250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Viesti Kirjoittaja karra »

Ostin Tukholmasta harrastekohteeksi 1970 250CE:n. Auto oli myynnissä Blocketissa, laitettu nettiin jo 9 joulukuuta mutta vasta joulun pyhien aikana kiinnostuin laitteesta. Sitä oli kysellyt joku eteläruotsalainen korjaamoyrittäjä sekä ihan loppumetreillä joku suomalainenkin oli laittanut sähköpostia.

Varasin perheellemme reittimatkan Tukholmaan ja oman auton saimme mukaan; oli tällainen paketti halvempi kuin päivä-tukholmassa risteily eli 210 euroa versus noin 300 muistaakseni. Paluumatkalle sai sieltä toisen auton otettua mukaan kun lunasti sille autolle paikan sekä yhden ns. mieslipun tms; lisämaksua tuli Tukholmassa 51 euroa. En olisi kuitenkaan omaa autoa tarvinnut siellä koska tämä ostokohde oli ihan keskustassa, Södermalmin tietämillä.

Myyntitekstihän oli tällainen:

"mercedes 250 ce 1970 2 dörrars manuell 4 växlad låda mörkgrön metallic vit/creme invändigt skinnimtation rak 6:a med insprutning orginal 14 tums aluminiumfälgar, dubbade vinterdäck 15 tum på plåtfälg medföljer också går jättebra i motor nybytt vattenpump bilen används dagligen"

Puhelimessa myyjä sanoi että pohjassa on ruostereikä. Pääsimme paikan päällä tee-itse halliin nosturille ja tutkittuamme auton pohjaa teimme seuraavat havainnot: oikea takalattia laho, kuten siihen liittyvä helmakotelo. Kuskin jalkatilassa reikä mistä käsijarruvaijeri tulee läpi – reikä on siis ruostunut suuremmaksi mitä tehtaalta se oli lähtiessä :lol: . Helmakoteloiden etupäät ruostuneet puhki; lahoa on todennäköisesti etusiivenkin alla siellä piilossa. Muuten pyöräholvit ja takakontin lattia vaikuttavat ehjiltä, kuten myös konehuone.

Auto on tuotu Ruotsiin Italiasta 1988 ja sillä on ollut yksi kymmenvuotinen omistaja sen jälkeen, lisäksi kolme muuta. Auto on maalattu kertaalleen. Kylkilistasta ylöspäin maalipinta on siisti, mutta ovissa on muutama kukka sekä takana tyyppikilven alla on ruostekukkanen. Ovet ovat muuten kovapeltiset, siis alareunoistaan.

Sisältä auto on hyvässä kunnossa verhoilultaan, paitsi lattiamatto on jo kärsinyt sekä apukuskin pala taitaa puuttua kokonaan kumimaton alta kurkistettuna. Kuskin penkissä on pienet reiät sekä istuin- että selkänojaosassa. Kojetaulu on ehjä, hansikaslokeron lakkaus kulunut enemmin verrattuna muihin puupintoihin. Kardaanitunnelin oikeassa sivupahvissa on iso reikä. Kuskin penkin pituussäädön kahvan nuppi tai siis oikeammin vetolenkki on kadonnut. Apukuskin puolen lämmönsäätö ei taida toimia; vaijeri saattaa luistaa. Ovien rajoittimet ovat sökönä.

Autossa on vihertävät sävylasit. Pitää kaikki värikoodit selvitellä ajan kanssa. Konehuone on ajan patinoima sekä pissapoika on saanut antaa tilaa uudelle sähköiselle versiolle, kertapyyhkäisyn namiska roikkuu kojelaudan alla mutta se onneksi vielä toimii – kera sähköisen pesupumpun. Mukaan tuli barokkivanteet 3 +1 sekarengastuksella, alkuperäinen tunkki ja pyöränmutteriavain. Kromiosat on todella hyvät ja suorat - ainoastaan takapuskurissa on yksi klommo. Ovat sitten hurrit (tai italiaanot) asentaneet karseat sivuvilkut (design taitaa olla Fiat eli makaroonimaahan johtaa jäljet... :roll: )

Pakoputki vuotaa; se on kahdesta liitoksesta korjattu peltitötteröllä ja letkuklemmareilla. D-Jetronic moottori käy ja vetää hyvin, ei huohota eikä ääntele. Bensapumppu ja nesteet on uusittu. Kardaanin tukilaakeri on vähän väljä, mutta itse kumi vaikuttaa ehjältä – alustaa tutkailin eilen kun vaihdoin öljyt ja suodattimen. Samalla ostosreissulla Motonetistä mukaan lähti tulpat, kärjet sekä jakajan kansi. Konkkaa ei saanut mutta katsotaan nyt ensin kärkien kunto että onko piikkiä niissä. Ilmanputsari ja tulpanjohdot tutkitaan jossain vaiheessa myös. Polttoainesuodatinkin on vaihtunut tarvikemalliseen...tosin Motonetin luettelo antaa vaihdettavan sisäpanoksen...mutta sellaisen paikkaa en vielä onnistunut näkemään (sellainen malli on omassa 280 SE Coupessa).

Auto on katsastettu 2006 ja muuten teknisesti vaikuttaa ihan hyvältä, mittarissa on 24 tkm nyt.

Tämä nyt näin aluksi. Tarina jatkuu. Lopuksi muutamia (huonojakin) kuvia.

Kuva
Kuva
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 120048.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 120047.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 120046.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150050.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150049.jpg :D
Viimeksi muokannut karra, La 19.07.2008 14:59. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Siisti peli! paljonko tuli hintaa? Sulla on toi tulppaanimaiden takapuskuri (maissa joissa kilpi korkeampi kuin Xmm)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nätti peli eikä nuo ruosteetkaan kuulosta kauhean kamalilta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Onnittelut hienolle harrastekohteelle! Kohtuullinen projekti tehdä todella siistiksi ja tuossa kunnossakin kääntää päitä. :D
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Siisti peli! paljonko tuli hintaa? Sulla on toi tulppaanimaiden takapuskuri (maissa joissa kilpi korkeampi kuin Xmm)
Pyyntihintahan oli noin 3300, josta sain aika mukavasti tingattua kun ruosteiden laajuus paljastui... joka tapauksessa myyjä kertoili jo puhelimessa että pohjassa on laittoa ja muutenkin kertoi ja näytti kaikki puutteet paikan päällä. Satasissa kuitenkin oli tingitty osuus :D .

Mistä tulikin mieleen vielä edellisten lisäksi että sisävalo on rikki (sisäosa on kuulemma murtunut) sekä kuskin ovenkahvan nuppi on murjottu murron yrityksessä; lukkosylinteri toimii ja siis koko kahva - ainoastaan kromatun nuppi reikä on on tärvelty. Apparin puoli ei suostu kääntymään avaimella.

Kysymys, ennen kun laitan ostolistaa tänne foorumille, että sopiikohan neliovisen kuskin oven kahvan nuppi (tai sen kuori koska lukkosylkky on ehjä) Coupen vastaavaan? Detali.ru antaa nimittäin koko kahvalle eri varaosanumeron.

Ovien rajoittimille venäläiset kuvat antavat taasen saman numeron.

Lisäksi pissapojan säiliölle detali antaa kahta eri mallia, kumpakohan autossani on ollut?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Hieno tuo wanha kupeen takapuskuri! Mistähän löytäisin tuollaisen keskipalikan, niin pääsisin jatkamaan "faceliftiä". Hyvä kun oman auton etupäässä on liian uutta tavaraa ja takapäässä wanhaa. :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Lisäksi pissapojan säiliölle detali antaa kahta eri mallia, kumpakohan autossani on ollut?
Tässä se kuva:
Kuva

Akun ja konehuoneen sivuun jää selvästi kartiomallinen tila joten tuollainen kartiosäiliö sopisi ainakin, vaikka ei sitten ihan alkuperäismallinen olekaan. Onkohan tuo kuvassa esiintyvä toinen säiliö esim. vaikka lampunpesureille :? . Tai RHD malleille...

Etummaisen keskikyynärnojan lukitusnuppikin on teillä tietymättömillä.

Tässä nyt tallissa otettuja kuvia lisää; värikoodia arvuuttelen tietäjiltä... :lol: . Googlella löysin koodin 834 Moosgrün :roll:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160051.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160052.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160053.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160054.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160055.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160056.jpg

Tässä yksi kuva RHD mallista; eipä näy noita säiliöitä...

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

karra kirjoitti:
karra kirjoitti: Lisäksi pissapojan säiliölle detali antaa kahta eri mallia, kumpakohan autossani on ollut?
Akun ja konehuoneen sivuun jää selvästi kartiomallinen tila joten tuollainen kartiosäiliö sopisi ainakin, vaikka ei sitten ihan alkuperäismallinen olekaan. Onkohan tuo kuvassa esiintyvä toinen säiliö esim. vaikka lampunpesureille :? . Tai RHD malleille...
Mulla oli pystärissä tuon kuvan alempi, se vähän kiilamainen pissapojansäiliö. Joka tosin oli saatu murjottua halki liian leveällä akulla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

karra kirjoitti:
Kysymys, ennen kun laitan ostolistaa tänne foorumille, että sopiikohan neliovisen kuskin oven kahvan nuppi (tai sen kuori koska lukkosylkky on ehjä) Coupen vastaavaan? Detali.ru antaa nimittäin koko kahvalle eri varaosanumeron.
Kyllä mulla sellainen perstuntu on, että olis samanlaiset, mutta voi olla että olen väärässä. Joku viisaampi vois olla viisaampi :wink:

Vaan sitä minä tulin sanomaan, että kannattaa varmaan ainakin avata ja katsoa se sylinteri, jos sitä on jollain meisselillä tahi muulla hengenvaarallisella astalolla murjottu. Onhan se pirun ikävää, jos kuitenkin paljastuu haitat juuttuneiksi. Se asia taas selviää yleensä jossain S-marketin parkkipaikalla, kakarat kokeilee verkkokopin avainta. Sisäänpäästyään ne kokeilee sitä alkuperäistä jauhesammutinta.
Aijai miten ihanaa jälkeä siivottavaksi. Olen nähnyt.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Omissa autoissa -70 ja -71 se kiilanmallinen lasinpesusäiliö. Oven hantaakien luulisi käyvän päittäin sedanissa ja coupessa. Onnea ostokselle. Hieno auto.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kiitoksia vaan kaikille kommenteista :D . Tänään vasta sain aikaiseksi ottaa takakontin paljaaksi, siellä oli itse tehty matto, varmaan leikattu ns. kokolattiamatosta. Yllätys, ei ruostetta vaan sellainen paksu musta maalikerros, kuten ns myrkky tai laivan pohjan maali. Ainosastaan ihan sivuilta, missä kylki sukeltaa muutaman sentin sinne rakoon, näkyi hieman rusehtavaa. Kaiken lisäksi sinne oli levitetty joko kotelonsuojaa tai muuta öljymäistä tököttiä; hiljainen kiitos jollekin joka sen on tehnyt.

Mukaan tuli uudenveroinen korjausopas vuodelta 1975, tai siis vuoden 1975 painos - ruotsinkielinen. Tässähän on kiva yhdistelmä W114 sekä M114. tehoa on 110 kW rekisteriotteen mukaan ja opuksen mukaan 150 hästkraft vai mitä se hk sitten onkaan, hevosia kuitenkin :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla oli myös pystärissä tuo kiilan muotoinen pesunestesäiliö ja auton vuosimalli oli 10/72 :wink: .Olipa mulla myös purkuautona vuosimallin 75 pystäri jossa oli sähköinen pissapoika ja sellainen melko pieni säiliö jarrunestesäiliön päällä,auto oli ruotsista uitettu ja siinä oli myös ajovalonpesimet.Auton vilkkuviiksi oli samanlainen kuin W123:sen vastaava liekkö vaihdettu?
auto w123 200D/300DT vm, -81
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

jari_w123 kirjoitti:.Olipa mulla myös purkuautona vuosimallin 75 pystäri jossa oli sähköinen pissapoika ja sellainen melko pieni säiliö jarrunestesäiliön päällä,auto oli ruotsista uitettu ja siinä oli myös ajovalonpesimet.Auton vilkkuviiksi oli samanlainen kuin W123:sen
Samallainen systeemi sedan ruotsista -75, mutta sähköisen pissapojan käynnistys jalkakytkimellä ja pystärin viiksi.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Siisti peli

Ihmetyttää vaan nuo sivuvilkut, onko ne siellä olleet pakolliset noinkin vanhoissa?
Viimeksi muokannut johtaja300, Ti 22.01.2008 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Siisti peli, laitapa lisää kertomusta ja kuvia kun projekti etenee. 8)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

johtaja300 kirjoitti:Kattelin itekkin joulun alla tuota itselleni tosin varaosiksi, sisustan takia. Sitten kun laitat osiksi niin mulle se, jooko? :lol: :lol:

Ihmetyttää vaan nuo sivuvilkut, onko ne siellä olleet pakolliset noinkin vanhoissa? Et kromikaaria tarttis?
Olisikohan nuo vilkut laitetu jo Italiassa? Näyttää ihan Fiatin vilkuilta. Eikä ne edes toimi :D . Jos helmaremontin yhteydessä kyljet menee maalattavaksi listaan asti niin vilkut saa lähteä. Tavoite on kuitenkin että autoa ei tarvisi maalata, ainostaan pari pikku paikkamaalausta - mutta kuinka se onnistuu sitten jää nähtäväksi.

En tarvi kromikaaria :lol: . Olisikohan jossain kuvaa että miltä ne näyttävät...ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.

Kävi tässä yhtenä iltana tuleva peltikorjaajakin autoa katsomassa, eikä järkytys tainnutkaan olla suuren suuri. Pitää selvittää minkänlainen on käsijarruvaijerin läpivienti kuskin jalkatilan lattiassa, sen aukko on nyt hieman alkuperäistä laajempi :o .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

karra kirjoitti:En tarvi kromikaaria :lol: . Olisikohan jossain kuvaa että miltä ne näyttävät...ihan vaan mielenkiinnon vuoksi
Tällanen mulla oli. Harmi, että auringonlaskun kuva (tumma):
Kuva
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
mie2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 22.12.2007 16:37
Paikkakunta: Itä-Suomen lääni

Viesti Kirjoittaja mie2 »

Paljonkohan verottaja mahtaa rankaista moisesta, ei liene montaa satasta? Mukavalta vaikuttava peli, ei noita suomessa liikoja vastaan tule, hieno ostos.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

mie2 kirjoitti:Paljonkohan verottaja mahtaa rankaista moisesta, ei liene montaa satasta? Mukavalta vaikuttava peli, ei noita suomessa liikoja vastaan tule, hieno ostos.
Ai niin tämä asia oli kokonaan puimatta. Luotan siihen että se ns takaisinlaskenta on edelleen käytössä, mitä essonbaarijutut ovat myös tukeneet. Esim 60-luvun lopun -70-luvun alun jenkkiautoista on mennyt muutamia satasia. Viime kesänä täällä verotettiin 60-luvun Corvette alle 300 eurolla. Uusi verrokkiauto tälle on varmaan CLK, pienimmällä moottorilla - minullahan on tehoa 110 kW ja sitä luokkaa pitäisi verrokissa olla, sekä kaksi ovea vaan...

Kun tulin Helsinkiin sunnuntaina niin tullissa kertoivat että jos noissa ruotsinkilvissä on vakuutus niin saan jatkaa matkaa niillä. Täytin sellaisen ajoneuvon käyttöönottoilmoituksen joka on 3 kk voimassa. Luonnollisesti edellinen omistaja poisti auton vakuutuksista sovittuna ajankohtana eli tiistaina. Maanantaina ajoin ensin katsastukseen ja he sanoivat että he tarvitsevat molemmat osat reisteriotteesta eli Del 1 ja Del 2. Sitten kävin tullissa.

Tällä välin vanha omistaja oli tsekannut asian ruotsin päästä ja ilmoitti että ei tarvitse kilpiä eikä otteitakaan takaisin jos saan jonkunlaisen virallisen dokumentin siitä että auto on tuotu Suomeen ja menee täällä rekisteriin. Otin valokopiot otteista, joihin oli jo Ruotsissa täytetty se Export-osio allekirjoituksineen. Lisäksi toimitin myyjälle alkuperäisen ajoluvan tullin kaksine leimoineen - katsotaan riittääkö tuo.

Sillä välin tullissa...auto katsottiin nopeasti, ruksasin yksilöintilomakkeeseen että kunto normaali (kuten 37, 5 vuotta vanhassa voi olla - eli normaalisti jo kierrätyksessä :lol: ). Päätös menee MARVO:on koska kyseessä on vanha ja harvinainen auto ja nyt on voimassa taas uusi laki. Esim se kaverini Vette verotettiin Lappeenrannassa viime kesänä. Kestää kuulemma pari kuukautta koska MARVO on tukossa taas; syy on se että ihmiset vetivät verohakemuksia takaisin viime vuoden lopuilla ja aloittivat verotuksen uudelleen tänä vuonna alemman veron toivossa :evil: :lol: .

Toivon että verot jää pariin-kolmeenstaan, katsotaan sitten.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin tallissa ottamassa muutamia kuvia, flunssaisena ei jaksa kunnolla alkaa ropaamaan...

Tässä takakonttia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190057.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190058.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190059.jpg

Huom: vararenkaan suojahuppukin on tallella, taitaa olla nahkaa ihan:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190060.jpg

Kuskin lattia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190064.jpg
Apukuskin lattia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190067.jpg
Se lahompi takalattia:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190066.jpg

Maton kuosia ja väriä (onko värille nimeä? ):
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190070.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190069.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190068.jpg

Muutamia vanhoja radioita on tullut säilytettyä, tässä kokoelmastani sopivin tähän mersuun:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190063.jpg

Nopeusmittari on rikki ja sen lasikin on löysällä; sain heti kotimatkallani Lahdesta toimivan mittariston tilalle:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190061.jpg

Kylkeä ja vanne:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190071.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200077.jpg

Kaivoin ovitaskusta tällaisen ruotsalaisen sormenlämmittimen :wink: :
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 190065.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Muutamia lisäkuvia. Käytin tänään lapsityövoimaa ja annoin tytön pestä auton (ensimmäistä kertaa varsinaisesti); huutelin ohjeita tallin oven raosta :lol: (flunssaisena :evil: ). Tallissa pesin itse sitten irralliset barokkivanteet ja niistä yksi paljastui vähän nuhruisemmaksi mitä muut. Päivitin yllä olevaan viestiin puhtaan vanteen lähikuvan.

Ruostetta:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200073.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200074.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200075.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200086.jpg

Vanteet:
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 200076.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti:Kävi tässä yhtenä iltana tuleva peltikorjaajakin autoa katsomassa, eikä järkytys tainnutkaan olla suuren suuri.
Älä laita enempää kuvia noista ruostekohista tai hitsailija säikähtää :wink: No eipä maar, tuli lauantaina askarreltua kaverin -84 Starlettiin uusi lokarinkaaren alapää/takahelman kulma, ni kyllä se mersupellin hitsaaminen maistuu taas makialta tommosen jälkeen :D
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Katiska on saanut nyt valohoitoa ja kuivattelua. Öljyt, suodatin, tulpat, pyörijä ja jakajan kansi on vaihdettu. Käynti muuttui paljon ponnekkaammaksi; kansi ja pyörrin oli aika hapettuneet. En viitsinyt vielä vaihtaa kärkiä koska mittasin että ne on vielä hyvät, ja kun ei ole stroboa niin annoin olla vielä vanhan - oli Bosch-merkkinen vielä. Niin ja luonnollisesti katsoin että ei ollut minkäänlaista piikkiä siellä kärjissä, vähän vaan likaa (tummunut). Saanen ensi viikolla lainaan kunnon ajoituslampun - katsotaan sitten.

Pari jäähdytysjärjestelmän letkunpätkää tuli uusittua; yksi jäi vaiheeseen koska on supistava - 18/22 mm. Onnistuin löytämään tänään aihion letkunpätkälle koska pääsin itse penkomaan LPR Autotarvikkeen hyllyjä; onneksi vielä saa hyvää palvelua jostain :P . Merkkiliikkeen kautta saa kyllä Saksasta tilaamalla, hintaa 22 euroa. Nyt sain kympillä, huomenna nähdään onnistuuko - jos ei niin palautan letkun :D . Palvelua nääs.

Piti purkaa mittaristo ihan alkutekijöihin. Varamittaristossa olikin sähköinen lämpömittari ja omassa se kapillaarimallinen. Jätin vanhasta sen peruspaketin - en irrottanut sitä kapillaariputkea - vaan sain mittariston kuoren laseineen uudesta, sekä lopuksi siihen uudesta nopeusmittarin. Tietty putsasin mittarilasit sieltä takapuolelta myös kun tilaisuus oli. Pitää huomenna katsoa että pelaako kaikki, kunhan saan nesteet taas koneeseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pakko oli installoida siihen asti että näki homman onnistuvan :D . Tuo osa no. 105 teetti töitä koska on supistava letkunkikkare. Sain tarvikeliikkeestä sellaisen muotoletkun jossa oli toinen pää 22 mm ja loppu 18 mm vahvuutta ja 90 asteen mutkalla. Leikkasin supistavan pään irti ja se oli sopiva. Loppupätkä kävi suoraan osasta 106 lähtevään lämppärille menevän letkun tilalle - tuli sekin vielä uusittua.

Kuva

Muutaman klemmarin vaihdoin siistimmäksi. Ei tullut vielä koeponnistettua kun pitää vähän nukkuakin :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Paljonkohan verottaja mahtaa rankaista moisesta, ei liene montaa satasta?
Taitaa olla kympeissä :idea: :?:

Hieno auto ja onnea kulttuuriteon puolesta; noitahan ei tänne "neukkulaan" juuri uutena tuotu ja tuo yksilö täyttää oman paikkansa tyhjiössä!

OT:

Jotenkin tuo harrastetilan puute rajoittaa (omalta kohdalta) juuri nyt noiden "youngtimer" -autojen hankintaa, vaikka niitä olisi nyt hyvin saatavissa ja suht edulliseen hintaan ... Jatkossa niistä on varmasti puute? Olisiko mallia otettavissa esim Saksasta, missä on jo muodostunut näitä yleisöllekin avoimia verstaita/säilytystiloja?

Onko muuten ek:n alueelta vapautumassa moista tilaa, jotta voisimme aloittaa neuvottelut ...

vrt www.meilenwerk.de ja sovella Suomen tilanteeseen 8)
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti: Olisiko mallia otettavissa esim Saksasta, missä on jo muodostunut näitä yleisöllekin avoimia verstaita/säilytystiloja?

Onko muuten ek:n alueelta vapautumassa moista tilaa, jotta voisimme aloittaa neuvottelut ...

vrt www.meilenwerk.de ja sovella Suomen tilanteeseen 8)
On se vaan Saksassa tämäkin asia ihan eri mallilla mitä Suomessa. Toisaalta siellä on 15 kertaa enemmin ihmisiä, ja toisien harrastus tuo taas leivän toisille.

Suomessahan yritetään nyt ensimmäistäkertaa saada Oldtimer-näyttelyä aikaiseksi: http://www.classicmotorshow.fi/

MB-KLubi kärjestää sinne letka-ajon nyt ainakin kolmesta suunnasta; etelästä, idästä ja kaakosta. Hämeestä päin voisivat vielä hämeen hitaat tehdä oman letkan :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

karra kirjoitti:Suomessahan yritetään nyt ensimmäistäkertaa saada Oldtimer-näyttelyä aikaiseksi: http://www.classicmotorshow.fi/
Joopa. Kai siellä joutuu käymään, vaan mun mielestä 15 eetä on ihan kusipäinen hinta mokomasta..
Tai sitten täytynee patsastella parkkipaikalla ihailemassa, ei maksa mitään.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14009
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Fenton kirjoitti:
karra kirjoitti:Suomessahan yritetään nyt ensimmäistäkertaa saada Oldtimer-näyttelyä aikaiseksi: http://www.classicmotorshow.fi/
Joopa. Kai siellä joutuu käymään, vaan mun mielestä 15 eetä on ihan kusipäinen hinta mokomasta..
Tai sitten täytynee patsastella parkkipaikalla ihailemassa, ei maksa mitään.
Onhan se ehkä kallis... mutta itse maksan mieluusti tuon 15 euroa jo pelkästään siitä hyvästä, että jotkut ovat nähneet vaivaa tuollaisen tapahtuman järjestämiseen Suomessa!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kylläpä niinkin.Varsinkin jos suhde markkinapaskan ja autojen ym aiheeseen kuuluvan kesken kohdallaan.
Esim. American car show olis viimeksi maksanut tuon saman ja siellä on jo viimeiset 10 vuotta ollut muuta turhaa yli puolet näyttelystä. Nyt jäi jo maksamatta/käymättä.

Ja niinkuin sanottu, kyllä mä aion klassikkoshöyn käydä katsomassa, kun matkakulutkin pysyy hyväksyttävinä.

Samaan aikaanhan on muuten M-B Klubin vuosikokous Sibelius-talossa. Ehkä tavoista poiketen käyn sielläkin. Ja vastustan, tietty, kaikkea.

Ehkä Foorumilaiset vois järjestää miitinkin johonnii Lahen lähelle?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Uusittu suurin osa konehuoneen polttoaineletkuista ja yksi alipaineletku. Purettu turhia lisävalojen johtoja ym katkaisijoita sekä kytkemättömät tarvikeäänitorvet - omatkin toimii ihan hyvin :shock: .

Kuskin oven verhoilu irroitettu, sekä oven rajoitin että ulkokahva tarkastelua varten. Ovi suojattu hyvin kotelosuoja-aineella kuten takakonttikin oli tehty.

Auto nostettu pukeille jotta pääsee paremmin allepäin. Helmojen siistikuntoiset alumiini/rosterilistat irroitettu; helmojen päät on lahot mutta muuten vaikuttaisi aika napakalta (siis helmat :D ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin