250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.
No en minä itseäni entisöijäksi sanan varsinaisessa mielessä laske . Syy nopeaan projektin toteutumiseen oli muutos omassa elämässä - eli työpaikan vaihdos ja odotettu vapaa-ajan lisäys. Se teki pakon tähän aikatauluun koska tulevana kesänä kotiin tulee uusi auto. Itseaiheutettua kiirettä ihan kuten American Hot Rodissa.Petteri Kivimäki kirjoitti:Taidat olla kyllä riuskimpia entisöijiä mitä tältä forumilta löytyy. Sillä aikaa kun sinä olet saanut auton laitettua niin minä en ole saanut otettua kuvaa ylimääräisestä valkoisesta ratista, kromiosista enkä työkalusarjasta..karra kirjoitti:Auto ei ole vielä valmis, pikku puutteita on mitä ei museoinnissakaan todettu. Katsotaan nyt sitten
Mutta, etappi saavutettu ja tästä eteenpäin: tänään Orimattilan Rompetorilla sain ostettua aamusesta lämppärin vesihanan sekä pissapojan pumppupalkeen. Oma hana takkuilee apparin puolelta ja saan pissapojan kohta palautetta orkkikseksi.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170177.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tuohon rengasasiaan vielä kommentoisin, että Cooperilla on 205/75/14" kokoluokassa myös valkosivurengasta, joka on käytössä osoittautunut mainioksi renkaaksi.
Itse laittaisin sellaiset tuohon autoon, se vielä on valkosivurengaskauden autoja. (Mikä sanahirviö valkosivurengas...nojoo)
Itse laittaisin sellaiset tuohon autoon, se vielä on valkosivurengaskauden autoja. (Mikä sanahirviö valkosivurengas...nojoo)
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Ihan samaa mietin itsekkin eilen kun kävelin Orimattilan Rompetorin harrasteparkissa. Parissa W108:ssa oli juuri kapealla valkosivulla olevat 205/75 R 14 -kokoiset renkaat alla. Hyvin sopii vielä noihin "vanhalla maskilla" oleviin... ja pystärihän on vielä tavallaan korkealla maskilla, vaikka valot ovatkin jo kulmikkaat. Mutta, mitenhän tuo valkosivu istuu Fuchs-vanteen kanssa; noissa eilen bongatuissa oli orkkispölärit kuten siihen aikakauteen kuuluukin .Mesedesi kirjoitti:Tuohon rengasasiaan vielä kommentoisin, että Cooperilla on 205/75/14" kokoluokassa myös valkosivurengasta, joka on käytössä osoittautunut mainioksi renkaaksi.
Itse laittaisin sellaiset tuohon autoon, se vielä on valkosivurengaskauden autoja. (Mikä sanahirviö valkosivurengas...nojoo)
Tässä 220SE:ssä oli leveällä valkosivulla eli ns. miljonäärivalkosivuilla. Pikkaisen liian pröystäilevät, vai mitä olette mieltä .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170148.jpg
EDIT: tässä Nettiauton pystärissä on tuo yhdistelmä...ei oikein istu, vai onko auton väri liian haalea - omani on tummempi...
Raju "ilmahöylä" katolla .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Imatralla on yhellä kaverilla w123: ssa 15" barokeilla noi Cooperit ja näyttää aika hyvältä. Ei oo näemmä yhtään kuvaa tosta autosta itelläkarra kirjoitti: Parissa W108:ssa oli juuri kapealla valkosivulla olevat 205/75 R 14 -kokoiset renkaat alla.
Mutta, mitenhän tuo valkosivu istuu Fuchs-vanteen kanssa; noissa eilen bongatuissa oli orkkispölärit kuten siihen aikakauteen kuuluukin
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
No laitetaan nyt tähän vielä kuva mitä materiaalia oli museotarkastuksessa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 180178.jpg
Tästä puuttuu uusin Classic-lehti jossa oli kuvia barokkivanteilla olleesta pystäricoupesta - tosin juttuhan oli se /8 -malleja käsittelevä jossa pystärin lisäksi samaan kategorisoitiin R113 ja W108. Sanoin että vaikka tässä käsiteltiin 1968 malleja niin pystäriksi oli otettu 4/72 esitelty "doppelnocker" eli M110 twincam, jonka höysteeksi sai tilattua nuo barokit. Takakilven taustalevy on kuvassa kuten myös antenni joka on vanhan tyylinen (kromattu, paksu ja paksulla kierrejousielementillä).
