250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Sergey kirjoitti:Mullakin tuo hana jumittaa. Varmaan umpiruostees tms. Mitenkähän se mahtaa toimia purkamisen jälkeen?
Fenton kirjoitti:Tuassa meidän W115:sä on molemmat hanat kiinni, kun on tulipeltiä vasten..
Vissiinkin nuo vivut voi kääntää eri asentoihin...tänään nimittäin purkasin tuon varaosiksi ostetun vuotavan hanan.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020063.jpg

Eli ruuvit auki ja sitten elementit voi painaa vähän sisään jolloin seeger-renkaat saa helpommin irti. Elementeissä on iso tiiviste irtolautasessa, ja irtolautasen siällä on pienempi tiiviste. Eivät ole O-renkaita vaan hieman sen mallisia kuten stefa.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020064.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020066.jpg

Kuten yllä näkyy ei lähteneet ehjänä irti nuo tiivisteet; sen verran olivat kovettuneet. Alla irroitettu sisempi tiiviste.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020067.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 020069.jpg

Pitää kysyä merkkiliikkeestä saako tiivistesarjaa ostettua, voipi olla että O-rengas ei pidä - nimittäin jäähdytysjärjestelmän paine nostaa nuo elementit ylös seeger-rengasta vasten ja samalla tuo stefan mallinen tiiviste tiukkaa kuten esim. hydraulisylinterin männänvarren tiiviste ja pitää paineen sisällä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kiitos vinkistä. Mulla ne o jumittanut puoleen väliin. Pitää ottaa auki tuo. Ja ohittaa se sillä aikaa. Ei kesäl lämpöjä tarvi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei ollut O-renkaasta kuin tilapäisavuksi, niinkuin Karra epäilikin, alle viikossa rupes jo vuotamaan.
90-luvun ekalla puolella noita kyllä sai ihan laakeri/tiivistekaupasta.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Puristukset mitattu

Viesti Kirjoittaja karra »

Ajattelin katsoa koneesta puristuspaineet (ennen kuin alkaa venttilinvarren kumeja vaihtamaan/vaihdattamaan). Nyt olen
ajellut varmaan 600-700 km ja tulpat oli tämän näköiset.

Kuva
Viitosessa oli pikkaisen enemmän karstaa. Autolla on edellinen reissu heitetty Imatralle ja sitten Lappeenrannan keskustassa ja
satamassa nurkka-ajoa ( ei p-rallia koska vaimo oli kyydissä :wink: ).
Tässä sitten arvot ykkösestä kuutoseen:
KuvaKuva
KuvaKuva
KuvaKuva

Melko tasaiset :lol: . Rutistuksia tässä M114 koneessa on 9:1 joten paineitahan pitäisi olla kait sellainen vajaat 12 kg... mutta auto
on jo 38 vuotta vanha joten annettakoon anteeksi :P .

Öljyä siis palaa vettiilinvarsien kautta; voihan ne ohjuritkin olla väljät... ilmeiseti Italian lämmin ilmasto on säästänyt konetta
18 vuoden aikana ja Ruotsissa vietetyt seuraavat 19 vuotta ovat olleet (toivottavasti) harrasteajoa. Lohkolämppäriähän tässä ei
ole (ollut :?: ).

Katsotaan nyt mitä jaksaa vielä tehdä :| .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Puristukset mitattu

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Katsotaan nyt mitä jaksaa vielä tehdä :| .
Eiköhän ne kumit toinna vaihtaa, sen verran se pölläytti ainaki tossa yks päivä ku enemmi polkas :roll: Olikohan kumien vaihto toho koneeseen millään tapaa sen kummempi homma ku et "ottaa vanhat pois ja laittaa uuet tilalle"?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Itellä on samat puristukset viidessä pytyssä, mutta yhessä pytyssä 4 :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Puristukset mitattu

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

jackie kirjoitti:Eiköhän ne kumit toinna vaihtaa, sen verran se pölläytti ainaki tossa yks päivä ku enemmi polkas :roll: Olikohan kumien vaihto toho koneeseen millään tapaa sen kummempi homma ku et "ottaa vanhat pois ja laittaa uuet tilalle"?
Etteikö karstoja kannattaisi hioa? Osaakin olla tiukassa karsta. Minä hiki päässä hioin tai oikeammin höyläsin puukolla oman OM616se venttiileistä karstat, kaverin sorviin venttili kiinni ja pyörimään. Lopuksi hiomapaperia.

Ei pössyttele, ei. Kumit tietysti uusittiin kaikki.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Puristukset mitattu

Viesti Kirjoittaja jackie »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Etteikö karstoja kannattaisi hioa? Osaakin olla tiukassa karsta. Minä hiki päässä hioin tai oikeammin höyläsin puukolla oman OM616se venttiileistä karstat, kaverin sorviin venttili kiinni ja pyörimään. Lopuksi hiomapaperia.

Ei pössyttele, ei. Kumit tietysti uusittiin kaikki.
Vaatii kannen irrotuksen, jos alkaa venttiilejä hiomaan, ja se taitaa olla yli sen "mitä jaksaa tehdä".
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään lähti mersu uudelle omistajalle. Harmi luopua mutta kun elämän pitää jatkua; oli meinaan kesäloman palkkarahat kiinni tuossa...MB-harrastus jatkuu kuitenkin koska pari mersua vielä talossa :lol: . Ja tulee varmaan vielä muitakin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Menikö minnepäin?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

karra kirjoitti:Tänään lähti mersu uudelle omistajalle. .
Se on hyvä. Nyt saa meilläkin taas vaimorukka kaipaamansa rauhan, kun en oo koko ajan kyselemässä, että saanhan mä tuon.. :lol:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Fenton kirjoitti:
karra kirjoitti:Tänään lähti mersu uudelle omistajalle. .
Se on hyvä. Nyt saa meilläkin taas vaimorukka kaipaamansa rauhan, kun en oo koko ajan kyselemässä, että saanhan mä tuon.. :lol:
onnea, hyvän korimallisen auton ostit.
250CE 1969
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tänään lähti mersu uudelle omistajalle.
Oliko sitten viimeinen kerta, kun kohdattiin puoliltapäivin Helsingintiellä?

Morot puolin ja toisin, Porsche vs. MB Coupe 8)
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:
Tänään lähti mersu uudelle omistajalle.
Oliko sitten viimeinen kerta, kun kohdattiin puoliltapäivin Helsingintiellä?

Morot puolin ja toisin, Porsche vs. MB Coupe 8)
Toivottavasti ei :shock: :lol: . Mutta tuo vihreä lähti risteilemään Imatran kaupungin katuja, kaverilla oli työn alla jo W123 M110 pannulla joten ei ihan eilisen teeren poikia :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

johtaja300 kirjoitti:
Fenton kirjoitti:
karra kirjoitti:Tänään lähti mersu uudelle omistajalle. .
Se on hyvä. Nyt saa meilläkin taas vaimorukka kaipaamansa rauhan, kun en oo koko ajan kyselemässä, että saanhan mä tuon.. :lol:
onnea, hyvän korimallisen auton ostit.
Taisin sanoa hiukka epäselvästi. Ei se mulle tullut, mutta enpä voi enää sitä kärttääkään kun se on jo myyty. :lol:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja JP74 »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ce/3664232" onclick="window.open(this.href);return false;


Näyttäisi olevan nettiautossa myynnissä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jälleen kaupan: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/115/4011280" onclick="window.open(this.href);return false;.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
XUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 21.01.2013 22:25
Paikkakunta: Tornio

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja XUH »

Mersun elämää taas jatkettu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W164 ML 320cdi käyttiksenä
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Onko tuo puhallettu puhtaaksi jollain? jälki näyttäis moiselta..mulle maalari oli niin vastaan puhallushommia millään, kun aina vääntää kuulemma peltiä..
Merseedespents
XUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 21.01.2013 22:25
Paikkakunta: Tornio

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja XUH »

Joo lasilla puhallettiin, oli niin monta kerrosta maalia ja pakkelia että pakko oli jotta hyvän sai. Konepelti veny ja meni uusiksi, mutta hyvän se maalari tuosta sai.
W164 ML 320cdi käyttiksenä
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja karra »

Hyvä että pystäricoupen tarina jatkuu. Voin muuttaa otsikkoakin, mitähän siihen laittas?

Tuo oli elämäni kolmas iso hitsausprojekti, eka oli Sunbeam vuonna 1986 ja toka oli Volvo joskus 1994 about. Manasin pystäriä tehdessä että ei koskaan enää ja vaikka uhottuani sekä hankittuakin pari USAsta tuotua SL mersua niissäkin oli ruostetta - toisessa ihan riittävästi. Kolmas USA tuonti jonka itse valkkasin olikin sitten jo täysin eli 100% ruosteeton. Itse asiassa tää höpinä ois kuulunut sinne tarinatopikkiin.

Maaliahan tuossa oli useita kerroksia jo, onko katto edelleen orkiskuosissa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
XUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 21.01.2013 22:25
Paikkakunta: Tornio

Re: 250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja XUH »

Katto ei maalattu, on vielä tosi hyvä. Auto pohjamaalattiin epoksimaalilla, jos se kestäisi nyt vähän pidempään. Oikeastaan isoin ongelma oli että vanha maali alkoi kuplimaan, kosteutta maalin alla? Tämä on ollut nyt itselläni projektina 2015 vuodesta asti, vihdoin alkaa valmistumaan. Kuvia:
https://photos.app.goo.gl/qTra2JH9SNadK1s9A
W164 ML 320cdi käyttiksenä
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
Vastaa Viestiin