Clk 230 Kompressor ilmanputsarin läppä jumittaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 09:11
Morjens! Eli mitä kannattaa tehdä,kun läppä jää auki,eli kone on jatkuvasti vapaasti hengittävä. Joskus kylmänä toimii,mutta aika hazardi on varsinkin ohitustilanteissa,kun ei tiedä onko matkassa 2.3 mersulla vai 2.3 remmiahdetulla. Tullut vaaratilanteita juuri tuon vuoksi,kun joskus lähtee ohittamaan,onkin läppä auki ja kone jää täysin tervaan. Toimivana taas ohitus sujuu kuin ajatus. On outoa kun ei yhtään tiedä millä versiolla on mikäkin päivä liikenteessä. 2.3:sella vai kompressorilla? Ääni yleensä paljastaa aika paljon mutta ei sitä tienpäällä huomaa,muutakuin
antamalla kaasua. :shock: Onko kellään kokemusta tuosta ilmanputsarin läpästä,joka jää auki,eikä mene kierroksilla kiinni? Kompura kyllä pyörii,mutta läppä ei mene kiinni. :evil: Auttakaahan ny,jos on kokemusta,miten korjasitte. Tällä hetkellä 1 antaa kaasua... 1 hyppii ilmanputsarin päällä :lol: :lol: :thumbup:

Auto huollos... lukevat vikakoodit ja vika luultavasti ilmamassamittarissa :thumbup:
Viimeksi muokannut vikeveke päivämäärä Ma 16.10.2017 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran



Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 12:06
vikeveke kirjoitti:Morjens! Eli mitä kannattaa tehdä,kun läppä jää auki,eli kone on jatkuvasti vapaasti hengittävä. Joskus kylmänä toimii,mutta aika hazardi on varsinkin ohitustilanteissa,kun ei tiedä onko matkassa 2.3 mersulla vai 2.3 remmiahdetulla. Tullut vaaratilanteita juuri tuon vuoksi,kun joskus lähtee ohittamaan,onkin läppä auki ja kone jää täysin tervaan. Toimivana taas ohitus sujuu kuin ajatus. On outoa kun ei yhtään tiedä millä versiolla on mikäkin päivä liikenteessä. 2.3:sella vai kompressorilla? Ääni yleensä paljastaa aika paljon mutta ei sitä tienpäällä huomaa,muutakuin
antamalla kaasua. :shock: Onko kellään kokemusta tuosta ilmanputsarin läpästä,joka jää auki,eikä mene kierroksilla kiinni? Kompura kyllä pyörii,mutta läppä ei mene kiinni. :evil: Auttakaahan ny,jos on kokemusta,miten korjasitte. Tällä hetkellä 1 antaa kaasua... 1 hyppii ilmanputsarin päällä :lol: :lol: :thumbup:


Kannatta aloittaa käyttämällä auto testerissä ja siitä siiten ohjatut tarkistuksest

ja lisäämällä auton tiedot vuosimalli vaihteisto
niin ehkä jpku keksii jotain tarkempaa
Mökkillä

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 23:03
FinlandMerceds kirjoitti:
vikeveke kirjoitti:Morjens! Eli mitä kannattaa tehdä,kun läppä jää auki,eli kone on jatkuvasti vapaasti hengittävä. Joskus kylmänä toimii,mutta aika hazardi on varsinkin ohitustilanteissa,kun ei tiedä onko matkassa 2.3 mersulla vai 2.3 remmiahdetulla. Tullut vaaratilanteita juuri tuon vuoksi,kun joskus lähtee ohittamaan,onkin läppä auki ja kone jää täysin tervaan. Toimivana taas ohitus sujuu kuin ajatus. On outoa kun ei yhtään tiedä millä versiolla on mikäkin päivä liikenteessä. 2.3:sella vai kompressorilla? Ääni yleensä paljastaa aika paljon mutta ei sitä tienpäällä huomaa,muutakuin
antamalla kaasua. :shock: Onko kellään kokemusta tuosta ilmanputsarin läpästä,joka jää auki,eikä mene kierroksilla kiinni? Kompura kyllä pyörii,mutta läppä ei mene kiinni. :evil: Auttakaahan ny,jos on kokemusta,miten korjasitte. Tällä hetkellä 1 antaa kaasua... 1 hyppii ilmanputsarin päällä :lol: :lol: :thumbup:


Kannatta aloittaa käyttämällä auto testerissä ja siitä siiten ohjatut tarkistuksest

ja lisäämällä auton tiedot vuosimalli vaihteisto
niin ehkä jpku keksii jotain tarkempaa


Jeps.. 1999 manuaali kone oli kyseessä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 13.07.2010 09:17
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 17.10.2017 09:52
Stariin kiinni ensiksi. Joe ei vikakoodeja niin sitten ->

Ota ilmanputsari pois ja muut roippeet että näät sulkeutuuko ja avautuuko se läppä miten koneen kierrosten kanssa.

Jos mitään muuta et keksi niin pura se läppärunko ja rasvaa kaikki liikkuvat osat. Tarkista piuhat ettei läppärungon piuhat ole hankautunu puoliksi poikki.
Tai tilaa ebaysta käytetty osa ja katso mitä sitten sanoo. Tosin voihan se olla jokinn anturikin sökö, joka siis ohjaa läppä runkoa... :think:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Ti 17.10.2017 10:12
Jep. Kiitoksia vastauksista. Tuossa tuttu korjaaja,jolla kaikki mittarit. Lukee tosiaan vikakoodit ja huomas että ilmamassa mittari ei ole alkuperäis osa. Vein tosiaan huoltoon tutulle tyypille,kun itellä ei värmeitä tutkia asiaa enempää,varsinkin tuo moottorin ohjausyksikkö,joka täytyy tarkistaa.
Silti arvostan paljon vastauksia :thumbup: Hyvin toimiva tämä foorumi. Kyllä täälä tietoa piisaa :clap:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 10.09.2014 21:10
ViestiLähetetty: Ke 18.10.2017 16:20
Kuinka kävi? itsellä samanlaisia oireita

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: To 19.10.2017 09:55
Siirtyi huolto enskuun 1 päivään... Ollut paska kuukausi,kun on menny rikki vähä sitä sun tätä ja nyt huollos melko ruuhkaa,ja vähä pitää kerätä lisää massia... Täs ny vielä körötellään avopuolison kans ilman kompuraa,ihan kauppa kassina. Avopuolisoa ei haittaa yhtään.. Päin vastoin..Se on tyytyväinen,kun en pysty kaahata! :lol: Kyllä korjaamo tyyppi oli noita nähnyt ja vakaasti uskoi,kun näki ilmamassa mittarin,joka ei ollu alkuperäinen vaan joku pikakorjaus entiseltä omistajalta, oli ohitettu koko systeemi jollain halppis häkkyrällä, että sen kun vaihtaa,lukee vikakoodit,tarvittaessa lisää syöttöä,kun kysyi että onko muuta oireita,niin tuumasin vaan,että no... "Laiska"... Merkkas paperiin "Laiska", että no hän tarvittaessessa lisää syöttöä,niin saaraan tuohon Laiskuudelle jotain... :wtf: Uus ilmamassa mittari n. 60e ja vikakoodien luku ja syöttöä isommalle,mutta ei liikaa,ettei pensapumppu mee seuraavaksi... Suosittelen Huoltoa,kyllä ovat sielä noita nähnyt. Ilmamassamittari noista kuulemma ekana menee tukkoon,että syy on yleensä se yksinkertaisin. Kosteella ilmalla painaa kaasua,niin on kun vanhan Ladan kaasun löis pohjaan,että melko tukossa. Ilmotan enskuus miten kävi,mitä makso :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 13.07.2010 09:17
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 21.10.2017 13:07
Älä osta tarvike Maff:ia, osta vain ja ainoastaan BOSS alkuperäne -< katso Ebaysta sieltä saat edullisemmin. --> varaosanumero löytynee alkuperäsn massan kyljestä tai googelilla jostakin.
Siksi alkuperäne kun ne tarvikkeet ei vissiin taida toimia kauhean hyvin tai ne hajoavat ennen aikasesti.

Tässä muutaman kympin säästö ei kannata. ->se on kuitenkin se osa joka sovittelee osaltaa sopan antia koneelle. yms, .

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: To 29.01.2009 20:24
ViestiLähetetty: Su 22.10.2017 08:53
Ei kyllä hirmu osaavalta pajalta kuullosta jos bensa autoon meinaa tehoa nostaa syöttöjä isontamalla.. :lol:

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Su 22.10.2017 09:50
Vittuilu foorumihan tämä on...... Tekevät ohjausyksiköstä,minkä pystyvät. Kyllä ...ittu pitää nussia taas jonkun pilkkua :lol: :lol:
Oletin automaattisesti sen silloin tarkoittavan jotain vastaavaa. On heillä kaikki värkit käytös,joten en sanatarkasti voi laittaa mitä meinaavat.
Painu ny v....u vaikka Volvo foorumille aukomaan päätä,kun muuten täälä on asiallista porukkaa. Aina löytyy se yks homo,joka piipittää. :thumbdown: :thumbdown: = olli103
Viimeksi muokannut vikeveke päivämäärä Su 22.10.2017 11:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Su 22.10.2017 11:13
olli103 kirjoitti:Ei kyllä hirmu osaavalta pajalta kuullosta jos bensa autoon meinaa tehoa nostaa syöttöjä isontamalla.. :lol:


Jos ymmärtäisin enemmän Kompura Mersuista,niin ei tarvisi olla missään foorumissa. Kirjota sinä sa....aatana 600 sivuinen essee Kompressori Mersuista,kun tiedät vaan V....tuila. Mitä he sanatarkkaan tarkoittivat,tehon nostolla ohjausyksiköstä? On Pulleykit,on lastu,on kestävämmät tulpat,on maf vaihdettu. Kuten yllä lukee,tulee olla Bossin vermele,jota ei ole ja noudatan / arvostan neuvoa. Saatko jotain kiksejä,kun härnäät,jos tulokas ei tiedä sanamuotoa?
Menisit Olli103 lanttulääkärille,jos sulla on jotain ongelmia,niin ei tarvi foorumeille kirjoitella ongelmistaan. Hyppäähän siihen Vitoos ja ajele lähimmälle ABC:lle vetämään käteen. :thumbup: Aina porukasta löytyy tämä yks perskärpänen. :lol:
Suosittelen psykiatria noihin sun foorumilla piipititys ongelmiin. Ehkä sulla on sytytys pielessä,tai kärähtänyt tulppa per.....ssä. :wave:
Viimeksi muokannut vikeveke päivämäärä Su 22.10.2017 20:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Su 22.10.2017 11:26
volfram kirjoitti:Älä osta tarvike Maff:ia, osta vain ja ainoastaan BOSS alkuperäne -< katso Ebaysta sieltä saat edullisemmin. --> varaosanumero löytynee alkuperäsn massan kyljestä tai googelilla jostakin.
Siksi alkuperäne kun ne tarvikkeet ei vissiin taida toimia kauhean hyvin tai ne hajoavat ennen aikasesti.

Tässä muutaman kympin säästö ei kannata. ->se on kuitenkin se osa joka sovittelee osaltaa sopan antia koneelle. yms, .
Jepulis.. Noin luin.. kiitos tipsistä. :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 13.07.2010 09:17
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 15:13
Kannattaa myös selata erikseen ebay.com ja ebay.de
> olen huomannut että saksan ebaystä saa paremmin osia ja edullisemmin. Ei kannata sitten tilaa Jenkeistä mitään..tullista sattaa tullaveroa ja shippausaika liia pitkä.
Just tilasin esim. mesen matot saksan ebarista ja tuli 2 päivässä :D

Jos sulla on tossa kompuran hihnasetti + ohjelmoini, sun muuta niin paljonko on saatu heppoja pihalle. ? itselläni 230k kleemanin hihnapyörällä. Saksasta uitettu peli ja siellä joku tarmokas laittanu kiinni oikeen kleemanin tyyppikilven kera. 8) Ymmärtääkseni omassani setuppi tuottaa 230hv ja 390Nm.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 29.08.2016 12:14
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 16:45
Saksasta tuokin tuotu -07 J&M tech tehnyt paperien mukaan Suomessa. Ainakin paperilla 250hp. Ei varmaan enää löydy ihan tommosia tehoja. 1600e. oli joku setistä maksanut asennuttuna. Ite noista niin tajua. Nyt kyllä huomaa kun ahdin on pois päältä,niin 2.3l vapaasti hönkäävä... tuottaasko jotain 160 ja risat. Pitää ilmoitella enskuus,kun kaikki korjattu,miten kävi.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 15.05.2009 12:14
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 18:32
Katsohan vielä että ilmanputsarikotelon läpän sähköjohto on paikoillaan. Sen jälkeen voit tarkistaa alipaineputket, ovat ehjät/paikoillaan. Tämän jälkeen jos on vielä vikaa, niin veikkaan, että ahdin on tiensä päässä. Puhdista Maf, samalla näät onko se öljyinen. Jos on, ahdin on rikki. Omassa SLK:ssa oli näitä ongelmia 230K -98.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 931
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi
ViestiLähetetty: Ti 24.10.2017 19:01
Tuohan taitaa olla kieroilmaläppä, ja säädin siinä kyljessä.
Sen toimimattomuuteen vaikuttaa kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet ja nakutuksentunnistin. Siis jos niissä vikaa.
Myös puuttuva signaali ilmamassamittarilta lopettaa läpän toiminnan, johtokatkos, hapettumaa liittimessä riittää.
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 08:32
kilander kirjoitti:Tuohan taitaa olla kieroilmaläppä, ja säädin siinä kyljessä.
Sen toimimattomuuteen vaikuttaa kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimet ja nakutuksentunnistin. Siis jos niissä vikaa.
Myös puuttuva signaali ilmamassamittarilta lopettaa läpän toiminnan, johtokatkos, hapettumaa liittimessä riittää.


Kiertoilmalääppä on aina auki kun auto on vikatilassa=kiertää kyllä mutta sitä vähäistäkään voimaa ei ole
Mökkillä

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi