320 CDI:n ahdin Vitoon

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.05.2005 16:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
ViestiLähetetty: Ma 22.07.2019 15:24
Tämmöinen projekti on käynnissä. Sain hyväkuntoisen saman ikäluokan vnt-ahtimen edullisesti, niin ajattelin sen pultata tuohon vitoon. Jospa sen kanssa 2,5t kärry tulis pintakaasulla perässä. Yksi hankala ongelma vaan heti alkuun, painekotelon lähtö törröttää tuossa ahtimessa ikävästi ihan väärään suuntaan. Olisko jollakin tietoa, mistä voisi metsästää oikeeseen suuntaan ampuvaa koteloa, vai onko muita hyviä ideoita? Liitteenä kuvat. En tiedä näkyykö näitä kuvia, kun kännykällä yrittää niitä lisäillä...


Kuva
Viimeksi muokannut timodeus päivämäärä Ma 12.08.2019 20:33, muokattu yhteensä 1 kerran


Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4289
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Pe 26.07.2019 22:25
.
Ota kompurakotelon kansi irti ja vie hitsaustaitoiselle henkilölle ja pyydä kääntämään lähtö oikeaan suuntaa.

Mikäs Vito sulla on, kun tarviit sähkötoimista ahdinta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.05.2005 16:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
ViestiLähetetty: Su 28.07.2019 23:03
Ei se ole sähkötoiminen, vaan alipainekellolla, molemmat. Auto on Viano, 2003 ensimmäinen 639-mallisarjaa.
Tarkoitus on vetää isoa kärryä pitkiä matkoja, ettei lopu vaan vahingossa voima kesken.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.05.2005 16:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
ViestiLähetetty: Ma 12.08.2019 20:31
Joo, en sitten löytänyt halukasta hitsaria, niin piti väkertää itte. Kaunishan siitä ei tullut, mutta ajaa varmaan asiansa. Sopivan kokoisen putken puutteessa, joudun sorvaamaan vielä soviteholkin tuohon päähän. Se toimii sitten samalla jarruna putkelle.

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 13.08.2019 05:33
No niin kun tekee itse niin tulee just sellainen kun sattuu tulemaan. Ihan tuttua kyllä.
Avatar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 31.07.2010 18:38
ViestiLähetetty: Ti 20.08.2019 01:30
Ite oon tehny saman asian Vm 2005 Vitoon!Ja aikapaljon muutakin :D Kompurakotelo sopii kyllä kaikista r6 ahtimista hitsaamatta kun sitä vaan jaksaa pyörittää ja miettiä asentoa!
Ainakin ite oon ajanu semmosella kohta 80tkm,ja lähtöputki on tehty alumiinistä!Mutta on se että kannattaako tuommosta R4 konetta virittää!Varsinkaan tuommoseen painavaan koppaan!Kun käy ajamassa V6 kulkee ja toimii pelk.ohjelmalla paremmin!Toki jos haluat harrastaa R4 Vitoja voin myydä sulle valmiin bolt on kitin omasta autosta?On suuttimet,turbo,ahtoputket,downpipe ja ehkä paljon muutakin?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.05.2005 16:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
ViestiLähetetty: Ti 20.08.2019 08:22
Niin kuin aloitusviestissä mainitsinkin, lähinnä tarkoitus on vedellä pintakaasulla isoa kärryä, ei osallistua kiihdytysajoihin/keskinopeuskilpailuihin. Jos tuo nyt jotenkin tuossa toimii, niin saa mun puolesta tuulettaa moottoria auton loppuelämän ajan, tähän tietoon ei nälkä ole kasvamassa. Olishan se -jos aikaa ja rahaa olis riittävästi- hauskaa joskus rakennella oikein supervehje, mutta aihio todellakin saa olla vähän kevyempi ja ketterämpi.

Joten kiitos tarjouksesta, mutka on jo paikoillaan autossa ja tarvittavat muutokset tehty, mennään nyt tällä.

P.S. Mulla tulee km. 1000 km viikossa, r4 kone puolustaa paikkaansa myös taloudellisuutensa puolesta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ti 20.08.2019 08:28
Pelkkä turbohan ei kesää tee, hyvän ohjelman kaipaa kaveriksi.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 31.05.2005 16:21
Paikkakunta: Pilar de la Horadada, Espanja
ViestiLähetetty: Pe 23.08.2019 23:16
Vihdoin sain auton nippuun. Oli vähän muutakin laitettavaa, kuin turbo, vaihdoin johdinlevyn ja turbiilukon solenoidin, imusarjan kun vuoti saumasta (huom. hajosi jo edellisellä turbolla, oliskohan vnt:n jumitus vaikuttanut asiaan?), pakoputkiston ja laitoin taakse uuden kallistuksenvakaajan. Samalla kävin läpi koko imupuolen, ettei jää heikkoja/vuotavia liitoksia. Lisäksi olin hommannut kardaaniin uudet laakerit ja uuden etupätkän (kun sellainen oli paikallisen vehon "romulaarissa" tarjosin kympin ja sain kahdella :lol:
Vein koko paketin sorvaamoon, että laittavat kuntoon ja vaihtavat viimeisen ristikon myös, mutta kun ei viikkoon mitään tapahtunut, niin hain pois ja löin kiinni. Onhan autolla ajettavakin välillä...

Sitten pieni tuikutus ja koeajolle.

Pelasi hienosti, tosi alhaalta alkoi vääntämään mukavasti ja antoi tasasesti voimaa aina seuraavaan vaihtoon asti. Otin kärrynkin perään ja hyvin tuntui tulevan, kuin huomaamatta. Toki painoa ei ollut paljoa, mutta yhdistelmä tuntui tottelevan pienempää kaasuvarpaan liikettä, kuin aikasemmin.

Tänään lähdin sitten viemään lankomiehen 14v poikaa kotiin ja piti tietenkin näyttää miten kärry lähtee liikennevaloista. Pieni ylämäki ja erittäin karkea asfaltti. Ei se vanha kardaani sitten enään kestänyt tuota leikkiä, toisen ristikon kohdalta meni poikki... Pitää huomenna hinata pajalle ja katsoa vähän tarkemmin, mutta onneksi juuri tuo pätkä menee vaihtoon kokonaisuudessaan.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 24.08.2019 08:58
No niin mukava että on voiman tuntua. Niin se heti kostautuu kun jotain jättää kesken ja hieman pojututtaa.

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot