Metsä- ja latomersuja

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1552
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Hieman Overdrive.fi:n osastoa mukaillen, ajattelin perustaa tänne yhteenkokoavan metsä- ja latoautobongausosaston. Siis Mersuja lähinnä, tai aihetta sivuavia malleja.

Aloitan ilmoittamalla tänään tekemäni bongaukset Kangasalan ja Tampereen välisestä pöndemaastosta: pellon laidassa olevan auto-/romutallin pihassa:

- W116 280 SE, vihreä, ilman akseleita - joku korinvaihdon jakojäännös?
- Hanomag vm.? - sammaleen (!) vihreä
- W116 viereisen kesämökin pihassa pressun alla
- samassa paikassa myös esimerkiksi Ford Escort mk I Van.

Saman tien varressa oli joku 30-luvun piitkä limousine todella happamassa kunnossa. Ainoa suora osa oli runko. Oli jonkun talon numerokylttinä, oveen oli kirjoitettu talon numero 25. :)

Samalla kysyn, että mikä tuollaisesta puoliksi maatuneesta romusta tekee paljon mielenkiintoisemman kuin katsastettu ajoneuvo? Minulla on oma teoriani, mutta en kerro sitä, koska tämä on perhefoorumi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Daaz kirjoitti:Samalla kysyn, että mikä tuollaisesta puoliksi maatuneesta romusta tekee paljon mielenkiintoisemman kuin katsastettu ajoneuvo?
...tai ainakin kalliimman. Ajattelin vaan: katsastetuilla ajoneuvoilla on yleensä hintapyynti suunnilleen kunnon mukainen, mutta menepä kysymään paljollako saisit lunastaa sen 20 v pihakuusen alla kanakoppina toimineen autonhylyn -- voi tulla sellainen hintapyynti isännältä, että pakko nipistää itseään.

Itse aiheeseen ei tähän hätään tule mieleen kuin muutaman kilometrin päässä metsikössä lojuvat vanhat MB.kuorma-autot. Muutama on, mutta tarkkaa lukumäärää ja koostumusta en ole vielä ehtinyt selvittää; olevinaan on aina kiire, kun kyseisen kohdan ohi ajaa. Jotain 70-lukulaisiia ovat nähdäkseni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Vanhassa kotikylässä noita lato- ja navetta-autoja on niin perkeleesti.
Kaikista järkyttävintä asiassa on se, että ne ovat aivan loistokunnossa, n. 75 prosenttisesti lonkalta arvioituna.

Maalaisisäntien ostettua uusi auto, vanhaa ei suinkaan myyty vaan se jäi lankuille odottelemaan... odottelemaan mitä? Niin, niille autoille ei yleensä sen jälkeen (vaikkapa noin 20 vuoden ajalla) ole muotoutunut minkäänlaista käyttöä. Ja myyminen (oli sitten oma veteraaniauto tai joku "perintökalleus) on useimmille täysin vieras ajatus. Siellä ne kai makaavat hamaan loppuun asti.

Joskus ala-asteikäisenä kun niitä tuli paljon "tsekkailtua" noita latoja, oli ihmetys suurin, koska osa automalleista oli sellaisia mitä ei ollut nähnyt kuin korkeintaan kuvissa. Myöhemmin tullut vähän vähemmän kierrettyä noita mestoja, osa omistajista kun on todella vastahakoisia minkäänlaisiin tiedusteluihin, toiset onneksi ovat avoimempia ja varmaan joskus voisi jonkun kuvankin käydä nappaamassa...

Tähän tietenkin voisi laittaa pientä muistinvaraista listaa yksilöistä mitä on tullut ihailtua vuosien varrella. Moni on kuitenkin jo unohtunut....

-W108-korisia, useita, väri yleensä musta, 040. Malleina ainakin 250 S ja 280 SE
-W114 280 ja 280 E, mustia
-W115 Diesel, ainakin 1 vaalea
-Ponttooneja 1 musta ja 1 punainen
-Ponttooni ambulanssi
-Citroën ambulanssi (DS?)
-Studebaker Silver(?) Hawk -62-63(?)
-W111, 230 S, vaaleansininen (tosin hylättynä erillään "hienoista" mersuista)
-erinäisiä hyöty- ja pakettiautoja, oisko ollu ainakin Fordia, Citroënia ja Peugotia
-ja ainiin 403 farkku, vaalea

