Kysymys "ongelmasta" nimeltään D-Jetronic

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jagger
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 06.04.2008 10:54

Kysymys "ongelmasta" nimeltään D-Jetronic

Viesti Kirjoittaja Jagger »

Saanen esittää tyhmän kysymyksen. Voiko tuon D-Jetronicin korvata jollain muulla järjestelmällä. Eikös tästä ole uudempia versioita olemassa? Ja ennenkaikkea mitähän tällaisesta vaihdosta tulisi kustannuksia?
Kuulostaa et tuo D-jetronic on pirun juoni ja epävarma keksintö. Ittellä toistaiseksi pelannu kohtuulisesti.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No ei varmaan kannata lähteä vaihtamaan jos kerran toimiikin, ainakaan pelkkien kuulopuheiden perusteella :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Jagger
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 06.04.2008 10:54

Viesti Kirjoittaja Jagger »

Onko tietoa onko nämä uudemmat mokkulat K ja L jetronicit varmempia...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

ei millään haluaisi kehua, muuta kyllä D-jetronic on noista järjestelmistä yksinkertaisin ja minusta varmin...asiaan tulee vain tutustua riittävästi.

K-Jetronic on helpoin päivittää Mersuun (Bolt on) , tosin silloin jotuu vaihtamaan kaiken: imusarjan, pa-pumpun, suodattimet, painevaraajan, bensalinjaston osittain, ilmansuodattimen, suuttimet, ilmamäärämittarin, virranjakajan (mielellään)...yms. Kustannukset.... n. 200-1500€ riippuu siitä löytääkö osat käytettynä...ja mihin hintaan.

L-jettiä ei ole koskaan käytetty Mersussa, joten laite tulee sovittaa käyttöön... -> hirveästi kokeilua....silti ennuste sille, että pärjäisi suorituskyvyssä ja toimivuudessa D-Jetronicille....erittäin huono.

Ohjelmoitava ruisku taas vaatii uudet suuttimet, bensalinjaston, sähkösarjan, anturit, sytytysosat...ja riittävän määrän ohjelmointia... viikko <-> pari vuotta (riippuu täysin toivotusta toimintatasosta). Kustannustaso 400-4000€...täysin kiinni siiitä mitä haluaa...uusia vai käytettyjä osia...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Kyllä järjestelmän voi vaihtaa,mutta ei siinä mitään järkeä ole...

Motto: Kerran D-jettimies,aina D-jettimies.... :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Jagger
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 06.04.2008 10:54

Viesti Kirjoittaja Jagger »

Onko Unskilla tai muilla tietoa onko Oulunseudulla tai Kemi-Rovaniemi alueella kaveria joka osaa huoltaa/korjata D-jettiä?
Vastaa Viestiin