään samana.
Toki kapealla akselilla ja muutoslätyillä saa jaon korjattua.
Ajatuksissa oli lähinnä 123/126:n taka-akseliston sovittaminen, mutta en tiedä mitä laki oikeasti sallii. Katsastuskelpoista ratkaisua tässä haetaan, sikäli kun tuon lattiattoman yksilön jaksan hitsailla kuntoon.
Jäykässä taka-akselissa olisi puolensa, mutta laillisuudesta ei ole mitään käsitystä. Ja äkkiseltään ei tullut kauheasti mieleen vaihtoehtoja joilla saisi pulttijaon säilymään samana.
Toki kapealla akselilla ja muutoslätyillä saa jaon korjattua.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Kuten ylempänä kirjoitin, niin miun käsittääkseni sallii, mut konttorilta kysymällähä tuo selviää.Rammstein69 kirjoitti:Ajatuksissa oli lähinnä 123/126:n taka-akseliston sovittaminen, mutta en tiedä mitä laki oikeasti sallii. Katsastuskelpoista ratkaisua tässä haetaan, sikäli kun tuon lattiattoman yksilön jaksan hitsailla kuntoon.
Siksi ehotin w202:n takakelkkaa, et noita ja väyrysten periähä ois maailma puolillaa, mut harvat w123/126:n perät on kortilla.
Ja jos sieltä jo valmiiks lattia puuttuu, ni kohtuullisella vaivalla vois löytää luovuttajaks suht ehjäpohjasen 202:n
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Kaverilla on askonassa volvon? perä jollakin linkkusysteemillä ja katsastukseen vaativat "tehdastekoiset" tangot perän ja korin väliin. Muuten ilmeisesti ei ollut ongelmia. Tästä päätellen esim sen 202 takakelkan saisi laittaa ilman mitään kummempaa ihmettelyä. Toki muutama prosentti saattaa tulla?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
jackie kirjoitti:Kuten ylempänä kirjoitin, niin miun käsittääkseni sallii, mut konttorilta kysymällähä tuo selviää.Rammstein69 kirjoitti:Ajatuksissa oli lähinnä 123/126:n taka-akseliston sovittaminen, mutta en tiedä mitä laki oikeasti sallii. Katsastuskelpoista ratkaisua tässä haetaan, sikäli kun tuon lattiattoman yksilön jaksan hitsailla kuntoon.
Siksi ehotin w202:n takakelkkaa, et noita ja väyrysten periähä ois maailma puolillaa, mut harvat w123/126:n perät on kortilla.
Ja jos sieltä jo valmiiks lattia puuttuu, ni kohtuullisella vaivalla vois löytää luovuttajaks suht ehjäpohjasen 202:n
Joo, toi on totta kyllä et 123/126:n harvat perät on jo harvinaisia.. 123:n raideleveys olisi ainakin sopivan kapea, ja rakenne yksinkertainen verrattuna noihin tuoreempiin "risuperiin".
Haaveissa on tekniikka muuttaa väykän 420-bensakasiksi, joten periaatteessa sellaisesta elimenluovuttajasta saisi kaiken oleellisen.. Ainoa vaan, että väykän raideleveys on noin 6cm leveämpi kuin 202..
Saattaa joutua kaaria pullistamaan, jos lippavannetta haluaa laittaa.. Paljon on puntaroitavaa..
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Tosi kova jätkähän hommais luovuttajaks C43 AMG:nRammstein69 kirjoitti:Haaveissa on tekniikka muuttaa väykän 420-bensakasiksi, joten periaatteessa sellaisesta elimenluovuttajasta saisi kaiken oleellisen.. Ainoa vaan, että väykän raideleveys on noin 6cm leveämpi kuin 202..
No mut joo, eiköhä sellasen 202:n kelka pohjalevyineen saa melko edullisesti, et projektin laajuuteen nähden ei heilauta kummasti, vaik pitäiski sellane ostaa veekasi-väyrysen lisäks...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
En löytänyt googlaamalla tietoa, että paljonko noissa alkupään 126:ssa on ns luotipulttien väli? Eli siis niiden isojen pulttien, joilla kelkka tulee koriin kiinni.
Mittapiirroksetkin on tietty kivoja, mutta ihan rullamitta-tarkkuus riittää tässä kohtaa.
123:n kelkassa tuo väli on noin 129-130cm, 126:ssa ei liene sama?
Mittapiirroksetkin on tietty kivoja, mutta ihan rullamitta-tarkkuus riittää tässä kohtaa.
123:n kelkassa tuo väli on noin 129-130cm, 126:ssa ei liene sama?
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Hei
129cm näyttäis olevan rullamittatarkkuudella irrallisesta w123 ja 126 palkista mitattuna. Muutenkin hämmästyttävän saman näkööset. 126 on "könkkien" kiinnitys leveämmällä noin 6cm ja pidemmät vetarit. Kuvas vasemmalla 123 ja oikealla 126.
TJ
129cm näyttäis olevan rullamittatarkkuudella irrallisesta w123 ja 126 palkista mitattuna. Muutenkin hämmästyttävän saman näkööset. 126 on "könkkien" kiinnitys leveämmällä noin 6cm ja pidemmät vetarit. Kuvas vasemmalla 123 ja oikealla 126.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Kiitos, tämä oli huojentava tieto. Ei tarvitse vielä päättää kumpaa akselistoa käyttää, mutta pääsen nuo kiinnikkeet tekemään.
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 708
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
Re: W111 linkkuperän korvaaminen..
Tämän helmen kiillotus jatkuu Projektit-osiossa.
Toivottavasti linkki toimii..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=207643" onclick="window.open(this.href);return false;
Toivottavasti linkki toimii..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=207643" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640