Kavereiden pihoista löytyy tietenkin... Näillä nyt ei niin mobiiliarvoa ole mutta omasta mielestäni parempaa ympäristötaidetta kuin joku v*tun kiasma
-ainakin miljoona Volvoa (140-240)
-samanverran bemarin raatoja
-vaaleanpunainen 123 + tuhat muuta
-"ralleissa" tuhottuja escortteja yms

Uusia bongauksia viime ajoilta on kyllä valitettavan vähän. Ympäristöä on vähän joka puolella siistitty ja muutenkin tuntuu että tällä seudulla ne autot on edelleen jonkun omistuksessa, omalla tontilla, vaikka ojanpohjaa asuttaisikin... Vielä 90-luvun puolella niin Espoossa kuin Knummellakin oli siellä sun täällä röykkiöittäin autonromuja, mutta tonttimaan kallistuessa nekin on siivottu pois. Mm. Jorvaksessa masalantien risteyksessä oli yksi tälläinen mesta jos joku paikallinen tunnistaa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin muuten, ylläpidolle ehdotus ja pyyntö:

Kun kerran Daaz tän homman näin alusti, että tähän voisi kerätä tietoja & bongauksia etc, niin semmonen "Ilmoitus" merkki olis ehkä asiallinen, niinkuin tuolla on joissain aiheissa, kuten "ilmotuksia dieselien tehoista" tms :?: :roll:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

raul kirjoitti: Maalaisisäntien ostettua uusi auto, vanhaa ei suinkaan myyty vaan se jäi lankuille odottelemaan... odottelemaan mitä?
Niin, aikojen alussa se oli arvoitus. Mutta maalaisnavettoja ja vinttejä kun tonkii, niin monen kohtalo selviää. Ehjänä tallin ylisille jätetty auto on ajan mittaan osa osalta uusiokäytetty. Milloin on taka-akselisto löytänyt tiensä itse rakennettuun traktorin peräkärryyn, konepelti lasten pulkaksi, moottori on päätynyt pyörittämään sahaa tai pärehöylää :shock: , istuimet löytyvät saunan vilpolasta, ja lopulta raaka-korista on tehty roskanpolttouuni :lol:
Tällainen kohtalo on monilla vielä 50-lukuisilla peleillä, mutta 60-luvun vehkeet alkavat olla enemmän purkamattomia ja maatumaan jätettyjä hylkyjä.

Pitääpä laittaa tälle osastolle kotoseudun jo ennenkin puheena olleen siipimersujen kalmiston koko kalustoluettelo, kun kerkiää.
Niin vain kävi, että lumien kaikkineen lähdettyä jätin ajatuksen 66-mallisen 230S:n pelastamisesta.
Liikaa työtä ja kuten Aku totesi, pyynnit näistä aihioista ovat järkyttäviä kuntoon verrattuna. Olihan tuo osiltaan täydellinen, mutta olisi ollut pakko uusia kaikki ovien alapuolella oleva pelti.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pistetääs tänne pätkä tän iltasta irc- rupattelua

[23:55] <_Lappis> mitäs jaska
[23:55] <_jackie_> no ei kummempia. korviksessa
[23:55] <_jackie_> asentelin lelulandiaan pari uutta työvaloa
[23:55] <_Lappis> just
[23:56] <_Lappis> mie löysin kyl kaverin mökiltä aika helmen viikonloppuna
[23:56] <_Lappis> 108-koppasen mesen
[23:57] * Timppu sets mode: +oo _jackie_ _Lappis
[23:57] <_jackie_> ka mistä päin suomeaq
[23:57] <_Lappis> kontiolahdel
[23:58] <_Lappis> siel se navetassa oli pölyn peittämän
[23:58] <_Lappis> ä
[23:59] <_Lappis> joku 64 vuosmallia tms
[00:00] <_Lappis> aattelin että jätkä innostus tollasesta
[00:00] <_Lappis> kävin vähän smp:n hengessä tutustumassa tohon metsänkasvatuksen saloihin
[00:00] <_jackie_> siis oliks se ajossa vai nou
[00:01] <_Lappis> ei
[00:01] <_jackie_> vaan seiso jossain
[00:01] <_jackie_> ?
[00:01] <_Lappis> se on ajettu sinne jemmaan että jos joskus ois aikaa ni oli tarkotus laittaa se kuntoon
[00:01] <_Lappis> huom jos on, parikyt vuotta se siel on ollu
[00:02] <_Lappis> ei oo kyl ruostunu ku ollu kuivassa, tekniikan pitäs olla kunnos ku kerta se sinne on ajettu
[00:02] <_jackie_> mut onks se siis ollu katon alla vai kuusen
[00:02] <_Lappis> vanhas navetassa
[00:02] <_jackie_> millä koneella
[00:03] <_Lappis> ei tietoo
[00:03] <_Lappis> meen kyl keskiviikkona takas
[00:03] <_Lappis> voin kysyy
[00:03] <_Lappis> aattelin että jätkä virtsais tollasesta hunajaa
[00:03] <_jackie_> kysypä ja kysy mitä maksais jos auto pääsis hyvään kotiin

