W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
finmerjapo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
Paikkakunta: Tampere

W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?

Viesti Kirjoittaja finmerjapo »

Onko jollain vinkkejä kuinka saa purettua etupenkin kallistustysteemin kromausta varten? Miten irtoaa esim. muovinen säätöruuvi? Pitkääkö rälläköidä kuvassa kynän osoittama tappi pois jotta koko paketti alkaa purkautumaan? Jos irroittaa rälläkällä, voi tulla hankaluuksia kokoonpanovaiheessa kun noita tappeja ei tuntunut olevan myynnissä ainakaan saksan Ebayssä. Toisella puolella penkkiä vastaava tappi on kromattu joten vielä hankalampi.

Kyseessä on 1963 mallin Cabriolet mutta sedanissa vastaava systeemi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?

Viesti Kirjoittaja Zac »

Onko tosiaan sedanissa vastaava mekanismi, koska eihän sen penkit ns. kaadu? Vai tarkoitatko sittenkin Coupea (kovakattoista 2-ovista)?

Voi olla tosiaan visainen tehtävä purkaa (muovisosat, ja muutenkin) kromausta varten ja saada vielä siten nippuun että kestää käyttöäkin...
Aina välillä näkee "räjähtäneitä" coupen penkkejä, joissa kuitenkin voisi olla nämä mekanismit / kromit vielä kunnossa?
(Koska ovat auton sisällä, kestävät säätä ym. paremmin kuin ulkoiset osat...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Tuon mustan käsipyörän keskellä oleva tulppa pitää irroittaa. Tulpan takaa löytyy lukkorengas, jonka poiston jälkeen systeemi alkaa purkaantumaan ilman rälläkkää. Näin ainakin -61 coupessa. Käsipyörän keskitulppa on liimattu kiinni ja on erittäin hauras (jotain kertamuovia). Otin aikoinaan omassa projektissani tulpasta silikonimuotin ennen irroitusyritystä ja valoin uuden tulpan mustasta hartsista...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
finmerjapo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
Paikkakunta: Tampere

Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?

Viesti Kirjoittaja finmerjapo »

Kiitos, oli tärkeä tieto että siinä muovisessa käsipyörässä on tosiaankin tulppa. Ovat kuin yhtä puuta mutta nyt kun tietää niin alan kokeilemaan/tutkimaan. Tuo silikonimuottiajatus hyvä idea jotta saisi joskus kasaankin.

Kyllä kyseessä on tosiaan kaatuvan penkkimekanismin purkaminen. Purkaminen tapahtunee kuitenkin suurinpiirtein samalla tavalla sedanissa ja cabriossa/coupessa. Se kaatamismekanismi on erillinen osa ja sen purkaminen on helppoa.
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Vastaa Viestiin