W110

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fossiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 21.05.2018 23:25

W110

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Nyt pitäis taas käydä mersun kimppuun kun talli alkaa oleen valmis. Peltiähän ei ole juurikaan kuin kardaanitunnelissa ja katossa. Mikähän satakympin kohalla on kannattavuus tällaisessa rojektissa ? Tarkoitus ei oo tehdä museoautoa.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Zac »

-Uudet projektiavaukset aina tervetulleita :thumbup:

Ilmeisesti olet ihan itse hitsaustaitoinen ja kenties osaat myös tuottaa tarvittavia korjauspaloja itse?
Meinaan vaan että jos lähtee valmiita korjauspaloja hankkimaan, niin niiden saanti on ensinnäkin vaikeaa,
ja toisakseen hintavaa. Joitain edullisempia paikkoja tosin on viime aikoina ilmaantunut, kuten yksi puolalainen
valmistaja noille ulkohelmoille, hinnan ollessa 1/3 siitä mitä Saksan (hyvin "hintatietoisilla") kauppiailla :think:

Olisiko mitään kuvia jakaa tästä projektista, niistä ehkä ymmärtäisi "miten paha on paha"?
Möin vuositakaperin "ihan hyvän" -64 W110:n, olisit saanut siitä paremman aihion... Meni Tampereen suunnalle.
Rahankäytöllisesti kun olisi järkevintä aina hankkia "mahdollisimman hyvä aihio", lopulta se on liki aina halvinta :P
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Lerssinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 02.12.2019 14:58

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Lattiaan käy esim valmetin konepeltit oikeinkin hyvin :mrgreen:



Kuva

Tuollainenkin nimittäin oli mutta taloremontit sun muut ajoi laitteen taivasalle ja seuraavalle "onnelliselle".. missähän lie nykyään


Kuva
wsatakasi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 06.11.2012 23:09
Paikkakunta: Pori

Re: W110

Viesti Kirjoittaja wsatakasi »

Komppaan Zacia. Mikäli auto on likikään kuvailemasi kaltainen, niin 'kannattavuus' on miinusmerkkinen. Mikäli vielä auto on viettänyt aikaansa taivasalla kosteassa heinikossa vuosikausia (mikä kuvailemasi perusteella saattaa olla) niin lisäksi tulevat ruosteen jumittamat jarrut, lahonneet ripustukset, homehtunut ja hapantunut sisusta, jumittunut kone ja lukemattomat muut asiat kuten hapettuneet sähkölaitteet ym, ym. Puskurit luultavasti ainakin takaa parhaat päivänsä nähneet jne.

Toki, jos kovaa intoa riittää, niin kaikestahan saa tehtyä, mutta onko se vaivan arvoista. No, mikäli autolla on joku henkilökohtainen arvo itselle, niin sitten tilanne tietenkin hieman muuttuu ja voi olla 'kunniakasta' palauttaa suvun vanha ajokki takaisin liikenteeseen. Mutta mikäli tavoitteena on ainoastaan tehdä itselle w110, niin nettiautoa ja toria ajan kanssa tutkimalla varmasti löytää kevyemmän projektin, joka kuten edelläkin todettiin, tulee vielä loppupeleissä halvemmaksi.
W110:t kun eivät ole mitään harvinaisuuksia ja kovin kalliita hyväkuntoisinakaan, niin ei kovin paljon tarvitse palikkaa hankkia, kun on jo ylitetty käyvän arvon taso. Sitten vielä maalaus; pystytkö itse tekemään. Vieraalla teettäminen pohjia myöten yksistään ylittää jo käytännössä auton arvon mikäli tehdään 'oikeana työnä'. Ylipäätään vanhan harrasteauton saaminen maalarille nykyään on melkein lottovoitto. Vakuutusyhtiön töistä tulee tili paljon helpommalla.

Jokainen toki puntaroi asiat omalta kohdaltaan, joten niihin ulkopuolisen on paha sanoa mitään. Paljon on myös tuolla tallien ja latojen takana ja sisällä projekteja, jotka ovat suurella innolla aloitettu ja muttereiksi purettu ja sitten innon loppuessa sinne jääneet osienkin jo jossain vaiheessa kadottua johonkin. Isoa projektia aloitettaessa olisi hyvä myös kysyä itseltään onko sitä intoa ja kapasiteettia viedä asia kunniakkaasen loppuun asti samalla kun näkösälle ilmaantuu uusia paljon parempia ja kiinnostavampia kuin se oma, johon pitäisi vielä muutama sata tuntia ja muutama tonni upottaa..

Itse tein w110:n ensimmäiseksi autokseni 70-80-lukujen vaihteessa. Auto oli ostettaessa ainakin liikennekuntoinen, en muista oliko katsastettu. Ajamalla tuotiin. Hitsasimme isän kanssa 3 kuukauden vapaa-ajat sitä ja saimme siitä sen ajan standardien kuntoisen auton.... eli itse en ainakaan nyky mittapuulla kelpuuttaisi museorekisteriin. Olihan se nyt läheltäkin katsottuna 'ihan nätti' uusine maaleineen ja sisältäkin ihan komea mustalla verhoilulla, mutta aika oli silloin kovasti toinen kuin nyt. Nykyään en lähtisi moista tekemään. Ei siinä uurastukselleen katetta saisi.

Joka tapauksessa jos projektiin lähdet, niin onnea ja jaksamista ja vie se loppuun.
250s -67
300d -84
300td -92
300tdt -98
300tdt -97
Chevy G30 -79
Mopar -79
ym.
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Fossiili kirjoitti:Nyt pitäis taas käydä mersun kimppuun kun talli alkaa oleen valmis. Peltiähän ei ole juurikaan kuin kardaanitunnelissa ja katossa. Mikähän satakympin kohalla on kannattavuus tällaisessa rojektissa ? Tarkoitus ei oo tehdä museoautoa.
Ihan hyvä ajatella kannattavuuta ennen projektin aloitusta. Kyllä harrastuksessakin saa olla järkeä. W110:n arvostus ei ole mitenkään korkealla mutta osat ovat kalliita. Veikkaan, että kunto, jota tavoittelet olisi Classic Datan 3. luokkaa tai ehkä jopa 2-. Selvitä sellaisen arvo ja siitä onkin helppo laskea kannattavuus.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Fossiili
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 21.05.2018 23:25

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Täytyy kuvata kunhan saa tallista väljemmille vesille. Samaan aikaan pari fordsonia ja asuntovaunu työn alla ja mehtääkin pitäis raivata, niin välillä vähän harrasuspelit jää vähälle huomiolle. Kaivurikin vaatis huolenpitoa..Töistä tuli koronapotkut niin tuli vapaapäiviä . Ite olis tarkoitus hitsailla mutta vähän parempi hylsy jostain olis ykkösvaihtoehto ja tästä sitten elimenluovutusta. Käyntikuntoinen tekniikka tässä aihiossa paikallaan. 95- vuodesta seissyt ja lähti aika iisisti käyntiin :D
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Zac »

@wsatakasi Hyvää pohdintaa, juurikin sellaisia asioita mitä olisi syytä hetki miettiä ennen kuin päätä pahkaa syöksyy "loputtomaan" projektiin...

@Fossiili Laita ilman muuta kuvia niin saa käsitystä... Tuo varaosa-autona käyttö on varmasti hyvä ajatus, koska ainahan näistä yhtä ja toista käyttökelpoista saa, vaikka pellit olivatkin pelkkää ruostepitsiä...

Verrokkina katsoin listahintoja mitä tällä hetkellä Nettiautossa W110:t maksaa... Täysin kunnossa olevia sielläkin vain on tarjolla, tällä hetkellä hp. vaihtelivat 6.800 - 13.800 eur.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... id_country" onclick="window.open(this.href);return false;[]=73
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
jl220
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 05.01.2006 17:15
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W110

Viesti Kirjoittaja jl220 »

Onko kyseinen auto w111 vai onko w110 ässän valoilla?
W111 220Sb 4.5 W110 190Dc 2.3 W212 E250Cgi W903 316Cdi
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W110

Viesti Kirjoittaja Zac »

Meinaatko tuota @Lerssinen kuvissa jakamaa? Takavalojen reiät siinä näyttää tosiaan enempi W111:ltä...
Mutta ap. eli @Fossiili W110 kuvia vielä odotellaan :)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin