S211 642 viritys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: To 17.11.2016 10:06
Onkos toi 7G laatikon vahvistus onnistunut miten ?

Itsellä ei normaalissa ajossa ongelmia, vaikka vähän kenkää antaisikin, mutta vaunun kun laittelee perään niin luistaa jo tällä 'perusohjelmoinnilla'..
Tietenkin, onhan toi paljon ajettu....

Vois vaan sen periaatteessa tehdä valmiiksi kestämään isommatkin lisäykset, mikäli tässä nyt innostuu asian puitteissa ;)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149



Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: To 17.11.2016 13:18
BBT Motorsport teki tuollasen viri 642:n laatikon tutulle ja tuli kyllä makea, voin suositella.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: To 17.11.2016 16:30
Kumipää kirjoitti:BBT Motorsport teki tuollasen viri 642:n laatikon tutulle ja tuli kyllä makea, voin suositella.


Piti laitella tiedustelua sinne suuntaan...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
ViestiLähetetty: To 17.11.2016 18:55
..........
Viimeksi muokannut Bomber4 päivämäärä Su 19.03.2017 11:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Star

Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: To 17.11.2016 23:47
Bomber4 kirjoitti:BBT on huono vastaamaan kyselyihin. Mulle ei oo ikinä vastannut. Facebookissa kuulemma helpompi tavoittaa,en tiä kun en kuulu sosiaaliseen mediaan sillä saralla. Kumipään exässä oli 7g om429 ja siinä loota toimii hianosti

Ainaki tutun clk:n laatikosta tuli tosi makia, paras mitä oon ajanut.
420:n toosa pelas vakiolaatikoksi kyllä ihimeen hyvin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Pe 18.11.2016 07:34
Bomber4 kirjoitti:BBT on huono vastaamaan kyselyihin. Mulle ei oo ikinä vastannut. Facebookissa kuulemma helpompi tavoittaa,en tiä kun en kuulu sosiaaliseen mediaan sillä saralla. Kumipään exässä oli 7g om429 ja siinä loota toimii hianosti


No sitten pitää etsiä joku muu, sellainen jota kiinnostaa :thumbup:
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
ViestiLähetetty: Pe 18.11.2016 17:49
.........
Viimeksi muokannut Bomber4 päivämäärä Su 19.03.2017 11:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Star
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Pe 18.11.2016 20:18
Bomber4 kirjoitti:Kannattaa kuitenkin lähettää spostia. Kerroin vain oman kokemukseni. No minä en kysy enää heiltä mitään


Laittelin emaila sinne, katsotaan vastaako.
Muttei taida nyt enää oikein olla otsakkeen asiaa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 16.06.2013 14:35
ViestiLähetetty: La 18.02.2017 17:21
Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?

Onko kukaan lähtenyt virittämään om642:sta jollain suuremmalla hukkaporttiahtimella vielä tuota 400hp pidemmälle...?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: Su 19.02.2017 06:21
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 16.06.2013 14:35
ViestiLähetetty: Ma 20.02.2017 20:26
TLP kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D



No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 05:29
Raat0 kirjoitti:
TLP kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D



No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?



En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja

Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla

7g tronic lootalla

Mitattu gps performance ohjelmalla.

Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle
S204 200cdi 08

Pieces of the past :
S203 320cdi 05
S203 200 cdi 02
S211 320cdi 04
W211 270cdi '02
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
+muutama kymmentä sekalaista merkkiä olevaa menopeliä..
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 09:12
kaikkosenmike kirjoitti:En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.


Tiedä sitten paljonko tuossa tehoissa eroa perus lastuun, kun muutakin on tehty.
Kuitenkn tuo +200kg painossa vaikuttaa varmasti tuon +1s verran.
Näemmä autos torissa myynnissä :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 09:29
TLP kirjoitti:
kaikkosenmike kirjoitti:En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.


Tiedä sitten paljonko tuossa tehoissa eroa perus lastuun, kun muutakin on tehty.
Kuitenkn tuo +200kg painossa vaikuttaa varmasti tuon +1s verran.
Näemmä autos torissa myynnissä :D


Kappas niin on jääny kuleksimaan, kahet kaupat olen jo perunut kun niin tykästyin joten poistan tuonkin myynti-ilmon
S204 200cdi 08

Pieces of the past :
S203 320cdi 05
S203 200 cdi 02
S211 320cdi 04
W211 270cdi '02
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
+muutama kymmentä sekalaista merkkiä olevaa menopeliä..
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 14:51
kaikkosenmike kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:
TLP kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D



No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?



En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja

Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla

7g tronic lootalla

Mitattu gps performance ohjelmalla.

Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle



Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..
S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 14:53
Jani1980 kirjoitti:
kaikkosenmike kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:
TLP kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D



No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?



En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja

Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla

7g tronic lootalla

Mitattu gps performance ohjelmalla.

Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle



Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..


Ei oo kuvia mutta ahasta on, se egr putken kaavinta vaatii kärsivällisyyttä ja teräksiset rystyset :D nimittäin veri lentää
S204 200cdi 08

Pieces of the past :
S203 320cdi 05
S203 200 cdi 02
S211 320cdi 04
W211 270cdi '02
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
+muutama kymmentä sekalaista merkkiä olevaa menopeliä..
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.02.2004 17:36
Paikkakunta: Ylöjärvi
ViestiLähetetty: To 06.04.2017 14:58
kaikkosenmike kirjoitti:
Jani1980 kirjoitti:
kaikkosenmike kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:
TLP kirjoitti:
Raat0 kirjoitti:Nyt kun näitä enemmän ja vähemmän viritettyjä om642 -koneisia autoja on liikenteessä, niin onko kukaan mitannut suoritusarvoja sen enempää? 0-100? 80-120? varttimaili...?


iPhonella ja Dash Command ohjelmalla mittaisin 0-100:een välin.
Vakiona facelift S211 280 CDI meni mitattuna sen 8.7s ja ohjelmoinnin jälkeen samassa paikassa 6.8s, kohtuu samalla kuormalla.
Nämä molemmat kiihdytykset kesällä ja ESP päällä, ilman ihmeempiä kikkailuja jarrun tai kaasun kanssa.
80-120 kiihdytystä en ole kokeillut, mutta pers'tuntumalta sinne enempi tuli eroa...

Mittarissa 4km/h heitto, joten todellisuudessa varmasti mittasin 0-96km/h välin :D



No onhan 2sek tolla matkalla jo aikamoinen ero! Mitenkäs sitten nämä lähes 400hp versiot kulkee?



En tiiä w211 mutta s203 menee joka vedolla märällä asfaltilla nastarenkailla 5,4-5,8sek/0-100km/h riippuen miten hyvin malttaa olla liipasematta pedaalia lattiaan ykkösellä ja kakkosella.
Setup :
-tuikun koodi
-pt racing pakosarjat
-suora tyhjä putki (paitsi katit) dpf pois
-imusarjat kaavittu
-egr poistettu ohjelmasta sekä tulpattu
-resonaattorit puukotettu ahtoputkista
-egr putkisto kaavittu ennen imusarjoja

Tehoista en tiiä jossain 300 hujakoilla

7g tronic lootalla

Mitattu gps performance ohjelmalla.

Väitän että liimalla tai kuumilla puhtailla renkailla matala vitonen tai vähän alle kunhan sais jostain pitoja 1. Ja 2. Vaihteelle



Moro!
Olisko tuosta ahtoputkien resonaattorien ja egr putkistojen poistosta jäänyt mitään kuvia vai putkea tuon resonaattorin tilalle? Miettinyt itsekin tuota, mutta on niin ahdas tuo väli syylärin ja moniurahihnan välissä ..


Ei oo kuvia mutta ahasta on, se egr putken kaavinta vaatii kärsivällisyyttä ja teräksiset rystyset :D nimittäin veri lentää



Korvasitko sen resonaattorin putkella ja yhdistit silikonin pätkillä turbolta tulevaan putkeen ja cooleriin? Jeep foorumilla oli joskus valmiita osia joilla sai tulpattua egr-linjastoa.. oliskohan ollut cb-engineering joka myi niitä osia.
S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
ViestiLähetetty: Ma 10.04.2017 16:52
http://cb-engineer.com/t/om642-engine-parts tuosta löytyis
Katsotaan sanoi insinööri ja turbotti mersunsa
w124 260 sedan -88 (käyttis)
w124 300tdt -92 ( 460hp&673nm)
Om606 turbo moottori projekti

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 14.10.2017 10:08
Kuinkahan tuo 4matic systeemi kestää tässä w212 mallissa virittelyä, vai onko heikko paikka ollenkaan :roll: Sellaisen ~350hp/800Nm paketin sais varmaan kohtuu kustannuksin rakennettua. 7g kestää kai tuon 800Nm, laatikon vahvisteluun ei viitsi ruveta. Pakoputki näyttää kohtuu suurelle, ulkomitta 2,75" ja haarautuu kahdeksi 2,25". Toimiiko dpf vielä tuollaisilla virityksillä vai onko viisain hommata jostain paljonajetusta koko downpipe ja muokata siitä hyvä ja jättää alkuperäinen varalle :roll: Cooleri pitää ehdottomasti vaihtaa, tilaa pitäis keulalla olla reilusti.
Pitääkö näihin pakosarjatkin varuilta vaihtaa, alkuperäiset ei älyttömän kalliit ole mutta teetetyt(kunnolliset) on varmaan arvokkaammat.
Herleviltä sais uuden turbon muokattuna mun mielestä kohtuu edullisesti, lupaavat 400 hp asti riittävän, saako tuota toimimaan järkevästi jos rajaa väännön sinne 800Nm ja tehoa sitten se mitä tulee. Vai onko tuolla käytännön suorituskykyyn paljoa vaikutusta? Aiheuttaako isoille siiville muokattu turbo väännöt rajattuna heräämiseen ongelmia, vähän tympeä jos ei alle 2000 tapahdu mitään.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 03.11.2013 08:45
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: La 14.10.2017 10:14
S202 kirjoitti:Kuinkahan tuo 4matic systeemi kestää tässä w212 mallissa virittelyä, vai onko heikko paikka ollenkaan :roll: Sellaisen ~350hp/800Nm paketin sais varmaan kohtuu kustannuksin rakennettua. 7g kestää kai tuon 800Nm, laatikon vahvisteluun ei viitsi ruveta. Pakoputki näyttää kohtuu suurelle, ulkomitta 2,75" ja haarautuu kahdeksi 2,25". Toimiiko dpf vielä tuollaisilla virityksillä vai onko viisain hommata jostain paljonajetusta koko downpipe ja muokata siitä hyvä ja jättää alkuperäinen varalle :roll: Cooleri pitää ehdottomasti vaihtaa, tilaa pitäis keulalla olla reilusti.
Pitääkö näihin pakosarjatkin varuilta vaihtaa, alkuperäiset ei älyttömän kalliit ole mutta teetetyt(kunnolliset) on varmaan arvokkaammat.
Herleviltä sais uuden turbon muokattuna mun mielestä kohtuu edullisesti, lupaavat 400 hp asti riittävän, saako tuota toimimaan järkevästi jos rajaa väännön sinne 800Nm ja tehoa sitten se mitä tulee. Vai onko tuolla käytännön suorituskykyyn paljoa vaikutusta? Aiheuttaako isoille siiville muokattu turbo väännöt rajattuna heräämiseen ongelmia, vähän tympeä jos ei alle 2000 tapahdu mitään.


Huonosti... tai no, varaa 5000-7000€ ylimäärstä ja vahvistuta hilut valmiiks. Mirmir69 osannee kertoa kokemuksia
S204 200cdi 08

Pieces of the past :
S203 320cdi 05
S203 200 cdi 02
S211 320cdi 04
W211 270cdi '02
5x200d w124,
w202 180,
300d w124
+muutama kymmentä sekalaista merkkiä olevaa menopeliä..

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 14.10.2017 10:54
Kannattaa vaihtaa autoa ennemmin jos meinaa 7000€ vahvistella. Tässähän on voimanjako 55 taakse ja 45 eteen, eli eikai missään tilanteessa eteen mene tuota enempää. 800Nm väännöllä eteen menee vain maksimissaan 360Nm kun voimansiirron häviötä ei oteta huomioon. Eli sen verran mitä lastutetussa etuveto dieselvolkkarissa. Näyttää kuitenkin ihan järeiltä noi etuvetarit, etuperästä en sitten tiedä. Jokatapauksessa todella kalliita osia särjettäväksi. Nelivetosysteemit näissä on vähän erilaiset mitä w211 mallissa.

E: Selailin taas ketjun läpi ja hyvinhän tuossa mirmirin autossa on nelivedon systeemit kestäneet. Ajettukin toistasataa tuhatta enemmän.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: Su 15.10.2017 06:31
Kävin Herlevillä ja hypistelin hyllyssä olevaa kuulalaakeriakselia mihin oli istutettu amg turbiini, kuka koittaa ekana :)
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 06.06.2016 16:46
ViestiLähetetty: Ke 25.10.2017 11:22
Kumipää kirjoitti:Kävin Herlevillä ja hypistelin hyllyssä olevaa kuulalaakeriakselia mihin oli istutettu amg turbiini, kuka koittaa ekana :)

Mihin ahtimeen tuo modifikaatio on siis tarkoitettu? Uudempaan mesen kuulalaakeriahtimeen?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 692
Liittynyt: Ti 23.10.2007 12:20
Paikkakunta: Kalajoki
ViestiLähetetty: To 26.10.2017 18:37
Chry-300 kirjoitti:Uudempaan mesen kuulalaakeriahtimeen?


Kyllä, mutta sen voi istuttaa mihin 642:een hyvänsä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4014
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 27.10.2017 05:39
.
Ahdin ei tässä kokoonpanossa ole se heikoin lenkki, vaan vakiot venttiilinjouset.
Eivät kestä pakopainetta oikein ollenkaan.

Olikohan Antonin muokkaama kuulalaakeri vnt tässä.
Imusiipi taisi olla vakion kokoinen billetti.
Ongelmana oli savutuksen alkaminen, kun ahtoja ei voinut nostaa, eikä ne tainneet oikein noustakkaan, kun pakoventtiilit alko fuskaamaan.
No, parilla kilolla noin 370/800 kuitenkin.
En muista enään tarkkaan, tästä on jo hiukan aikaakin.

Kuva
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 28.10.2017 16:47
Pysyykö pakopaine kohtuullisena tuollaisella ~350 hp teholla?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 12.12.2015 16:13
ViestiLähetetty: Su 29.10.2017 23:44
Kiitos Tuikulle vielä ohjelman teosta ja paljosta muustakin. Turbo on tosiaan 794877, eli kuulalaakeroitu GTB2260VKLR. Turbotohtori Ville muokkasi tämän. Vaihdettiin laakeri keraamiseen (ei tietoa oliko tällä mitään vaikutusta oikeasti), kompurasiipi vaihtui 6+6 lapaisesta 11 lapaiseen billet siipeen. Tämä on sama jota käyttävät AMG-siiven kanssa näissä eri liukulaakeriturbomuokkauksissa. Turbiinipuolen siipi on vakio, kun muuta ei ollut saatavilla. Ville työsti sitten vielä imukanavaa hieman. Villelle suuret kiitokset, erittäin hyvä mieli jäi asioiden hoidosta, ja turbo on hyvä. https://youtu.be/noq92nTtrkA
Onhan tässä hieman muutakin tehty, välijäähdytin vähän isompi ja pakopuoli tyhjä. Tuolla 370 tasolla tosiaan savutti, ainakin omaan makuun liikaa, mutta nyt 350 tasolla, ainakaan näillä viileämmillä keleillä, ei savuta lainkaan. Muistaakseni tuossa 370:n ohjelmassa ahtoa oli 1,85, tässä 350 ohjelmassa 1,55 bar. Tehon mittaus toki on suuntaa antava, riippuu tilanteesta ja lämpötilasta, sekä auton että ilman, jne, eli nuo kaksikaan ei välttämättä ihan verrannolliset ole.
Teen tarinaa enemmän tuonne projektipuolelle. Katsastuksessa K-luku oli 0.02.
* * * * * * * *
GLK 350 Cdi

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 02.06.2017 10:46
ViestiLähetetty: La 11.11.2017 11:02
olisko tuikulla tai jollain muulla tietoa mitkä / minkä vehkeen jäykemmät venttiili jouset käy om642 mottiin ?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2504
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 23.11.2017 19:47
Mikä noissa venttiilinjousissa on tullut ajansaatossa kun 2014 on ollut näissä 2.2bar ahtoja eikä juttujen mukaan paljon savua? Ja nyt kärsii laittaa jonkun 1.5bar?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4014
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: To 23.11.2017 20:55
.
Hyvä kysymys.
Jouset ei ole muuttuneet mitenkään.
Pakojousi alkaa leijumaan noin 3,2 kilossa, se ei ole muuttunut.
Tuossa autossa, johon viittaat, on kuulalaakeriahdin, jossa on billetti-imusiipi ja vakio pakonen - yhdistelmä tuottaa kyllä hyvin ilmaa, mutta vielä paremmin pakopainetta - meniskö näin ?
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Edellinen

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Yahoo [Bot] ja 6 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi