Hei. Vikaa etsitty jo kymmeniä tunteja ja nyt loppuu ideat. Moottori m110 2.8l. Auto ei pysy käynnisssä hetkeäkään ilman että sormella painaa Airflow-meterissä olevaa pyöreää levyä , joka ilmeisesti ohjaa polttoaineen saantia liikeellään. Levyn siis kuuluu liikkua moottorin muodostaman alipaineen mukaan. Vika ilmeni autoon vasta koneremontin jälkeen, enne sitä toiminut moitteetta öljyvuotoja lukuunottamatta.
Onko vastaavaa tapausta kellään sattunut eteen tai vinkkejä vianmääritykseen? Kiitoksia jo etukäteen.
Apuja, W107 2.8L
Re: Apuja, W107 2.8L
Onko se levy mitä painat vastaava kuin tässä V8-mallisessa?
https://www.benzworld.org/threads/78-45 ... 25&slide=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.benzworld.org/threads/78-45 ... 25&slide=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: Apuja, W107 2.8L
Kyse varmaan KE jetronicin ilmalautasesta. Itsellä oli M110 K-jetissä alipainevuoto siellä kumikaukalohässäkän letkuissa joka teki samaa. Moottori kesti käynnissä vaan jos sormella painoi tuota lautasta. Ilmavuodon kuuli suhinasta ja sain löystyneen klemmarin kiinni ja matka jatkui.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224