c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Laita sinne cdi:n 6 vaihteinen laatikko ja vähän tiuhempi perä quaifella :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Jokos amgenter on pöntön tyhjentänyt :thumbup:
Ensi viikonloppuna pitäisi nosturi olla vapaana. Muut osat on jo putkistoon kasassa ja valmiina. Kyllähän tuon lattiallakin tekisi mutta sen verran mukavuushaluinen vanhemmiten, etten viiti betonilattialla maata. :lol:
Pansu kirjoitti:Itselläkin tuli vetoa autoon helkkaristi lisää kun vaihdoin uudet lambdat, vikakoodeja se ei niistä antanut, mutta starin testeri ilmoitti että ikääntyneet ja joku jakso liian pitkä. Ihmettelinkin jo kesällä kun oli niin puutuneen oloinen, varsinkin lappeenrannan maililla. Kai toi seoksen hallinta meni jotenkin huonoksi. Nyt on kuin uusi auto ja heti hirveät pito ongelmat :lol: Voisi vaikka penkittää...kunhan ton vaihdelootan sais vielä järkiinsä :roll:
Sama homma täällä. Uudet lambdat menossa paikalleen. Pitäisi olla tänään tullut varaosaliikkeeseen.

Kävin ajelemassa kylillä ja vähän sellainen epämukava yhdistelmä on -3 pakkasta ja kylmät renkaat. Kolmiota hakkaa niin pirusti vaikka ei yritäkään. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itse tilasin anturit Saksasta, tais olla noin 180euroa posteineen.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

200 euroa oli mulla hinta liikkeeseen tilattuna.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:200 euroa oli mulla hinta liikkeeseen tilattuna.
Boschit? Ja mersun omalla liittimellä? Halvalla oot saanu jos noin, täällä kun kyselin niin ainakin 150e kipale :oops:

Oli kyllä valtava ero auton käytökseen.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jep. Bosch ja OEM-liittimellä. Pikkupajat/varaosaliikkeet pystyy ihmeen hyviin hintoihin.

Veholta/käyttöautolta en edes vaivautunut kysymään.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Mä menen ensi viikon torstaina uudestaan Motorbittiin penkittämään autoa, josko saisi paremmat teholaput. Ihan vain huvikseni menen, koska siellä päin liikun ja Pekka lupasi ilmaiseksi penkittää. Katsotaan tuleeko kylmällä ilmalla paremmat lukemat ja V-Power pensalla :D
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Hyvää alustasarjaa saa suositella!!

T: Molemmat etujouset poikki
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Hyvää alustasarjaa saa suositella!!

T: Molemmat etujouset poikki
Liekkö noi Bilsteinin setit olis hyviä, ainakin iskarit on. KW taitaa olla yks suosittu.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:Liekkö noi Bilsteinin setit olis hyviä, ainakin iskarit on. KW taitaa olla yks suosittu.

Nyt on Bilsteinin korkeussäädettävä B14 PSS coilover setti tilattu.

Eipä noita paljon muita tuntunut kehuttavankaan kuin Bilsteiniä ja KW:tä. Päädyin sitten Bilsteiniin, kun joskus Volvossa oli Bilsteinin B6 iskarit (ja Eibachin jouset) ja se setti oli ainakin pirun hyvä. Muita saativilla olevia vaihtoehtoja oli lähinnä H&R (Eibachilla ei netin mukaan ole, vaikka taitaa hyvin pitkälti sama tuote olla kuin Bilstein). H&R ei brändinä herätä yhtä paljon luottamusta kuin Bilstein tai KW, joten nämä kaksi jäi jäljelle. Bilsteiniä myyjä (Futurez) suositteli ja piti parempana kuin KW ja itsekin päädyin Bilsteiniin, joten sen sitten tilasin. Katsotaan koska tulee ja koska ehdin asentamaan. Toivottavasti pian, sillä nyt auto seisoo pestynä autotallissa ja jää penkityskin Motorbitillä tekemättä. No josko sitten keväällä penkkiin ja jos talvella löytyisi jotakin kivoja osia tehonnälän taltuttamiseen...
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:...jää penkityskin Motorbitillä tekemättä. No josko sitten keväällä penkkiin ja jos talvella löytyisi jotakin kivoja osia tehonnälän taltuttamiseen...
Jos omasta putkesta ei löydy syytä tuolle tehonpuutteelle, niin voin alkaa osia myymään. Löytyy modattua ilmanottoa, imusarjaa, pakosarjaa, ahtimen rullaa... :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Purin eilen lootan venttiilikoneiston ja puhdistin sen. Tänään oli vuorossa sitten turbiinin huutelua koko päivä, saas nähdä auttaako yhtään mitään. Kaipa se on sitten laitettava turbiini huoltoon jos ei parane.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Purin eilen lootan venttiilikoneiston ja puhdistin sen. Tänään oli vuorossa sitten turbiinin huutelua koko päivä, saas nähdä auttaako yhtään mitään. Kaipa se on sitten laitettava turbiini huoltoon jos ei parane.
On hankala huuhdeltava( lähes umpiperä paikkoja)
muuten kuin huuhtomalla laatikosta läpi litra tolkulla

Parhaiten onnistuu turbin irrallan tai
Ohuella letkulla painaa suoraan kanavasta öljyä

Jos ei onnistu niin repcon
(tulee tominaltaan parempi kuin uusi
ja vaikka vahvistuu vielä siinä sivussa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Purin eilen lootan venttiilikoneiston ja puhdistin sen. Tänään oli vuorossa sitten turbiinin huutelua koko päivä, saas nähdä auttaako yhtään mitään. Kaipa se on sitten laitettava turbiini huoltoon jos ei parane.
On hankala huuhdeltava( lähes umpiperä paikkoja)
muuten kuin huuhtomalla laatikosta läpi litra tolkulla

Parhaiten onnistuu turbin irrallan tai
Ohuella letkulla painaa suoraan kanavasta öljyä

Jos ei onnistu niin repcon
(tulee tominaltaan parempi kuin uusi
ja vaikka vahvistuu vielä siinä sivussa)
Joo ehkä Repconille tuo lähtee, jos ei ala toimimaan, pitäis laittaa mailia että mitä maksaa ja millaiset modaukset onnistuu(stall jne) Tein sellaisen palikan tuonne laatikkoon mihin saa letkut kiinni ja sitten sähköisellä öljypumpulla kierrätin sieltä kautta öljyä turbiinissa. Kyllähän noi öljyt ajan kanssa muutti väriä mustemmaksi, mutta näkee nyt auttaako mitään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Purin eilen lootan venttiilikoneiston ja puhdistin sen. Tänään oli vuorossa sitten turbiinin huutelua koko päivä, saas nähdä auttaako yhtään mitään. Kaipa se on sitten laitettava turbiini huoltoon jos ei parane.
On hankala huuhdeltava( lähes umpiperä paikkoja)
muuten kuin huuhtomalla laatikosta läpi litra tolkulla

Parhaiten onnistuu turbin irrallan tai
Ohuella letkulla painaa suoraan kanavasta öljyä

Jos ei onnistu niin repcon
(tulee tominaltaan parempi kuin uusi
ja vaikka vahvistuu vielä siinä sivussa)
Joo ehkä Repconille tuo lähtee, jos ei ala toimimaan, pitäis laittaa mailia että mitä maksaa ja millaiset modaukset onnistuu(stall jne) Tein sellaisen palikan tuonne laatikkoon mihin saa letkut kiinni ja sitten sähköisellä öljypumpulla kierrätin sieltä kautta öljyä turbiinissa. Kyllähän noi öljyt ajan kanssa muutti väriä mustemmaksi, mutta näkee nyt auttaako mitään.
Siitä itse turbinista vaihtuu öljyt vaikka noin(joissain turbineissa lukitus systeemin puhdistuminen on onkelmalisempi)
Repconille kannatta enemin soittaa
(siellä on sen verran touhua että voi kestää spostiin vastailu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

amgenter kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:...jää penkityskin Motorbitillä tekemättä. No josko sitten keväällä penkkiin ja jos talvella löytyisi jotakin kivoja osia tehonnälän taltuttamiseen...
Jos omasta putkesta ei löydy syytä tuolle tehonpuutteelle, niin voin alkaa osia myymään. Löytyy modattua ilmanottoa, imusarjaa, pakosarjaa, ahtimen rullaa... :lol:
Isompi kampiakselin pyörä ja kattien tyhjennys on pyörinyt mielessä. Saa ehdottaa ja tarjota.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Taas ois rotjake kasassa. Ainakin hävisi nytkytys tyhjäkäynnillä kun ryömityttää, pitää nyt jonkun aikaa ajaa hissun kissun viel noilla sekalaisilla öljyillä mitä on sisässä ja vaihtaa sitten 236.14 luokituksen öljyt sisään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Taas ois rotjake kasassa. Ainakin hävisi nytkytys tyhjäkäynnillä kun ryömityttää, pitää nyt jonkun aikaa ajaa hissun kissun viel noilla sekalaisilla öljyillä mitä on sisässä ja vaihtaa sitten 236.14 luokituksen öljyt sisään.
Kuvauksen mukaan vaikutais tullen helpolla kuntoon :)
Tankilesen kun ajele vaihtelevaa ajoa niin yleensä varmistuu
Miten kävi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tänään tuli askarreltua uusi pakoputki, 3.5" rosteria parilla suoralla vaimentimella ja helvetin moinen meteli :lol: Mutta eipähän enää vaivaa pakopaineet, pers`dyno sanoi että vähän paremmin vetäisi, mutta näkee sitten penkissä kun -20% katosi niin eikö viritys ole tuolloin onnistunut :lol:

Mistähän sitä tietäis mitä pitää ohjelmoida, että sais auton luulemaan/olemaan manuaalilootalla :think: CDI203:lla mitään käryä asiasta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Tänään tuli askarreltua uusi pakoputki, 3.5" rosteria parilla suoralla vaimentimella ja helvetin moinen meteli :lol: Mutta eipähän enää vaivaa pakopaineet, pers`dyno sanoi että vähän paremmin vetäisi, mutta näkee sitten penkissä kun -20% katosi niin eikö viritys ole tuolloin onnistunut :lol:

Mistähän sitä tietäis mitä pitää ohjelmoida, että sais auton luulemaan/olemaan manuaalilootalla :think: CDI203:lla mitään käryä asiasta?
ECU:versio koodaus muttaa manuaaliksi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Tänään tuli askarreltua uusi pakoputki, 3.5" rosteria parilla suoralla vaimentimella ja helvetin moinen meteli :lol: Mutta eipähän enää vaivaa pakopaineet, pers`dyno sanoi että vähän paremmin vetäisi, mutta näkee sitten penkissä kun -20% katosi niin eikö viritys ole tuolloin onnistunut :lol:

Mistähän sitä tietäis mitä pitää ohjelmoida, että sais auton luulemaan/olemaan manuaalilootalla :think: CDI203:lla mitään käryä asiasta?
ECU:versio koodaus muttaa manuaaliksi
Jaa niin helpolla pääsis. Mahtaako manuaalilootasta mennä mitään tietoja eculle, eli voiko ton TCU:n vain heittää mäkeen, jättää töpselin roikkumaan jalkotilaan ja versiokoodauksella manuaaliksi niin ei pitäis herjoja tulla?

Meinasin vain jos tuolle lootalle laittais ihan oman ohjelmoitavan ohjauksen, niin sais ehkä vähän mieluisemman käytöksen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Tänään tuli askarreltua uusi pakoputki, 3.5" rosteria parilla suoralla vaimentimella ja helvetin moinen meteli :lol: Mutta eipähän enää vaivaa pakopaineet, pers`dyno sanoi että vähän paremmin vetäisi, mutta näkee sitten penkissä kun -20% katosi niin eikö viritys ole tuolloin onnistunut :lol:

Mistähän sitä tietäis mitä pitää ohjelmoida, että sais auton luulemaan/olemaan manuaalilootalla :think: CDI203:lla mitään käryä asiasta?
ECU:versio koodaus muttaa manuaaliksi
Jaa niin helpolla pääsis. Mahtaako manuaalilootasta mennä mitään tietoja eculle, eli voiko ton TCU:n vain heittää mäkeen, jättää töpselin roikkumaan jalkotilaan ja versiokoodauksella manuaaliksi niin ei pitäis herjoja tulla?

Meinasin vain jos tuolle lootalle laittais ihan oman ohjelmoitavan ohjauksen, niin sais ehkä vähän mieluisemman käytöksen.
Manuaali mallin ECU tarvitsse tiedon kytkimen asenosta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jukikyy kirjoitti: Nyt on Bilsteinin korkeussäädettävä B14 PSS coilover setti tilattu.
Nyt on Matkahuollossa Bilsteinit. Ehkä ensi viikolla ehdin ne asentamaan. Onko alustan vaihtaneilla jotakin vinkkiä antaa vai meneekö vaihto helposti?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Mitäs seuraavaksi, kun tällasta koodia pukkaa: p0432 main catalyst below threshold bank 2 sekä p0422 main catalyst below threshold bank 1.

Ilmeisesti katalysaattoreihin, mutta voiko molemmat hajota samanaikaisesti? Mites nuo sensorit, onko hankala paikantaa?
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Starilla noi anturit voi testata
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Vielä kun Imatran lähistöllä jollain sellanen löytys. Hiljasta on ollut.
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllähän AMG mersun omistajalla pitäis varaa olla omaan Stariin, varsinkin kun sitä tarvii vähintään joka toinen kuukausi :lol:
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

Pansu kirjoitti:Kyllähän AMG mersun omistajalla pitäis varaa olla omaan Stariin, varsinkin kun sitä tarvii vähintään joka toinen kuukausi :lol:
No ilmeisesti pitäisi :)
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

HeikkiSa kirjoitti:Mitäs seuraavaksi, kun tällasta koodia pukkaa: p0432 main catalyst below threshold bank 2 sekä p0422 main catalyst below threshold bank 1.

Ilmeisesti katalysaattoreihin, mutta voiko molemmat hajota samanaikaisesti? Mites nuo sensorit, onko hankala paikantaa?
Eikös tuo testaaminen onnistu ihan ODB-liittimen kautta halpisvehkeellä. Etummaisen anturin jännitteen pitää heilua helevetisti edes takas kun säätää seosta ja toisen pysyä paikoillaan siinä 0,5 voltin kohdilla kun se vain chillailee ja kattelee, että onko kaikki ok.

Infralämpömittarilla tutkailu myös onnistuu. Ennen kattia lämpötilan pitää olla huomattavasti alempi kuin katin jälkeen.
Avatar
HeikkiSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ti 23.08.2011 10:51
Paikkakunta: Korvenkylä, Joutseno

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja HeikkiSa »

amgenter kirjoitti:
HeikkiSa kirjoitti:Mitäs seuraavaksi, kun tällasta koodia pukkaa: p0432 main catalyst below threshold bank 2 sekä p0422 main catalyst below threshold bank 1.

Ilmeisesti katalysaattoreihin, mutta voiko molemmat hajota samanaikaisesti? Mites nuo sensorit, onko hankala paikantaa?
Eikös tuo testaaminen onnistu ihan ODB-liittimen kautta halpisvehkeellä. Etummaisen anturin jännitteen pitää heilua helevetisti edes takas kun säätää seosta ja toisen pysyä paikoillaan siinä 0,5 voltin kohdilla kun se vain chillailee ja kattelee, että onko kaikki ok.

Infralämpömittarilla tutkailu myös onnistuu. Ennen kattia lämpötilan pitää olla huomattavasti alempi kuin katin jälkeen.
OBD-koje löytyy. Mitähän lukemia tuosta pitäisi osata katsella?
NYK: S211 E320 CDI -03

EX: W211 E500 - 03, W211 E200 - 04, W163 ML320 -02, W203 C32 AMG -01, W210 E430 -98, W124 300CE 24v -92
Vastaa Viestiin