Tämmösiä. Mielenkiinnolla odottelen lisätietoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Työmatkan varrelta löytyy erään navetan takaa joku 60-luvun alun? MB-kuorma-auto. Ja toisesta pihasta pihakoivun alla maatuva w115 220 dieseli.
Avatar
Ville Komulainen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 651
Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
Paikkakunta: Mellilä

Viesti Kirjoittaja Ville Komulainen »

Työkaverin mökin pihalla on -64 200D siipimersu, ajettu siihen 25v sitten. on jo toivoton projekti. Uutta löytymistään odottaa pari varsin hyvää "ponttooni" Bensa mersua eräässä etelä-suomalaisessa ladossa.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

kaverin pihasta lähti kevät-talvella paalaukseen parin kymmenen vuoden seisomisen jälkeen suoraan ajosta kuusen juurelle parkkeerattu w115 220d.oli muuten täysin virheetön,mutta pohja puuttui.trukkipiikeillä nostettaessa katto nitkahti melkein poikki.samaan kyytiin lähti toinenkin w115 ilman tekniikkaa ja yx w123 josta puuttui vain syyläri. :lol:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sooppa kirjoitti: kyytiin lähti toinenkin w115 ilman tekniikkaa ja yx w123 josta puuttui vain syyläri. :lol:
Olis kannattanut sitten myydä vaikka varaosina, mielestäni. Samaa olen ehdottanut yhdelle tutulle, joka otti nyt -83 mallisen 240D:n pois kilvistä. Autossa olisi hyvä kone ja loota ja ehjää sisustusta ja korin koristeosia yms. Ne kun riipisi irti ja tarpeeseen kauppaisi, niin kyllä siitä kaljarahaa tekisi. Jotenkin vaan huvittaa, että kokonaisia autoja Kuusankoskelle, kun niillä voisi taas avustaa jonkun toisen projektia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

ei kannata vaivautua purkamaan/kauppaamaan kun ei kellekkään kelpaa.ite oon w115/300d koneen osia omakustannehintaan kaupannu,ei kelpaa.vapun aikoihin multa haettiin paalaukseen -80 taximallin 200d josta puuttui vaan sisusta,muuten täydellinen.roskiin meni myös w201 remonttia kaipaava 5-vaihteinen loota+keppisysteemit+etukardaani.tääläkin foorumissa on myynnissä monia w123sia kohtuuhintaan mutta eipä nuo kelpaa edes osina.
Viimeksi muokannut sooppa, Ke 14.12.2005 15:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1552
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

sooppa kirjoitti:ei kannata vaivautua purkamaan/kauppaamaan kun ei kellekkään kelpaa. [ - -] tääläkin foorumissa on myynnissä monia w123sia kohtuuhintaan mutta eipä nuo kelpaa edes osina. :roll:
Ylitarjonta on ylitarjontaa. Ei ketään kiinnosta se sadasseitsemäs 200 D:n 500 000 tkm ajettu tekniikka, kun Saksasta saa halpaa taksia ja nousukausi pitää rahoista huolen. Mutta mobilisti onkin se, joka älyää nyt pistää parhaimmat palat ladon taakse (latoon?) 20-30 vuodeksi.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M) – 126.046 1987 (V)
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

nooh tohon osien säilömiseen voin sanoa että vuosia vanhaa pikkufiiattia harrastaneena ihmiset ei osaa antaa arvoa sille että mobiili-ikäisiin autoihin vielä uusia/hyväkuntoisia osia saa.nettihän nykyään helpottaa huomattavasti mutta multakin on osia kyselty mutta jos en myy niin haukutaan nuukaksi ja jos myyn niin haukutaan hintaa.oonkin tavannut sanoa että istuppa itte muutama viikonloppu netin ääressä tai soittele ympäri suomea jonkin palikan takia niin oppii arvostamaan osien saatavuutta. 8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Daaz kirjoitti: Ylitarjonta on ylitarjontaa. Ei ketään kiinnosta se sadasseitsemäs 200 D:n 500 000 tkm ajettu tekniikka, kun Saksasta saa halpaa taksia ja nousukausi pitää rahoista huolen. Mutta mobilisti onkin se, joka älyää nyt pistää parhaimmat palat ladon taakse (latoon?) 20-30 vuodeksi.
Totta tuo ylitarjontakin. Ja jotain W123.-tekniikkaa on ihan suomi-autoistakin irrotettuna, ilman tuontiakin vähän monet ladot täynnä. Meikku herkutteli sillä lailla kauaskantoisella ajatuksella, että väki tosiaan osaisi miettiä 20 vuoden päähän. Kyllä silloin, jumalavit, alkaa kelvata 123:n sininen kangaspenkkikin!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Ei ole metsässä eikä ladossa, ja ehkä hitusen turhan uusikin tänne, mutta bongattu kuitenkin. :) Työmatkalla tuollainen kurkistelee tien vieressä, lienekkö menossa Kuusakoskelle, kun pihassa seisoo aina vanhoja romuautoja muutaman päivän ennen viimeistä kyytiä, jotka ovat tyyliin kuorma-auton lavalla päällekkäin jne....

Kuva

Äkkiä katsoen ihan siisti, muttaa peräpää vaatisi "hiukan" hitsausta, perässä lukee 280CE, mutta ei tietoa onko kv. vai mikä? Hienon värisellä sisustalla ainakin. :wink:

Täällä pari kuvaa lisää jos jotakuta kiinostaa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Juhis. kirjoitti:Ei ole metsässä eikä ladossa, ja ehkä hitusen turhan uusikin tänne, mutta bongattu kuitenkin. :) Työmatkalla tuollainen kurkistelee tien vieressä, lienekkö menossa Kuusakoskelle, kun pihassa seisoo aina vanhoja romuautoja muutaman päivän ennen viimeistä kyytiä, jotka ovat tyyliin kuorma-auton lavalla päällekkäin jne....

[ http://personal.inet.fi/surf/jay/C123/DSC04139.jpg ]

Äkkiä katsoen ihan siisti, muttaa peräpää vaatisi "hiukan" hitsausta, perässä lukee 280CE, mutta ei tietoa onko kv. vai mikä? Hienon värisellä sisustalla ainakin. :wink:

Täällä pari kuvaa lisää jos jotakuta kiinostaa.
hmm.....missäspäin tuo tarkemmin on? Saisitkos selville millään mitään puhelin numeroa mistä tuota voisi kysäistä? Meinaan jos ton saisi vaikka romuraudan hinnalla niin voisin hakea pois.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Petehri kirjoitti:hmm.....missäspäin tuo tarkemmin on? Saisitkos selville millään mitään puhelin numeroa mistä tuota voisi kysäistä? Meinaan jos ton saisi vaikka romuraudan hinnalla niin voisin hakea pois.
Meni YV:llä...
En ole varma onko tuo 123 menossa "paaliin", kun se on ollut tuossa noin 3 viikkoa, mut muut autot on hävinneet aina muutamassa päivässä.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1975
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja enska »

Daaz kirjoitti:
Samalla kysyn, että mikä tuollaisesta puoliksi maatuneesta romusta tekee paljon mielenkiintoisemman kuin katsastettu ajoneuvo?.

-Daaz
Jaa - a samaa ajattelin itsekkin kun "Raul"n kanssa koluttiin erästä metsäpalstaa teatteri Hevosenkengän maastossa. Lunta riitti paikoin lähes polveen saakka, mutta kun se sammaleinen W108 löytyi niin voi pojat sitä riemua.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Mr.Crossfire
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 06.09.2004 01:04

Viesti Kirjoittaja Mr.Crossfire »

Kangasalan Sahalahdella on tiedossa yksi W110 200D. Kaverin isä oli ostanut pakkohuutokaupatun maatilan, josta tuo oli löytynyt ladon nurkalta. Auto oli sitten kuulemma hinattu latoon sisälle siitä pilaantumasta.
Kori oli vielä aika hyvin hahmollaan ja konekin kuulemma pyörii, mutta ei lähde käyntiin.
Avatar
iceman65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 07.11.2005 18:00
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iceman65 »

kyllähän noita autoja makaa tosiaan jonkun männyn alla liiaksikin.
meilläkin makaa ainakin viisi autoo puiden alla on opelii, mitsuu ja sit yx ikivanha autounion merkkinen farkku nii ja sit yx MB L406DG -73 matkailuauto.
en tee sitä tänään minkä voin huomennakin jättää tekemättä.... ;)
Avatar
gianell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 10.04.2006 15:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja gianell »

Oltiin tossa poikien kanssa ajelemassa koko yö ja tuli pyörittyä tässä jyväskylän alueella aika paljon huomasin tuolla palokassa että jokelan koulun parkkipaikalla seisoo punainen w123 mersu ilman kilpiä sen tarkemmin autoa ei käyty katsomassa kun ajettiin vaan ohi en tiedä mutta ei varmaan kovin kauan ollut siellä.
gipsy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 06.01.2006 11:48
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja gipsy »

Tää ei nyt varmaankaan ole enempää lato- kuin metsälöytökään,
mutta oletteko jo bonganneet tämän?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=774161
Kärry näyttää kuvissa hienolta, eikä historiakaan ole kovin kirjava..
Moderaattori siirtäköön oikeaan osioon tämän viestin , jos tarvis.
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

gipsy kirjoitti:Tää ei nyt varmaankaan ole enempää lato- kuin metsälöytökään,
mutta oletteko jo bonganneet tämän?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=774161
Kärry näyttää kuvissa hienolta, eikä historiakaan ole kovin kirjava..
Moderaattori siirtäköön oikeaan osioon tämän viestin , jos tarvis.
ois lähtenny meiksin hoiviin jos en olisi kuullut(lukenut) autosta vasta nyt !

mun mielestä se oli halpa? (O_o ) ?--`??
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
J KARKO
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 31.08.2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J KARKO »

ostin vähän aikaa sitten vuodesta 68 asti seisseen 113000 ajetun w187 220 vm 1952 avattavalla aurinko katolla joka oli seissyt kylmässä tallissa tuon ajan 38v kohta urakoinnu sitä 3 viikkoa ja jo meilkein katsastus kunnossa kone käy ja jarruissa uudet kitka pinnat ja tiivisteet koko autoa ei ollu hitsattu koskaan jouduin ainoastaan hitsaamaan pohjaan kaksi 10 cm paikkaa
ja talvella tekeen ovet
Mercedes Benz 220 w187 vm 1952
Mercedes Benz 240D 3.0 w 115 vm 1975
Entiset
Mercedes Benz 280 cea w 114 vm 1972
Mercedes Benz 1113 nostokori auto
Avatar
_W126_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.08.2006 16:49

Viesti Kirjoittaja _W126_ »

Mielenkiintoisia yleensä tuollaisten tapausten taustat eli onko tietoa mikähän lienee ollut syynä että aikoinaan vain 16v vanha ja suhteellisen vähän ajettu auto jätetty seisomaan 38 vuodeksi kylmään tilaan.Ollut kuitenkin siihen aikaan hyvinkin arvokas peli.Millainen kylmä tila tarkemmin oli kyseessä,38v kuitenkin pitkä aika ottaen huomioon paikalliset sääolosuhteet.

Ehdottomasti kuvia tuosta -52 projektista aurinkokattoineen!
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

riihen tapainen talli ilmava paikka
hyvä tila kun jo auto toimii ja vain kaksi 10 cm pitkää paikkaa joutui tekemään auton kynnys koteloon autoa ei ole sitä ennen hitsattu LAINKAAN POHJASTA EIKÄ TARVI kun saan vaihdettua uudet sassin iskarit jotka ostin siihen niin sitte meen leimalle että pääsee vähän kokeilemaan ennen talvea jolloin maalaan auton ja kromautan puskurit ja maskin oon ajanut jo koe kilvillä viime keskiviikkona 150 km stadissa
Ainoastaan tein siihen jarrut kokonaan ja etulampun lasit ostin uudet ja valkosivu renkaat ja keula tähden.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

114 osat ne vasta onkin kiven alla :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja karra »

Daaz kirjoitti:Hieman Overdrive.fi:n osastoa mukaillen, ajattelin perustaa tänne yhteenkokoavan metsä- ja latoautobongausosaston. Siis Mersuja lähinnä, tai aihetta sivuavia malleja.
-Daaz
www.overdrive.fi kirjoitti: http://englishrussia.com/?p=311
Tuollapa on nätin tytön lisäksi W108, Moskovan kilvissä :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: Metsä- ja latomersuja

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Täältä löytyi kirjoitus ja sitten kuvissa näkyi mersuja. Näkyy olevan W108/9, pari pystäriä joista toinen näyttää olevan 250 koneella ja taustalla näkyy vielä W123.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Overdrive foorumilta linkki: autolöytöjä Pakistanista; itse laskin 3 mersua tässä discoveries osiossa - löytääkö niitä kukaan lisää :roll: .
http://www.vcccp.com/discoveries.html
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin