om606 turbomoottorin viritys.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 16.03.2018 20:28
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 18:53
nyt kaivattaisiin paljon hyviä neuvoja/ohjeita om606 moottorin rakentamiseen tehoja pitäisi saa yli 500hv. moottori on tulossa 124 koppaseen farkkuun 87vm. mitä kaikkea moottorille pitäisi tehdä että siitä saa yli 500hv ja hyvän. 8mm pumppu on tulossa mynältä.koneen meinaan purkaa ihan palasiksi ja siitä sitten alkaa rakentaa.vaihdelaatikko on jo ennestään vahvistettu kun autossa on tällä hetkellä kiinni om603 piristetty moottori.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 05.01.2019 21:45
Kannattaisko ekaksi tutkia ihan haulla mitä ovat muut tehneet?
Eipä tuolle hirveitä tarvitse tehdä, iso turbo ja cooleri, isot elementit pumppuun ja se on siinä.
Alakerta kestää aika paljon vetoja vakiona. Ja kansi virtaa enemmän kuin yksikään uudempi.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4278
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: To 10.01.2019 17:05
Kait kunnollinen pakosarja, "griffin syylari" ja pakokainemittari? Millaiseen käyttöön on tulossa? Jos rataajoon ni voipi joutua muutakin tekemään et kestää hana kaakossa päästellä pidempiä pätkiä? Pidempi pätkä nuilla tehoilla mielestäni on jo tyyliin 1min ja siitä ylöspäin?

Niin ja varmaan vaihdatkin ketjun, kampuran stefat, laakerit sun muut uuteen kun täyskunnostukseen ryhdyt? Kansi ja lohko plaaniin ja kannen täyshuolto. Mut turhaa varmaan nuita luettelee kun kerta purat mosan muttereiksi ni tiedät nuo paremmin. Niin olikos se niin että 606 mosissa kankien numerointi saattoi olla jotenkin epälooginen vai missä osissa oli jokin epäloogisuus muista enään? Katto tarkkaan ja merkkaa muistiin kun purat että mitkä osat oli missäkin reiässä. Mites ne mahtoi kiertokankien alapuoliskot olla merkattu? Ja kasatessa et mäntä on oikeinpäin. Muuten kammio ottaa kiinni mäntään.

Kunnollisen momenttiavaimen tuo hommeli kyllä kaipaa. Joskus testannukin tarkkuusmittarilla jotain bilteman vai motonetin vai mikä lie oli. Aika paljon on heittoja asetuslukemaan verrattuna :roll:

Topiikkejahan tästä aiheesta taitaa ollakin tuolla projekteissa?

Onkohan ne nuo superimiehet mäntiä modanneet kun tehoa halutaan tuollaisia määriä ?

Meinasitko moottorin max kierrosnopeutta nostaa ja paljonka?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
ViestiLähetetty: Su 13.01.2019 11:34
Ensimmäinen lähtökohta et sulla on hyvä moottori mistä rupeat tekemään...monta moottoria purkaneena ei enää ole itsestään selvyys että pommin vahva moottori olisi hyvä viritys käyttöön.Resepti on tää jos teet vahvan ja kestävän koneen,Ojennuksen kiertokanget,uudet mahlen männät ovat nykyään edullisia niistä pikku kevennys renkaiden päältä..lohko ja akseli linjahoonaukseen..sitten se kaikkein kallein ja haastavin eli korsetti runkolaakeri linjaan..Kansi virtaa vakiona 600hevosvoimaa,siihen venttiilityöt..monesti venttiilit painuneet kanteen,ja tietysti jäykät jouset..kanteen kannattaa kiertää heti helikoil kierteet apukannen pulteille M7..korkkaavat herkästi jäykkien venttiilijousten myötä..imunokka akseliin kannattaa kairata lukite rattaalle voi pyörähtää kun on vaan tiukkuus sovite.esikammiot voi pitää vakiona,samoin suuttimet..huollattaa kannattaa..moottoriin kaikki uudet pultit.alakertaan arpeen kovat.pakosarja on maku asia..itse suosin lyhyttä,se moottori toimii juuri niin millainen ahdin on..siihen kannattaa käyttää aikaa ja rahaa..hyvä ja laadukas hukkaportti,kiinalaisille tialin kopioille voi heittää kuikkaa..mutta jos siitä moottorista haluaa vahvan niin kyllä ruutia joutuu aika paljon polttamaan.moottoriin menee noin 5000e.

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi