Turbo ja turbo....eikö maailmassa ole enään muuta...?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

agentti74 kirjoitti:jos leka on leka niin sitten on! varmaan ymmärrät jos haluat sori jos puuttuu pisteitä...
:?: :?: Aha sitä ollaan tällä linjalla ..eniveis, vastasin muuten lähettämääsi yv:hen.

Eikö mainostamastasi koneesta saa kysellä olennaisia asioita?
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri K kirjoitti:11,7/187,5 noin 1500 kiloisella. Niihin verrattuna tuo W124 on paljon kevyempi, tosin tehotkin jää jonkin verran vaikka sitten mieli muuttuisikin tuon koneen koon suhteen.
Miten mä muistelisin että tossa mun W124 otteessa lukee omamassan kohdalla 1510 kg?? Että ei ole kutoskoneisena ja varusteilla mikään keijukainen Mersukaan.
Itseasiassa toi mun W108 on aika tarkkaan samanpainoinen vaikka on ns. S-sarjaa/iso Mersu. :shock:
Että siihen sitten sellanen reilu 400hv SBC (RPM alukannet on jo hankittu) :wink:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Niin ja niissä TDI missä on kaksi punaista, niin niissä esiintyy kaikkea 100 hp sinne ylöspäin, eli ei ne kaksi punaista viellä onnea suo ja mitä niistä on kokemuksia, niin onpa aika pienellä alueella tuo vääntö, olin vaan sellaista tehokkaampaa PD passattia ostamassa ja eipä oikein vakuuttanut, kun nuo kokemukset sitä ennen oli T4:n väännöistä, melkein 400 ja hiukkasen laajemmalta alueelta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Heh eh...mihinköhän nämä ajetut ajat lopuiksi pysähtyy...tollasia varttimailin aikoja...aikas huimia juttuja :D vielä dieseleillä... :shock:
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Leka hoi! selvennän sulle tässä vähän,se ensimmäinen superturbo oli todellakin rakennettu 310 pakun vaparista vm.91,eikä todellakaan sprintterin koneesta,ainoastaan kiertokanget oli siitä.ja kone oli muultaosin VAKIO! tähän moottoriin tuli Mynädieselin ensimmäinen isoilla elementeillä varustettu syöttöpumppu,ensimmäinen penkitys tuotti 285hp 550nm vuonna 2002. ja tää ei ole paskapuhetta auto oli oma ja ite rakennettu,tosin jormalta sai hyviä vinkkejä että pääsi alkuun...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

stonehead kirjoitti:Leka hoi! selvennän sulle tässä vähän,se ensimmäinen superturbo oli todellakin rakennettu 310 pakun vaparista vm.91,eikä todellakaan sprintterin koneesta,ainoastaan kiertokanget oli siitä.ja kone oli muultaosin VAKIO! tähän moottoriin tuli Mynädieselin ensimmäinen isoilla elementeillä varustettu syöttöpumppu,ensimmäinen penkitys tuotti 285hp 550nm vuonna 2002. ja tää ei ole paskapuhetta auto oli oma ja ite rakennettu,tosin jormalta sai hyviä vinkkejä että pääsi alkuun...
Kiitän.

Sori vaan, kun oli aikasemmista vastauksista hieman hankala saada täyttä selvyyttä.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Niin ja kun oli juttua alustasta ja jarruista:

Omassa on vakiojarrut, kaikki osat kyllä ihan uutta, tarkoituksena jossain vaiheessa vaihtaa takajarrut jähdytetyiksi, vaikka turhaa se lienee.

Alustana palvelee Sportilinen jouset ja Bilsteinin uuden Heavy Dutyt, jouset todennäköisesti vaihtuvat H&R:iin tai Eibacheihin vielä kevään / kesän aikana. Vakaajatkin ovat tuhdimmat kuin normaalialustassa.

Mersuissa on muuten noi jarrut aikalailla ylimitoitettu alkuperäisiin tehoihin nähden.
Avatar
rönttä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 13.11.2003 15:32
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rönttä »

kohtuullisen kokoinen murikka majailee tuollakin konehuoneessa

http://www.aprperformance.com/images/ga ... 28_002.jpg
Trust me I know what I'm doing...
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

rönttä kirjoitti:kohtuullisen kokoinen murikka majailee tuollakin konehuoneessa

http://www.aprperformance.com/images/ga ... 28_002.jpg
Huh!
Ja ilman välijäähdytintä :roll:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Turboista puheenollen: olettekos nähneet sitä mattamustaa Mossea joka on parina viime kesänä ajanut alle 12 aikoja vartilla??
Siinäpä onkin KAKSI turboa :twisted:
ja kone on mossen oma..ainakin näyttää siltä ja näin myös omistaja minulle vakuutteli.. :roll:

Meni aika kaukasi Mersuista.. :shock:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 353
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

Ahti kirjoitti:ja kone on mossen oma..ainakin näyttää siltä ja näin myös omistaja minulle vakuutteli.. :roll:
Tuntuisi kyllä uskomattomalta, että se olisi Mossen oma mylly - ne eivät nimittäin kestäneet edes niillä vaatimattomilla omilla teholuvuillakaan.

Voisi olla nahdollista, että laitteessa on Bemarin vanhanmallinen kone - Mosse valmisti nimittäin lisenssillä ajokkeihinsa BMW:n 1,5 litraista moottoria. Ulkonäöllisesti ne muistuttivat suuresti toisiaan - sillä erotuksella, että Mossen koneen viimeistely oli tyypillistä Neuvostoliittolaista tasoa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ahti kirjoitti:Turboista puheenollen: olettekos nähneet sitä mattamustaa Mossea joka on parina viime kesänä ajanut alle 12 aikoja vartilla??
Siinäpä onkin KAKSI turboa :twisted:
ja kone on mossen oma..ainakin näyttää siltä ja näin myös omistaja minulle vakuutteli.. :roll:

Meni aika kaukasi Mersuista.. :shock:
Jep nähty on, liikkuu salossa, Nokian parkkikselta bongattu. Kuulemma aika ripeä, Mossen kone kuulemma oikeasti on pellin alla.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

[quote="an55Voisi olla nahdollista, että laitteessa on Bemarin vanhanmallinen kone - Mosse valmisti nimittäin lisenssillä ajokkeihinsa BMW:n 1,5 litraista moottoria. Ulkonäöllisesti ne muistuttivat suuresti toisiaan - sillä erotuksella, että Mossen koneen viimeistely oli tyypillistä Neuvostoliittolaista tasoa.[/quote]

Niin, kenpä tietää, voihan olla että on vaan naamioitu Mossen venakopalla ym.

Toisaalta ei olisi eka kerta kun ns. huonossa maineessa olevasta moottorista on joku Pelle Peloton ottanut hirmutehoja ulos. Esim. se vihreä Vauxhall Victor (?) jossa oma kutoskone turbolla.
Taitaa olla niin että melkeen mistä vaan saa tehoja turbon kanssa kun vaan tietää mitä tekee :roll:
Ainakin tässä Mossessa on käytetty harvinaisen paljon innovatiivisuutta rakentelussa, on aika hurjan näköinen viritelmä kaksine turboineen ym. mutta KULKEE!!!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

minäpä oon kuullu että siinä mossessa olisi oma lohko,mutta sisuskalut bmw M10 koneesta...onhan tuola rallisprinteissäkin nähty 2.0:ksi porattu M10 YHDELLÄ urbolla :lol: 280 hp.

Mene ja tiedä todeksi kaiken maailman puheita....eli en mee vannomaan siitä mossen koneesta midi :lol: :lol: OK?

Sattuuko tämä Volvolla loikkaaja asumaan alahärmäs. siis jolla on se 124 superturbo urbo...
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

tais asua just siellä.kuin?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

alusta

Viesti Kirjoittaja esko »

mb 124 taka akselisto
monta tukivartta jotka joustavat normaaliajossa ja tehoilla
asiallisesti
camber tangot parantaan tilannetta ainakin alusta-srj 124/190 mesessä

mutta suuremmilla teholla kiihdyttäessä takapyörä vääntyy eteenpäin
parannusehdotuksia?
puslien tiivistäminen tai puslittaminen, muuttaminen jäykemmälle
materiaalille
ajo-ominaisuuksiin vaikuttaa iskuvaimentien vaihtaminen
säädettäviin iskunvaimennin-malliin
(saatavana ulkopuolisella säädöllä)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Ja koska joskus aikasemmin tuli puhuttua nelikon ja turbon astuttamisesta samaan hoppaan, niin sehän on tullut tavallaan jo suoritettua..

Tosin lopputulos taitaa viellä kehittyä Äiti-Japanin kohdussa vähän aikaa, ennen kuin kohtaa kovan elämän ja joutuu heti syntymän jälkeen tänne ah niin mukavaan Suomeen..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PT kirjoitti:Ja koska joskus aikasemmin tuli puhuttua nelikon ja turbon astuttamisesta samaan hoppaan, niin sehän on tullut tavallaan jo suoritettua..

Tosin lopputulos taitaa viellä kehittyä Äiti-Japanin kohdussa vähän aikaa, ennen kuin kohtaa kovan elämän ja joutuu heti syntymän jälkeen tänne ah niin mukavaan Suomeen..
Tuossa on muuten testattuja arvoja sille WRX:lle

http://www.quaife.co.uk/racing/02091701.htm
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mauri H. kirjoitti:
PT kirjoitti:Ja koska joskus aikasemmin tuli puhuttua nelikon ja turbon astuttamisesta samaan hoppaan, niin sehän on tullut tavallaan jo suoritettua..

Tosin lopputulos taitaa viellä kehittyä Äiti-Japanin kohdussa vähän aikaa, ennen kuin kohtaa kovan elämän ja joutuu heti syntymän jälkeen tänne ah niin mukavaan Suomeen..
Tuossa on muuten testattuja arvoja sille WRX:lle

http://www.quaife.co.uk/racing/02091701.htm
Tuo 0-100mph arvo on kyllä kohtuuttoman heikko :twisted: Ja takuu katkeaa..

Jotain hyötyä lie tuosta nelikosta lähtöihin, mutta 100mph kohdalla alkaa Civic olla vierellä, hirvittää.. Mutta, mutta talviauto, talvikelit, ja sit ei pysy enää Civicitkään perässä :twisted: :twisted:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PT kirjoitti:Ja koska joskus aikasemmin tuli puhuttua nelikon ja turbon astuttamisesta samaan hoppaan, niin sehän on tullut tavallaan jo suoritettua..

Tosin lopputulos taitaa viellä kehittyä Äiti-Japanin kohdussa vähän aikaa, ennen kuin kohtaa kovan elämän ja joutuu heti syntymän jälkeen tänne ah niin mukavaan Suomeen..
Tuossa on muuten testattuja arvoja sille WRX:lle

http://www.quaife.co.uk/racing/02091701.htm
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja e500 »

No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

e500 kirjoitti:No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Kerro toki lisää projektista.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

e500 kirjoitti:No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Onko kyseessä kaksi- vai neliventtiilikasi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ramstein
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.07.2004 16:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ramstein »

rönttä kirjoitti:kohtuullisen kokoinen murikka majailee tuollakin konehuoneessa

http://www.aprperformance.com/images/ga ... 28_002.jpg
Niin siis tuohan on remmiahdin mikä tuossa kuvassa on...
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kimmo S. kirjoitti:
e500 kirjoitti:No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Kerro toki lisää projektista.
Ja onhan noita ahdettuna jo ollut, yksi on parasta aikaa myytävänä M.Sipilällä, vaikka onkin SL, niin aikas samaa asiaa ajaa.

Niin, potkua 409hp.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

e500 kirjoitti:No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Onnea projektille, kun saat sen 100 hv / litra niin eiköhän sillä pienoinen kaula hetken ajaksi saavuteta noihin nokivehkeisiin :lol:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Oiskos se ruvettava poraamaan 400CDI:tä isommaksi ja siihen sitten pari holsettia puhisemaan :shock:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Kyllä voi tulla kovakulkuinen peli, missä vaiheessa puhaltimen laitto on?
Ja laita toki kuvia rojektin vaiheista,mielenkiinnolla odotellaan.
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

e500 kirjoitti:No nyt voi neloset ja dieselit tms retostella, mutta kunhan saadaa tää 5L V8 nuhapumppu pakotettua, niin sitten luulen että silmille ei kovin helposti hypitä.
Silimille ei ikään hypitä, mutta ohi saattaa vielä mennä 8)

-Junior-
Billett
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja e500 »

Provosoin hiukan....kun on nyt myös 500E alla niin aika äkkiä tehoon tottui ja alkoi heti kiinnostamaan miten siitä saisi radikaalimman vehkeen. Oon katellu jenkkifoorumeita ja 500E:lle näyttää olevan parikin foorumia jossa kovasti tuunaillaan. Tosin rajoittuu chipsiin, fittereiden ja pakoputkien muutoksiin. Ei siis mitään tosi yritystä. Kattelin tuossa konehuonetta ja kyllä sinne ihme kyllä mahtuisi remmiahdin kun hiukan nestepönttöjä siirtelisi... Kleeman jenkeissä tekee v8 mersuihin virityksiä ja samansuuntaiset systeemit näyttää olevan kuvien perusteella, mitä itse ajattelin. Turbot on vaikeat laittaa kun on niin pirun ahdasta pakosarjojen kohdalla. Olen tosin nähnyt 500E:n kahdella turbolla...jotta ne saatiin mahtumaan, piti hankkiutua eroon abs, ilmastointi, hydraulijousituksesta etc. Pakosarjat tulivat eteepäin ja turbot olivat valojen takana molemmin puolin. Mutta lopulta vehje saatiin toimimaan ja kuulemma penkissä irtosi 700 hv . Näin kärryn jyväskylässä.
Täytynee kuitenkin seurata teidän jalanjälkiä ja kiusata dieseliä ensin. Välijäähdytin on jo rakenteilla, aihiona 300tdt
Vastaa Viestiin