Saanen esittää tyhmän kysymyksen. Voiko tuon D-Jetronicin korvata jollain muulla järjestelmällä. Eikös tästä ole uudempia versioita olemassa? Ja ennenkaikkea mitähän tällaisesta vaihdosta tulisi kustannuksia?
Kuulostaa et tuo D-jetronic on pirun juoni ja epävarma keksintö. Ittellä toistaiseksi pelannu kohtuulisesti.
Kysymys "ongelmasta" nimeltään D-Jetronic
ei millään haluaisi kehua, muuta kyllä D-jetronic on noista järjestelmistä yksinkertaisin ja minusta varmin...asiaan tulee vain tutustua riittävästi.
K-Jetronic on helpoin päivittää Mersuun (Bolt on) , tosin silloin jotuu vaihtamaan kaiken: imusarjan, pa-pumpun, suodattimet, painevaraajan, bensalinjaston osittain, ilmansuodattimen, suuttimet, ilmamäärämittarin, virranjakajan (mielellään)...yms. Kustannukset.... n. 200-1500€ riippuu siitä löytääkö osat käytettynä...ja mihin hintaan.
L-jettiä ei ole koskaan käytetty Mersussa, joten laite tulee sovittaa käyttöön... -> hirveästi kokeilua....silti ennuste sille, että pärjäisi suorituskyvyssä ja toimivuudessa D-Jetronicille....erittäin huono.
Ohjelmoitava ruisku taas vaatii uudet suuttimet, bensalinjaston, sähkösarjan, anturit, sytytysosat...ja riittävän määrän ohjelmointia... viikko <-> pari vuotta (riippuu täysin toivotusta toimintatasosta). Kustannustaso 400-4000€...täysin kiinni siiitä mitä haluaa...uusia vai käytettyjä osia...
K-Jetronic on helpoin päivittää Mersuun (Bolt on) , tosin silloin jotuu vaihtamaan kaiken: imusarjan, pa-pumpun, suodattimet, painevaraajan, bensalinjaston osittain, ilmansuodattimen, suuttimet, ilmamäärämittarin, virranjakajan (mielellään)...yms. Kustannukset.... n. 200-1500€ riippuu siitä löytääkö osat käytettynä...ja mihin hintaan.
L-jettiä ei ole koskaan käytetty Mersussa, joten laite tulee sovittaa käyttöön... -> hirveästi kokeilua....silti ennuste sille, että pärjäisi suorituskyvyssä ja toimivuudessa D-Jetronicille....erittäin huono.
Ohjelmoitava ruisku taas vaatii uudet suuttimet, bensalinjaston, sähkösarjan, anturit, sytytysosat...ja riittävän määrän ohjelmointia... viikko <-> pari vuotta (riippuu täysin toivotusta toimintatasosta). Kustannustaso 400-4000€...täysin kiinni siiitä mitä haluaa...uusia vai käytettyjä osia...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kyllä järjestelmän voi vaihtaa,mutta ei siinä mitään järkeä ole...
Motto: Kerran D-jettimies,aina D-jettimies....
Motto: Kerran D-jettimies,aina D-jettimies....

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"