Gt2359v om647 kylkeen? Ja muuta viritystä.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 07.07.2019 21:23
Laatikko on toiminut hyvin eli softa tuntuisi toimivalta, vielä kun löytäisi jostain millä saisi turbiinin lukkon luistoa pienemmäksi, ecusta tai tcusta. En ole sitä onnistunut löytämään vieläkään mistä siihen vaikutetaan.


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.04.2013 11:31
ViestiLähetetty: Ti 06.08.2019 13:37
MJPfin kirjoitti:Kärjiksi valikoitui DLLA 153P 1494 eli se 646 isompi kärki, pitäisi ilmeisesti virrata sen about saman mitä amg kärjet.
Saa nähdä mitä sieltä ulos tulee kun kärjet tulee maailmalta ja saa penkkiin että pääsee mittailemaan.
Runkoja on nyt hyviä aihioita 6 ja pari varaosaa millä testailla.

Joko on maailmalta osia kotiutunut?
Myydään Rado iso viritys välijäähdytin 700€+postit/nouto. Sopii suoraan täydellisesti OM651-moottoriin kaikkiin malleihin W204, R172, W212,ehdoton jokaiseen ohjelmoituun autoon. Oli meillä SLK:sa (vm.2012), mutta tehty C-sarjaan. Käy suoraan alkuperäisen välijäähdyttimen tilalle. Ainut tietämäni tehdas valmisteinen plug-and-play vaihtoehto. YV:llä lisää tietoja ja kuvia.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 07.08.2019 18:47
Juu osat on kotona, aika vaan on ollut vähän kortilla. Pitäisi ehtiä tekemään suutinpenkin pumpulle teline ja paineen ohjaus.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 31.08.2019 07:02
Liikaa harrastuksia ja muuta tekemistä niin auto ei oikein etene. Välijäähyn sain kuitenkin keulille vaihdettua ja samalla piti koe sovittaa amg puskuria kun sellainen nurkista löytyy. Ehtisi vaan maalaamaan tuon niin viitsisi jättää paikoilleen, tyydyn toistaiseksi vakio puskimeen.
Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: To 05.09.2019 18:36
Lisää amg hilpettä eksyi talliin, imusarjan muodossa. Aika paljon on eroa vakio muovi rimpulan ja amg sarjan välillä, iso plenumi ja lyhyet runnerit missä nätit pyöristykset joka kanavassa.
Muutama kuva jos jotakin kiinnostaa miltä moinen näyttää.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: La 07.09.2019 18:33
Omaani kun pari vuotta sitten vaihdoin tuon amg imusarjan, tuntui että alavääntö hieman kärsi. Korkeammilla kierroksilla savutus väheni. Todellista hyötyä tuosta en koskaan saanut kun ei tullut isoja suuttimia hommattua.

Niitä imusarjan pitkiä pultteja jotka menee painekotelon läpi, ei sillon saanut mersulta. Omaan laitoin jotku vespan sylinterin pinnapultit.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 07.09.2019 20:26
Okei, kiitos vinkistä. Pitää kokeilla miten saa toimimaan kunhan suuttimet saa tehtyä. Oli pakko ostaa kun halavalla sai.

Edit: oliko sulla Jukkis miten toi egr jäähdytin omassa, amg vai teitko vaan vesikierrolle letkun ja unohdit koko egr kikottimen pois? Muutama kuva ois kiva nähdä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 09:12
Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 17:21
Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 11.09.2019 17:24
MJPfin kirjoitti:Niin vähän arvelinkin, onkos kenelläkään tietoa mitä joutuu puukotteleen että egr venttiilin saa heittää kuuseen? Vai onko tuohon joku vastus liittimeen kikka?


Vastus käy, systeemi on tyytväinen kunhan sähköinen tarkastus on ok,
vaikkapa niin että pyynti tasolle mikä ei koskaan toteudu

jos ohjelmasta kokonaan pois niin vertaile selisia ohjelmia autosta missä on ja ei ole
esim sprinteritä on seliaisia
Mökkillä
'

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ke 18.09.2019 05:37
Jatketaan hiukan taas, sain tehtyä egr tulpan / vesilähdön imusarjaan, materiaalina perus 6082 t6 alumiini.
Suattaapi olla että asennus venyy kevääseen kun muita kiireitä niin paljon.
Kuva
Kuva

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52
ViestiLähetetty: Su 22.09.2019 17:22
jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.


Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 24.09.2019 11:16
Talonki kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.


Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.

Kuva

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3516
Liittynyt: Ma 05.06.2006 23:50
ViestiLähetetty: Ti 24.09.2019 11:43
jukkis. kirjoitti:...[ https://mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c220cdi%20sport/om612/20170816_211236.jpg?img=medium ]

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.
Kuva ei näy.

tomant
Kilpuri 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Kuljetin 309D 602.417
Käyttöauto C180 203.035, edellinen C200 202.020

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 25.09.2019 16:55
jukkis. kirjoitti:
Talonki kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei ollut yhtään egr:n osaa mun autossa enää, pelkän vesikierron tein kennolle.


Oliko millanen homma tuo amg imusarja? Olisko sulla kuvia toteutuksesta? Itellä olisi sama projekti edessä.

Kuva

Nyt ei ole käsillä mitään tuon kummempaa kuvaa.
Nuita imusarjan pitkiä pultteja ei sillon saanut, tein siihen pultit vespan pinnapulteista. Eipä siinä muuten mitään erikoista ole senkun ruuvaa kiinni.


Paljonkos teho nousi imusarjan vahdolla?
Mökkillä
'
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: To 26.09.2019 09:33
Ei yhtään, tuossa kun oli vakio suuttimet eikä isoja tullut laitettua. Niin vakio imusarjakin olisi riittänyt.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 22.10.2019 21:44
Alkaa olemaan vakiosuuttimet tapissaan, 120mm ja 1800bar. Vähän vetojakin tuntuisi jo olevan mutta äkkiä tuohon taitaa tottua. Suutinkartat jatkettu 120mm asti ja se ohjelman mukaan näyttäisi toteutuvan, ruiskutusikkuna on vaan aika pitkä jo. Eikä siitä johtuen tehoa kyllä ole niin paljoa kun määrä antaisi olettaa. Penkataan kun keretään. Tästä on taas hyvä jatkaa kun saa suuttimia tehtyä.
Edellinen

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi