Onko jollain vinkkejä kuinka saa purettua etupenkin kallistustysteemin kromausta varten? Miten irtoaa esim. muovinen säätöruuvi? Pitkääkö rälläköidä kuvassa kynän osoittama tappi pois jotta koko paketti alkaa purkautumaan? Jos irroittaa rälläkällä, voi tulla hankaluuksia kokoonpanovaiheessa kun noita tappeja ei tuntunut olevan myynnissä ainakaan saksan Ebayssä. Toisella puolella penkkiä vastaava tappi on kromattu joten vielä hankalampi.
Kyseessä on 1963 mallin Cabriolet mutta sedanissa vastaava systeemi
W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
- Paikkakunta: Tampere
W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?
Onko tosiaan sedanissa vastaava mekanismi, koska eihän sen penkit ns. kaadu? Vai tarkoitatko sittenkin Coupea (kovakattoista 2-ovista)?
Voi olla tosiaan visainen tehtävä purkaa (muovisosat, ja muutenkin) kromausta varten ja saada vielä siten nippuun että kestää käyttöäkin...
Aina välillä näkee "räjähtäneitä" coupen penkkejä, joissa kuitenkin voisi olla nämä mekanismit / kromit vielä kunnossa?
(Koska ovat auton sisällä, kestävät säätä ym. paremmin kuin ulkoiset osat...)
Voi olla tosiaan visainen tehtävä purkaa (muovisosat, ja muutenkin) kromausta varten ja saada vielä siten nippuun että kestää käyttöäkin...
Aina välillä näkee "räjähtäneitä" coupen penkkejä, joissa kuitenkin voisi olla nämä mekanismit / kromit vielä kunnossa?
(Koska ovat auton sisällä, kestävät säätä ym. paremmin kuin ulkoiset osat...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?
Tuon mustan käsipyörän keskellä oleva tulppa pitää irroittaa. Tulpan takaa löytyy lukkorengas, jonka poiston jälkeen systeemi alkaa purkaantumaan ilman rälläkkää. Näin ainakin -61 coupessa. Käsipyörän keskitulppa on liimattu kiinni ja on erittäin hauras (jotain kertamuovia). Otin aikoinaan omassa projektissani tulpasta silikonimuotin ennen irroitusyritystä ja valoin uuden tulpan mustasta hartsista...
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 21:21
- Paikkakunta: Tampere
Re: W111 kaatosysteemin purku kromausta varten?
Kiitos, oli tärkeä tieto että siinä muovisessa käsipyörässä on tosiaankin tulppa. Ovat kuin yhtä puuta mutta nyt kun tietää niin alan kokeilemaan/tutkimaan. Tuo silikonimuottiajatus hyvä idea jotta saisi joskus kasaankin.
Kyllä kyseessä on tosiaan kaatuvan penkkimekanismin purkaminen. Purkaminen tapahtunee kuitenkin suurinpiirtein samalla tavalla sedanissa ja cabriossa/coupessa. Se kaatamismekanismi on erillinen osa ja sen purkaminen on helppoa.
Kyllä kyseessä on tosiaan kaatuvan penkkimekanismin purkaminen. Purkaminen tapahtunee kuitenkin suurinpiirtein samalla tavalla sedanissa ja cabriossa/coupessa. Se kaatamismekanismi on erillinen osa ja sen purkaminen on helppoa.
W111 220SEb Cabriolet
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88
Porsche 911 SC -85
Porsche 911 SC-88