Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Platinum
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 29.11.2011 21:46

Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Platinum »

Hei. Tuli hommattua tuollainen kulkine erään kaupan kylkiäisenä ja nyt tarvitsisi tietää mikä ahdin siellä alunperin on koska ko. laite on tullut tiensä päähän. Tämä on kuulemma 150hv vempele?
Viritysahtimiakin voi listailla että saa lihan liikkumaan vikkelämmin =)
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joku garretin pikkuturbo siellä on vakiona. Viritysahtimeksi olis hyvä 300dt väyrysen vakioturbo. Menee todella vähäsillä muutoksilla paikolleen. Mutta eihän sillä tehoja saa kun korkeintaan noin 200 heppaa. Vakiota en ite laittais jos vanha hajos :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja tomant »

Saako tuonikäistä katsastettua muulla kuin alkuperäisellä turbolla?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tomant kirjoitti:Saako tuonikäistä katsastettua muulla kuin alkuperäisellä turbolla?

tomant
tarviiko siitä mitään puhua jos sinne laittaa hivene isomman rusinan mitä alunperin on ollut, kun sitä ei huomaa erkki kään jos ei kyseistä automallia tunne todella hyvin.


tosiaan itekkin laittaisin sen om606 moottorin vakio ahtimen tuonne tilalle. ei sillä pelkästään kyllä juuri mitään hyödy, vähän jaksaa kiertää kevyemmin.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Itse kyllä miettisin jotain uudempaa suunnittelua olevaa ahdinta kuin tuo 300td:n vakioahdin. Jos sais turbon heräämään vähän alempaakin ettei tule liika ylävireista pakettia niin kuin tuolla 300 ahtimella taitaa tulla?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kyllä tuo melko liki samoilla kohti heräilee kuin vakiokin. Varsinkin lastun kanssa toimiva paketti tuohon autoon. :)
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Muistaakseeni kolmee eri versioo tuntee varaosakirjat, kannattaa putsata turbon tyyppikilpi ja kattoo siittä mikä se on.

Ebaystä saa tarvike korjaussarjoja näihin:


http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos sinne isomman föönin ruuvaa niin eikö siinä heti mene pieneksi samalla se pikkuruinen koolerikin nokalla?
***W126 & W202 - Fueled By Recycled Dinosaurs****
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jpeltoma kirjoitti:Jos sinne isomman föönin ruuvaa niin eikö siinä heti mene pieneksi samalla se pikkuruinen koolerikin nokalla?
Ei se noin vähäsellä tehon lisäyksellä vielä jää. Voihan sinne isomman laittaa jos haluaa mutta en nää sille mitään pakottavaa tarvetta. Itse ainakin pärjäsin vakiolla :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.

Se alkuperäinen on garretin gt20 tai 25.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mika.T kirjoitti:OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.
Ainoastaan öljynpaluun ja pakoputken lähön joutuu muokkaamaan. Ja jos hyvän haluaa niin ekan ahtoputken pätkän kiinnikkeet pitää uusia kun jää muuten irralleen. Vaikka ei kai se mitään haittaa :D Eikö 6mm tapeilla saa tuon enempää irti? :shock:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

ite vaihdoin eilen 606 sen ahtimen ja en mie kyllä öljyn paluuta muokannut ? se kävi kyllä tosi helposti . nyt vaan pitäs ohjelmaa mietti mistä sais edullisimmin .
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

keijo17 kirjoitti:ite vaihdoin eilen 606 sen ahtimen ja en mie kyllä öljyn paluuta muokannut ? se kävi kyllä tosi helposti . nyt vaan pitäs ohjelmaa mietti mistä sais edullisimmin .
Miten sait sitten sen putken ylettämään siihen lohkon kylkeen kun itsellä jäi siihen melko pitkä väli? Jouduin tekemään osan putkea isosta polttoaineputkesta. Ei kannata harkita sitä halvinta ohjelmaa vaan laitattaa kerralla hyvä. Karala tekee hyvän ohjelman kun on tuo turbokin vaihettu. Eikä mistään ohjelmointifirmasta taida saaha alle 500euron tuohon ohjelmaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

en minä tiijä se vaan oli just oikeen mittanen :) härskiltä tuntuu se 700e hinta sillähän melekein teettää jo pumpun 7mm tapeille ? joo on se normi lastu vähän turha millä saa sen 185 hv ku ahtimessa ois potentiaalia mutta tiedä sitten meneeköhän leimalta jos katin otta pois ??
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

keijo17 kirjoitti:en minä tiijä se vaan oli just oikeen mittanen :) härskiltä tuntuu se 700e hinta sillähän melekein teettää jo pumpun 7mm tapeille ? joo on se normi lastu vähän turha millä saa sen 185 hv ku ahtimessa ois potentiaalia mutta tiedä sitten meneeköhän leimalta jos katin otta pois ??
Kyllähän tuolla 700 eurolla (reilu 200e kun vaihtaa ite :D) jo melkein tapit vaihattaa mutta jos sen tekee tuollaseen sähköpumppuun niin se vaatii vielä lisäks sen muokatun ohjelman joka maksaa melkein toisen samanlaisen lisää. Eri asia jos mekaanisen pumpun asentelee. Ite tein niin että laitoin ennen kattia ja katin jälkeen lemmariliitokset ja tein siihen sopivan putken katin tilalle niin sen sai katastukseen laitettua takasi ja ku leima on niin taas suora putki tilalle. Voihan sitä niinkin tehä jos haluaa että aukasee sen katin yläpuolelta ja tyhjentää sen ja hitsaa taas kasaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jykä hyvinkää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
Paikkakunta: Barnhill
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja jykä hyvinkää »

Mika.T kirjoitti:OM606:sen kkk k14
Käy vanhaan pakosarjaan suoraan.
Riittää pauttiarallaa 220-240hv saakka. = reilusti siihen mitä vakiopumpusta saa ohjelmoimalla irti.

Se alkuperäinen on garretin gt20 tai 25.
Onko noi kaikki k14 samanlaisilla laipoilla, eli käykö volkkariin tarkoitettu k14 mersun pakosarjaan?
Pitäähän nyt haagertilla ajella...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei. Mun mielestä volkkareissa on k14 ahdin siinä 75 hepan moottorissa ja se on PIENI. En tiedä minkätakia pitää olla kaks ihan erikokoista ahdinta samalla mallimerkinnällä.
S124 300TE
S211 E500
jykä hyvinkää
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 22.08.2006 08:54
Paikkakunta: Barnhill
Viesti:

Re: Mercedes-Benz C 250 T TD 1996

Viesti Kirjoittaja jykä hyvinkää »

^No kieltämättä toi kävi mielessä!
Pitäähän nyt haagertilla ajella...
Vastaa Viestiin