190e 1.8 turbottaminen/virittäminen
190e 1.8 turbottaminen/virittäminen
Elikkäs olisi tämmöne saksasta 6 vuotta sitten tuotu 190e mersu vm 92 ja rekisteriotteen mukaan on ei vähäpäästöinen. Olen lukenut sieltä sun täältä ohjeita ja keinoja mutta haluaisin tietää varmaksi onko se mahdollista kyseisellä koneella. Onko mahdollista turbottaa ja jos on niin mitä kaikkea siihen tarvitsen? Mitä muita keinoja on piristää tuota konetta kuin turbotus?
Re: 190e 1.8 turbottaminen/virittäminen
kyllä se on vähäpäästöinen vaikka ottees ei luekkaan,eiköhän se oo vaparina tehtävä jos meinaa leiman saada toistekkin.tietysti vtt testaa
mutta se maksaa kohtuu paljon eikä oo takeita että sen sais turpolliseksi sittekkää,kantta hieroa,pakosettiä,nokkaa ynms.taitaa olla ainut mahollisuus.

Mietin vain kun henkilö joka sitä on myymässä sanoi että tuohon ei ole päästörajoituksia että turbottaminen voisi sen takia onnistua.
1.1.1992 jälkeen ensirekisteröidyt on kaikki vähäpäästösiä.
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Mites vanhemmat samanlaiset? Ne sitten saa turbotettua vai?
Tämä ei pidä paikkaansa. Minullakin on ollut kaksi loppuvuodesta rekisteröityjä 124 TDT:tä eikä kumpikaan vähäpäästöisiä.1.1.1992 jälkeen ensirekisteröidyt on kaikki vähäpäästösiä.
Asia selviää helposti kun soittaa katsastuskonttorille ja kysyy rekisterinumerolla, tämä kannattaa tehdä aina ennen projektin aloittamista vaikka kyseessä olisi vähän vanhempikin auto.
wiimax.fi
asia nyt ei varsinaisesti mulle kuulu, mutta olisko sillä jotain tekemistä asian kanssa, että tässä on kyseessä pensa auto? jos en ihan hakoteillä ole, niin pensiinikoneisissa autoissa noi vähäpäästösyysy jutut tuli automaattisesti tollon. saatan olla väärässäkin, jostain vaan tollanen mielikuva jääny kummitteleen.dealer kirjoitti:Tämä ei pidä paikkaansa. Minullakin on ollut kaksi loppuvuodesta rekisteröityjä 124 TDT:tä eikä kumpikaan vähäpäästöisiä.1.1.1992 jälkeen ensirekisteröidyt on kaikki vähäpäästösiä.
Asia selviää helposti kun soittaa katsastuskonttorille ja kysyy rekisterinumerolla, tämä kannattaa tehdä aina ennen projektin aloittamista vaikka kyseessä olisi vähän vanhempikin auto.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
bensa koneis toi päästöasia oli muistaakseni vm.90 autois jo...jos oikein ny muistan ja tiiseleis 92,riippumatta siitä mitä lukee otteessa.paikallinen inssi ilmotti et lakikirja automaattisesti ilmottaa et 92 alusta kaikki tiisselit on vähäpäästösiä.ja vaikka jossain konttorilla hyväksytäänkin,niin ake voi olla jossain katsastuksessa eri mieltä.tuli kysyttyä asiasta kun omistan semmosen laitteen...
Vilkaseppa vaikka edellisestä katsastuslapusta millä päästöillä on mennyt läpi ja mikä on raja (jos näkyy en muista). Itsellä on loppuvuoden -90 bensatenava eikä se ole vähäpäästönen joten myöhemmin se laki tuli.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
tota mulla oli 89 pesna mersu edellisenä autona joka oli saksan tuontiauto,ja sen ottees luki et vähäpäästöinen
noo suomi autot ei oo....mut mut se oli ja katastukses se käsiteltiin semmosena.noo eni vei nää on mun tietoa ja inssin mukaan faktaa.se meinas et vaikka jossain hyväksyttäiskin nyt mut jossain vaiheessa akesta saattaa tulla kysely.

Mulla ei lukenu ja meni aina päästöistä läpi yli 100 hc:llä.Keltsi kirjoitti:tota mulla oli 89 pesna mersu edellisenä autona joka oli saksan tuontiauto,ja sen ottees luki et vähäpäästöinennoo suomi autot ei oo....mut mut se oli ja katastukses se käsiteltiin semmosena.noo eni vei nää on mun tietoa ja inssin mukaan faktaa.se meinas et vaikka jossain hyväksyttäiskin nyt mut jossain vaiheessa akesta saattaa tulla kysely.
W211 4.0 CDI / om628
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
noo tuo onki mun kokemus tuosta asiasta
varmaan kannattaa ottaa asiasta selvää konttuurilta ennenku alkaa rojektiin 

Noh ei tämä 1.8 koneellinen bensa ole mikään kiveenhakattu mutta sattuu olemaan tossa lähellä myynnissä ja pirun hyvässä kunnossa niin aattelin siitä projektin itselleni tehdä. Omistaja kyllä sanoi että ei ole päästörajoituksia mutta kaippa se pitää perusteellisemmin selvittää ennen kuin alan mitään suunnittelemaan
. Mutta voisin kysyä tähän perään että mikä olisi sitten hyvä projektimersu muu kuin 300 superturbo?

Minulla olleet 124 TDT:t olivat molemmat käyttöönotettu -92, toinen heinäkuussa ja toisesta en muista.Keltsi kirjoitti:paikallinen inssi ilmotti et lakikirja automaattisesti ilmottaa et 92 alusta kaikki tiisselit on vähäpäästösiä.ja vaikka jossain konttorilla hyväksytäänkin,niin ake voi olla jossain katsastuksessa eri mieltä
Autot olivat valmistettu -91 ja aika perusteellisesti selvittelivät asiaa kun muutoskatsastin coolerin toiseen niistä, se ei ollut vähäpäästöinen ja kerrottiin ettei se myöskään vähäpäästöiseksi muutu.
Sen varmempaa tietoa minulla ei ole mutta pitäisin riskiä katsastuksessa ilmenevistä ongelmista olemattomana kun laite on saatu asianmukaisesti muutoskatsastettua.
wiimax.fi
Jos auto on vuoden 1991 mallia se ei muutu vähän päästäväksi vaikka se laitetaan kilpiin suomessa 12/1992. Siitä johtuen suomessa voi olla 1992 tai 1993 kilpiin laitettuja vuoden 1991 autoja, jotka eivät ole vähäpäästöisiä. Ne ovat suomeen maahantuotuja/kirjattuja ennen vuoden 1.1.1992 ja ne on verotettu ei vähäpäästöisinä, joten ne ovat sellaisia maailman tappiin.
Bensiinimoottoreissa vähäpäästöiset moottorit olivat yleisiä jo 80 luvun lopusta alkaen ja niille myönnettiin verohelpotuksia. Bensamoottoreissa: "7.87 - 91 käyttöön otettuja autoja ei voida turbottaa mikäli ne on merkitty vähäpäästöisiksi. Muussa tapauksessa turbotus onnistuu asentamalla katalysaattorin. "
Vähäpäästöisyys selviää varmasti ainostaan Trafin tietokannasta, ei myyjältä, ei naapurin rouvalta eikä etenkään otteesta.
Bensiinimoottoreissa vähäpäästöiset moottorit olivat yleisiä jo 80 luvun lopusta alkaen ja niille myönnettiin verohelpotuksia. Bensamoottoreissa: "7.87 - 91 käyttöön otettuja autoja ei voida turbottaa mikäli ne on merkitty vähäpäästöisiksi. Muussa tapauksessa turbotus onnistuu asentamalla katalysaattorin. "
Vähäpäästöisyys selviää varmasti ainostaan Trafin tietokannasta, ei myyjältä, ei naapurin rouvalta eikä etenkään otteesta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässä tärkein aiheestaVeskola kirjoitti:Vähäpäästöisyys selviää varmasti ainostaan Trafin tietokannasta, ei myyjältä, ei naapurin rouvalta eikä etenkään otteesta.

wiimax.fi
jup,kun kaiken tän lukee niin varmasti uuski harrastaja tietää mitä tekee tai on tekemättä