Pakardisen "Ye Olde" rauta, w123 300d vm. -82
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Pidetään mielessä, ja jos näillä nurkilla liikut, niin saa tulla potkimaan noitten mun romujen renkaita .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tuota nuin. Kovin on hiljasta tuon perän oston kans, ei ihan torpassa tunnu pyörivän käypästä murikkaa.
No tätä voivoteltuani eräässä paikassa, virisikin keskustelu siitä, että käykö 124:n perän sisuskalut 123:n murikan kuoriin. Kohtuullisen luotettava taho kertoi, että pitäisi olla mahdollista. Riskit on tiedossa, hammastukset jos heittää, niin hiljaista siitä perästä ei sitten koskaan tulekaan.
Tämän kokeilu saattaa olla yksi vaihtoehto, koskapa tuossa elimenluovuttajassahan on 2.65 perä. Tuohan olis minun tarpeisiin ehkäpä parasta, mitä kuvitella saattaa. 2.88 on ehkä vähän liian tiheä ja 2.47 taas ehkä vähän liian pitkä.
Sitten toisekseen, tuohon pihaan "saattaa" ilmestyä yksi vehje lisää, josta sais sen perämurikan rakennuksen kokeiltavaksi...
Mutta että onnistuskohan se tuommonen perän muljaus...?
No tätä voivoteltuani eräässä paikassa, virisikin keskustelu siitä, että käykö 124:n perän sisuskalut 123:n murikan kuoriin. Kohtuullisen luotettava taho kertoi, että pitäisi olla mahdollista. Riskit on tiedossa, hammastukset jos heittää, niin hiljaista siitä perästä ei sitten koskaan tulekaan.
Tämän kokeilu saattaa olla yksi vaihtoehto, koskapa tuossa elimenluovuttajassahan on 2.65 perä. Tuohan olis minun tarpeisiin ehkäpä parasta, mitä kuvitella saattaa. 2.88 on ehkä vähän liian tiheä ja 2.47 taas ehkä vähän liian pitkä.
Sitten toisekseen, tuohon pihaan "saattaa" ilmestyä yksi vehje lisää, josta sais sen perämurikan rakennuksen kokeiltavaksi...
Mutta että onnistuskohan se tuommonen perän muljaus...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Sit tos 2.65 välitykses o seki boonus et saat adoptoitua siitä varaosa-autosta mittarinki, ja sen pitäs viäl näyttää oikein. Tahu niin ainaki aattelin itte tehrä hiuka saman oloseen rojektiin.
Ainaki mitä joskus GM:n perän kans pelaillu ni siin simmaamises menee aikaa et saa hammaskosketuksen keskelle hammasta, ja molemmin pualin, ettei sit moottorijarrul/pakil kilju...
Kannattaa alkajaisiks mitat varmaa sen lautaspyärän päälihalkasia et onko ees samalla hehtaarilla.
Onnee yrityksee jos moiseen hommaan päädyt! Toivottavasti luanaa!
Ainaki mitä joskus GM:n perän kans pelaillu ni siin simmaamises menee aikaa et saa hammaskosketuksen keskelle hammasta, ja molemmin pualin, ettei sit moottorijarrul/pakil kilju...
Kannattaa alkajaisiks mitat varmaa sen lautaspyärän päälihalkasia et onko ees samalla hehtaarilla.
Onnee yrityksee jos moiseen hommaan päädyt! Toivottavasti luanaa!
W123 300td "uljas ratsu" https://picasaweb.google.com/1133522377 ... 39/DropBox
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
C126 560
W201 190d (Om604+7mm+S2b)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No tuokin etu siinä tietysti olis olemassa. Kun tarkotuksena oli ottaa tuota elimenluovuttasta mittaritkin, ainakin kierrosmittari/kelloyhdistelmä. Samallahan sen laittais nopeusmittarinkin.kooäss kirjoitti:Sit tos 2.65 välitykses o seki boonus et saat adoptoitua siitä varaosa-autosta mittarinki, ja sen pitäs viäl näyttää oikein.
Nyt pitäs vaan löytää Kuopion seudulta joku henkilö, jolla riittäis kansalaisrohkeus ruveta minun kanssa tuota perää laittamaan. Mites Mesedesi, sinoot niiden automaattilaatikoiden kanssa puljannu, laajennetaanko osaamista...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Alkuperäisten suunnitelmien mukaan tässä pitäis alkaa jo olemaan OM603 pellin alla. Vaan eihän siitä mitään tullu, kun tuo meidän traktori alkoi oikuttelemaan ja kaikki aika on mennyt sen kanssa puljatessa.
Miksi tämän kirjoituksen tein, niin oli se, että rakas vaimoni kehaisi tänään ensimmäistä kertaa minun klassikkoa! Tai ainakin kehuksi minä sen ymmärsin. Näin se meni.
Oli eukko lähdössä aamulla töihin ja samalla viemään nuorinta muksua päiväkotiin. Lähdin sitten saatille, laitoin sitten pojua tuohon lankun takapenkillä olevaan turvaistuimeen, kun vaimo tuli pakkaamaan hymyillen omia tavaroitaan autoon. Kysäisinpä siinä sitten, että mitäs virnuilet? Tuolle tarralle tuossa sun auton takalasissa naureskelen. (Laitoin viime viikolla klassikon takalasiin "Maailma tarvitsee esikuvia" -tarran). Eikös ookin hieno?, kysyin.
No onhan tuo sinun auto tyylikäs, eihän siitä mihinkään pääse., tuumi vaimo...
Miksi tämän kirjoituksen tein, niin oli se, että rakas vaimoni kehaisi tänään ensimmäistä kertaa minun klassikkoa! Tai ainakin kehuksi minä sen ymmärsin. Näin se meni.
Oli eukko lähdössä aamulla töihin ja samalla viemään nuorinta muksua päiväkotiin. Lähdin sitten saatille, laitoin sitten pojua tuohon lankun takapenkillä olevaan turvaistuimeen, kun vaimo tuli pakkaamaan hymyillen omia tavaroitaan autoon. Kysäisinpä siinä sitten, että mitäs virnuilet? Tuolle tarralle tuossa sun auton takalasissa naureskelen. (Laitoin viime viikolla klassikon takalasiin "Maailma tarvitsee esikuvia" -tarran). Eikös ookin hieno?, kysyin.
No onhan tuo sinun auto tyylikäs, eihän siitä mihinkään pääse., tuumi vaimo...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Hitaasti, niin hitaasti etenee koneenvaihtorojekti.
Vaan on se OM603 nyt kuitenkin riuhdottu lattialle tuosta elimenluovuttajasta. Kummasti paljon paremmin irtosi, kunhan vain irroitti ensin KAIKKI vaihteiston pultit...
Vaan on se OM603 nyt kuitenkin riuhdottu lattialle tuosta elimenluovuttajasta. Kummasti paljon paremmin irtosi, kunhan vain irroitti ensin KAIKKI vaihteiston pultit...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
älähän mittään, sitä on liikkeellä ku itelläki pitäs olla vanahus liikenteessä tai piti olla jo pari viikkoa sitten kaliscruisinkeihin muttei paljoa omin voimin liiku vieläkkäänPakardinen kirjoitti:Alkuperäisten suunnitelmien mukaan tässä pitäis alkaa jo olemaan OM603 pellin alla. Vaan eihän siitä mitään tullu, kun tuo meidän traktori alkoi oikuttelemaan ja kaikki aika on mennyt sen kanssa puljatessa.
T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tulevalle kiukaalle tai vaihdelaatikolle en ole ehtinyt tekemään MITÄÄN, mutta:
Perä mahdollisesti löytyi! 2.47, eli matkaperä, minun käyttöön sitten kuitenkin aivan loistava. Kun en kuitenkaan meinannut driftailla, tai kumesta muutenkaan juuri poltella. Ens viikonloppuna tulee murikka Kuopion seudulle katsomaan ja ostamaan.
Perä mahdollisesti löytyi! 2.47, eli matkaperä, minun käyttöön sitten kuitenkin aivan loistava. Kun en kuitenkaan meinannut driftailla, tai kumesta muutenkaan juuri poltella. Ens viikonloppuna tulee murikka Kuopion seudulle katsomaan ja ostamaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tämä nyt näkyy menevän ihan yksinpuheluksi, mutta edellisen postauksen jälkeen perä todellakin tuli hommattua.
Sen jälkeen alkoi tuossa sivutiellä kuulua terävissä kuopissa peltinen rämähdys kuskin etukulmasta. Kuulosti niinkuin kohta tippuisi koko pyörä paikaltaan. Arvasinkin jo mistä on kyse ja niinhän se pyörän irrottamisella varmistui: jarrukilpi ruostunut irti. Revin sen sitten hevonkuuseen sieltä rämisemästä. Jossain vaiheessa täytyy kuitenkin nuo etujarrut tehdä uusiksi, kun nyt jarruttaa melkolailla takapainoisesti.
Lisäksi näin sunnuntain ratoksi, kun vaimokin lähti viikon työmatkalle pikitien päähän, tuli harrastettua hieman stancekokeilua. Pari senttiä sais vielä varmaan ottaa takaa pois.
Nythän se näyttää perästään tältä, eli liian korkealta:
No sitten lastasin takaronkkiin ja -penkille noin 250kg tavaraa ja lopputulos on tämä:
Mitä tuossa nyt metrimitan kanssa riehuin, niin noin kuusi senttiä on takajousissa ylimääräistä kieppiä... Miten sitten vaikuttanee noihin etujousiin tuo tuleva koneen päivitys, kun se OM603 alumiinilohkoineen lienee hieman kevyempi, kuin tämä nykyinen patarautainen OM617.
PS. Hyvin muuten noista kuvista huomaa ruosteen etenemisen noin vuodessa...
Sen jälkeen alkoi tuossa sivutiellä kuulua terävissä kuopissa peltinen rämähdys kuskin etukulmasta. Kuulosti niinkuin kohta tippuisi koko pyörä paikaltaan. Arvasinkin jo mistä on kyse ja niinhän se pyörän irrottamisella varmistui: jarrukilpi ruostunut irti. Revin sen sitten hevonkuuseen sieltä rämisemästä. Jossain vaiheessa täytyy kuitenkin nuo etujarrut tehdä uusiksi, kun nyt jarruttaa melkolailla takapainoisesti.
Lisäksi näin sunnuntain ratoksi, kun vaimokin lähti viikon työmatkalle pikitien päähän, tuli harrastettua hieman stancekokeilua. Pari senttiä sais vielä varmaan ottaa takaa pois.
Nythän se näyttää perästään tältä, eli liian korkealta:
No sitten lastasin takaronkkiin ja -penkille noin 250kg tavaraa ja lopputulos on tämä:
Mitä tuossa nyt metrimitan kanssa riehuin, niin noin kuusi senttiä on takajousissa ylimääräistä kieppiä... Miten sitten vaikuttanee noihin etujousiin tuo tuleva koneen päivitys, kun se OM603 alumiinilohkoineen lienee hieman kevyempi, kuin tämä nykyinen patarautainen OM617.
PS. Hyvin muuten noista kuvista huomaa ruosteen etenemisen noin vuodessa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
hmm, jos laitat takaata tuohon asentoon niin sitten tarvii jo keulaakin laskea kyl se tarvii vähän enempi etunojaa
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Häh, onks OM603:ssa alumiinilohko? Oon kyllä ollut vallan vakuuttunut, että rautaa sekin on. Kansi on alumiininen kyllä. Kaukaisemmat (siis hämärät) muistikuvat asiasta menevät vajaan 17 vuoden taakse, jolloin olin työelämään tutustujana autokorjaamolla, ja sain siellä kunnian hinkata kannentiivisteen jämiä pois OM603 turbomoottorista sekä lohkon että kannen puolelta. Muistelisin, että kanteen tuli muutama vähän ruma naarmu, kun käytin siihen samoja työstömenetelmiä kuin lohkoon hetkeä aiemmin... Sittemmin en asiaan ole joutunut enempää syventymään, mutta jotenkin muistan, että moottorin kylki vaikutti rautaiselta, kun asensin omaani lohkolämmitintä. En sit tiiä, miten se oikeasti on...Pakardinen kirjoitti:... Miten sitten vaikuttanee noihin etujousiin tuo tuleva koneen päivitys, kun se OM603 alumiinilohkoineen lienee hieman kevyempi, kuin tämä nykyinen patarautainen OM617.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No kun tuota samaa ajattelin tuossa itsekin... Mutta kun ei se etunojakaan oikein minun silmää miellytä, nyt on puolitoista vuotta menty tuollaisella "keula maassa, perse taivaassa" lookilla ja päivä päivältä se näyttää pahemmalta...epk kirjoitti:hmm, jos laitat takaata tuohon asentoon niin sitten tarvii jo keulaakin laskea kyl se tarvii vähän enempi etunojaa
Mutta kun keulassa ei ole varaa laskea, näilläkin korkeuksilla runttaa pohjapanssari maihin ihan alvariinsa. Pitänee sitten laittaa ne 126:n jouset, saapahan jäykemmäksi...
Tässähän sitä tyhmyytensä taas paljastaa, mutta mulla on ollu se käsitys, että OM603 olis alumiinilohkolla... **tuks meni varmaan sitten sekin käsitys...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
epk:n innoittamana kävin ottamassa vertailukuvatuksen. Lastauksen jälkeen autoa ei ole siirrelty, joten perän todellin korkeus on sentin kaks tätä kuvaa korkeammalla. Eli, ilman kuormaa:
ja kuorman kans:
Kyllä minusta kuorman kans on vissisti parempi.
Entä ite?
Muoks: Tai näin. Kävin ottamassa toisenkin vertailukuvatuksen. Ilman kuormaa:
Kuorman kans:
Edelleen minusta on kuorman kans parempi...
ja kuorman kans:
Kyllä minusta kuorman kans on vissisti parempi.
Entä ite?
Muoks: Tai näin. Kävin ottamassa toisenkin vertailukuvatuksen. Ilman kuormaa:
Kuorman kans:
Edelleen minusta on kuorman kans parempi...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
elikkästä mun mielestä jollei keulaan enää kosketa niin "oikea" korkeus on jossain noiden kahden kuvan välissä, eka kuva tarvii ehkä sen ~sentin madalluksen takaa, toisessa kuvassa on jo liikaa :/
edit, toinen kuvapari vahvisti omaa näkemystä, eli se väli maasto olis jeppis
edit, toinen kuvapari vahvisti omaa näkemystä, eli se väli maasto olis jeppis
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No onko jo ihme.epk kirjoitti:eli se väli maasto olis jeppis
Jännä muuten miten tuossa jälkimmäisessä kuvaparissa tuossa kuorman kanssa otetussa kuvassa näyttää siltä, että edessä olis tuuman isompi vanne takaseen verrattuna... Taidat olla sen perusteella epk oikeassa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Minä tykkään ilman kuormaa, mutta makuasiahan se on Sitte tosiaa pitäs keulaa taas pudottaa jos perä menee nii alas kuin mitä sen kuorman kanssa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tänään sain vihdoin itseäni niskasta kiinni ja aloin purkamaan tuota 603:sta. Kaikki meni siihen pisteeseen ihan hienosti, kun oli aika nostaa koneesta hattu lattialle. Vaan kun ei nouse. Etupäästä ne kaksi pientä pultin pirulaista vielä kiinni, niin just ne pienet siellä ihan edessä. Sitten ahistaa ketju. No hö, ketjun ohjurin tapit vielä paikallaan. Ylempi lähtikin ihan kenkkuilematta, mutta alempi sitten tietysti katkes sinne kannen sisään.
Siihen loppu sitten askartelu tältä päivältä. Soitin jo hovikorjaajallekin, että mitäs tehdään? Helpoin tapa kuulemma pistää ketjun ohjuri kappaleiksi ja kairata sitten aikanaan tappi kannesta veks.
On tuota konetta kyllä purettu aiemminkin, mm. pakosarjan mutterit irtos ihan tsiuh tsauh. Ei niihin mitään ruosteenirroittajaakaan olis tarvinnu suihkutella. Samaten kannenpultit ei todellakaan ollu kaikki samassa momentissa, toiset lähti vähän avainta näyttämällä ja toisia piti ihan aukaistakin.
"Mielenkiinnolla" odotan, mitä sitten löytyykään kannesta ja kannen alta...
Siihen loppu sitten askartelu tältä päivältä. Soitin jo hovikorjaajallekin, että mitäs tehdään? Helpoin tapa kuulemma pistää ketjun ohjuri kappaleiksi ja kairata sitten aikanaan tappi kannesta veks.
On tuota konetta kyllä purettu aiemminkin, mm. pakosarjan mutterit irtos ihan tsiuh tsauh. Ei niihin mitään ruosteenirroittajaakaan olis tarvinnu suihkutella. Samaten kannenpultit ei todellakaan ollu kaikki samassa momentissa, toiset lähti vähän avainta näyttämällä ja toisia piti ihan aukaistakin.
"Mielenkiinnolla" odotan, mitä sitten löytyykään kannesta ja kannen alta...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
epk puhuu asiaa. jotaki noiden puolestavälistä niin ei oo nii karmee lintta ku mulla oli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Niin se on varmaan viisain. Pari - kolme senttiä nykyisestä ales, niin on hyvä. Mutta se pitänee tehdä sitten, kun saa tuon toisen tekniikan autoon kiinni, niin näkee sitten mihin tuo etupää sijoittuu.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Mun mielestä joka nurkasta 40mm alemmas ni rupee olee hyvä.
Ei vaan, samaa mieltä, kuvissa olevien korkeuksien välimaastoon takapää niin on hyvä. Pikkane etukeno kuuluu saksalaisautoihin.
Ei vaan, samaa mieltä, kuvissa olevien korkeuksien välimaastoon takapää niin on hyvä. Pikkane etukeno kuuluu saksalaisautoihin.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Tarpeeksi matalalla, kun ajelee niin takarenkaat kuluu sitten sisäreunasta aika nopeasti. Jos siitä jaksaa stressata...
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Näinhän se on, mutta tuon 123:n kyllä pystyy näköjään tiputtamaan todella alas, että alkaa syömään renkaita. Tuo nykynen taso ei ole vaikuttanut vielä millään tavalla renkaiden kulumiseen ja on ne nyt jo reilun vuoden tuolla pyörineet... Ja siinä ajassa tuolla koslalla on ihan ajettukin, ei vain seisotettu pihassa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Noh, tuollasta sieltä sitten löyty:Pakardinen kirjoitti:"Mielenkiinnolla" odotan, mitä sitten löytyykään kannesta ja kannen alta...
Herättääkö minkämoisia mietteitä noin niinkuin teissä muissa...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
äkkiseltää tuo kolo näyttää ku olis palanu mäntää kolo mut kai se asiaan kuuluu kun niitä on 6
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
No niin näyttääkin...Sergey kirjoitti:äkkiseltää tuo kolo näyttää ku olis palanu mäntää kolo
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Jaahas, nyt se on niin, että tulevasta kiukaasta on tähteellä enää paljas lohko ja hemmetinmoinen kasa irtonaisia osia. Mitään äärimmäisen hälyttävää en oikein purkuvaiheessa koneesta löytänyt, öljysuihkutkin olivat olemassa, että jospa tuo olis aito turbokone sitten. Paha vielä tietysti mennä hälyttävyydestä sanomaan, kun osia en tänään sen ihmeemmin putsaillut, purin vaan raivopäisenä. Huomenna sitten on vuorossa osien pesu ja kuvaus, mikäli ei mitään sen tärkeämpää ilmaannu.
Vaan on tuota myllyä todellakin aiemminkin purettu, eipä sieltä venakopan ja kannentiivisteen lisäksi paljoa tiivisteitä löytynyt. Tiivisteliimaa sitten senkin edestä...
Vaan on tuota myllyä todellakin aiemminkin purettu, eipä sieltä venakopan ja kannentiivisteen lisäksi paljoa tiivisteitä löytynyt. Tiivisteliimaa sitten senkin edestä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Wanhus ilmaisi kaipaavansa huoltoa.
Kun se tuo meidän emännän käytössä oleva farkkulankku oli siellä ruosteiden poistossa, niin vaimohan ajeli tällä lintalla. Vaan eipäs muistanut mainita mitään siitä, että jarrut ovat alkaneet puoltaa oikealle. Tänään sen havaitsin, kun kerta piti töihin lähteä vuorotteluvapaan jälkeen. Lisäksi havaitsin, että oikea alapallo alkoi narista kun tännekin tuli pakkaset.
Nyt sitten tuossa mietin, että voisiko tuon alapallon väljyys tehdä tuota oikealle puoltamista jarrutettaessa...?
Lisäksi se kummitteli tuossa kotimatkalla sillai, että jarrutettaessa syttyi pari kertaa seisontajarrun merkkivalo. Kun siinähän on sen seisontajarrun merkkivalon vieressä se valo, jonka mielestäni pitäisi ilmaista niiden jarrupalojen loppuunkulumisesta. Niim mitteehän se nyt meinoo tuo kottero? Palloo poroks koko rytö?
Kun se tuo meidän emännän käytössä oleva farkkulankku oli siellä ruosteiden poistossa, niin vaimohan ajeli tällä lintalla. Vaan eipäs muistanut mainita mitään siitä, että jarrut ovat alkaneet puoltaa oikealle. Tänään sen havaitsin, kun kerta piti töihin lähteä vuorotteluvapaan jälkeen. Lisäksi havaitsin, että oikea alapallo alkoi narista kun tännekin tuli pakkaset.
Nyt sitten tuossa mietin, että voisiko tuon alapallon väljyys tehdä tuota oikealle puoltamista jarrutettaessa...?
Lisäksi se kummitteli tuossa kotimatkalla sillai, että jarrutettaessa syttyi pari kertaa seisontajarrun merkkivalo. Kun siinähän on sen seisontajarrun merkkivalon vieressä se valo, jonka mielestäni pitäisi ilmaista niiden jarrupalojen loppuunkulumisesta. Niim mitteehän se nyt meinoo tuo kottero? Palloo poroks koko rytö?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
On siittä jarrut lopussa. Nyt kun jarruttaa vähän voimakkaammin, niin jarrupolkimessa alkaa tuntua nypytys. Ja oikein tarkalla korvalla kun kuuntelee, niin ääntääkin vähän. Kiva, pääsee tekemään jarruremppaa pakkasella. Mikä siinon, ettei ne nuo jarrut osanneet loppua kesälämpösillä
Lohkolämmitinkään ei enää toimi. Perskules. Hyvin tuntui kuitenkin reippaan parinkymmenen asteen pakkasesta lähtevän pelkällä hehkulla käyntiin...
Lohkolämmitinkään ei enää toimi. Perskules. Hyvin tuntui kuitenkin reippaan parinkymmenen asteen pakkasesta lähtevän pelkällä hehkulla käyntiin...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Minäkin olen joskus todennut että ei nuo autot koskaan kesäkelillä hajoa - kumma homma.
Jos ei lämmitä mieltä pakkasessa ropata uusia kilkkeitä jarruihin niin eiköhän tästä Siilistä tarvittaessa järjesty lämmintä tallia lainaan. Kohtuullisen pieni on ja sekaisin mutta on siellä nytkin W201 lämmittelemässä joten eiköhän yykaakoo mene kanssa.
Jos ei lämmitä mieltä pakkasessa ropata uusia kilkkeitä jarruihin niin eiköhän tästä Siilistä tarvittaessa järjesty lämmintä tallia lainaan. Kohtuullisen pieni on ja sekaisin mutta on siellä nytkin W201 lämmittelemässä joten eiköhän yykaakoo mene kanssa.
Engineered to move the human spirit.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen "ye olde" rauta, w123 300d vm. -82
Paljon ei kulunut rahaa eikä aikaakaan tämän korjaukseen.Pakardinen kirjoitti:Lohkolämmitinkään ei enää toimi.
1. Konepelti auki.
2. Pikainen vilkaus, kas, kaapeli on irti lämmittinen "töpselistä".
3. Kaapeli kiinni.
4. Testaus, kihinä alkaa kuulua, toimii siis.
5. Konepelti kiinni.
Kunpa kaikki korjaukset ja laitot olis näin helppoja...
Kiitos tarjouksesta! Lainasin kuitenkin naapurilta löpökäyttöisen lämmittimen, eiköhän sillä saa omaankin talliin sen verran lämpöä, että jarrut vaihtelee.74t3 kirjoitti:Jos ei lämmitä mieltä pakkasessa ropata uusia kilkkeitä jarruihin niin eiköhän tästä Siilistä tarvittaessa järjesty lämmintä tallia lainaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.