Piti aloittaa uusi topikki, kun en löytänyt aiheesta riittävän selkeää tietoa.
Tilanne on siis se, että Vianon turbo alkaa olemaan vaihtokunnossa. Auto on jo antiikkisen vanha, 2003-04 vuodenvaihteesta. Mutta kohtuukilsoilla ja hyvin huollettu. Esim. automaatti toimii kuin uusi. Auto on 646.982 koneella ja alipainetoimisella hukkaportilla.
Lueskelin, että vastaavaan koneeseen C/E malliin käy lähes heittämällä 320 (613?) mallin turbo, mutta mitenkäs tähän vehkeeseen? Onko jollain kokemusta? Mikä olisi paras vastaava vaihtoehto mahdollisimman pienillä muutoksilla, kun ei ole nyt oikein aikaa alkaa väkertämään?
Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5229
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
Ohjelma menee uusiksitimodeus kirjoitti:Piti aloittaa uusi topikki, kun en löytänyt aiheesta riittävän selkeää tietoa.
Tilanne on siis se, että Vianon turbo alkaa olemaan vaihtokunnossa. Auto on jo antiikkisen vanha, 2003-04 vuodenvaihteesta. Mutta kohtuukilsoilla ja hyvin huollettu. Esim. automaatti toimii kuin uusi. Auto on 646.982 koneella ja alipainetoimisella hukkaportilla.
Lueskelin, että vastaavaan koneeseen C/E malliin käy lähes heittämällä 320 (613?) mallin turbo, mutta mitenkäs tähän vehkeeseen? Onko jollain kokemusta? Mikä olisi paras vastaava vaihtoehto mahdollisimman pienillä muutoksilla, kun ei ole nyt oikein aikaa alkaa väkertämään?
helpoiten hukkaportilisen tilla menne hukkaportilinen ja vnt tilalle vnt kuten tuossa esimerikissä c/e
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
Ohjelmamuutos ei ole ongelma.
Olinpa hätäinen ja katsoin väärin auton tiedot. Kyseisessä autossa on siis alipaineohjattu vnt-turbo. Eli toistan kysymyksen, mistä laitteesta adoptoitu turbo sopisi helpoiten paikalleen? Kun Viton 3l koneet on vee kutosia, niin niistä ei ainakaan ja henkilömallien ahtoputken lähtö kaipais jonkinsortin sovitinta?
Tarkoituksena olisi siis saada mahdollisimman alkuperäisen näköinen viritys, koska täällä euroopan etelälaidalla auton kaikenlainen virittäminen on kiellettyä. Kunnosta ei nyt aina olla niin mahdottoman tarkkoja, mutta muutokset ovat mahdottomia. Kuten vaikka niinkin vaarallinen osa kuin peräkoukku. Sitä ei saa käytettyyn autoon asennettua kuin kauhean paperisodan ja tyyppihyväksynnän jälkeen. Ja rahaa palaa, alle tonnin ei puhettakaan.
Olinpa hätäinen ja katsoin väärin auton tiedot. Kyseisessä autossa on siis alipaineohjattu vnt-turbo. Eli toistan kysymyksen, mistä laitteesta adoptoitu turbo sopisi helpoiten paikalleen? Kun Viton 3l koneet on vee kutosia, niin niistä ei ainakaan ja henkilömallien ahtoputken lähtö kaipais jonkinsortin sovitinta?
Tarkoituksena olisi siis saada mahdollisimman alkuperäisen näköinen viritys, koska täällä euroopan etelälaidalla auton kaikenlainen virittäminen on kiellettyä. Kunnosta ei nyt aina olla niin mahdottoman tarkkoja, mutta muutokset ovat mahdottomia. Kuten vaikka niinkin vaarallinen osa kuin peräkoukku. Sitä ei saa käytettyyn autoon asennettua kuin kauhean paperisodan ja tyyppihyväksynnän jälkeen. Ja rahaa palaa, alle tonnin ei puhettakaan.
Re: Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
Ootko kysyny turbotohtori.fi jos ne modais sen nykyisen kunnostuksen ohella?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:21
- Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
Re: Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
Hyvä ehdotus, mutta kun on tuota välimatkaa lähes 4000 km, niin auto joutuisi olemaan liian kauan pukilla.Jeemu1 kirjoitti:Ootko kysyny turbotohtori.fi jos ne modais sen nykyisen kunnostuksen ohella?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vianon turbon vaihto (suurempaan;)
Jostain 210 270 tai 320cdi:istä
niin ehkäpä pinimmillä töillä saa soviteteltua
niin ehkäpä pinimmillä töillä saa soviteteltua
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659