Laitan ensi viikolla tähän tekstin mitä kirjoittelin auton taustasta ja historiasta sekä noista vanteista. Juttu on työpaikan koneella joten saa helposti copypastettua sieltä.
Voisin tietty tässä kiittää kaikkia kannustuksesta, sekä osien ja matskun toimituksesta Tykoa, J.S. Lehteä, Jusa82:sta ja Petteri Kivimäkeä. Jackielta sain lainaan tuon saksankielisen historiikin josta löytyi kaikki tärkeät massat ja mitat, myös moottorin tarkat mitat museotarkastajille, thanks. Timo Lajuselle kiitos vanneselvityksen täydennyksestä. Parille Klubilaiselle kuuluu myös kiitosta osatoimitusten muodossa ja P Kiesille kiitos pakoputken hitsauksesta sekä hitsivehkeen että pillien lainasta. Toivottavasti ketään en unohtanut .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 180178.jpg
Tästä puuttuu uusin Classic-lehti jossa oli kuvia barokkivanteilla olleesta pystäricoupesta - tosin juttuhan oli se /8 -malleja käsittelevä jossa pystärin lisäksi samaan kategorisoitiin R113 ja W108. Sanoin että vaikka tässä käsiteltiin 1968 malleja niin pystäriksi oli otettu 4/72 esitelty "doppelnocker" eli M110 twincam, jonka höysteeksi sai tilattua nuo barokit. Takakilven taustalevy on kuvassa kuten myös antenni joka on vanhan tyylinen (kromattu, paksu ja paksulla kierrejousielementillä).
Laitan ensi viikolla tähän tekstin mitä kirjoittelin auton taustasta ja historiasta sekä noista vanteista. Juttu on työpaikan koneella joten saa helposti copypastettua sieltä.
Voisin tietty tässä kiittää kaikkia kannustuksesta, sekä osien ja matskun toimituksesta Tykoa, J.S. Lehteä, Jusa82:sta ja Petteri Kivimäkeä. Jackielta sain lainaan tuon saksankielisen historiikin josta löytyi kaikki tärkeät massat ja mitat, myös moottorin tarkat mitat museotarkastajille, thanks. Timo Lajuselle kiitos vanneselvityksen täydennyksestä. Parille Klubilaiselle kuuluu myös kiitosta osatoimitusten muodossa ja P Kiesille kiitos pakoputken hitsauksesta sekä hitsivehkeen että pillien lainasta. Toivottavasti ketään en unohtanut .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Onneksi olkoon musrek-merkinnästä!
Hienoa että taltioidaan...Ja kyllähän nuo matotkin kelpaa kun nimikkeeksi tulee se "käyttökunnosteltu" ei "näyttelykunnosteltu".Tietty noi orkkispuristit taas repii herneitä...
Ja laita ne kapeet valkosivut.Ne parhaiten sopii.
Laita myös kuvaa listoista miltä näyttää kun on uuden karhiat listat kontin reunassa
Hienoa että taltioidaan...Ja kyllähän nuo matotkin kelpaa kun nimikkeeksi tulee se "käyttökunnosteltu" ei "näyttelykunnosteltu".Tietty noi orkkispuristit taas repii herneitä...
Ja laita ne kapeet valkosivut.Ne parhaiten sopii.
Laita myös kuvaa listoista miltä näyttää kun on uuden karhiat listat kontin reunassa
W903
V126
W203
V126
W203
Kuvia otan kun saan pestyä auton. Missähän vaiheesssa uskaltaa pestä, runsaalla vedellä tietysti ja vaikka pehmeällä sienellä . Maalauksesta on nyt reilu kuukausi kulunut. Maalari sanoi että parin kk päästä voi lakan myllyttää jotta pikku roskat häviää ja saadaan kiilto kohdalleen.tyko h kirjoitti: Ja laita ne kapeet valkosivut.Ne parhaiten sopii.
Laita myös kuvaa listoista miltä näyttää kun on uuden karhiat listat kontin reunassa
Olen vähän sen kantilla että en laita valkosivuja (siis edes sitä kapeampaa). Tuohon barokkivanteeseen se ei oikein sovi...tulee liian monta "rinkulaa"; itse vanne korostaa jo rengasta kivasti. Kapseli joka on siistissä maalissa ja hyvässä kromissa jo vaatii sitä valkosivua ympärilleen.
Timo, mihin sinun kommentti C-luokan renkaista perustuu . Tällainen olisi edullinen ja kuvioltaan siisti 185 R 14 Goodride Cargo:
Hintaa 55,- / kpl, mutta ero tuohon Vredesteiniin ei ole niin suuri kuitenkaan. On tämäkin varmaan parempi rengas mitä vuonna 1970 oli yleensä tarjolla...mutta se ajettavuus voi kuitenkin olla vähän kova verrattuna henkilöauton renkaaseen.
En onnistunut guuglettamaan mistään Suomesta noita Cooperin 75-sarjaisia...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Itsellä oli 80-luvun puolivälissä juuri ne uudet Nokia Rollsterit .jaskaj kirjoitti:kyllähän se on paljon fiksumman näköinen ilman valkosivuja, ainakin näin omasta mielestä. Tuo kuvio on muuten aika saman näköinen kun omani Nokian rollstereissa vuodelta kivi ja vasara.
Tänään sain tarjouksen paikallisesta liikkeestä 295,- sarja asennettuna Firestone Vanhawk, 185 R 14 . Pakettiauton renkaat siis, made in Spain. Kuvassa aika rouhean oloiset mutta luonnossa aika mukavan näköiset...mobiilirenkaat . Pitää vielä katsella rauhassa .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Cooperilta löytyy yksi kesäpinnalla oleva kapea valkosivullinen 205/75 R 14, mutta ei taida saada enää Suomesta näitä:
Sain tarjouksen Rengasonlinesta: Hankook RF 08 kokoa 205/75 R 14, kotiin toimitettuna 93 euroa kappale.
Nythän näitä on, pitää vielä tsekata saako Vianorin kautta tuota Hankookkia; tähän asti paras vaihtoehto (kuvio nätti, tukeva koko sekä riittävän iso vierintäkehä).
Sain tarjouksen Rengasonlinesta: Hankook RF 08 kokoa 205/75 R 14, kotiin toimitettuna 93 euroa kappale.
Nythän näitä on, pitää vielä tsekata saako Vianorin kautta tuota Hankookkia; tähän asti paras vaihtoehto (kuvio nätti, tukeva koko sekä riittävän iso vierintäkehä).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 370
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Jos omaat "kovat" renkaat mikä ettei , mutta vyörenkaisiin ei sitten missään nimessä, syö meinan renkaan puhki sivusta. Kokemusta on.Aapo.T kirjoitti:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/14-White ... enameZWDVW
Tosta valkosivut kaikkiin renkaisiin
iloisesti lentelee lärpäkkeet satasenvauhdissa ja sitten on kiva pitää kotteroa tiellä.
Hankook RF 08 on tarjolla myös Nordendäck.se :llä; hintaan 64 euroa kappale plus 9 euroa lähetyskuluja per rengas.karra kirjoitti: Sain tarjouksen Rengasonlinesta: Hankook RF 08 kokoa 205/75 R 14, kotiin toimitettuna 93 euroa kappale.
Tässä tekstiä mitä liitin museotarkastuspöytäkirjaan, historiaa:
E-KVA
Museoajoneuvotarkastajat
MERCEDES-BENZ 250 CE 1970, W114
Tausta- ja historiatietoja ajoneuvostani, MB 250CE valmistenumero 114022-10-008392, moottorin numero 114980-10-004312, vuosimalli 1970. Valmistusmäärä 21 787 kpl vuosina 1969-1972.
Auto on myyty uutena 29.5.1070 Italiassa, Sisilian saarella yksityishenkilölle nimeltään Giuseppe Salvatore Bonelli, osoite Pierro Italia n. 24, Catania, Sisilia, Italia. Autoon hankittiin Italiassa MB-alumiinivanteet.
Tämän jälkeen auton vaiheista ei ole muuta tietoa kun että seuraavaksi sen toi Ruotsiin Halmstadin kaupunkiin Lillian Nilsson, ja auto rekisteröitiin Ruotsin liikenteeseen 29.2.1988. Varsinainen ensimmäinen omistaja Ruotsissa oli Nils Larsson Tukholmasta jossa auto oli seuraavat 10 vuotta, alkaen 8.3.1988.
24.7.1998 auto siirtyi Farstaan Hans Mandorffille, jolla auto oli seuraavat 9 vuotta. Tältä auton osti kunnostettavaksi 8.9.2007 tukholmalainen Ulf Sandström joka päätti kuitenkin luopua autosta joulukuussa 2007.
Auto oli myytävänä Internetissä josta näin ilmoituksen ja ostin auton 12.1.2008. Ruotsissa autoon oli asennettu sivusuuntavalot sekä turvavyöt eteen ja taakse. Auto oli liikenteeseen rekisteröity ja täysin ajokuntoinen; toki autossa oli lisävarusteita kuten moderni radio sekä moottoroitu antenni. Lisäksi autossa oli ollut lisävaloja ainakin kaapeloinnin perusteella.
Ruostevaurioita oli molempien helmojen etu- ja takapäässä sekä takajalkatiloissa mitkä korjattiin kevättalvella 2008. Takakontti sekä konehuone olivat hyvässä kunnossa eivätkä tarvinneet peltikorjauksia.
Kaikki listat ja kromiosat ikkunoiden alapuolelta purettiin irti ja puhdistettiin. Peräpeilin kromilistat uusittiin. Vaalea verhoilu puhdistettiin ja kuljettajan istuimen pienet vauriot paikattiin. Takaturvavyöt poistettiin. Auto ylimaalattiin ikkunalinjasta alaspäin.
Auto rekisteröintikatsastettiin toukokuun alussa; muuta korjauskehotusta ei tullut kuin etuiskunvaimentimet jotka tietysti uusittiin.
Lappeenranta, 13 toukokuuta 2008
Tässä lisäselvitys vanteista, niistä löytyy 108-alkuinen numerosarja mutta en kirjoittanut sitä ylös...
E-KVA
Museoajoneuvotarkastajat
FUCHS-ALUMIINIVANTEET JA MERCEDES-BENZ
Elokuussa 1970 Fuchs alkoi valmistaa Mercedes-Benzille 14-tuumaisia alumiinivanteita 108 ja 109-korisarjan autoihin. Niitä ei saanut tilattua lisävarusteena vaan vanteet toimitettiin uuden auton mukana takakontissa irrallisena pultteineen ja keskikuppeineen.
Vannetta toimitettiin kahdessa koossa; 14x6.5 Convoluted 15 Rib ET30 (offset) MB # 108 400 10 02 autolle 300 SEL 6.3 sekä 14x6 Convoluted 15 Rib ET30 MB #108 400 09 02 autoille 280 ja 300 SEL joissa oli siis pienempi moottori.
Vuonna 1972 uuteen W107 Mercedes-Benz – autoon sai lisävarusteena samat vanteet varaosanumerolla MB # 108 400 10 02.
Lisäksi, huhtikuussa 1972 esiteltyyn M110 moottoriseen W114 280CE – autoon sai tilattua tehtaalta jo asennetut Fuchs-alumiinivanteet lisävarusteena.
Tiedot on löydetty USA:n sekä Saksan MB-kerhojen internetsivuilta. Liitteenä kuvia W114 autoista ko. vanteilla sekä esillä kopio MB Classic-lehdestä keväältä 2008 (Mercedes-Benzin oma julkaisu).
Lappeenranta, 16 toukokuuta 2008
Tosiaan, matoista en maininnut...tarkastuksessa niitä kurkattiin ja vastasin niiden olevan uudet, mutta tarvikematot tosin . Loppujen lopuksi jos on kuramatot niin varsinaisia mattoja ei juurikaan edes näe.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Tässä on nyt uusia kuvia, auto oli pesun jäljiltä äsken kun kuvasin. Kuivasin siis en koska pelkäsin säämiskän olevan liian hankaavaa vielä tuoreelle lakkapinnalle. Kävin ajamassa mutkaista maaseututietä jotta enimmät vedet kuivaantui . Tuli samalla hieman "rankaistua" M114-pataa...hyvin kiihtyy ja ottaa kierroksia ihan mukavasti. Ja kiva roikina kuuluu pakoputkesta kun kuutonen työntää atmosfääriin hiilidioksidia . Huomenna olis tarkoitus ajaa Kouvolaan; siksi vähän "koeponnistin" .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230183.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230184.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230185.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230186.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230187.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230188.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230189.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230190.jpg
Laitoin tämänkin Nettiautoon koska jompi kumpi coupé saisi lähteä. Ei ole mahdollisuutta pitää kolmea harrasteautoa ja kahta käyttö (anteeksi - nekin taitaa olla harraste) autoa.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230183.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230184.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230185.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230186.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230187.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230188.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230189.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 230190.jpg
Laitoin tämänkin Nettiautoon koska jompi kumpi coupé saisi lähteä. Ei ole mahdollisuutta pitää kolmea harrasteautoa ja kahta käyttö (anteeksi - nekin taitaa olla harraste) autoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Onnea vaan! Nähtävästi ihan hyvää jälkeä saa karra aikaan... ja kohtuullisen ripeä projekti, mitä tässä meni, puoli vuotta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Heitin eilen reissun Kouvolan Rompetorille. Hyvin kulkee pystylamppumersu maantiellä, siellä se on enemmin kotonaan jopa mitä 1968 Coupé; jotenkin jämäkämpi alusta ja tietty manuaaliaski on maantiellä ihan OK. Kaupungissa tuolla pystärillä ajo on vähän töksähtelevää, ennen kun vissiin tottuu . Välitys on tosin liian tiuha noista renkaista johtuen, maantiellä sai ajaa noin 15 % enemmin mittarin mukaan jotta pysyi muun liikenteen vauhdissa. Ja liikkeelle voi lähteä jopa kakkosella hyvin... .
Paluumatkalla alkoi jotain kopinaa, tai muksetta kuulua alustasta, kardaanitunnelin tienoilta... ajattelin että tukilaakerin kumille tuli tunnit täyteen. Pudotin nopeutta jonnekin 70 tienoille ja ääni hiljeni. Nostin taas sataseen eikä mitään ongelmia ollut enää.
Ajoin kotona heti auton isäni montulle ja tutkailin alustaa; käsijarruvaijerin taaempi kiinnike oli unohtunut ruuvata paikoilleen ja vaijeri pääsi läpättämään siellä ilmeisesti pohjaa vasten. Faijan tallissa oli sopivia uusia peltiruuveja joten vika oli äkkiä korjattu . Tarkistin samalla molemmat rättinivelet sekä kannatinlaakerin kumin; kunnossa olivat ja rättinivelet eli limput näytti itse asiassa aika uusilta. Ruuvasin samalla vaihteiston takakannatinpalkin auki ja tarkistin sen "hännän" kumin - kunnossa oli. Voipi alustan puoleen lähteä sitten Kangasalle turvallisin mielin pystärin 40 -v. synttäreille .
Ostin eilen rompetorilta www.nippelit.net tiskiltä pissapojan systeemiin T-haaran sekä säiliön pohjalle imusihdin missä on takaiskuventtiili - kustansi jopa euron . Illalla tarkastelin edellisenä viikonloppuna ostamaani kumipaljetta ja huomattuani siinä pieniä halkeamia paikkailin sitä Bostikilla. Samoin letkunliitännän kumipilliä piti hiukan lyhentää koska oli rispaantunut.
Viritin tänään systeemin toimintaan ja nyt on sekin puute korjattu; originaali pissapoika kertapyyhkäisyineen pelaa vasemmalla jalalla painaen. Siivosin lopuksi konehuoneesta sähköiset hilut pois. Huom kuvassa itse tehty potkupahvi, materiaalina kovalevy jonka maalasin mustaksi (sileä puoli siis näkyvillä).
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250191.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250192.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250193.jpg
Paluumatkalla alkoi jotain kopinaa, tai muksetta kuulua alustasta, kardaanitunnelin tienoilta... ajattelin että tukilaakerin kumille tuli tunnit täyteen. Pudotin nopeutta jonnekin 70 tienoille ja ääni hiljeni. Nostin taas sataseen eikä mitään ongelmia ollut enää.
Ajoin kotona heti auton isäni montulle ja tutkailin alustaa; käsijarruvaijerin taaempi kiinnike oli unohtunut ruuvata paikoilleen ja vaijeri pääsi läpättämään siellä ilmeisesti pohjaa vasten. Faijan tallissa oli sopivia uusia peltiruuveja joten vika oli äkkiä korjattu . Tarkistin samalla molemmat rättinivelet sekä kannatinlaakerin kumin; kunnossa olivat ja rättinivelet eli limput näytti itse asiassa aika uusilta. Ruuvasin samalla vaihteiston takakannatinpalkin auki ja tarkistin sen "hännän" kumin - kunnossa oli. Voipi alustan puoleen lähteä sitten Kangasalle turvallisin mielin pystärin 40 -v. synttäreille .
Ostin eilen rompetorilta www.nippelit.net tiskiltä pissapojan systeemiin T-haaran sekä säiliön pohjalle imusihdin missä on takaiskuventtiili - kustansi jopa euron . Illalla tarkastelin edellisenä viikonloppuna ostamaani kumipaljetta ja huomattuani siinä pieniä halkeamia paikkailin sitä Bostikilla. Samoin letkunliitännän kumipilliä piti hiukan lyhentää koska oli rispaantunut.
Viritin tänään systeemin toimintaan ja nyt on sekin puute korjattu; originaali pissapoika kertapyyhkäisyineen pelaa vasemmalla jalalla painaen. Siivosin lopuksi konehuoneesta sähköiset hilut pois. Huom kuvassa itse tehty potkupahvi, materiaalina kovalevy jonka maalasin mustaksi (sileä puoli siis näkyvillä).
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250191.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250192.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250193.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Sain viime viikolla mustat kilvet. Ihan hyvin sopii autoon...
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 030237.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 030238.jpg
Takapuskuri on jälleen irti kun pitää vähän laitella autoa . En taida lähteä tällä huomenna Kangasalle kun jokin saakeli jyristää kardaanissa . Pitää ottaa se hetimiten työn alle .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 030237.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 030238.jpg
Takapuskuri on jälleen irti kun pitää vähän laitella autoa . En taida lähteä tällä huomenna Kangasalle kun jokin saakeli jyristää kardaanissa . Pitää ottaa se hetimiten työn alle .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt on takapuskuri paikoillaan kuten mustat kilvet taustalevyineen.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150025.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150024.jpg
Maalasin takakontin lattian mustaksi koska se vihreä millä aiemmin suihkautin oli ihan oudon värinen.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150020.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150021.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150022.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150023.jpg
Auto kävi uudestaan maalarilla koska maalaus oli puutteellinen; sain sen pois viime viikolla. Takakyljet maalattiin uudelleen listojen alapuolelta sekä kuskin ovi. Aiemmista kuvistahan näkee että maalia ei ollut riittänyt ihan joka paikkaan .
Yksi kohta missä oli roskia tuli kiillotettua samalla - ensimmäinen lakkaus on jo kuivunut parisen kuukautta joten pinnan voi myllyttää .
Pari teknistä juttua vielä on, niitä katselen kunhan ehdin. Jotenkin kun auton sai suhtkoht läjään niin paras into laantui heti . Kivahan näitä olisi pitää mutta ei ole kaikki mahdollista ...
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150025.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150024.jpg
Maalasin takakontin lattian mustaksi koska se vihreä millä aiemmin suihkautin oli ihan oudon värinen.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150020.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150021.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150022.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150023.jpg
Auto kävi uudestaan maalarilla koska maalaus oli puutteellinen; sain sen pois viime viikolla. Takakyljet maalattiin uudelleen listojen alapuolelta sekä kuskin ovi. Aiemmista kuvistahan näkee että maalia ei ollut riittänyt ihan joka paikkaan .
Yksi kohta missä oli roskia tuli kiillotettua samalla - ensimmäinen lakkaus on jo kuivunut parisen kuukautta joten pinnan voi myllyttää .
Pari teknistä juttua vielä on, niitä katselen kunhan ehdin. Jotenkin kun auton sai suhtkoht läjään niin paras into laantui heti . Kivahan näitä olisi pitää mutta ei ole kaikki mahdollista ...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nyt paistaa aurinko ulkona ja sisälläkin kun veivaa hardtopin ruudut alas . Kävin tänään ensimmäisellä varsinaisella nautiskeluajolla; tähän asti kun olen pystäriä ohjastanut on ollut aina kylmää tai sateista. Ja ajotkin on olleet tähän asti vain maalarille sekä ns. ensimmäinen pitkänmatkankoeajo Kouvolaan.
Kyllä tuo ihan sopiva cruisailupeli on kaupunkiinkin; antaa tuulen puhaltaa ja kova katto pitää UV-säteilyn loitolla . Manuaalinkiin olen nyt jo tottunut joten eteneminen on jo aika tasaista - keskikyynärnoja on aivan must juttu tässä ja lisäksi se on juuri aivan oikeassa kohdassa jotta voi ranteen liikkeellä lopsautella pykäliä sisään.
Savutuskaan ei ole paha - ainoastaan käynnistyksessä tuprahtaa, ja jos käy kylmänä pidemmän aikaa tyhjää niin sitten kierroksia annettaessa tuprahtaa (eli siis vielä kun seos on rikastettua).
Aivan lostava peli .
Kyllä tuo ihan sopiva cruisailupeli on kaupunkiinkin; antaa tuulen puhaltaa ja kova katto pitää UV-säteilyn loitolla . Manuaalinkiin olen nyt jo tottunut joten eteneminen on jo aika tasaista - keskikyynärnoja on aivan must juttu tässä ja lisäksi se on juuri aivan oikeassa kohdassa jotta voi ranteen liikkeellä lopsautella pykäliä sisään.
Savutuskaan ei ole paha - ainoastaan käynnistyksessä tuprahtaa, ja jos käy kylmänä pidemmän aikaa tyhjää niin sitten kierroksia annettaessa tuprahtaa (eli siis vielä kun seos on rikastettua).
Aivan lostava peli .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vaihdoin tänään hanan ja se uusi pahalainen vuotaa aika reippaasti...no ties kuinka kauan on maannut jossain "pussihousun" laatikon pohjalla . Laitoin vanhan takaisin, ei siinä vissiin olekaan vikaa koska se ei enää vuoda ulos kun sitä on käytetty.karra kirjoitti: Orimattilan Rompetorilla sain ostettua aamusesta lämppärin vesihanan sekä pissapojan pumppupalkeen. Oma hana takkuilee apparin puolelta ja saan pissapojan kohta palautetta orkkikseksi.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 170177.jpg
Vanhassa hanassa on sillein ne hanan vipujen liikesuunnat että kun on kiinni niin kuskin puoli on sisäänpäin (tulipeltiin päin) ja apukuskin puoli ulospäin (eteenpäin) työnnettynä. Uudessa hanassa on molemmat samaan suuntaan eli eteenpäin on kiinni ja sisäänpäin auki . Mikähän mahtaa olla selitys... .
Pitää katsoa jos tuon irrallisen hanan saa korjattua eli tiivisteet uusittua.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224