C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 26.01.2016 10:17
teemu5566 kirjoitti:Onko kukaan vielä asentanut uudet suuttimet ja kompurasiiven? Kiinnostaisi minkälaisiin lukemiin on päästy. Voiko ne vaihtaa itte ja sitte tuoda säädettäväksi vai pitääkö suuttimien vaihdon yhteydessä tehdä ohjelmaan jotakin?


Oliko sulla jotain vikaa suuttimissa ?
Voi vaihtaa itse, suuret suuttimet ensin savuttaa ankarasti.

Kustannustehokkaampi vaihtoehto, jos siis suuttimet on kunnossa, on "pelkkä" railpaineanturin vaihto ja billetti siipi ahtimeen.
Muutetulla ahtimella kolmelitraisissa pääsee ~400,n vauhtiin.
Karjalaisen "mörkösuuttimilla" lähelle 100hv/suutin, Ihan hyviä suuria suuttimia saa nyt teetätettyä myös vaikkapa Herlevillä - hyvin toimii nekin.

Onkos makketeellä minun tekemä ohjelma autossa ?
Jos on, niin osta 1600bar railpaineanturi ja ota yhteyttä, tämä teho asia hiukan kiinnostaa minua.
Jos on jonkun toisen, niin en halua sitten puuttua asiaan.
Mutta anturi kannattaa kuitenkin vaihtaa.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: Ti 26.01.2016 10:55
tuikku kirjoitti:Onkos makketeellä minun tekemä ohjelma autossa ?
Jos on, niin osta 1600bar railpaineanturi ja ota yhteyttä, tämä teho asia hiukan kiinnostaa minua.
Jos on jonkun toisen, niin en halua sitten puuttua asiaan.
Mutta anturi kannattaa kuitenkin vaihtaa.


On sinun tekemä ohjelma, kävin silloin Tikkurilassa yhteistyökumppanisi luona joka lähetti ohjelman sinulle/latasi sen takaisin autoon.
Kaivan 1600bar anturin tuotekoodin ja laitan tilaukseen.
Raisiossa asun, onko Tikkurila lähin paikka missä saadaan ohjelmointi tehtyä vai onko muita kumppaneita?

Murola huolsi turbon ja laittoi 11 siipisen billetin. Laskussa siiven tiedot: MFS2557C GT2259 320CDI 11+0.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ti 26.01.2016 22:21
suuttimis ei pitäisi olla mitään vikaa, jos lähemmäs 400hp pääsee kuin 350hp niin vois harkita railpaineanturia ja kompurasiipiä. laitatko tänne railpaineanturin tuotekoodin. nyt on pelkkä ohjelma ja ajtech tulosti alla olevat lukemat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 26.01.2016 23:09
.
Ajattelin vaan, kun tuolla aikaisemmin valittelit kulutuksesta ja sitten kysyt mihin pääsee suuremmilla suuttimilla.

Ei vakiosuuttimilla pääse kolmeen ja puoleensataan, ei millään.
Mutta railpaineanturi maksaa luokkaa sataviiskymppiä, eli ei paljon mitään ja sillä kuitenkin ahtimen nikkaroimisen jälkeen jotain parannusta tulee.
Edes sellaista modausta ei taida olla kellään...
Oikea anturi löytyy kyllä, jos edes vähänkään viitsii nähdä vaivaa, vaikkapa OM648,ssa on sellainen.
1600baarin anturin kierreosa on hiukan lyhyempi, kuin siinä, joka on siellä paikoillaan.
Lyhyempi ei yllä pohjaamaan tiivistepintaan asti.
Suutinalusprikat, ne kupariset, kestävät painetta ja ovat juuri sopivan kokoisia täytteeksi.
Esim volkkarissa on sellaiset vähän paksummat, niitä kaksi, niin tiivistyy ja pelaa.
Paineen nosto ja billetti siipi ei kesää tee, mutta jotain varmasti tulee ja on mersun viritykseksi halpa.


Teemun autosta nyt sen verran, kun näen tuon lapun, että katsoppa staarilla syöttömäärä, se varmaan näyttää jotain 110-115milliä.
Kaikki syötöt ei nyt tule.
Pitäisi näkymän 120milliä.
Joku ei nyt ole oikein.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ke 27.01.2016 19:54
eiku ihmettelin vaan että onko kulutus ja tehonpuute jotenkin yhteydessä tosiinsa. 400hv olis tavoitteena niin kannattaako asentaa vanhoihin suuttimiin uudet kärjet vai myidä vanhat ja ostaa A646 070 0787:set? ja paljonko vanhoista sais kun kl varaosiis 512€/kpl?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ke 27.01.2016 20:27
.
Ei
Pidä itselläsi tai myy ne AMG,t
Hommaa ebaystä ihan tavallisia OM646,647,648 suuttimia, mieluiten samaa paria kuusi kpl.
Mahdollisimman halvalla, toimivat.
Laita ne Karjalaiselle mörkösuuttimien rungoiksi, tai vaikka Herleville. Voi niitä olla muitakin.
Suuttimien tuotto pitää olla väliin 160-200milliä/1600bar.
Ahdin Murolalle, tai vaikkapa Pro Turbo Lappeenranta.
Sitten se railanturi - muutapa ei oikeastaan tarvikkaan.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Pe 29.01.2016 18:25
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-BENZ ... Sw5dNWok~w

onko tämä oikea anturi?
Viimeksi muokannut teemu5566 päivämäärä La 30.01.2016 18:17, muokattu yhteensä 3 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 29.01.2016 19:10
Lähetä vain ahdin Murolalle eli http://www.turbotohtori.fi/ niin ei tarvi itse etsiä sitä kompurasiipeä sinne.
Tuo toinen linkki on määränsäädin eli ei se vaan paineanturi.

Käytin oman c30:n turbon turbotohtorilla ja siitä tuli kuin uusi.

Kuva
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Pe 29.01.2016 19:33
-
Viimeksi muokannut teemu5566 päivämäärä La 30.01.2016 18:17, muokattu yhteensä 4 kertaa
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Pe 29.01.2016 19:53
Minä luulisin nuiden olevan oikeat osat. Mutta minusta ei kannata ostaa uusia suuttimia aihioksi, tai kalliiksi tulee.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: La 30.01.2016 18:10
suuttimet, siipi ja anturi tilattu. ens viikolla saa kilpailuttaa suutin ja ahdin tekijät. vielä jos joku viitsisi etsiä volkkarin prikat, tai kertoa missä malleissa niitä on? kuinka paljon tehoa saa lisää 1600bar vs 1800bar ja paljonko suuttimien tuoton pitäisi olla 1800bar paineella?

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: La 30.01.2016 22:38
teemu5566 kirjoitti:suuttimet, siipi ja anturi tilattu. ens viikolla saa kilpailuttaa suutin ja ahdin tekijät. vielä jos joku viitsisi etsiä volkkarin prikat, tai kertoa missä malleissa niitä on? kuinka paljon tehoa saa lisää 1600bar vs 1800bar ja paljonko suuttimien tuoton pitäisi olla 1800bar paineella?


Kaikissa suorasuihku dieseleissä on ne kupariprikat suuttimien alla.
Mittaa se halkaisia kun olet vaihtamassa ja toimit sen mukaan.

Sulla on autossa vielä sellainen 1350bar järjestelmä, siihen ei oikein kannata yli 1600,n painetta nostella, tulee jatkuva riesa, kun se paine ei halua pysyä siellä putkiston sisällä. 1600bar vielä kohtuudella näyttäisi pysyvän.
Sinä pääset siihen ahtimen maksimiin jo 1600baarillakin.
Helpostikkin.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 30.01.2016 23:03
Tuollainen, joka kylläkin mersusta?
kupari.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: La 30.01.2016 23:51
tuikku kirjoitti:.
Ajattelin vaan, kun tuolla aikaisemmin valittelit kulutuksesta ja sitten kysyt mihin pääsee suuremmilla suuttimilla.

Ei vakiosuuttimilla pääse kolmeen ja puoleensataan, ei millään.
Mutta railpaineanturi maksaa luokkaa sataviiskymppiä, eli ei paljon mitään ja sillä kuitenkin ahtimen nikkaroimisen jälkeen jotain parannusta tulee.
Edes sellaista modausta ei taida olla kellään...
Oikea anturi löytyy kyllä, jos edes vähänkään viitsii nähdä vaivaa, vaikkapa OM648,ssa on sellainen.
1600baarin anturin kierreosa on hiukan lyhyempi, kuin siinä, joka on siellä paikoillaan.
Lyhyempi ei yllä pohjaamaan tiivistepintaan asti.
Suutinalusprikat, ne kupariset, kestävät painetta ja ovat juuri sopivan kokoisia täytteeksi.
Esim volkkarissa on sellaiset vähän paksummat, niitä kaksi, niin tiivistyy ja pelaa.
Paineen nosto ja billetti siipi ei kesää tee, mutta jotain varmasti tulee ja on mersun viritykseksi halpa.


Teemun autosta nyt sen verran, kun näen tuon lapun, että katsoppa staarilla syöttömäärä, se varmaan näyttää jotain 110-115milliä.
Kaikki syötöt ei nyt tule.
Pitäisi näkymän 120milliä.
Joku ei nyt ole oikein.


tuleeko suuttimille mersun omat prikat ja 1kpl per suutin (vanhoja ei varmaan kannata käyttää?) ja kaksi volsun prikkaa rail-anturin jatkeeksi vai kuinka?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2016 22:12
jos joku haluaa seurata viritysprojektia:
viewtopic.php?f=27&t=173050&p=1127475#p1127475

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Ti 02.02.2016 22:23
teemu5566 kirjoitti:tuleeko suuttimille mersun omat prikat ja 1kpl per suutin (vanhoja ei varmaan kannata käyttää?) ja kaksi volsun prikkaa rail-anturin jatkeeksi vai kuinka?


joo,kyllä
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: Ti 15.03.2016 18:50
-

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: To 14.10.2010 13:14
ViestiLähetetty: To 21.09.2017 23:17
Onko muut rakennellu nyt 400hp settejä?

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio
ViestiLähetetty: Ti 26.09.2017 07:40
teemu5566 kirjoitti:Onko muut rakennellu nyt 400hp settejä?


Mulla jää projekti hieman vaiheeseen kun ML 420 cdi tupsahti pihaan.

Mun C30 AMG:ssä on kaikki muut palikat (billet kompura-siipi, Bosio Power+, putkisto ym.) paitsi Tuikun tuorein ohjelma.
Tuikun aiempi ohjelma autossa on.

Ellei C30 jää perheeseen, taidan myydä sen pois. Hiukan harmittaa myydä kun tuo paketti toimii niin hyvin ja on todella mukava peli.
Eilen kun pitkästä aikaa hyppäsin C:n puikkoihin, niin tuntui ihan mikroautolta ML:ään verrattuna =D

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 13.01.2013 20:21
ViestiLähetetty: Pe 29.09.2017 10:28
Oma 270 odottelee vielä mörkösuuttimia karjalaiselta että ovat valmiit (2viikkoo ootellu). Sitte alkas setti oleen kasassa. Saa nähä mihin riittää.
w203 270Cdi

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Ma 05.02.2018 17:23
Mikä on C30 2005 facelift suuttimen varaosanumero? Taitaa olla että joutuu etsimään yhden uuden. Omaakin saa tarjota.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 05.02.2018 22:18
ArtoCDI kirjoitti:Mikä on C30 2005 facelift suuttimen varaosanumero? Taitaa olla että joutuu etsimään yhden uuden. Omaakin saa tarjota.


Löytyy suutimesta varmin konsti saada samanlainen
Lukee siinä suutimen sähköpäässä alkaa A jasitten numeroita
Mökkillä

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4127
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 09.02.2018 09:18
ArtoCDI kirjoitti:Mikä on C30 2005 facelift suuttimen varaosanumero? Taitaa olla että joutuu etsimään yhden uuden. Omaakin saa tarjota.



Sinä tarvitset Karjalaiselta Antin tekemät mörkösuuttimet, jollekkin nelipyttyisen omistajalle sulla on nyt vielä valmis setti siinä.

Ebay'stä setti käytettyjä, ehjiä 1600bar solenoidisuuttima, siis OM646,sta, OM647,sta, tai OM648,sta.
Ja se muutos niihin, tulee paremmat, kun on vähemmän liikkuvia osia - nopeampi toiminta.
Toki onnistuu myös niihin vanhempiin suuttimiin, 1350bar,siin.

Mulla on tehdasuusi AMGkin, tule hakemaan poikkeen, jos siihen päädyt.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Ti 13.02.2018 22:10
Noita A6460700787 eli noita 646:n suuttimia oli aika hyvin tarjolla. Semmoisia aihioita on nyt matkalla keskelle pakkasta. Putkiston taidan vielä pitää vakiona, toivottavasti ei ahista pahasti. Mukava olisi pitää katti paikallaan. Toivotaan että päästään ohjelmoimaan samalla kun saa kesärenkaat alle.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: La 10.03.2018 11:07
Voisiko välijäähdyttimen veden kiertoon lisätä vain toisen vesipumpun ja ottaa releellä sille virran? Ajattelin vielä laittaa pumpun yläletkuun, oikein todella helppoon paikkaan. Pumppua saisi varmaan pyöriä koko ajan?

Netissä on todella hienoja ja monimutkaisia pumppu virityksiä ja vaihto projekteja. Yksinkertaisena ihmisenä tekisi mieli jättää aidan matalinkin paikka ehtimättä ja koittaa ensin sieltä riman ali.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 25.06.2004 10:53
Paikkakunta: Espoonlahti
ViestiLähetetty: Ti 13.03.2018 11:56
C30:sen vesikierto pumppu on ero paikassa kuin C32:ssa. Tässä mallissa se on kuskinpuolella alhaalla, syylarin ja pissapojan välissä.
Sinne ei sovi mikään muu kuin originaali pumppu, maksaa noin 1000€, eikä löydy käytettynä (ainakaan helposti)
Esim Boschin pumppu ei sinne sovi ja vesikierto eri suuntaan, kaksi napainen, kun originaali on 3 napainen liitin.

Mulla oli ajatuksissa vaihtaa mutta osoittautui sen verran vaikeaksi että luovutin.

ei se tupla pumppu sinne lisää virtausta tuota
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Ti 13.03.2018 15:48
Kiitos Hokke, paljon lisää uutta tarpeellista tietoa.

Ajatuksena on juuri jättää se orkkis sinne piiloon. Laittaa uusi pumppu vain ylös ”letkun väliin”.
Mittasin viime kesänä muutaman kovan (0-200km/h) kiihdytyksen jälkeen coolerin pinnasta 45*c lämpötilan. Ulkona oli varmaan 15*c. Kyllähän se ahtolämpö silloin väkisin nousee aavistuksen liian korkeaksi ja orkkis pumppu ainakin jotain tekee.
Ajatus tasolla on vielä jopa toisen pienen vesi-ilma välijäähdyttimen laittamista heti turbon jälkeen ja tehostaa välijäähdyttimeen nesteen viilennystä toisella jäähytyskennolla + pumpulla.
Ensin voisi koittaa vain lisätä pumpun, se ei maksa juuri mitään.
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11813
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 13.03.2018 22:32
ArtoCDI kirjoitti:Kiitos Hokke, paljon lisää uutta tarpeellista tietoa.

Ajatuksena on juuri jättää se orkkis sinne piiloon. Laittaa uusi pumppu vain ylös ”letkun väliin”.
Mittasin viime kesänä muutaman kovan (0-200km/h) kiihdytyksen jälkeen coolerin pinnasta 45*c lämpötilan. Ulkona oli varmaan 15*c. Kyllähän se ahtolämpö silloin väkisin nousee aavistuksen liian korkeaksi ja orkkis pumppu ainakin jotain tekee.
Ajatus tasolla on vielä jopa toisen pienen vesi-ilma välijäähdyttimen laittamista heti turbon jälkeen ja tehostaa välijäähdyttimeen nesteen viilennystä toisella jäähytyskennolla + pumpulla.
Ensin voisi koittaa vain lisätä pumpun, se ei maksa juuri mitään.


Lisä cooleri on hyvä ajatus
ja jos alkuperäinen pumppu ei kierrättä kunnolla vettä
niin lisä pumppu autamaan sitä

ja jos askarella hyvän haluaa niin coolerille kokonaan oma
vesikierto jäähdytyksineen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3320
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ke 14.03.2018 07:55
ArtoCDI kirjoitti:...Mittasin viime kesänä muutaman kovan (0-200km/h) kiihdytyksen jälkeen coolerin pinnasta 45*c lämpötilan. Ulkona oli varmaan 15*c. Kyllähän se ahtolämpö silloin väkisin nousee aavistuksen liian korkeaksi ja orkkis pumppu ainakin jotain tekee...
Imuilman lämpötilan mittaaminen sen mennessä moottoriin vaatii anturin, mittarin ja vähän piuhaa. Sen jälkeen lämpötilan seuranta on helpompaa kuin mutu-menetelmällä.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 25.06.2004 10:53
Paikkakunta: Espoonlahti
ViestiLähetetty: Ke 14.03.2018 07:59
aika patentin joutuu tekemään jos turbon ja välijäähyn väliin jotain meinaat.
Turbolta on se yksi alumiinivaluputki siellä takana, pituutta noin puoli metriä.

Vesijäähyllä on oma vesikiertonsa.
Siellä on jo nyt aika iso jäähy tuota vesi kuuleria varten, kts googlella A2035000405 ja pumppu on A0005505583

Jos ohitat originaalin pumpun kokonaan niin pumppu antaa vikatilan ilmoituksen ja sitten loppuu meno kokonaan.

Imuilma pitäisi olla alle 40 astetta, mutta päältäpäin on vaikea arvioida todellista lämpötilaa
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
EdellinenSeuraava

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi