elementtien vaihto pumppuun.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 20.05.2013 01:35
Paikkakunta: Sodankylä
ViestiLähetetty: To 26.03.2015 20:55
Elikkäs onko siellä pumpussa nyt tietty määrä sitä öljyä vai laitetaanko sinne vain näppituntumalla? pitäis lähteä onkimaan ahonalasen syötön vivun akselia pumpun sisältä ko polttoainevuotoa tutkiessa pääs sinne putuamaan...voi olla että saa pihalle ihan sen kyljessä olevan luukun kautta tai sitte joutuu puolet ainaki purkamaan pumpusta, koitin ettiä kunnon räjäytyskuvia että näkis vähän kasatessa kattella, muttei tahtonu löytyä. Kuvia pitänee ottaa purkuvaiheissa ja rauhassa vain touhuilla, niin ja tiivistesarjanhan varmasti joutuu tilailemaan jos tässä joutuu isompiin purkuhommiin. Onko tuo dieselkontror nyt hyvä paikka vai meneekö kuukausia että tulee paketit perille? :think:
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti


Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6670
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ
ViestiLähetetty: Pe 27.03.2015 09:13
mikä kone? jossain 123 ikäsissä olen kuullut, että sinne pumppuun jotain öljyjä voi vaihtaa, tai laittaa. om601...603 koneissa ei tartte mitään öljyä pumppuun. öljyt menee sinne ittestään, kun kone käy.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 20.05.2013 01:35
Paikkakunta: Sodankylä
ViestiLähetetty: Pe 27.03.2015 14:39
Joo siis 603 pumppu. Kiitokset vastauksesta :D
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 27.10.2014 08:41
ViestiLähetetty: Su 29.03.2015 15:21
löytyykö täältä keltään tietoa mistä saisi 8mm elementtejä ostettua ?
tai löytyykö 7mm elementtejä muualta kuin dieselkontorista ?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ti 03.12.2013 21:21
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 26.06.2015 08:56
Ruotsin maalla dieselmeken myy elementtejä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ti 15.11.2011 14:22
ViestiLähetetty: Ma 11.04.2016 21:14
Tietääkös kukaan kertoa mikä virka on tuolla syöttöpumpussa, pumpun akselin etummaisen laakerin (se neulalaakeri) alla olevalla muovi holkilla vai olikohan se kovettunut stefa? Meinaan kun nykäsin akselin pois niin siitä halkesi huulloksesta palasia irti. Öljyhän siellä molemmilla puolilla liikkuu niin miksi siinä kohdalla stefaa olisi? Niin ja vaikka mulla pitäs olla koko pumpun tiiviste sarja niin ei siinä mitään tonne väliin passaavaa juttua ole. Ja kyseessähän on OM603 turbo koneesta peräisin oleva pumppu.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 541
Liittynyt: Ti 01.10.2013 19:34
Paikkakunta: pietarsaari
ViestiLähetetty: Pe 15.04.2016 20:17
Pumpun etupäästä kun ruuvaat sen alumiini sovitteen irti niin siinä sovitteessa on stefa ennen neulalaakeria.
värit väreihin ja loput maihin.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24
ViestiLähetetty: Ti 03.10.2017 16:05
Tuli tuossa tilattua neti syövereistä 7mm elementit ja tänäänhän ne kilahti postiin. Tarkoitus olisi kokeilla vaihtaa itse. Nyt kuitenkin kun luin tätä topikkia niin joku neuvoi ottamaan elementin sylinterin pois. Minulla pikaisella tutkimisella ei ole kuin ne tapit paketissa. Eli tarvitaankos tähän nyt vielä ne sylinteritkin erikokoiset vai miksi ne pitää irroittaa suutin lähtöjen alta? Vai onko tässä nyt jotain mitä en älynny? :D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24
ViestiLähetetty: Ti 03.10.2017 16:11
Ja itselleni vastaten tarkemmin tutkittuna nuo olikin kaksiosaisia eli kaikki tarvittava taitaakin olla nuissa :think: Varmaan pitää ne suutinlähtöjen o renkaat viel hommata, tarviikos muita tiivisteitä?
Edellinen

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aroline, Google [Bot] ja 10 vierailijaa

   






AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi