230.6 Lang projekti, eli V114.617

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Noniin, nyt on Langikuumetta hoidettu ostamalla 230.6 Lang projekti. Otteessa on vuosimalli -75, mutta tämä on saattanut valmistua jo aikaisemminkin ja tovi kestää, ennenkuin on aikanaan ensimmäistä kertaa saatu suomen kilpiin.

Kuva

Auto on siis alunperin M180 koneella ja rattiautomaatilla, mutta 80-luvun dieselöintivimmassa muutoskatsastettu 240D 3.0 koneelle. Oikeaa tekniikkaa ei mukana tullut. Jos jollain on ylimääräisenä M180 kone jossa paikka tasonsäätöpumpulle ja/tai sopiva automaattilaatikko, niin tarjotkaa vaikkapa YV:llä.

Muita mielenkiintoisia varusteita mm. beige nahkasisusta, sohvapenkki, keskuslukko, sävylasit ja tuo rattiautomaatti..

Hitsattavaa löytyy ainakin takapyörien sisäkaarista, vasemmasta helmasta ja kuskin lattiasta. Jarruremontti on tehty edellisen toimesta, ja mm konehuoneeseen on vaihdettu pyöränkotelon korjauspeltejä. Niin, myös tuohon kuskin lattiaan saa tarjota korjauspeltejä.

Jotain noviisin kysymyksiä tulee heti mieleen: miten ja mistä saakaan helpoiten ns kantakortin hankittua? Miten tuo tasonsäätö pitäisi toimia? Nuo automaattilaatikot, ilmeisesti 722.1 on oikea: pystyykö sellaisen kunnon toteamaan jotenkin helposti? Kojetaulun namiskat, mitähän nuo mahtaa olla hätävilkkujen ja takalasin lämmittimen alapuolella? http://i1225.photobucket.com/albums/ee3 ... G_1773.jpg

Tavoitteena on museokunto - sitten joskus. Ensialkuun vähän kerrassaan rekisteröintikuntoon ja kesäajoon.
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Antti S kirjoitti:Auto on siis alunperin M180 koneella ja rattiautomaatilla, mutta 80-luvun dieselöintivimmassa muutoskatsastettu 240D 3.0 koneelle.
Jaa siis että pystärin OM617.912? :shock: Myyks?
Jotain noviisin kysymyksiä tulee heti mieleen: miten ja mistä saakaan helpoiten ns kantakortin hankittua?
Lompsit Veholle ja kerrot/todistat omistavasi kyseisen kulkuneuvon. Sitten tilaat, kopsu tulee Saksasta - ilmaiseksi
Miten tuo tasonsäätö pitäisi toimia?


Sillä saadaan pidettyä perän korkeus samana kuorman määrästä huolimatta.

Peiaate toimii niin, että takaiskareiden virkaa toimittavat hydraulisylinterit, jotka ovat yhteydessä paineistettuun järjestelmään, joissa kiertää hydraulineste. Sitä pumppaa konehuoneessa oleva pumppu. Hydraulisylinterien painetta taas ohjataan kahdella paineakulla ja paineensäätöventtiilillä.

Noin periaatteessa. Ihan sadistinen systeemi, jos multa kysytään. Helevetin vaikea ainakin S124ssa säätää mukavaksi. Parhaimmillaan tuo kulkineeni oli kun oli 600 kiloa turpeeseen sekotettua hevosenpaskaa kyydissä. Oli jämpti ja vakaa. Vähemmällä kuormalla kumma ja kuminen, kun saa säädettyä hiukan jompaan kumpaan suuntaan niin tuntuu ekaks ihan ookoo, kunnes jossain vaiheessa huomaa ajotuntuvan olevan kännisen ravihevosen tasolla. Niin kun nyt, taitaa yks hydrauliletku vuotaa.. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
coupe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Su 06.03.2005 15:08
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja coupe124 »

On se sitte komee peli, ja kerää katseita. hyvä ryhtinen ja eikä pahasti mädältäkään näytä. Mulla on samanmoinen musta pihassa, katsastettuna.
Niitä osia kannattaa kysellä venetmäeltä, sieltä ostin omaani lattiat ja nimin. jusa82 lla on paljon osaa, siltä oon omaani osia ostellu. namiskoista ei oo tietoa ,mulla ei ainakaa tommosia ole. Puuttuuko tasonsäädösta muutaku pumppu ,onko iskarit ja pallot tallella?
-Antti-
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Kiitos :)
Petteri Kivimäki kirjoitti:Jaa siis että pystärin OM617.912? :shock: Myyks?
Ei kuulunu diiliin, enkä kyselly sen tarkemmin.. Saattoi olla itseasiassa perus 300D, ton tasonsäädön takia. Langiinhan ei saanut 240D 3.0:aa.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hieno peli! Onnea projektiin.
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Antti S »

coupe124 kirjoitti:Puuttuuko tasonsäädösta muutaku pumppu ,onko iskarit ja pallot tallella?
Pumppu pitäisi olla mukana, tosin 240D koneesta. Liekkö samanlainen vai erilainen? Iskarit ja pallot pitäisi olla tallella, mutta pitääpä kömpiä ottamaan kuva, niin voitte tietäjät kommentoida.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
jani85
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1478
Liittynyt: Ma 21.12.2009 15:35
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja jani85 »

Mistä teit noin hyvän löydön?
MB W110 LANG
MB W110 250TD
MB W110 300D
MB W109 300SEL 3.5
MB W114 280E
MB C123 280CE
MB S123 280TE
MB V123 300TD
MB W126 300SE

MB W123 200B
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ohhoh. Nyt oot kyllä löytänyt sellasen auton, joka on yhtä yleinen kuin kanan hammas.

Onnittelut.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Lounais-Suomesta löytyi. Täällä mersufoorumilla olleen ostoilmoituksen perusteella myyjä otti yhteyttä.

Tasonsäädöstä, konehuoneessa on ilmeisesti asiaan liittyvä säiliö, takana vasemmalla ja oikealla tollaiset pallot..? Takaluukussa ei näyttäisi olevan mitään ihmeellistä.

Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

Antti S kirjoitti:
Tasonsäädöstä, konehuoneessa on ilmeisesti asiaan liittyvä säiliö, takana vasemmalla ja oikealla tollaiset pallot..? Takaluukussa ei näyttäisi olevan mitään ihmeellistä.

Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Säiliö, hydraylipallot ja tasonsäätöventtiili näyttäis olevan paikallaan. Iskareista en ainakaan minä pysty sanomaan noiden kuvien perusteella, ovatko tasonsäätöiskarit. Meneekö niihin hydrauliletkut? Jos menee, niin silloin taitaa olla kaikki alustassa paikallaan.

Niin ja onnea auton löytymisen johdosta.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

petri kirjoitti: Pystyykö noiden perusteella sanomaan, onko kaikki tarvittava tallella? Vanhojen letkujen kunto voi joo toki olla mitä vaan..
Säiliö, hydraylipallot ja tasonsäätöventtiili näyttäis olevan paikallaan. Iskareista en ainakaan minä pysty sanomaan noiden kuvien perusteella, ovatko tasonsäätöiskarit. Meneekö niihin hydrauliletkut? Jos menee, niin silloin taitaa olla kaikki alustassa paikallaan.[/quote]

Vasemman puolen kuvassa ainakin on tasonsäätöiskari. Joku on vissiin laakerin möyrinyt kun on jarrukilpikin vaihdettu.

Varoituksen sana sitten noista tasonsäätöhebeleistä. Sekä jousipalloista että tasonsäätimestä saa älyttömän helpolla menemään kierteet ketuiksi, varsinkin jos joutuu irrotellessa hiukankin vääntelemään teräsputkia. Minun piti tehdä uudet putket kuparista (epäilijöille tiedoksi että kestää!) kun S124seen tein tasonsäätöremppaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minkäslaisen koneen meinasit? Tuohon kävis älyttömän nätisti joku tasonsätöpumpulla varustettu OM603

Kuva

paitsi että täytyis tietty käyttää sit pystärin omaa ohjaustehostajan pumppua jollain kustomhihnapyörllä, muuten ei akku mahu oleen..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Minkäslaisen koneen meinasit? Tuohon kävis älyttömän nätisti joku tasonsätöpumpulla varustettu OM603..
Eikös tässä ollut tavoitteena museoauto.
SalmiP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 17.10.2006 22:20
Paikkakunta: Savo

Moottori

Viesti Kirjoittaja SalmiP »

Täältä löytyy täysissä sielun voimissa oleva tekniikka; moottori ja manuaalilaatikko '68 230.6:sta... Tarkka malli löytyy allekirjoituksesta.
Teen itselleni tekniikka päivityksen + sähköohjatulla ruiskulla ja olen odottanut sopivaa kipinää aiheeseen. Tekniikan poisto on varmasti sopiva kimmoke...

Auto on ollut 2-3 vuotta lämpimässä tallissa, jäi vähälle käytölle kun omat Zenithin INATit alkoivat tekemään vanhuuden temppujaan.
Tätä nykyä alkup. kaasareihin löytyy korjaus / tiivistesarjaa ja varaosiksi taitaa olla hommattuna parikin INATtia...

Kone on joskus käyttöhistoriansa aikana rempattu, tarkempaa tietoa ajankohdasta ei ole. Uusi omistaja saa purkaa ja tutustua aivan rauhassa, ennen ostopäätöstään...

Tekniikka löytyy Mikkelistä... p. 050-4129718
Viimeksi muokannut SalmiP, Ma 22.11.2010 11:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB R129 500 CNG W129.066
MB ML55AMG 2002
MB 300GD Cabriolet '80 Museoauto
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Viesti Kirjoittaja petri »

S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Kiitos tasonsäätötiedoista ja vinkeistä! Muistaakseni iskareihin meni letkut, en tosin nyt ihan varmaksi muista. Pitää katsoa tarkemmin..

Jarrupalat, levyt ja kilvet on tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Tarvikeosilla, tosin.

Ja kiitos SalmiP tarjouksesta, palataan asiaan :)
juhaoh kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:Minkäslaisen koneen meinasit? Tuohon kävis älyttömän nätisti joku tasonsätöpumpulla varustettu OM603..
Eikös tässä ollut tavoitteena museoauto.
Heh, joo. OM603 olis pähee :lol: mutta museopeli tosiaan on pidemmän ajan tavoitteena. Toki voisihan tässä välissä kaikenlaisia kokeilla, etekin kun nyt papereissa on muutoskatsastettu 3L diesel.
petri kirjoitti:Tuolta valmis yksilö http://www.strich8basis.de/benz_10.htm

Tuolla tekniset tiedot -> http://et.mercedes-benz-clubs.com/media ... -Abmessung
Kuka tuollaisen valmiin haluaa? Jää kaikki rassaamisen ilo pois.. (ja ei tuohon hintaan olevaa autoa tarvi edes harkita ostavansa)

Jep, Mersun Classic-oldtimer-wikissä on hyvää asiaa.

Mitenkäs noi automaattilaatikot oikein menee pystäreissä? EPC mukaan 230.6 Langiin kuuluisi 722.105 tai 722.203 mallinen laatikko. Kellään tietoa, onko noissa jotain spesiaalia, ja löytyykö jostain muista malleista sopivaa laatikkoa? 250 ja 280 kanssa olevia laatikoita taitaa olla helpompi löytää.

Jotain 722-automaattilaatikoiden eroja on käsitelty tässä aiheessa mutta vain w123:n liittyen.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Onnea hienon hankinnan johdosta!

Ilmeisesti vähän joka mallissa on omanlaisensa versio laatikosta oli se sitten manuaali tai automaatti. Siihen voi varautua, ettei langiin tarkotettua 722.1-laatikkoa löydy muista versioista, mutta kun en tiedä, yhtä hyvin voi löytyä.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Vehon kautta tuli kantakortti sekä Produktions Auftrag I :) josta selviää että nahkasisusta todellakin on alkuperäinen, ja se on "tilattu normaalin lisävarustekäsikirjan ulkopuolelta". Auto on kuin onkin valmistettu loppukeväästä -75, ja tullut heti Suomeen Ranskan kautta.

Oli myös pientä tuuria kun löytyi toinen, likimain samanikäinen 240D Lang varaosiksi. Ja toisesta paikasta löytyi 2 kpl 15" barokkivanteita, toiset pitäisi vielä jostain löytää..

Kellään tiedossa bensa-automaatin raatoa varaosa-autoksi?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Nyt on Langiin löytynyt sopiva tekniikka-aihio,230.6 automaatti saksantuontina. Vähän tuli pikahankintana, mutta vaikuttaa hyvälle ja taatusti tulee käyttöä monille pisteosille... Tekniikka tuli testattua 300km laivaan ajon aikana.

Joutuu vielä tuumimaan, mitä tekee tasonsäädön kanssa. Varaosa-autossa kun ei sitä ole.

Tekniikan "mukana" tuli hieman erikoisesti ruostunut kori: pintapuolisesti eli etuloksut ja takakaaret ruosteessa, mutta tarkemmin katsottuna lattiat, konehuone, tukivarret jne todella hyvässä kunnossa, ja takaluukku sisäpuolelta kuin uutta katsoisi. :)
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Säästä korinvaihtoon se elimenluovuttajan raato :mrgreen:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Minulla on 1 täysin uusi barokkivanne ylimääräisenä jos tarviit. 120 e.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Aapo.T kirjoitti:Säästä korinvaihtoon se elimenluovuttajan raato :mrgreen:
Heh, juu ei ole menossa paaliin toi kori :) itseasiassa sille on jatkokäyttöä tiedossa muiden projekteissa.
jusa82 kirjoitti:Minulla on 1 täysin uusi barokkivanne ylimääräisenä jos tarviit. 120 e.
15 tuumainen? :shock:

Niin, mikäs varaus tuo neljällä pultilla laitettu tulppa on, eikai vaan hydrauliikkapumpun?

Minä kun luulin että se tulisi kanteen kiinni.. EPC:stä en löytänyt kuin tämän ja tämän kuvan, olisiko jollain parempaa kuvaa M180:sta hydraulipumpulla?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

15"
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja karra »

Antti S kirjoitti: Ja toisesta paikasta löytyi 2 kpl 15" barokkivanteita, toiset pitäisi vielä jostain löytää.
Noita on ainakin kolmenlaisia; orkkikset jossa MB numero sisäpuolella ja tarvikkeena sekä ARC Aluradin että ATS:n variantit joissa tekstiä näkyvissä ulkopuolelle. Muutenhan ne on melko samanoloiset, en ole päässyt vertaamaan keskenään.

Vissiin niissä orkkiksissa ne teräsinsertit pultinrei'issä, kummassakaan tarvikemallissa ei ole.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Ok, hyvä tietää nuo eri vannevalmistajat.. Kiitos jusa82 tarjouksesta, pidetään mielessä. :)

Mutta kellään tietoa/parempaa kuvaa tuohon tasonsäädön pumppuun liittyen M180 koneessa?
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Yritin kysellä tuolla tekniikkapuolellakin M180 koneen hydraulipumpusta, mutta ei vastauksia :shock:

Kai nyt jollain teistä on tietoa! :)
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Näyttäisi vähän 123:n pumpulta. Noitahan onkin jo toimivia nurkissa.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo, pumppuja saa melkein joka nurkalta mutta nyt on ongelmana se että miten sen pumpun naittaa yhteen tuon koneen kans. Jos haluaa orkkis ratkaisun niin vaihtoehdoiksi ei taida jäädä kuin oikeanlaisen kannen hankkiminen jotta pumppu saadaan kiinni tai sitten värkätään se koneistamalla tuohon normikanteen kiinni. Osat pumpun pyörittämiseen saattaisi löytyä esim W123 diesel farkun kannesta?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Siltä tuo juuri näyttääkin. Meinaa kun katselin tuossa yksi päivä tuota omaa 123 farkkua. Siinä on meinaa tuommoinen toimiva tasonsäätöhärdelli kokonaisuudessaan.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Antti S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ke 25.06.2008 09:23
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 230.6 Lang projekti, eli V114.617

Viesti Kirjoittaja Antti S »

Ok, jääköön hydraulipumppu odottamaan aikoja parempia..

Tällävälin löytyi rattiautomaatin rattiputki saksasta, http://www.treffpunkt-strich-8.de" onclick="window.open(this.href);return false; firmasta. Sitä voi ainakin yhden ostokerran perusteella suositella lämpimästi: mukava ja nopea palvelu sähköpostitse (ja tulipahan saksan alkeita taas palauteltua mieleen..)

Sieltä löytyi myös keltaiset sumarien pleksit, onhan Lang alunperin "Version for France" :) eli lisävarustekoodi 629 löytyy.
Kuva
Viimeksi muokannut Antti S, Ma 24.01.2011 10:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Vastaa Viestiin