Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

vääntöhän se rikkoo ihan kaiken.. jopa 4v pikku aski kestää superissa jos ei päästä kuormassa heräämään..3 katoaa aivan heti. niin kyllä katos isosta Zf-askistakin.. jos "rullailee" väännön ohi niin kestää.. itse runttaan välillä jarrulla vermeitä hereille. Bmw kestää :D toinen mikä rikkoo askin on kytkin 3-levyinen tilton esim antaa sellaisen "niitin" että huh.. pikkasen luistava massa antaa parhaan keston
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista :)
jos viikonloppuna paikalle
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja NFS »

Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja napa »

NFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
unista :think: eli taitaa mennä 2 tai useampi levyisen tekemiseksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

NFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
Edit: Hoblaa
Viimeksi muokannut jeemu, Ti 27.09.2011 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
NFS kirjoitti:Mistäs löytyy semmonen paine asetelma 240mm levylle et kestää 800-900nm väännön?
unista :think: eli taitaa mennä 2 tai useampi levyisen tekemiseksi...
Niitä uniaki o yksinkertasia ja moninkertasia :)
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja NFS »

Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja napa »

NFS kirjoitti:Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.
mitä me ollaan noissa projekteissa käytetty sachs:n race asetelmaa, niin siihen n. 500-600 Nm paikkeille se väännön kesto rajoittuu 6 lapaisella sintterillä :think: ja se käytettävyys :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja etrade »

iso E kirjoitti:massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista :)
jos viikonloppuna paikalle
En täysin ymmärtänyt, joten onko x16cdi samalla 240mm levyllä kun x11cdi ja x13cdi? Olikohan tuo x12 250mm levy turhan iso...

Netti on tosiaan täynnä 240mm muunnossarjoja x11cdi ja x13cdi.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

napa kirjoitti:
NFS kirjoitti:Sikspä kysyinkin, ku tuo nykyinen levy/asetelma yhdistelmä alkaa olemaan jo siellä massalevyn rajoilla mitä saa pitämään.
Taitaa olla ainoa vaihtoehto monilevy, kun tuo laatikko jumppa tulee kohdalle.
mitä me ollaan noissa projekteissa käytetty sachs:n race asetelmaa, niin siihen n. 500-600 Nm paikkeille se väännön kesto rajoittuu 6 lapaisella sintterillä :think: ja se käytettävyys :D
228mm race + massa levy 620nm. 240mm race+ sintteri 900nm. siis jos oikein shimmattu :wink:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja tomant »

jeemu kirjoitti:...sachs:n race asetelma...
...240mm race+ sintteri 900nm. siis jos oikein shimmattu...
Onko nuo arvot mitattu käytännössä? Sachs lupaa esim. BMW M5 240mm asetelmalle nro 883082 999765 massalevylle 590Nm ja sintterille 700Nm.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

etrade kirjoitti:
iso E kirjoitti:massa levun mäki pidän nyt onkotona sprintterin 240mm levy ja setelma sama mikä 316cdi vauhtipyörä on kiinteä muunnossarja mikä tuli englannista :)
jos viikonloppuna paikalle
En täysin ymmärtänyt, joten onko x16cdi samalla 240mm levyllä kun x11cdi ja x13cdi? Olikohan tuo x12 250mm levy turhan iso...

Netti on tosiaan täynnä 240mm muunnossarjoja x11cdi ja x13cdi.

en kokeillut edes 250 mut nyt on paikalla sprintterin setti ja aika fiksulta tuntuu tietty tuonne alle 1500rpm tuli se pieni jännä jyrinä :D

mut muuten tuntuis kytkin pitävän bmw työsylinterilla tuli poljin tuntuma aika ylös irrottaa kyllä kunnolla mut oudokseltaan jämerä ajaa :shock:
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

täytyy kyllä kokeilla vaihtaa tuo mersu oma sylinteri takas jos poljin tuntuma menis sinne puolee väliin asti :/
tai sit seuraavaks ruveta lyhentelee bmw sylinteri

(puhutaan kytkimen työsylinteristä mikä on vaihdelaatikos kiinni)
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja tomant »

iso E kirjoitti:täytyy kyllä kokeilla vaihtaa tuo mersu oma sylinteri takas jos poljin tuntuma menis sinne puolee väliin asti :/
tai sit seuraavaks ruveta lyhentelee bmw sylinteri

(puhutaan kytkimen työsylinteristä mikä on vaihdelaatikos kiinni)
Työsylinterin ja laatikon väliin voi laittaa välilevyjä ja työsylinterin männän pituutta voi muuttaa, jos painelaakerin liike osuu väärään kohtaan. Itse jouduin pidentämään työsylinterin mäntää ja vastakkaisella puolella olevaa tappia noin 10 mm, kun vaihdoin Volvon asetelman.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

Se olis kans jos laittais väliin jotain, sais sitä liiketta muutettua poljinta tuntumaa lähinnä siihen puoleenväliin :?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Minkä verran nuo tarvikemotin 215/228 mm sintterilevyt kestää vakioasetelmien kanssa? Tulisi OM 604:en turbon perään. Koneesta ei haeta maksimi tehoja, eikä vääntöjä. 7mm elementit on jo pumpussa, turboksi om 606:en vakio.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

JP74 kirjoitti:Minkä verran nuo tarvikemotin 215/228 mm sintterilevyt kestää vakioasetelmien kanssa? Tulisi OM 604:en turbon perään. Koneesta ei haeta maksimi tehoja, eikä vääntöjä. 7mm elementit on jo pumpussa, turboksi om 606:en vakio.
Jos hullusti sattuu nii vähemmän ku vakio massa levy.
Noi ku on eripaksusia jotenka asetelman jousivoima muuttuu, eli joutuu asetelmaa shimmaa hyvän lopputoksen saamiseks.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

tilailin jeemulta e30 race asetelman ja jousittamattoman levyn huomenna pitäs sovailla ja koneistaa vauhti pyörä niin miten sen shimmaus ihan kiinitys pinnan tasalle kitkapinta vai ??
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

keijo17 kirjoitti:tilailin jeemulta e30 race asetelman ja jousittamattoman levyn huomenna pitäs sovailla ja koneistaa vauhti pyörä niin miten sen shimmaus ihan kiinitys pinnan tasalle kitkapinta vai ??
Joo Mersun massalevyllä tasa pintaan.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

jep täytyypi lähtee koneistelemaan..
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Solmurauta kirjoitti:No ei tohon supran lootan sovittamiseen tarvi kun välilaipan ihan niiku sovittasit minkä tahansa bimmerinkin loodan.
Pikkuhomma osaavalle, mutta kestää aikalailla enempi löylyä kun se bimmerin loora.

Ja tässähän ei nyt tarkotettu sitten mitään Libertyn tai Jericon suorakytkylootia mitkä kestää sitten ihan mitä tahansa rääkkiä?
Supran lootassa samat sisuskalut kuin bemarin e39 M5 lootassa :thumbup:
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Bmw M3 e36 Sachs Race asetelmalla ja massalevyllä ainakin mulla tuntui pitävän sen 600nm hienosti ja on mukava käyttää
tosin nyt kun purin kytkimen tai oikeastaan moottorin :cry: niin huomasin että aselmassa oli aika rajuja Skraiduja..muttei silti luistamisen merkkejä.. aika rajua käyttöäkin kyllä saanut
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

no niin nyt se tapahtu eihän se manuaali kestäny.
laatikko muuten täysin priima paitsi et pääakselin rattaasta puuttuu hampaista puolet.(tuli purettua osiksi tuo)

Ei tykänny ylivaihteella vedättäminen 80-180 asti.

Kierrokset on niin mukava lähteä kun vetää heti 2000rpm jälkee.

Tarvii vähän miettiä mitä kaikkea vois sil tehdä autol kumminki on uus aski paikal ja auto liikkuu maltimmallisempia vetoja vain.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

iso E kirjoitti:no niin nyt se tapahtu eihän se manuaali kestäny.
laatikko muuten täysin priima paitsi et pääakselin rattaasta puuttuu hampaista puolet.(tuli purettua osiksi tuo)

Ei tykänny ylivaihteella vedättäminen 80-180 asti.

Kierrokset on niin mukava lähteä kun vetää heti 2000rpm jälkee.

Tarvii vähän miettiä mitä kaikkea vois sil tehdä autol kumminki on uus aski paikal ja auto liikkuu maltimmallisempia vetoja vain.
niinhän siinä sitten kävi. ei muutaku tomaattia koneen jatkoks, taikka jotain muuta laatikkoo, kun noita mersun heikkoja.
W201 250DT 20V
w201 190E
iso E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 359
Liittynyt: Pe 08.10.2010 11:24
Paikkakunta: satakunta

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja iso E »

toisaalta kyl sitä vähä miettii et tuolla kovalla vauhtipyörällä on asiansa kans tuon laatikon kestävyyteen.

eiks yks kaveri kirjoitelu tässä aikasemmin et 150tuhatta ajanu kaksmassa pyörä kans.....
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
huonosti.

voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja BTriker »

pera8x kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
huonosti.

voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.
Tai hyvin... Riippuu paljolti minkälaisessa kunnossa lähtökohtaisesti loota on. Perustelut, kun omassani noilla tehoilla ja pikkusta vaju 500nm:llä kesti hyvin n.30tkm. Myös seuraavalla omistajalla loota kesti ainakin sen vuoden päivät, minkä siitä ehdin kuulemaan. Eli vähintään reilut 50tkm kestää kunnossa oleva loota(toisilla kestää ja toisilla niitä särkyy :roll: ).
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

BTriker kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:Mitenkähän 300 diesel Mesessä kestää 5v manuaaliaski 200D vauhtipyörällä ja Sprintterin kytkinasetelmalla ja levyllä? Nii ja tehoa on n. 300hv/400nm.
huonosti.

voi se kestää hyvällä säkällä useamman tuhannen. huonolla säkällä ei sataakaan kilsaa. yli 10 tkm en ole millään noilla manuaali laatikoilla päässy. enkkari tais olla aika lähellä kymppiä.
Tai hyvin... Riippuu paljolti minkälaisessa kunnossa lähtökohtaisesti loota on. Perustelut, kun omassani noilla tehoilla ja pikkusta vaju 500nm:llä kesti hyvin n.30tkm. Myös seuraavalla omistajalla loota kesti ainakin sen vuoden päivät, minkä siitä ehdin kuulemaan. Eli vähintään reilut 50tkm kestää kunnossa oleva loota(toisilla kestää ja toisilla niitä särkyy :roll: ).
Tuohan riippuu ihan siitä kuinka paljon sitä revittää jos pitää joka kadunkulmassa polttaa mustaa niin eipä kauan kestä.
Jos taas rauhallisesti ajelee ja vaan ohitustilanteissa antaa kenkää niin kyllä tuo laatikko kestää hyvin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?

Viesti Kirjoittaja johani »

sekin riippuu että onko se 400nm 2000rpm vaiko 4000rpm, vääntö sen rikkoo ja jos vääntö on puolet suuremmilla kierroksilla, laatikko rasittuu puolet vähemmän.
Vastaa Viestiin