Holset HX35/40 om606

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 24.06.2014 12:49
ViestiLähetetty: Ma 13.01.2020 15:47
Eli tuli hommattua tohon projektiin (om606) Holset HX35/40: pakopesä 14cm2 (hukkaportillinen) Kompressori: 60mm (Super profile) ja Turbiini: 60mm(Super profile). Ni meniköhän nyt ihan mettään tolla valinnalla? Joku sanoo että ei jaksa välttämättä ahtaa ja toinen taas sanoo, että ei oo paras valinta mutta pitäis toimia ihan ok noilla siivillä että ennemmin olis huolissaan 14 pakopesän tukkosuudesta... 350hp tähtäimessä...

Onko jollain kokemusta tosta ahtimesta diiselissä? Jenkeissä käyttävät juuri tuota ahdinta cumminssissa pienenä viritysahtimena mutta mutta....


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: La 12.08.2006 17:47
Paikkakunta: Petäjä
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 10:07
Kyllä se jaksaa ahtaa. 350hv tulee kyllä ja lisäksi vielä laajalla alueella vääntöäkin kun herää melko mukavasti.
Minulla on 320cdissä tuommonen. Oon kyllä tykännyt. 370/730 mitattua tehoa.
Onhan cdi toki paljon parempi moottori, mutta eiköhän myös 606ssa toimi myös.
-89 S124 300TDT 24v 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 24.06.2014 12:49
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 11:43
Juuri tälläista vastausta kaipasinkin. Kiitos siitä!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ti 15.04.2008 15:16
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 17:11
Itte taas jättäisin hybridi-ahtimet välistä, kun kammiokonetta virittää.
Hybridit toimii hyvin tieliikenne suoraruiskukoneissa, jotka ei kierrä normaalisti kovin paljoa.
Ne kun on perusluonteeltansa alavääntökoneita, niin niissä saa hyötykäytettyä hybridiahtimen hyvän heräämisen.
Kun taas om60x -koneissa tuo tehoalue on luontaisesti ylempänä, niin tuommonen hybridi menee helposti tukkoon sitten ylärekisterissä.

Ite ostasin om606:n kaveriksi HX40 superin 16# tai jos ihan pikkuviritystä haluaa niin perus HX35:n ISOLLA ulkosella hukkiksella.

Tutulla oli om606 + Schwitzer s300 (joka on vähän isompi kuin HX40 super) + kireet venajouset (muuten vakiokone), niin siitä mitattiin 619hp/1007nm. Ja vetoalue oli mukavan laaja 3000rpm - 7000rpm.

Mutta ainahan sitä voi kokeilla kaikkee uutta ja jos tuohon päädyt niin kirjottele foorumille kuinka toimii. :thumbup:

EDIT: nyt vasta luin, että olit jo hankkinut ko. ahtimen. Laita nyt ainakin ISO hukkis kaveriksi, jolla saa pakopaineita tarvittaessa laskettua.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 24.06.2014 12:49
ViestiLähetetty: Ti 14.01.2020 17:21
Joo siis otsikon mukainen Holsetti tuli jo hommattua tohon projektiin. Keväällä alkaa tekniikanvaihto ja kun saan vehkeet ajokuntoon niin tuun kertomaan miten toi hybridi toimii tossa kokoonpanossa... Todella vähän/ ollenkaan löyty netistä tietoa tosta ahtimesta kammiokoneessa...

Paluu Turbot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot